טוב שאלה לבנים (חשוב לי לדעת דווקא את דעתכם)ענבל

טוב יש לי שאלה:

מה אתם חושבים על בת עם חצאית ארוכה ומה על בת עם חצאית קצרה?

את מי הייתם יותר מעריכים, מכבדים, יותר מסתכלים על הפנימיות?

קיצור הבנתם את הרעיון

מנהלים אם אתם חושבים שלא מתאים אז תמחקו אבל לי חשובה דעתם ואני לא רוצה לפתוח דיון אלא רק לשמוע דעות.

אני אשמח אם זה יישאר.

כל מי שלובשת חצאית ארוכה זה דאווין..?!שמוליק פיין

בס"ד

 

ממש לא!! כל אחת והטעם שלה וכל אחד והטעם שלו..אני אישית מעדיף חצאית ארוכה אבל זה טעם אישי..העיקר שהכל ישאר צנוע..!

קטע דוסי...?האדמו"ר מצנעא

יש תזה שאומרת שככל שהאישה יותר צנועה כך רואים את הפנימיות שלה יותר טוב. אני לא מתנגד לתזה הזו, אבל אני מאמין שגם אם מישהי הולכת בצורה לא ממש צנועה, רואים מהי הפנימיות שלה...

אני מעריך יותר את בעלת החצאית הארוכה.

לא כול מי שהולכת עם חצאית ארוכה עושה דאוויןa.i

יש אשכרה אנשים שהולכים עם זה כי זה צנוע !!

למה נראלכם שבנות הולכות עם ארוך בשביל הדאווין~מישי~

כלומר יש כאלו אבל נראלי שיש יותר כאלו שהולכות עם קצר וצמוד בשביל הדאווין (למרות שגם לא כל האלה שעם קצר הם בגלל זה ורובן לא)

תשמעו....רבקה...

כשבנות הולכות עם חצאיות ארוכות זה נו בשביל ההלכה...

שלא תחשבו שלמי ש"דוסית" זה הופך להיות קל....  ללכת  צנוע זה התמודדות...

עזוב רגע את החצאית הארוכה...מחפש את האור..

שכם עליה יש לי מה להגיד לך.

מה שמסקרן אותי כעת הוא למה אתה מעריך את מי שהולכת עם קצר? מה העניין בלהעריך אותה? באמת אני שואל! שהיא "ממשת את העצמיות שלה ואת חופש הבחירה שלה" אבל על הדרך רומסת את ההלכה? בגלל זה?

 

או אולי יש סיבה אחרת שאני לא יודע? אשמח אם תסביר לי ותרחיב את הידע שלי...

 

שבע טוב לכולם!

אני חושב שהכונה היא לחצאית קצרה יותר,כלומר לפישואף לאור

ההלכה (תראה את הלינק שפירסמתי).
 

או קי.מחפש את האור..

אם ככה אזקודם כל סליחה, לא הבנתי כראוי.

 

אבל אני עדיין עומד על דעתי - האורך של החצאית במידה מסויימת כן מעיד על רמת החוזק הדתי אצל נערה...

זה לא מעיד על הרמה הדתית של הבת!כישוף כושל

אבל זה מראה את המקום שהיא רוצה להיות בו זה הבדל דק אבל חשוב!

כל עוד זה בתחום ההלכה-צורניקית

אני לא חושבת שצריך להיות הבדל בהערכה. וכמו שמישהי כאן אמרה לא להגיד- סורי, אבל האורך של החצאית בהרבה מאוד פעמים באמת לא מעיד על הפנימיות של הנערה (כל עוד זה בתחום ההלכה!!!). ברור לי שאלה שכן הולכות עם ארוך זה לא בשביל לעשות דאווינים, ויפה שהן הולכות עם מה שהן מאמינות בו (תרתי משמע...) אבל אני לא חושבת שבגלל שאני לובשת יותר קצר זה אומר שאני פחות טובה... (לאו דווקא אני, באופן כללי...)

דעתי >>מרדכי

אני חושב שארוך זה יותר צנועה, ואני מעריך יותר בת עם חצאית ארוכה מאשר עם חצאית קצרה. 

אבל כול עוד זה בגדר ההלכה, אז אין לי בעיה.

כנ"ל כמו מרדכיידיד
מני, אתה טועה! פשוט טועה!מעפר אני באה
ארוך??דאוויןן!?!?מה אתן סתומים..מרים מייזל

מי שהולכת עם ארוך זה אך ורק בגלל צניעות~~~!!!

^מסכימה. מניי>>אספרנזה

אם רק תבין כמה זה ק-ש-ה ללכת עם חצאית ארוכה מתוך הבנה עמוקה שזה מה שצריך, זה מה שהרבה יותר צנוע- כשהרוב מסביבך עם חצאית ארוכה-- אז באמת תדע שזה לא דאווין.

אל תדבר אם אתה לא בטוח.

[סורי. עיצבנת.]

 

 

(כשהרוב מסבביך עם חצאית קצרה. טעות שלי)אספרנזה
זה נורא קשה..אבל מתרגלים...-pnina-

גמאני עם חצאית ארוכה בגלל הצניעות!!!ולא בגלל שום דבר אחר...יש חצאיות קצרות שלא ממש לפי רוח ההלכה..

זהה הכיי קשהה בעולםם!! במיוחד..מרים מייזל

שאת באולפנא שרובן עם קצר עד מיני..(סורי שעלבוקיות..חח)..
אבלל הולכים ככה כי זה מה שצנועע..

אממ.. אניעץ על מים

הולכת עם ארוך כי זה מה שאני אוהבת....

אני אוהבת חצאית ארוכה.... שונאת חצאיות קצרות!!!

 

זה הגיע מטעמי צניעות, ונהפך לסגנון שאני אוהבת... וזה הכי לא דאווין בעולם!!

החצאית הארוכה טובי =][=

כן,אני הולכת עם ארוך!

אודה ולא אבוש,לפעמים זה חתיכת ברוך.

צנוע זה לא בשביל התדמית של 'הדוסית',

וגם לא כדי להרשים את הבוסית.[סתם בשביל החרוז ]

 

לא אמרנו שהחולצה הסגורה,

מעידה על אישיות הבחורה.

אבל זה מראה על רצון,

ורצון לקדושה,חשוב פי מליון!

 

היה לי משעממם צוחק

 

זה קשה,אבל שווה את זה!

וזה בהחלט מעיד על רצון ליותר.. ועכשיו תקפצו ותגידו:

"אבל יש כאלה שהולכות לא צנוע,והן יותר צנועות מהרבה בנות דוסיות."

נכון,אנחנו צריכים לזכור שהצניעות לא מסתכמת בלבוש,והיא צריכה להיות גם במידות.

אבל - בלי צניעות חיצונית,אין צניעות פנימית! זה כמו שאני אגיד:"אני דתיה בלב". המעשים הם החשובים..

אני עם טובי הצדקת!!! ^^^^ ;)אביה7

קיבלתי על עצמי לא מזמן לקנות רק חצאיות ארוכות.. וגם מסיבות של צניעות ול-א דאווין.. פחח

זה ממש מעצבן ארוךדניאלהה

גורם לי להראות עוד יותר קטנה ומסתבך לי בין הרגלים כל הזמן

אוי הניצלו"שים הניצלו"שים |נאנח|ענבל

ביקשתי לא להתדיין בכוונה כדי שלא ימחקו לי אז בבקשה מכם תענו לענין ואל תנצל"שו

מאחד שמכיר לא קצת חבר'ה -אח..

חד משמעית - את הצנועה יותר -
א) מעריכים.
ב) מכבדים.
ג) השלימי את החסר, כלומר -
תכתבי פה את כ-ל המעלות שיכול להיות בבת, זו = הצנועה.

בלי שום ספק. וגם מי שיגיד לכן אחרת,
זה בד"כ בגלל שהוא רוצה 'להרגיש גבר' או שהוא מתבייש להגיד
שהוא דוסי, או פשוט הוא לא הבין ת'שאלה וחשב לאן העיניים שלו נשלחות ראשונות...

ואחרי ככל הכל - ההלכה מחייבת.
אבל אם נכניס טעם בהלכה,
אין על מה להתווכח. שמעתי את זה גם מ - 'ערסים', מה שאתן, בנות,
בחיים לא תשמעו מהן. את מי הם יותר מכבדים? מעריכים?
את הצנועות. "שקר החן והבל היופי", אמר הגר"א כמדו' ש -
"אישה יראת ה' היא תתהלל - בחן וביופי שלה",
כי כשהפנימיות טהורה וצנועה, אז גם החיצוניות הרבה יותר יפה.


והנה קטע שכתבתי פעם בנושא -
אין על הבנות הדוסיות, פשוט אין!


וחשוב לי להדגיש שוב. בנות, באחריות (!) שכל הבנים (הנורמליים לפחות,
או האלה שיותר תרצו לקבל אחד מהם...) יותר מעריכים בנות צנועות.
החל מהערסים, עד הצדיקים. כ-ו-ל-ם, כי צניעות זה קוסם, מוערך, שווה הרבה יותר.
וגם אם יבוא הבן ויגיד כאילו הוא "יותר מעריך את הלא צנועות"...
הוא לא. הוא פשוט לא - באחריות. 


צעיר הייתי וגם זקנתי.
ממבט של בחור קצת יותר בוגר שדיבר עם לא קצת בחורים בנושא הזה.
אין פה אפילו מקום לשאלה. עם ארוך זה לא "דאווין" ולא כלום,
זו רק בת צנועה שבסופו של דבר, היא הכי מוערכת, שווה, ורוצים לבנות איתה את הבית בעתיד.
אבל שוב חוזרים להתחלה - הלכה. הקב"ה, הרבה יותר חשוב מכל מחשבות הבנים...


מקווה שקצת עזרתי.
שבוע מבורך!
 


 

ברור שהקב"ה וההלכה יותר חשובענבל

אבל זה גם מאודג מחזק שכמו שאמרת אלה שאני ארצה לבנות איתם את ביתי (עם אחד מהם) הם מעריכים את מה שאני נוהגת ויותר מכבדים את זה.

לי אישית מאוד עוזרות התגובות פה וגם מענין לראות שיש רק אחד שחושב שהוא יעריך יותר חצאית קצרה.

אה ותודה מאוד עזרתםענבל

אבל עדיין אני רוצה לשמוע תגובות

וואי ענבל,פשוט לא!טובי =][=

מתוקה שלי,זה יכול לחזק אותך מה בנים אומרים.

אבל-לא ביגלל זה את צריכה ללכת צנוע!

 

אני הולכת צנוע,כי זה מה שה' רוצה לטובתי!

תפסיקו למצוא את התועלת שלנו בכל דבר..

אני שומרת תורה מצוות,מתוך אמונה תמימה שזה מה שה' רוצה!

(זה בוער בי! שימו לב לנקודה הזאת..)

טובי אז מה?!ענבל

ברור שזה כי אני שומרת מצוות וכו' וגם בשביל עצמי אבל זה לא סותר את זה שזה מחזק אותי!!!

וזה ממש מעודד למרות שגם אם היו אומרים שהיו מעדיפים קצרה לא הייתי מתחילה ללכת עם קצר ברור שלא!

אבל זה כיף ומחזק ומעודד לדעת את זה ועל זה לא תוכלי להתווכח!!

^^^ שוב אני ממש מסכימה עם טובי!!!אביה7

חח אין עליך!

אם מישהו מסתכל על הפנימיות בד"כ לא מסתכל על החצאיתאיתיאל קריספין
בד"כ אורך של חצאית מעיד.מעפר אני באה
לא חושבת שהאורך מעיד.. ממש לא..~H.L~
אבל קשה להסתכל על הפנימיות,עם החיצוניות לא בסדר.טובי =][=
לא מסכימה..~H.L~
חצאית קצרה זה גועל נפש!!1אריאל דוד

לדעתי בדיוק עד הברך זה בחינת "נבל ברשות התורה" - שזה הכי גרוע!!

כאילו מה, זה הגוף שלכן, תתיחסו בכבוד, אתן לא בהמות!!!

חוצמיזה זה גורם לזילזול - בת שמנסה למשוך אותך(איפלו אם היא עושה את זה סתם כי חם לה)

תכל'ס ארוך יותר מוערך מבחינתי...רק ברסלב

אבל העיקר שזה בגדרי ההלכה...

 

 

וואו, מני.. כנראה שממש אין לך מושג..בשמחה תמידD:
מני!! וכולם..lea..

במידה מסויימת מני צודק, וואלה יש ת'בנות שהולכות עם החצאיות הארוכות. אבל תעשו לי טובה עם שסע באורך הגלות, צמודות כמו דבק מגע וארוכות יותר מידי!!  וכן לפעמים הם דווקא יכולות להחטיא מאשר הבנות שהולכות עם חצאיות ג'ינס יותר קצרות אבל פחות צמודות! אבל אני חושבת שאתה טועה שאמרת שזה דאווין !! אז אני רוצה להגיד לך שממש ממש לא!! מי שהולכת עם חצאית ארוכה בשביל דאווין ומתנהגת כמו דאווין אחד גדול עדיף שתלך עם האמא של המיני ואנל'א יפרט!!!

עכשיו , הדעה שלי! שהיום הרוב  שהולכות עם חצאית ארוכה הם באמת בנות עם דרך ארץ עם ערכים באמת הולכות בגלל הצניעות מתחשבות באחים שלהם וגם לא מפרות את פי ה'. וכן , זה ניסיון קשה , קשה מאוד!! ואני הכי מעריכה שיש ת'בנות שהולכות צנוע ומכבדות את עצמם ואת העם שלהם ולא רק אני מעריכה אותם ,כמו ש"אח.." אמר שבאמת גם הערסים שביננו ,ולא רק הערסים גם הדתיים לאומיים,  הרבה יותר מעריכים ת'בנות הצנועות שמכבדות את עצמם ולמרות שהם מתעסקים בהבלים הם יודעים שזה לא האמת שזה לא מה שטוב בשבילם אבל הם מפחדים לחיות ת'מציאות (שיחה עם בני דודים חילוניים!! ) 

בקיצור אין על בנות ישראל המלכות!!!!!!! שמכבדות את עצמם למרות הניסיונות הקשים..!!

אריאל דוד צודק! כל הכבוד על אמירת האמת בפנים..טובי =][=
אני אגיב בלי לנסות לפתוח דיון -מחפש את האור..

חצאית ארוכה הרבה יותר טוב.נקודה. פשוט כי זאת ההלכה...

זה לא נכון, מותר חצאית עד אחרי הברךאריאל דוד

אבל כאילו מה, אתם משחקים משחקים???

לא תקבלו על זה גיהנום אז אתן עושות את זה?.??

קצת ראש גדול ויהודי

מותר חצאית עד הברך? ממתי?רבקה...

כאילו, שרואים את הברך?

תראה לי רב אחד  נורמאלי  שמתיר....

זה^^^ לא היה בכוונה להתריס...רבקה...

ממש שאלה תמימה...., מצטערת אם זה לא נשמע ככה....

נדמה לי שהוא התכון עד אחרי הברך.שואף לאור
כפי שכתוב כאן :http://www.kipa.co.il/ask/show/9488שואף לאור
טעות,זה הלינקhttp://www.kipa.co.il/ask/show/94888שואף לאור
*צריכה לכסות את הברך גם כשיושבים. ויש גם דעות אחרושואף לאור

אחרות כפי שמובא בלינק.

בהצלחה.
 

אחרי - התכוונתי מתחת...אריאל דוד
לא בכל מקום אוהבים יותר חצאיות ארוכותאנונימי (פותח)

יש מקומות  שהבנים מיסתכלים יותר על חצאיות קצרות

אריאל דוד- לא לכולם מותר חצאית אחרי הברך.קשקושה קטנה

שאלתי פעם את אבא שלי והוא אמר לי שרק המשנה הברורה זה הפוסק היחיד שאמר שמותר ללכת שהחצאת עוקפת את הברך גם בישיבה.

והמשנה ברורה זה רק אשכנזים זה אומר שרק לאשכנזיות מותר ללכת עם חצאית קצרה.

ישנן כמה דעות:שואף לאור

http://www.kipa.co.il/ask/show/94888

שאלה לבנות דווקא-הסנה-בוער

מה אתן חושבות על בן ששופט אתכן לפי החיצוניות שלכן?

שמכבד או לא מכבד אותך בגלל פרט חיצוני?

מבולבל

 

אני יודעת שמטרת השרשור היתה באמת מכוונה טובה- וסליחה אם אני הורסת.

 

בתור בת שפגשה המון בנות מכל מיני מקומות וזרמים-

המראה החיצוני ממש לא מעיד.

יש בנות שלובשות חצאית ארוכה כי... כי זה הנורמה, או מגאווה, או מפחד...

ואין צניעות פנימית.

אני ממש לא מנסה לתת פה לגיטמציה לחצאיות קצרות-

חצאית ארוכה זה מדהים ומדהים, אבל זה צריך לבוא ממקום של לשקף צניעות פנימית.

והשרשור הזה עושה בדיוק הדבר שכ"כ מצער אותי:

ללבוש חצאית ארוכה כי זה משדר לעולם שיש לי פנימיות טובה יותר.

כי זה יגרום לבנים הדוסים והחמודים להעריך אותי...

ולא כי אני באמת מאמינה בזה. כי אני באמת צנועה.

יש לי מה לענות לךענבל

אבל אם את רוצה באישי כי אני לא רוצה להמשיך את הניצלו"שים שרצים פה

מוזמנת...הסנה-בוער
פשוט מאוד -אח..

א) יש עניין גדול מאוד של חכמי המוסר - 
"אחרי המעשים נמשכים הלבבות".

ב) אם החיצוניות לא ע"פ ההלכה, אז היא בהחלט
מעידה על הפנימיות. [אם, קרי, אם החצאית לא ע"פ ההלכה ממש.]

ג) יש הרבה בנות צנועות וטובות, שיצר הרע שלהן 'יחגוג'
על איזשהו בחור שכותב פה ש - "היא יותר יפה עם קצר",
את זה באנו לעקור. א', כי זה לא נכון. ב', כי זה לא נכון...

ד) כיף לדעת שלשמור על המצוות זה גם 'טעים'. באמת.
כמובן, שבסופו של דבר כמו שכתבתי למעלה - זו הלכה.

ואם נחזור למעלה, אז:
"אחרי המעשים נמשכים הלבבות",
זו הרבה מעבר לסיסמא, אלא הדרכה של חז"ל.



ויש עוד מה להוסיף, אבל אסתפק בזה.
שבוע מבורך בעז"ה לכל עם ישראל!




 

אבל זה במידה מסוימת..lea..

כן עושה רושם אחר!!   אני בטוחה שאת יודעת מה זה רושם ראשוני!! זה בדיוק זה..

 

^ תגובה להסנה הבוער!!lea..
אני..<יוני>

יש בנות שיפה להן יותר חצאית קצרה אבל יש בנות שיותר יפה להן חצאית ארוכה..

הסנה -טובי =][=

בידיוק כמו שאח אמר:"אחרי המעשים,נמשכים הלבבות."

אז אולי יש בנות שהולכות צנוע ביגלל הנורמא,גאווה,או פחד.

אבל-קודם 'נעשה',ורק אחר כך 'נשמע' - כביכול נחשוב על הפנימיות שזה משקף.

 

אני לא בטוחה שבנים ישר שופטים אותנו ע"פ אורך החצאית!

אבל ככה הם יוכלו להתמקד בפנימיות,כי החיצוניות לא תפריע.

 

שמתי לב שגם לי בתור בת קשה להתמקד בפנימיות,אם אין צניעות.

 הענים ישר מתמקדות בגוף..

 

אני לא מבין310

מה זה הדבר הזה? מי אמר שלמי שיש לה חצאית ארוכה היא בחורה יותר טובה?

זה שטויות! בהסתכלות חיצונית דבר ראשון אני מעריך גם את זה וגם את זה.

ואחר כך צריך להכיר את הבן אדם עצמו.

זה כמו שתעדיפו מישהי בלונדינית על מישהי עם שער שחור. מה עובר עליכם?

איפה "ואהבת לרעך כמוך"? חברה' תוציאו את ההסתות שהרמי"ם שלכם מכניסים לכם על דברים מסויימים, יש לנו נוער מצויין! ולא משנה איך הוא הולך.

בא נגיד ככהידיד

אני יתחתן אם אחת אם חצאית ארוכה ( שלא תחשבו שהתחלתי לחפש)צוחק

זה מראה שהיא שומרת על ההלכה, וזה מדד על הבחורהמרדכי
איך זה בדיוק מדד על הבחורה?310
אם היא מכבדת את ההלכה או לאמרדכי

 ההלכה מחייבת ללכת צנועה, ואישה או נערה שלא הולכת צנועה, מזלזלת בהלכה. 

310..lea..

כי היא מכבדת את ההלכה אז היא תכבד גם רצונות אחרים של בעלה או של לוידעת מי!!

אבל זה כן מעיד . עובדה!!

ווואלה אולי יש לה כמה פיקשושים ששצריך לסדר אבל הבסיס שלה , יש לה וואחד בסיס!!

אני אישית, שופט ע"פ שמירת ההלכה.האדמו"ר מצנעא

אכן נוער מצויין.

כלומר, אשכנזייה למשל שלא מקפידה על בשר חלק היא בסדר גמור, שלא כמו ספרדייה שלא מקפידה על כך. אם יש דעות שאומרות שמותר ללכת עד הברכיים בשעת הישיבה אז אותה בחורה פחות מקפידה. לא קרה כלום... היא אמנם בסדר לפי ההלכה, אבל לא מחמירה. בעיקרון, אני לא שופט לפי מידת החומרות שאדם מגבש לעצמו, אלא האם הוא שומר על ההלכה (מצידי שיהיה המינימום), כן או לא.

אבל כן, אני מודה שאת בעלת החצאית הארוכה אני אעריך יותר... אבל השאלה היא אם היא ברמה של להחמיר על עצמה את אותן חומרות.

מוזר שעל דברים פחות חמורים אנחנו כן שופטים...talr123

לכולנו ברור שמי שהולך עם כיפה יותר גדולה הוא יותר דוס. ואל תשקרו לעצמכם ותגידו שזה חיצוני ושזה לא אומר על הבנאדם. מה לעשות, יש הבדל בין מי שהולך עם כיפה של 9 ס"מ למי שהולך עם כיפה של 20...

כנ"ל לגבי החצאית- זה לא אומר שום דבר על הילדה עצמה או על האישיות שלה. זה פשוט מראה על רמה דוסית כזאת או אחרת.. (כן! מי שהולכת עם חצאית סקיני צמודה וצרה שבקושי עוברת ת'ברך, היא פחות דוסית ממישי שהולכת עם חצאית ארוכה..)

 

וכמובן שיש יוצאים מן הכלל- לכאן ולכאן..

איך ממבט חיצוני אפשר בכלל להסיק על פנימיות?<אריאל>
עבר עריכה על ידי <אריאל> בתאריך א' תמוז תשע"א 12:26

ברור שיש רושם ראשוני של אחת שמקפידה יותר ולהפך, לא יותר מזה

אבל על פנימיות? אין מה לדבר. רושם ראשוני הרבה פעמים מתנפץ והוא לא דבר שמלמד על אדם.

 

לכל אחד יש את הדברים שהוא מקפיד יותר ומקפיד פחות, בלי קשר לאורך החצאית, (או המכנסים, במקרה שלי..) .

 

אני בדר"כ מעדיף שלא ללכת לתפילה עם קצר, אבל בגלל שמיהרתי יצא לי פעם להיות עם דגמ"ח גזור בבית כנסת חרדי בישוב. זה הופך אותי לכופר/דתל"ש/אחד שהוא 'בדרך להיות דתי' ? אולי בעיני אנשים מסוימים כן. לי ממש לא מפריע לי לנפץ סטיגמות.   

תקשיבו!! (כבר ניצלשתם אז אני אצטרף)ענבל

כוונת השרשור לא הייתה שפיטה על ידי חיצוניות אלא נטו עניין לדעת מה חושבים כי זה מענין אותי וגם כי זה מחזק (כן זה מחזק ואל תבלבלו במוח שזה לא ושצריך לשמור כי זאת ההלכה זה לא סותר!!)

לא נראה לי שיש פה מישהו ששופט רק על פי חיצוניות אבל כמו שמישהו פה אמר יש דבר שנקרא רושם ראשוני וחוץ מזה שחיצוניות משקפת משהו.

אריאל בקשר לבית כנסת אתה בן אז יש סיכוי שהיית עם קצר ורצת להספיק מניין או משהו כזה אבל אצל בת אין כזה דבר שהיא תתעורר עם פיג'מה ותגיד וואי אני צריכה להספיק למנין ותרוץ זה לא הולך ככה אז אצל בנים זה באמת יותר קל ואצל בנות זה מגוחך

תקשיבו,מעפר אני באה

לכל מיש שאמר שהחיצוניות לא קובעת על הפנימיות, יש דברים שאתם ממש צודקים לגביהם אבל, וזה ה-אבל, בת שהולכת עם חצאית קצרה, (בברך-כשהיא יושבת הברך מגולה, או מעל הברך שזה ממש גרוע כי כבר כשהיא הולכת הברך מגולה וזה אסור!!! פשוט אסור!! בלי שום היתרים) זה אומר שיש דברים בהלכה שהיא מזלזלת בהם!! (ולכל אחד יש במה להשתפר, כן, גם לי) אבל אם היא עושה את זה במזיד זה אומר משו על הפנימיות שלה!!

אתם לא חושבים שיש בזה משו?

צנוע -צעיר רענן

צנוע ויפה - יש כאלה שחושבות שצניעות להיראות גועל נפש [לטעמי גאולה מאה שערים וכו'...] - זה ממש לא.

צנוע עם טעם בגדים יפים לא חייב גועל, ככה צריך בן ובת מלך לנוהג בארמון[א"י] להתלבש במלבושים מכובדים וצנועים.

 

תקשיבו יש בנות ומקומותדניאלהה

 

שבהם חצאית ארוכה קצרה לא משנהלמשל אצלינו לא רואים מי דוסית לפי החצאית! דווקה הבנות היותר דוסיות לובשות קצר עד לברכיים כאילו והפחות דתיות לובשות  ארוך

אני לובשת קצר כי זה יותר נוח אבל כשאני הולכת למשל למסעדה אני ילבש ארוך כי זה יותר יפה

לפי דעתי לא אורך החצאיתבס"ד

מה שיותר קובע זה סיגנון החצאית............

אריאל דוד תיכנס לפהדניאלהה

אוקי אני קראתי את מה שכתבת וממש נגעלתי!!!!!!!!!

זה בהמי ללבוש חצאית שמגיעה עד הברך???!! זה לא בשביל למשוך בנים, ממש לא! יש מיליון דרכים למשוך  בנים בלי חצאית קצרה

אני לא חושבת שזה מושך בגלל שאני לובשת קצר, אני חושבת שאותך זה מושך ולך יש בעיה וכל בת שתראה לאמשנה איזה סוג חצאית תלבש אתה תימשך!!!!!!!

אני לא מצליחה להכניס לפה עד כמה מה שכתבת מעצבן אותי אבל שתדע שממש ממש עיצבנת אותי

בתור אחת שלובשת קצר

השרשור הזה יורד לפרטים, מנוצל"ש, ומאבד כיוון.<אריאל>אחרונה

א. לא ראוי לבנים להתעסק ב'לבוש' של בנות - לא הכי צנוע ונחמד. (בנים, כשזה להפך גם אנחנו יודעים להתעצבן..) 

 

ב. אין לו כיוון מוגדר, הוא סוטה לכ"כ הרבה מקומות-  "קצרה- לפי ההלכה/לא?.."  

 

ג. אם חשוב לכם, תוכלו לפתוח שרשור חדש שעוסק בתופעה באופן כללי :  בלשפוט אדם ע"פ ההקפדה שלו על מצוות מסוימות מעבר לרגיל- (כך הבנתי את הדוגמה הספציפית הזו), כמובן- גם שם- בלי לרדת לפרטים וויכוחים על צניעות.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך