טוב...יש לי שאלה שממש מטרידה אותי....כישוף כושל

ומצדי שכולם יצחקו...

אחרי שתבוא הגאלוה אנחנו נהיה בעולם הבא

ואז מה???י

גמר החיים שום דבר לא יהיה רק נשמות חסרות תכלית...

בלי מטרה כי המטרה הגדולה של החיים כבר מאחורינו....

אם אני לא יתחתן בעולם הזה ולא יהיה לי ילדים כבר לא יהיה לי הזדמנות לעשות את זה....

ועוד משהו אחרי העולם הזה הקב"ה ימציא עולם אחר וישכח מאיתנו....

אם כן ...אנחנו סתם דרך להעביר את הזמן בשביל ה'??
 

אני לא שואלת מתוך כפירה אני פשוט ממש מודאגת אם כל הדברים שכתבתי הם נכונים אז למה אנחנו רוצים גאולה?!

 

לכן אמרו חז"ל במסכת חגיגה..ארי צלוב

"כל המסתכל בארבעה דברים, ראוי לו כאלו לא בא לעולם, מה למעלה, מה למטה, מה לפנים, ומה לאחור."

שזה אומר אנחנו לא אמורים לחשב מה יקרה בעתיד אלא להתעסק בהווה..
אנחנו לא יודעים מה המשמעות של ביאת המשיח ומה המשמעות של עולם הבא (אפי' בגמרא יש על זה מחלוקת גדולה מזה בכלל הדבר הזה שנקרא עולם הבא..)
ולכן אין ממש טעם לשאול כי אפחד לא יכול לענות ולא אמורים להתעסק בזה..

ואת אמורה לחשוב שהקב"ה שיצר את העולם מבין ויודע מה הוא רוצה ומה צריך לקרות ולכן תתנהגי כמו שצריך ואל תדאגי.. (ולא, את חושבת בראש אנושי- יעני ה' איזה מתכנת שפיתח משחק ואנחנו כמו שחקנים אבל במציאות א"א לחשוב ג"כ על הנושא הזה..)

ועוד משו קטןתל-אביבית

אם תנסי לחשוב על זה שאין ליקום סוף, פתאום זה יהיה לך נורא מוזר, ואפילו קצת מפחיד..

ולמה זה?

בגלל שהשכל שלנו לא יכול לקלוט משהו שהוא "אין סוף"

ואז זה מלחיץ אותו!

ככה גם בענייני הקב"ה, עולם-הבא וכו- ה' שם לנו מחסום בשכל שלא נוכל לדעת מעבר למה שאנחנו יודעים,

ואז כשחושבים על זה זה מפחיד, אבל זה בעצם בגלל שהשכל שלנו מוגבל לשם...

המטרה הגדולה של החיים מאחורינו????לבן כהה

המטרה הגדולה היא "שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה."

 

המטרה שלנו היא לא "לשרוד את החיים", אלא יותר מזה, ללמוד תורה ולהתדבק בה'. ובעולם הבא, כשלא יהיה שום דבר שמפריע, רק נוכל לעשות את זה יותר טוב!

זה מה שהנשמה שלנו רוצה!!

 

 

ואת יכולה להמשיך לקרוא במסילת ישרים, הוא מרחיב....

http://www.shechem.org/torah/mesyesh/h1.htm

המטרה של החייםכישוף כושל

העולם הבא ברגע שכבר הגענו לשם אין לנו יותר לאן להתקדם...

 

אני מציע שתשלחי שאלה לחברים מקשיביםשואף לאור

כך תקבלי את התשובה הטובה ביותר

אני לא תמיד אוהב את התשובות שלהםמשה
^^^^^ אני תמיד מתו"ש
קפץיושב בדד

בד"כ הם לא עונים לעניין כ"כ..

 

פעם שאלתי משהו והוא ענה לי "בעצם צריך לשאול .... והתשובה לכך..."

 

בקיצור לא ממש עזר לי

צריך להתחשב בכך שהם עונים על הרבה שאלות אז יכולאנונימי (פותח)

להיות שזה בטעות,והוא לא הבין את כוונתך..

