אני צריכה הסבר כמה שיותר מובן לנושאים הבאים במתמטיקה- מה זה?
אוריינות וחשיבה כמותית
משפט פיתגורס
קטע אמצעים בטרפז-תכונות
מעגל- תכונות
אני צריכה הסבר כמה שיותר מובן לנושאים הבאים במתמטיקה- מה זה?
אוריינות וחשיבה כמותית
משפט פיתגורס
קטע אמצעים בטרפז-תכונות
מעגל- תכונות
מה הכוונה מעלה ראשונה, מעלה שנייה
מעלה ראשונה עם איקס ללא חזקה
מעלה שנייה עם איקס בריבוע
בעזהי"ת.
במשולש ישר זוית, סכום ריבועי שני הניצבים שווה לריבוע היתר.
אם נסמן את שני הניצבים בa,b ואת היתר בc ניתן לומר ש: a^2+b^2=c^2
שטח=פאיXרדיוס בריבוע
היקף=2 X פאי X רדיוס
מרגיש גאון|אריאל דודבטרפז ABCD כשקטע האמצעים הוא EF אז EI = EC ו BF = FD
הנקודות מסודרות לפי כיוון השעון( A שמאל למעלה B ימין למעלה C ימין למטה D שמאל למטה)
וגם קטע האמצעים מקביל לשני בסיסי הטרפז ושווה לחצי מסכום מחציתם
אבל אראיל דוד, איך זה הגיוני ש-EC=EI
אבל אראיל דוד, איך זה הגיוני ש-EC=EI, אם אין בכלל I??
בכללים, מה זה אומר? שהקטע אמצעים חותך את הצלע ל-2??
מה ההבדל בין פתרון משוואות לפתרון מערכת משוואות?
פיתרון משוואות: זה משוואה פשוטה עם נעלם אחד-- בדר"כ X.
פיתרון מערכת משוואות: עם שני נעלמים. או שאת מבודדת נעלם אחד ממשוואה אחת ומציבה אותו בשניה - או שאת עושה מערכת, יעני 2 משוואות ומחסרת או מחברת ככה שישאר לך רק נעלם אחד.
למשל:
X + 4 = 5
Y + 1 = 5
אין שום אפשרות למצוא פיתרון למשוואה אחת עם שני נעלמים ויותר, ולכן למציאת שני נעלמים יש צורך בשתי משוואות לפחות [3 נעלמים - שלוש משוואות וכך הלאה].
מערכת משוואות - כאשר נתונות שתי משוואות לפחות המתייחסות לאותם הנעלמים, כלומר - הX במשוואה אחת שווה בערכו לX במשוואה השנייה [כנ"ל לגבי הY כמובן].
דוג':
נתונה מערכת המשוואות:
משוואה מס' 1:
X+Y=12
משוואה מס' 2:
3X-Y=8
הפיתרון הוא X=5 Y=7
הוא קו בטרפז בעל 4 תכונות.
אם מוצאים קו בטרפז שיש לו שתיים מהן הוא קטע אמצעים ויש לו גם את השתיים האחרות.
1) מקביל לבסיסים
2) חוצה את השוק הימנית
3) חוצה את השוק השמאלית
4) אורכו שווה לממוצע אורכי הבסיסים.

תסתכלו בציור כל צלע של הריבוע הגדול היר a+b ולכן השטח שלו הוא (a+b) בריבוע שזה
a^2 +2ab+b^2
מצד שני הריבוע הזה בנוי מ 4 משולשים ששטח כל אחד a+b) /2 ) וכולם ביחד 2ab
ועוד הריבוע שבאמצע ששיטחו c בריבוע .
זאת אומרת a^2 +2ab+b^2 = c^2 +2ab
ואם נמחק משני הצדדים את 2ab יישאר לנו משפט פיתגורס.
נכון שחמוד ?
ד"א אני יודעת מה זה משוואה בשתי נעלים ויאך פותרים רק שלא הבנתי שככה קוראים לזה
רק יש משו שאני עוד לא יודעת, מה זה אוריינות וחשיבה כמותית?
בעז"ה את תצלחי
ולא רק במ"מ ..
אוריינות- זה היכולת לקרוא ולכתוב. ובמובן יותר כללי זה היכולת גם לדבר.
אוריינות טכנולוגית זה שליטה בתקשורת באמצעות כתיבה וקריאה כמו מחשב (עוד משהו שלא בדיוק הבנתי מה הקשר שלו, אם את מעוניינת תסתכלי בויקיפדיה).
חשיבה כמותית- (זה כבר לא מהויקיפדיה) בפסיכומטרי זה בעצם כל החלק שעוסק במתמטיקה וחישובים. בעיקרון זה חשיבה בדרך של כמויות, כלומר חישובים עם מספרים.
אמני לא טועה זה הבנה במתמטיקה
ברמה בסיסית: להבין שאם 3=2+1 אז 1=3-2
לא בטוחה אבל.....
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!