אפשר לספר לכם ת'דבר הכי כיף שעשיתי היום?מרב.

חוץ מלהתרגש מזה שגמרתי ת'שביעית, ולעשות חגיגות בירושלים, לנסוע עם חברות, לאכול מלאא...

אז עשיתי גם משו לנשמה.. [ועל זה קרדיט לדוד שלי, שאתמול התקשר להגיד לי ללמוד את זה..]

אז ככה:

מכירים ת'ספר "נתיבות שלום"? זה איזה ספר כזה של חסידות..

אז דוד שלי, כפרה עליו, קנה לי אותו.. [יש של כל מיני.. לי הוא קנה את חמישה חומשי תורה, אבל יש גם של חגים וכאלה..]

קיצור--

אתמולה וא התקשר אלי, ואמר לי שהוא למד שם משו ממש יפה לקראת פרשת קורח [השבת הקרובה, מי שלא יודע..], ושווה לי ללמוד.

אז היום היה לי משעמם באולפנא, ככה כשבאתי מהפנימיות לכיתה, ועד שהתחילו לדבר איתנו על שנה הבאה, ופשוט פתחתי ת'ספר, ולמדתי. למדתי כמו בייניש כזה אמיתי, שמדבר עם עצמו, ושואל שאלות, והספר עצמו נראה כמו גמרא [חוץ מזה שגמרא זה פי אלף יותר גדול...].
כל החברות שלי ישר באות אלי: "מה את לומדת גמרא??"
אבל אחרי שהן ראו שאני רצינית, הן באו, טפחו לי על הכתף, אמרו לי סחטיין, ובת אחת אפילו באה והתעניינה במה שאני לומדת [הבת האחרונה שמתאים לה!!! הכי לא דוסית בכיתה, באה ושאלה מה זה, והתעניינה...]

 

קיצור-- חבר'ה-- באמת שכדאי לנצל ת'חופש ללמוד דברים בשביל הנשמה. לא בשביל הבגרות, לא בשביל המבחן, לא בשביל התעודה, לא בשביל האוניברסיטה.

פשוט בשביל הנשמה, כדי שיהיה לכם חופש באמת מוצלח-- גם מבחינה רוחנית, וגם מבחינה גשמית-- כי זה יכול לקדם אותכם המון בכל תחום!!!

[דוגמא? מה שעכשיו למדתי. על עניין הגאווה. זה יכול לקדם אותי. ללמד. לפתח.]

 

אז ממש ממש ממליצה בחוםם ללמוד משו. אפילו תנ"ך, חוברות של "מרכז", ספרי אמונה, הלכות... משו קטן ומחזק, ותראו איך החופש שלכם יהיה שונה וטוב יותר!!!

 

חופש מועיל!!!

תקראו, למרות שזה ארוך טיליייםםמרב.
וואי גם אני עשיתי את זה..וזה עשה לי כ"כ טוב!טובי =][=

היה לי משעמם בחזרות להצגת סופ"ש,ומשהיית יתר בסיפריה (מקום החזרות) החלטתי לפתוח "כוזרי".

בהתחלה למדתי לבד,ואז סחבתי עוד חברות לילמוד איתי. הן הרימו גבה,אבל היה ממש כייף

באמת שווה לילמוד בשביל הנשמה!

ד"א רוג'ר..tompak

קוראים לזה הש"ס של הבנות לנתיבות שלום... אז זה כן קצת גמרא.....

אבל חוץ מזה.. זה אחלה ספר... סחטיין...

אה... וואטאבר~~מרב.

אז מהיום אני יכולה להצהיר-

גם אני לומדת גמרא ואה בזהP=

לא לא לא!! אל תהיי גאה בלימוד גמרא לבנותאלירז

את לומדת האדמו"ר מסלונים!

גמרא לנשים- זה לא מגניב!

אלירז..מרב.

אני גאה בזה שאני לומדת את זה. והוא אמר שזה סוג של גמרא. אז מה יוצא מזה?

שאני גאה בזה שאני לומדת גמרא...