המטרה של החיים 2תרצה!!

זה לא נכון העינין הוא שכשמגיעים לעולם הבא נהנים מהשכר שצברנו בעולם הזה ומתקדמים שם הרבה מאד אבל זה לא יעזור שכשתגיעי לעולם הבא תעשי מצוות כי שם אין מצוות הזכויות שלך הם רק מהעולם הזה... וחוץ מזה הגאולה זה לא עולם הבא ממש לא הגאולה זה כשיהיה מנהיג אמיתי לעם ישראל שידריך את עמ''י לפי התורה  ויבנה את בית המקדש . חוץ מזה שיש דעות שהעולם הבא זה בכלל לו עולם אחר להפך יש דעות שאומרות שהמתים פשוט הולכים לפנינו הם הולכים ואנחנו בעקבותיהם הם פשוט מתקדמים מהר מאיתנו וכל מקום שאנחנו מגיעים הם כבר עברו שם לכן אנחנו לא "פוגשים" אותם הם פשוט היו והלכו משם... וחוץ מזה המטרה של החיים לא מאחורינו אנחנו בתוכה מהרגע שנולדנו ועד הרגע שנמות לכל אחד יש יעוד שעד שלא יקים אותו הוא לא יפטר מן העולם הזה ולפעמים מקימים את היעוד שלנו בלי לדעת שזה יעודנו. וכשבן אדם נפטר זה אומר שסים את יעודו בעולם. ועכשיו מגיע לו השכר על מעשיו. בעולם הבא לא יחסר לנו גופנו להפך נשמתנו שואפת להגיע עם הגוף לרמה כזו שזה כמו רק נשמה ולכן הצדיקים הגדולים כמו הרב אליהו זוכים לפעמים לרוח הקודש  כי הם כאילו" רק נשמה....

המשך...אוסנת

תמיד שואלים - מה יהיה בעולם הבא בלי יצר הרע?

מה נעשה שם?

 

כבר ענו לך בתשובה שלפני, שגם אז יהיה לנו את המקום להתקרב עוד יותר אל ריבונו של עולם באמצעות התורה.

ואני מוסיפה, שעולם הנפש ובניית המידות - הם תחומים שתמיד אפשר להתקדם בהם, לאזן יותר, לפתח יותר.

לא הכל בעבודת ה' עוסק רק ב"אסור" ו"מותר" (אם כי כל שינוי בעולמך הפנימי בוודאי קשור להלכה).

התשובה היא ש"נהנים מזיו השכינה"יושב בדד

מה זה אומר בכלל?
להנות מזיו השכינה, ביטוי יפה אבל נשמע מתאים רק לכאלה שאוהבים ללמוד תורה כל היום, מה אני אעשה שם?
 

 

בתלמוד חז"ל הבינו שהם צריכים לרדת למושגים ארציים במידה מסויימת כדי לתאר לאדם הפשוט את ההנאה של הנשמה כשהיא חוזרת הביתה. תבינו - כשה' מוריד את הנשמה לעולם המטונף הזה היא נקרעת, היא בוכה, אבל זו ירידה לצוך עליה, כשהיא חוזרת שלמה יותר, חז"ל מתארים כך את מה שעובר עליה:

 

תחשבו על הדבר הכי טוב שקרה לכם, על ההרגשה, ככל שקורה דבר יותר טוב התחושה הזו שקוראים לה אושר יותר חזקה.

 

עכשיו תחשבו שלוקחים את כל החוויות הכי מרגשות שעברו על אדם הכל החיים שלו ומרכזים אותם לרגע אחד. זה יותר מסטלה, בתיאוריה אם זה היה קורה הוא היה מת מהתקף לב.

 

עכשיו דמיינו שלוקחים את כל הריגוש של כל החיים של כל האנשים בכיתה שלכם ומרכזים אותו לרגע אחד של הנאה.

 

בואו נעבור שלב - בעולם חיים היום כמעט 7000000000 אנשים. קחו כל רגע של ריגוש, כל אושר שעבר עליהם בחייהם ורכזו אותו לחלקיק שנייה.

 

חז"ל אומרים כך: גם אם תרכזו את כל האושר של כל חייהם של האנשים שחיו בעולם מראשיתו ועד סופו - לא תגיעו להנאה מזיו השכינה.

 

 

 

הם תיארו דבר רוחני באמצעים ארציים כדי שנבין

^^ תשובה טובה!דניאלה .ד.
בס"דאוסקר

לא קראתי את התשובות שלמעלה אז...

 

כתב המסילת ישרים בפרק א:

 

"יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו' ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד): העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי אמצעים אלה. והוא מה שאמרו, זכרונם לברכה (עירובין כב א): היום לעשותם ומחר לקבל שכרם."

 

ולפי דבריו התשובה לשאלותיך הן כדלהלן: =]

 

הנשמות לא תהיינה חסרות תכלית ומטרה, אדרבה, הדבקות בה' שתהיה אז היא שיא התכלית והמטרה.

 

הולדת ילדים נחשבת "תכלית" רק בעולם הזה החולף, אך בעולם הבא התכלית היחידה היא הדבקות בה' שהוא מקור השלמות, וממילא כל המושג של ילדים או שאר קשרי המשפחה מתבטל, אלא כולנו נהיה אוסף של נשמות מאוחדות שכולן דבקות בקב"ה.

 

הקב"ה לא "ישכח" מאיתנו, להיפך, נהיה צמודים אליו ודבוקים בו לנצח.

 

ה' ברא אותנו כי טבע הטוב להטיב, וברצונו היה להטיב לנו על ידי שנהיה דבוקים בו, לא כדי "להעביר זמן", המושג "העברת זמן" שייך רק בנבראים חסרים ומוגבלים, שאצלם שייך המושג שיעמום, ולכן יש אצלם צורך במציאת בילוי ושעשוע בכדי למלא את הזמן שחולף. מה גם שאצל הבורא כלל לא שייך המושג זמן שקשור לשינויים שמתרחשים, אצלו הכל סטטי ואין כל שינויים ממילא בטל המושג זמן [זה דבר עמוק שטעון הסבר רחב, ואין כאן מקום להאריך].

 

לכן אנו רוצים גאולה, כי כשהיא תגיע זה אומר שבעצם סיימנו את תקופת ה"אמצעי" ועברנו לתקופת ה"מטרה", שלשמה נבראנו, כדברי המסילת ישרים.

 

בהצלחה רבה

הרבה אנשים מתבלבלים אבל, עוה"ב וגאולה זה לא אותומ.מ.

דבר.. זה שני דברים שונים בתכלית..

 

גאולה זה- משיח, בית מקדש ובפירוש לא תחיית המתים.. בגאולה אנחנו המשיך לחיות כמו עכשיו עם גוף, ונסיונות, עדיין נתחתן ונקים משפחות וכנראה שאפילו נמשיך ללכת לבית ספר,  אבל מה? יהיה בית מקדש שזה אומר שיהיה הרבה יותר קל להתקרב להקב"ה ולעבוד אותו.. אבל עדיין החיים (לפחות כלפי חוץ) ימשיכו אותו דבר רק הבפנים ישתנה, ההרגשות כלפי הקב"ה..

 

עולם הבא- זה אחרי הגאולה, שאז זה הפשטת הגשמיות וכל מה שאת מתארת.. שאפילו הרב קוק כתב בקשר לזה שאין אפשרות לדעת מה יש שם עד שזה יהיה.

אז מה אם הולדת ילדים זה תכלית רק בעולם הזה?!כישוף כושל

זה אומר שאני לא יכולה לעבור את זה??

זה לא הוגן!עצבני

צודקת!! בהחלט חלום של כל אדםדניאלה .ד.

זה להגשים את יעודו... אבל אנחנו לא באמת מבינים

שכשמגיעה הגאולה השמחה כל כך גדולה ואין צורך לדברים האלה

 

למרות זאת אני שמעתי שכשתבוא הגאולה כן יהיה נישואין וילדים ועולם חדש ומטוהר

שהשוני יהיה בבחירה בין טוב לטוב מאוד

אחרי העולם הזה יהיה את עולם הנשמות אבל בואי לא נתעסק בעולמות עליונים

ונחיה את עכשיו עם המון אהבת ד' ויראה.!

 

אוהבתותך

הדגל של חב"ד ששמו כסמל לשאלה -ממש לא מתחשב בנואנונימי (פותח)

טוב , אני לא צריכה להגיד מה יש בראש שלי ומה לא.

 אבל זה ששמו כסמל לדיון הזה ( שהוא בהחלט לגיטימי מיצידי ) את הדגל "משיח" של חב"ד זה בהחלט לא בסדר.

 

כששמים את הדגל הזה זה אומר כאילו , שאלו  מאיתנו שהנושא מעסיק אותם , יש להם בראש את חב"ד, שזה כמובן בכלל בכלל לא לעניין.

 אני דוקא מרגישה שבת- של-הקב"ה חב"ד לא בראש שלה. אחרת היתה קוראת לעצמה  "בת-של-הרבי מלובביץ" .

 

 בקשר לשאלה , מי שהשאלה נוגעת לו שיחשוב פשוט שאם אז הכל יהיה לגמרי אחרת , אז אי אפשר לחשוב איך נרגיש אז עם המחשבות שלנו עכשיו. כי אז לא יהיו המחשבות של עכשיו , ולכן כל הדיון לא לענין.  אבל זה אני כותבת למי שהכל מנקר לו בראש.

חחחחחחחחחחחחחח....צודקת לגמרי...כישוף כושל

נראה לי שאני יאמץ את זה...

הבת של הרבי מלובביץ'...קליט לא?!

 

מניי את מפיצה חב"ד, זכותך, אבל זה את, לא כולםאנונימי (פותח)

את רוצה לחשוב שהוא ( את מתכוונת לרבי של החסידים מחב"ד )  שליח ונשיא  כל החב"ד בדור הזה. זכותך. אבל זה לא אומר שזכותך שכולם יחשבו ככה וייתנו לכם כבוד יותר ממה שלמישהו מכל הכיוונים האחרים .

 

 חב"ד בעצמם אומרים שהם  רוצים שכולם יהיו כמו הם ובשביל זה  הם  משתמשים בכל דבר וגם באינטרנט.

 זכותם, וזה שהתפקיד ששלחו אותך לפורום הזה זה למשוך לחב"ד זה גם כן בסדר .

אבל תביני שמותר לחשוב שלא מתאים לשים מעל כולם את הדגל של החב"ד .

אוריאנה דבר ראשון הוא בןענבל

דבר שני לא נראה לי שהוא באמת חושב ככה כדאי לך להכיר אותו לפני שאת אומרת את מה שאמרת

אתה אומר שמניי כותב מה שלא חושב?אנונימי (פותח)

אני חשבתי שהוא ( סליחה שחשבתי שמניי בת , אבל זה לא כל כך נורא להיות בת ) כןתב מה שבאמת חושב . למה לחשוב שהוא כותב מה שבכלל לא חושב .

טוב אני באמת לא הכי מכירה אותו.

gbck630 זה בת.. חחח...בובי שלי=]
אוריאנה זה גרע מאוד וחוץ לא מחייב שמה שהוא כותבמניי770

זה מה שהוא חושב

גם לי יש שאלה.שירה חדשה~

למה העם שלנו חייב להיות כ"כ מפוזר ומפורד?? למה חייבים אצלנו לקחת כל דבר ללב ולהתחיל לריב ולהתווכח, (ובסוף לא לעשות כלום??) למה על כל דבר הכי קטן חייבות להיות מלחמות עולם?? פלא שלעיתונאים לא משעמם...

מישו מוכן לענות לי??

(אבל תשובות ראליות...)

זה הדרך של ה' לעורר אותנו לתשובה....כישוף כושל

כמו במצרים...מתוך עושר העם לא מתעורר לתשובה ...

אז ה' גורם למצבים בהם נרגיש ששום דבר חוץ מעזרה אלוקית לא יעזור

ואז אנחנו מתפללים.....וחוזרים בתשובה......

אוריאנהענבל

תאמיני לי לא נראה לי שהוא מאמין למה שהוא כותב לפי מה שדיברתי איתו פעם

בשורת הרגעה ל"בת של הקב"האנונימי (פותח)

ב"ה

 

את יכולה להיות רגועה לחלוטין.

 

הרבי מליובאוויטש אמר שאין מה לדאוג:

 

הגאולה ועולם הבא יהיו לגמרי  כאן בעולם הזה כנשמות בגופים  דווקא לאורך

 

חיים נצחיים.   זוהי ההכרעה של תורת החסידות  במחלוקת קבלית ידועה בין הרמב"ם  לרמב"ן

הרבמ"ם סבר שעולם הבא בסופו של דבר הוא עולם הנשמות ללא גופים, ואילו הרמב"ן חלק עליו וסבר שעולם הבא והתכלית הסופית היא דווקא כאן בעולם הזה כנשמות בגופים.

תורת החסידות (החל מהבעש"ט)  הכריעה כדעת הרמב"ן  שהגאולה ועולם הבא יהיו דווקא בעולם הזה המוכר לנו ,נשמות בגופים עם כל הדברים הידועים והמוכרים לנו, אלא שתתגלה האמת האלקית כאן בעולם הזה.

יותר מזה, הרבי אמר באחת משיחותיו שיש כאלו שמפחדים מביאת המשיח כי מה יהיה עם כל התחביבים שלהם ,העיסוקים שלהם והקשרים שהם יצרו בזמן הגלות, ואומר הרבי שאין ממה לפחד כי הגאולה "תיקח יחד איתה"  את כל העניינים של בני האדם לתוך הגאולה (כמובן ללא הדברים השליליים באמת) ותעלה אותם ותגלה בהם את האור האלקי שהיה קיים תמיד.

וזוהי למעשה משמעות המילה-  "גאולה"-  שפירושה  "גולה"  +  א'   כלומר הגאולה עניינה לקחת את ענייני הגולה ולהכניס בהם את האות א'- שמרמת לאלופו של עולם- הקב"ה

שורה תחתונה- אין לך ממפה לפחד כי המשיח והגאולה   יבואו לעולם הזה הגשמי ואת יחד עם כולנו נהיה כנשמות בריאות בתוך גופים בריאים לאורך חיי נצח!!!

 

בשורות טובות!!

אי "תורת החסידות" יש כל מיני דעות שחשובות אותו דבראנונימי (פותח)

כל הדעוןת האלה הם אותו דבר, בחשיבות שלהם. אחד חושב ככה ואחד חושב ככה , וזה לא משנה בעצם .

 אין דבר כזה "תורת החסידות הכריעה לפי הרמב"ן" עד כמה שאני יודעת .

יש המון רביים של חסידים ויש שמה דעות שונות ולא דעה אחת. ואפילו אם הרוב חושבים בערך דומה זה לא

 

זה קצת מצחיק להגיד שהרבי של חב"ד יכול למחוק מה שהרמב"ם אומר.

אני בטוחה שהוא בעצמו לא היה מסכים לכתוב ככה.

 זכותו של הרבי של חב"ד לכתוב את מה שנראה לו שזה כנראה נכון , אבל זה לא אומר שהוא דוקה מייצג חסידות יותר מכל חסיד אחר. פשוט אין דבר כזה.

 אז אני לא בדיוק בעניינים האלה.

 אבל לכתוב שאם הרבי של מישהו אמר משהו , אז כל מה שאמרו כל האחרים נופל ,, ויש לנו שורה תחתונה . זה ממש ממש ממש לא לענין.

אוריאנה- הארה קטנה על הדגל הזהדניאלה .ד.

השרשורים המומלצים למעלה, יש להם תמונות שלא בהכרח קשורות תמיד

זה רק סימבולי.

זה רק כיוון, סמל לנושא

 

יש עוד הרבה שרשורים עם תמונות לא קשורות ואפילו במשמעות השניה שלהם כמו 'ברזל' (ויטמין)

ששמו לו שרשרת ברזל.

 

כמו שדיברו על בעיית הזקן בדייטים והתמונה של אבו משו.. ערבי עם זקן כתום

 

מקווה שזה הובן

 

ברזל-*מינרלדניאלה .ד.
אוקי..א.גולד

לא קראתי את התגובות אז יכול להיות שאחזור על דברים שנאמרו..

ככה: לא נהיה בעולם הבא..אלא בעולם הזה!!

וכבר נאמר.."עולם כמנהגו נוהג" הכל יהיה כרגיל..אבל הכל יהיה טוב!!!!!!!!!!

בלי מלחמות,בלי קנאה,שנאה ותחרות..

בקיצור.אני מקווה שהבנת...

^^ סתם מעניין אותי, מאיפה אתה כ"כ בטוח?נושי104

כאילו רב צדיק, סבבה והכל.

אבל מאיפה לנו לדעת מי המשיח?

חוה-י'מנצל"שת...תדברי איתו באישי!!תן חיוך....=)
אני איתך!!! הרבי מיליובאוויץ'...אני שמח סתם!

או איך שלא כותבים את זה.

אפשר תשובה לשאלתי?????(מעוצבן)שירה חדשה~

אני ממש חייבת!!!! אני משתגעת מהשאלה הזאת בימים האחרונים!!!

נהיה נשמות בגופים והכל ימשיך כרגילמושיקו

יהיה שתי תקופות תקופה ראשונה הכל יהיה כרגיל רק שמלך המשיח יהיה הראש ממשלה-נשיא של העולם והוא ינהל אותו, שלב שני יהיה כל היעודים של הגאולה ואז הנשמות יגיעו לתכלית השלימות ויהיה להם כיף גשמי כפשוטו.

 

דוגמא לזה, אם עושים מסלול שבסוף יש בריכת מים, אז לא אומרים שמגיעים לבריכה שנגמר הטיול ויותר לא כיף, אלא כל המסלול זה היה כדי להנות בבריכה, אותו דבר הגלות והגאולה, כל הדרך הארוכה של הגלות כדי שנהנה נשמות בגופים בגאולה

זה בכללי

 

מי שרוצה תושבה יותר מפורטת שיפנה באישי

אני רוצה תשובה יותר מפורטת!כישוף כושל

אפשר לא באישי???

אני לא מדברת בפרטיות אם בנים...

 

העולם הזה לא נגמר! הוא ממשיך!כנרית על הגג=)

שמעת על גלגול נשמות?

ת'אמת שאני לא מבינה בזה יותר מדיי, בכל זאת אני גם כאן בעולם הזה...

תדמייני את זה כמו מונופול, הקב"ה מוריד אותנו לעולם הזה ומשייך לנו תפקיד, בעצם תפקידך את צריכה להתחתן ולהביא ילדים- את תתחתני ותביאי ילדים, אם את לא צריכה- לא תתחתני!

לפי מה שאני הבנתי, הנשמה שלך מגיעה לעולם הבא, עושים לך דין וחשבון, קובעים לאן תמשיך הנשמה, מה יהיה תפקידה הבא בעולם הזה...

אני אישית חושבת שזה לא תפקידנו לחשוב על גלגול נשמו~מישי~אחרונה

גלגול נשמות וכל זה... זה באמת גדול עלינו... אנחנו בסה"כ צריכים לעשות את תפקידנו בעולם הזה בלי לחשוב על איך ה' יסדר לנו את העולם הבא.....! חשבון שבמיים זה באמת מעלינו. אף אחד מאיתנו לא באמת יכול לדעת בוודאות מה זה גלגול נשמות ומה יש באמת אחרי העולם הזה....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך