יש לי שאלה,
יש פה בנים שהולכים עם סנדלים עם גרבים?
אני אשמח שתסבירו לי למה..
סתם אני לא מבינה ת'עניין..
כאילו, בנות עם גרביים אני מבינה[סוג של]- צניעות וזה, אבל למה בנים?
וזה ממש לא בקטע של לרדת על מישו, באמת מעניין אותי!
יש לי שאלה,
יש פה בנים שהולכים עם סנדלים עם גרבים?
אני אשמח שתסבירו לי למה..
סתם אני לא מבינה ת'עניין..
כאילו, בנות עם גרביים אני מבינה[סוג של]- צניעות וזה, אבל למה בנים?
וזה ממש לא בקטע של לרדת על מישו, באמת מעניין אותי!
אל תדאגו, אני לא ככה
רק צ'אקו!!!!!!!!!!!!
בע"ה.
זה יותר מכובד ללכת בשורש וגרביים.
בחורף שחורות (שלא ישימו לב שאני חובב סנדלים)
בקיץ לבנות.
ויש לי בעיה בכללי עם נעלייים (מחניק בפנים, והרגל שלי לא חובבת זיעה..), אז אני מעדיף סנדלים. יוצא לי ביממה ממוצעת בין 14 ל-18 שעות שורש בגרביים.
יש בנות שהולכות עם גרביים כי הם חושבות שזה יפה..
אני מגדירה את עצמי צנועה מאוד ואני הולכת בלי גרביים...
הסנה-בוער
להבת-כוחלא באמת.
היא אמרה שמי שכן עושה את זה- בגלל צניעות
זה לא אומר שמי שלא לא צנועה.
חוצמיזה שכדאי לכמה מאיתנו לבדוק את ההלכה. יש רבנים שפוסקים שצריך גרבים.
זה לא ששורש בלי יותר יפה (אני הולכת עם שורש בלי גרביים9
מצד שני.. זה נראה לי כ"כ לא אסתטי !
אני רק סנדלים, חורף, קיץ, סתו, אביב
כל עוד לא יורד מבול בחוץ אבל מבול מבול מבול מבול אני עם סנדלים... כפרעל הצא'קו שלי....
הם בנות שנתיים ושבועיים מחר 
שונאת נעליים סגורות בכל דרך שהיא....
שמיניסטית אצלנו באולפנה הלכה עם סנדלים בחורף כי היא תמיד הולכת עם סנדלים ...
ואז היא עלתה על אוטובוס ומישו אמר לה שהוא מכיר מקום שמחלקים לו מגפיים בחינם למי שצריך אז היא אמרה לו שזה לא קשור יש לה כסף פשוט שהיא אוהבת סנדלים ...והאיש הזה חשב שזה בגלל שהיא מתביישת אז הוא המשיך לשאול אותה עוד כמה פעמים ....חח...איזה אומללות ...וכול הנסיעה היא ממש התפדחה ...מסכנה ...\
פי אלף מזיע משורש עם גרביים
מנסיון של שנים
ו- לא.. אף פעם לא הלכתי עם שוש ובע"ה אני לא אלך עם הדבר הזה...
זה היה ממזמן.. בכיתה ב' נראלי.. ולא הלכתי עם גרביים!!
חשיבה חיובית, יפה! (=
למה זה מגעיל בנות שהולכים עם שורש וגרביים???
כאילו הייתה תקופה שרציתי ללכת עם גרביים כשאני לובשת חצאית שהיא קצת מעל הקרסול ולא עשיתי את זה כי כל הזמן אני שומעת מסביבי כמה זה מגעיל
תפוזה 1
את יודעת מה אני חושבת על זה..
וזה פשוט עניין של טעם..
את אוהבת? תלכי. מה כ'פת לך שכל העולם חושב שזה מגעיל? את הולכת עם מה שנוח לך, ועם מה שאת אוהבת..
זה פשוט בעיניי ממש לא יפה שורש עם גרביים..
זה מוזר כזה.
אבל תכל'ס זה גם תלוי איזה גרביים וכו'..
ואם את חושבת שצריך ללכת עם גרביים- תלכי!
את מי את שואלת?
ועוד עם גרביים???
טוב אנשים תהנו!!!
זה כ''כ דוס ויפה. אני באמת אוהבת את זה.
אולי אצלך זה לא קשור למגעיל אצליהן כן.
אמיר אתה לא חי לידי ככה שממך לא ממש אכפת לי אבל חברות שלי נמצאות איתי וזה לא נעים לחשוב שהן חושבות עלי שאני מגעילה.
ניגונים אני מסכימה איתך ברמה מטורפת אבל אני לא רוצה ללכת עם גרביים תמייד רק כשרואים לי חלק מסוים מהרגל
הכונה שזה פסול לחשובשואף לאורשמישהו מגעיל בגלל דבר שכזה
,והוספתי שלדעתי זה בכלל לא נכון...
שואף לאורתעשי מה שנח לך וראוי בעיניך (במסגרת ההלכה כמובן) ,אני לא ראה בדברים שכאלה דבר מגעיל ובטח שאסור לתייג אדם לרעה בגלל צורת לבוש שכזאת כשהיא ראויה (מעבר לכך שזה סובייקטיבי)...
פשוט כי..
אין לי שורש ליום יום. אמא אומרת שזה מכוער-ורק לטיולים. ורק אז מותר לי ללכת איתם..
פשוט מדכא.
ועד אז-אני עם נעלי אצבע.
למה זה יותר צנוע(לבנות)אם גרבייים
ברמת העיקרון יש מחלוקת הלכתית מה מותר ומה אסור לראות מהרגל.
נניח הרב שאנחנו הולכי לפיו אומר שאסור לראות כלום מהרגל,
מה זה אומר?
חצאית ארוכה ארוכה ארוכה עם גרביים![]()
הכי כיף להיות דוסים ולא באופנה![]()
כי בשבת יש להיראות מכובד.
ת"ח צריכים להיראות מכובדים כל יום, ולכן ת"ח בדר"כ לובשים גרביים (אם הם הולכים עם שורש) גם בימי חול.
לבנים זה טהור, דוס, יפה כזה, מכבד.
לבנות זה פשוט מגעיל. ואני לא יודעת לבטא למה.
ואם אמרתם שבנות הולכות עם גרביים כי זה יפה- אז התכוונתם אלי. הסנה-בוער בואי ניפגש רק תגידי איפה...
אני הולכת עם טבע נאות סגור עם גרביים קצרות כאלה וזה לדעתי יותר יפה מללכת בלי גרביים שרואים את כל האצבעות.. ויש לי חברה שבכלל לא מקפידה על צניעות והיא הולכת עם גרביים. זה לא מחייב בכלל שזה מטעמי צניעות. זה באמת יפה. כמובן לא בשורש.
וכל הבנות שהולכות עם שורש וגרבייים אני פונה אליכן, לכו לקנות טבע נאות סגור ותלבשו כמה גרביים שתרצו. שורש יש בזה משו של כלי גבר.
זו דעתי.
יש גברים שלובשים נאות
ואני לא סובלת טבע נאות אז למה שאני אקנה??
שורש זה אחד הדברים
לי אישית אין בעיה עם אנשים שהולכים עם שורש וגרבים (רק תעשו טובה, לא שורש ירוק עם גרביים פסים סגול-צהוב, בסדר?)
ואני אישית חורשת על השורש שלי.. בקור ובחום ובכל מזג אויר אפשרי, חוץ ממתי שאמא שלי לא מרשה לי לצאת מהבית עם שורש כי ממש חורף בחוץ..
גם מסלולים אני עושה עם שורש.. זה שיא הנוח!! אבל בלי גרביים, סתם כי אני שונאת, לא סובלת, מתעבתת גרבים.. רק כשממש חייבים..
אני מכורה לשורש.. מאז כתה ה'.. כשקנו לי אותם..
(ת'אמת> הכי נוח טבעי> יחפה.. אבל אמא לא כ"כ אוהבת ת'רעיון.. אז אני משתדלת פחות ללכת יחפה..)
זה מכובד יותר, במקרה שללבוש נעליים זה לא נעים או חם מדי.
עוד עניין אחד, שהריח קטן ככה באופן משמעותי מאוד - הוא נוצר בעקבות המגע של הרגל עם גומי.
ואגב, באופן כללי, לא כדאי לייחס עניינים של צניעות רק לבנות. יש גם הרבה בנים (וגם אני, ברוך ה') שפשוט - מתביישים, באופן טבעי לגמרי וטהור, להתלבש באופנים מסויימים.
אז זה לא רק בגלל שלא כדאי להכליל, אלא שהקביעה הזאת - בפשטות - לא נכונה.
ברכה והצלחה!
אלעזר
לפחות פה, איפה שאני גר, זה די לא מכובד סנדלים וגרביים..
לביצ'פר שלנו -אנחנו חייבות גרביים אז אני הולכת עם הטבע נאות...אבל לעניות דעתי זה לא כזה יפה שורש עם גרביים אז באולפנה שנה הבאה אני ייילך עם שורש בלי גרביים....אוקעע??
עכשיו בעניין של הגרביים:
לנו מותר ללכת בלי גרביים אבל אני הולכת אך ורק עם חצאיות ארוכות...וזה ממש צנוע...
לעומת זאת יש בנות שהולכות עם חצאיות עד הברך עם גרבי נילון...אתם יכולים להגיד לי מה שווה בגרביי נילון האלו מבחינת צניעות???!! כי אני לא מוצאת בהן שום תועלת של צניעות....![]()
הנה אחת שאומרת את דעתי ברבים
לגרביים שקופות עם חצית קצרה אין כל קטע לעניות דעתי,
ואני לא ירחיב כי זה לא המקום!
מעניין מאיפה הגיע הרעיון מלכתחילה, מי נתן לזה אישור מבחינה הלכתית?????
אם אני זוכר נכון , גרבי הניילון שנתנו להם אישור הלכתי (בעבר) היו שונים לחלוטין מהגרבי-ניילון של היום.
הם לא היו שקופים לגמרי והיו יותר צנועים.
שוב, הכל בעירבון מוגבל...על סמך הזכרון שלי.
גרבי ניילון.. כאלה יותר כהים ופחות כהים..
ומי שלמעלה שכתבה ששורש הוא כלי גבר.. את כנראה לא מכירה את כל הדגמים.. שורש ורוד כהה הוא ממש לא כלי גבר..
הייתי מתווכחת איתן שעוותת!!!!
זה סתם חרטא!!(לדעתי..זה שקוף ורואים את הרגל בצורה יותר יפה אפלו..
ואותו דבר לגבי פאה נוכרית
)
ולגבי שורש עם גרביים..זה עניין של טעם אישי..
אני למשל לא הולכת עם שושרש..למרות שאבשלי קנה לי..
אני הולכת עם טבע פתוח..וחצאית ברך..
זה לא בדיוק לפי הרב שלנו..אמשלי הולכת עם ארוך..
איזה שטויות זה גרבי נילון .!
יש מלא חרדיות שהולכות עם חצאיות קצרות (עד הברך) ושמות תנילון הזה .וזה ניקרא צנוע! איכס...
וגם מה הקטע לגזור תשיער ואז לעשות מזה פאה?! עדיף כבר שלא ישימו בכלל!
1. שובבה- החרדיות (לא מכלילה.. חלק..) הולכות עם חצאיות קצרצרות, הרבה מעל הברך אבל יש גבי ניילון-- אז צנוע לא?!
2. אמא שלי עבדה עם מישהי חרדייה ואחרי כמה זמן היא שמעה שהיא התחתנה, ואז אחרי כזה חודש היא רואה אותה ובאה אליה כזה.. את לא שמה כיסוי ראש? |בפליאה| והחרדיה כולה מתלהבת שהיא עשתה פאה בדיוק כמו שהשיער שלה היה מקודם..
קיצר, הפאות האלה יותר גרועות מבנדנת חצי.. אחד הדברים הלא צנועים..
ומה לא...
כאילו באמת, שכל אחד יעשה לפי מה שהרב שלו אומר ואם לא עושים ככה אז זה בעיות של מי שלא עושה וזה ממש לא נראלי התפקיד שלנו להגיד מה מותר ומה אסור ולשפוט ת'צניעות...
בואו נגיד משו לסיום החפירות-שכל אחד יבדוק ת'צמו במה הוא צריך להשתפר...
המשנה ברורה כותב שלא ראוי לעלות לברכת כהנים יחפים - אבל במשך היום - אין סיבה אמיתית.
אני מניח שמדובר בסימן קכ"ח, אבל באיזה סעיף?
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...