 

[אגב, אבאשלי מלמד בנות גמרא, והבנות האלה חושבות שזה מגניב. ואם יורשה לי לצטט אותן: "הרב, זה פתח לי דלת חדשה ללימוד שמעולם לא הכרתי... הרב, סוף סוף הבנתי שלא רק בנים מסוגלים.. הרב, בזכותך ובזכות הגמרא החיים שלי שונים לגמרי מאיך שהם היו לפני שלמדנו גמרא... הרב, למה בנים מתלוננים על גמרא, זה כ"כ כיף ומעמיק ומחזק???" ומה הייתה התשובה שלי על השאלה האחרונה: "כי לכן יש אפשרות לא לעשות את זה, ואתן סרוטות שאתן עושות את זה. להם אין יותר מידי ברירה, כי הם חייבים ללמוד את זה לפי רוב הישיבות, וזה לא מבחירה ורצון חופשי... *סיפור אמיתי ומרגש מסוכות האחרון* ]

 

קיצור.. מקווה שהובנתי[=]

אני לא אפרוש כאן את דעתי בעניין..אלירז

אבל התהייה היחידה שלי היא-

האם הן ידעו הלכות כשרות וצניעות בשו"ע טיפ טופ, לפני שהן התחילו ללמוד גמרא?

האם את התנ"ך הן יודעות על בוריו?

חבל מאוד שאנשים מתעסקים בכל מה שלא שייך לתפקיד שלהם..

רק בריאות!

לאלירזחסיד של עצמי

אף אחד כיום לא יודע את התנ''ך אפשר ללמוד את התנך כל החיים ולא לסיים ללמוד אותו אז יאלה באו כל החיים נלמד רק תנך לא יש עוד דברים שצריך ללמוד ולהתפתח בהם אני מאוד בעד לימוד גמרא לבנות זה חלק חשוב מאוד מהיהדות ואם כבר ליפני שלומדים חסידות שתלמד גמרא שתלמד קודם כל את הבסיס של היהדות ואחרי זה את כל השאר (אני לא בעד קודם ללמוד גמרא ואחרי זה חסידות פשוט אם את אומרת שקודם צריך בסיס אז הבסיס של היהדות זה התנ''ך משנה גמרא וכו)

לא תנ"ך לעומק.. רק במובן הבקיאותי שלו..אלירז

ואת - חכי אני יכפכף אותך בבית!!

[נאמר בחיבה, -לכל שאר הקוראים שכבר חושבים איך להגן על חסידתנו ]

זה לא תפקיד של אישה ללמוד גמרא..

ויש לי מלללאאא מה לומר על זה

ויכוח עתיק יומין..

לכן אמרתי שלא באמת נפתח אותו כאן.. כי זה מתיש ולא קשור ישירות לשרשור..

גמרא היא לא רק המובן ההלכתי שבמילה 'גמרא'...האדמו"ר מצנעא

בגמרא יש המון מדרשים ואגדתות, שהן בסיס ויסוד לכל היהדות. למשל, כל סיפור נס חנוכה מופיע בדף אחד בגמ' (מסכת שבת, האמת שזה לא דף אחד, זה שני עמודים). 

לדעתי, אין דרכה של אשה לכבוש, אפילו את תירוץ התוספות על קושיית רש"י, ואת הנפקא מינה שבהגהותיו של הגר"א, אך אעפ"כ יש ללמוד את הסיפורים, המדרשים והאגדתות הנפלאים והיסודיים של הגמרא. לזה קוראים בשפת האולפנות והמדרשות "גמרא - קטעים נבחרים", הקטעים שמתאימים לנשים. ללמוד את המדרשים האלה אף מתוך הגמרא עצמה, או מדף מצולם של הגמרא וממש ללמוד את הגמרא (אני ממליץ על לימוד עם ביאור כמו שטיינזלץ, למשל).

עם כל זאת, יש נשים מיוחדות (של פעם בעשרות דורות) שיכולות ללמוד גמרא בעיון ואף לפסוק הלכה. כמו ברוריה אשת רבי מאיר. אך רובן ככולן של הנשים כיום לא כאלה, ולכן יש לנהוג כמו שכתבתי לעיל.

 

גם ברוריה לא הייתה צריכה לפסוק, כי היא אישהאריאל דודאחרונה

וזה תפקיד לגברים

יישר כח!tomerittal

ב"ה

 

אבל.. מי שכבד לו ה'נתיבות שלום' יש ספרים יותר קלים (מסל"ש, אורחות צדיקים, מהר"ל, ...)

נת"ש [חע. המצאתי לה ראשי תבות D= ] זה כבד רצח..מרב.

אבל מתישהו מיתרגלים...

 

[אפילו הצלחתי לתרגם לעצמי מה זה "איתא", ודוד שלי הסביר לי מה זה "אזיל", וראשי תבות אני ממציאה לעצמי, ובד"כ זה גם נכון...]

כן. גם יש ספרים יסודיים יותר..tomerittal

אבל זה באמת ספר נפלא!

חחח בשביל הר"ת צריך יום לימוןדים ארוך....tompak

חחח אני וחבר שלי כל פעם שנתקלים באיזה ר"ת מסובכים כאלה...

אז עושים תחרות מי עולה על הפיתרון ראשון....

אני לומדת את זה בעיקרון לבד [חוץ מקצת שניסיתי עםמרב.

חברה...] ואין כמו הר"ת האלה*_*
 

כאילו, יש ת'אלה שמכירים כבר, כמו וי"ל, למשל, ויש כאלה שאינלי מושג מה זה אומר XD

 

מזל שדוד שלי חמוד, אז הוא אמר לי להתקשר אליו כל פעם שאני לא מבינה משו, והוא יסביר לי... אחח.. אין כמו דוד בייניש, קטן ומתוק(=

כן, כתבי המהר"ל הם הספרים הכי פשוטים בעולם...האדמו"ר מצנעא

הכי הכי פשוטים... כבר בכיתה ב' למדת פ"ש עם רש"י וגור אריה... 

אם כבר אמונה, אז למה מהר"ל... כוזרי, שמונה פרקים, עקבי הצאן, מסי"ש וכו'. לא מהר"ל...

יש ת"ח שמתירים ויש שמעודדים אך מנגד יש ת"ח שאוסריםשואף לאור
השאלה היא אם גם בנים יודעים את התנךa.i

ישר והפוך לפני שהם מתחילים ללמוד גמרא..

זאת לא השאלה.tomerittal

ב"ה

 

השאלה- האם כל אחד מקיים מה שהוא מצווה עליו. 

זאת אומרת: במצוות תלמוד תורה יש שתי מצוות:

א'. לדעת את הדרכות התורה לחיים, ע"מ לדעת איך לפעול בעולם. וזה כולל: לימוד הלכה(או"ח, הסוגיות המעשיות בלבד!), לימוד אמונה(כוזרי, מהר"ל, וכ'ו..) ולימוד תנ"ך. 

ב'. המצווה לעסוק בתורה- לשמה, לשם התורה. זאת אומרת, מצוות תלמוד תורה היא המצווה החשובה ביותר, הרוחנית ביותר, ואמרו חז"ל ששכרה כנגד כל המצוות. ולכן- מצווה על הגברים ללמוד תורה כל הזמן(אפילו כבר אחרי שיודעים את היסודות למעשה, את א')

 

עכשיו לגבי בנות: הן מחוייבות אך ורק לגבי הציווי הראשון. אם הן רוצות לקיים את השני- מעולה!! אבל למורות זאת צריך לדעת את העיקר והטפל. 

ואני ממליץ בחום לקרוא את דברי הרב אליעזר מלמד בפנה"ל:

 

לימוד תורה לנשים

הבדל יסודי ישנו במצוות תלמוד תורה בין גברים לנשים. המצווה המוטלת על הגברים היא ללמוד תורה, ואילו המצווה המוטלת על הנשים היא לדעת את מה שהתורה אומרת על החיים. כלומר, אשה שזכתה לדעת את כל ההלכות המעשיות, ואת כל יסודות האמונה והמוסר ברמה ובעומק המשביעים את רצונה ומספקים את צימאונה, אין עליה מצווה להמשיך ללמוד. אולם גבר שלמד את כל התורה, אפילו אם הוא זוכרה על פה, מצווה עליו להמשיך ללמוד ולהתעמק בתורה.

יש בלימוד שני חלקים. האחד לדעת את הדרכות התורה, כדי לחיות חיים שלמים, והוא החלק שבו מחויבים הגברים והנשים בשווה. החלק השני הוא הנוטה יותר אל העיון, הפלפול והמחקר, ובו מחויבים הגברים ולא הנשים. לכן יש שוני בין הישיבות שבהן לומדים הבנים ובין האולפנות שבהן לומדות הבנות. בישיבות מרבים לעסוק בלימוד הגמרא והמפרשים, שבולט בהם הצד העיוני. ובאולפנות מלמדים הלכה, תנ"ך ומחשבה, שהם הלימודים השייכים יותר להדרכת החיים.

ואף שאין מצווה שאשה תעסוק בלימוד התלמוד בעיון עם המפרשים הראשונים והאחרונים, מכל מקום ברור שמותר לכל אשה המעוניינת ללמוד תורה לשם שמיים - ללמוד גמרא בעיון תוך התעמקות בשיטות השונות ובחילופי הגירסאות. ואף אמרו חז"ל שאם עשתה כן יש לה זכות, למרות שאין היא מצווה לזה. וכן היו נשים מפורסמות בישראל שנודעו כתלמידות חכמות בעלות שיעור קומה. 

אבל לכל שאר הנשים שאין להן חשק מיוחד להתעמק בתורה, ההדרכה הכללית של חז"ל היא, שלא להעמיק בפלפול השיטות, אלא ללמוד בבהירות את סיכום ההלכות המעשיות בטעמיהן, ולהעמיק ביסודות האמונה והמוסר.



אמנם היו דורות שבהם היה די לנשים בלימוד פשוט מאוד של הלכות הקשורות לבית ולמשפחה, ומעט דברי מוסר, ולימוד זה הספיק כדי ליצור בנפש את ההזדהות והמסירות הרצויה לקיום התורה והחיים היהודיים. אבל בדורות האחרונים, עם התפתחות ההשכלה הכללית וההתמחות המקצועית של נשים בתחומים שונים, ברור שהנשים צריכות ללמוד הרבה יותר תורה מכפי שלמדו בעבר. הן מצד ההתעניינות בשאלות הכלליות, והן מצד האחריות המוטלת על הנשים.

ואכן על פי הדרכת גדולי ישראל בדורות אלה, נוצרו מוסדות חינוך ולימוד תורניים ברמה גבוהה המיוחדים לבנות ולנשים. כמו מוסדות "בית-יעקב" שנוסדו על ידי הגברת שרה שנירר בעידודם ותמיכתם של גדולי רבני פולין לפני מלחמת העולם השנייה.

שינוי זה אינו מבטל את ההבדל ההלכתי העקרוני שבין הגברים שמצווים בלימוד תורה גם לשם הצד המחקרי והעיוני, לבין הנשים שאינן מצוות בכך. הרב קוק מבאר, שדווקא על ידי השוני הזה שבין גברים לנשים נוצרת השלמה בין השכלתנות המנתחת לבין הרגש הטבעי המאחד ומבסס את דברי התורה בחיים הממשיים (עיין בפירוש עין איה למסכת ברכות פרק שביעי מ"ו) . 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=125&id=7622&q= ומומלץ לעיין עוד שם בלקוטים א', הל' ת"ת)

נתיבות זה הספר שהכי שונה מגמרא!! נ.ב אחלה ספראריאל דוד

של הרבי הקודם מסלונים

מה אכפת לי גמרא או לא?מרב.

זה מגניב אותי שאני לומדת משו שהוא קודש, ולהנאתי.

כי.. ככה.. אני כ"כ לא...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך