בתים של נוכלים!אות והדר

היום חברי הראה לי בתים (לתפילין) שקנה במיטב כספו, מחנות (ברח' מאה שערים) שמתהדר ביקרם ובתפארתם של סחורתו. הוא קנה ב' זוגות אחד פרודות לגמרי עד התפר והשני רוב פרודות.

כאשר הוא ישב עם הלקוח שלו כדי להראות לו שהם פרודות ואפשר להכניס עד הסוף את סכין, בין הבתים, אופס! פתאום התברר שהם לא פרודות לגמרי, התבייש מאוד מאוד...

אחרי זה ניסה להכניס סכין ברוב פרודות ואופס! הסכין לא נכנס בכלל! התברר לו מהרה כי החריצים מצויירים! (ראיתי את זה במו עיני סטיה של  מילימטר אם לא יותר מהחריץ המקורי) וזה ממש פסול!

אני יודע שרוב הסופרים לא מבינים מבתים כלל וכלל. מבינים מאיך לעבד קלף, מגומא וקנקנטום ועוד מלא הלכות שעברו מן העולם עבור הסופר (כי קונה אותם מוכנים עם הכשר). ובכל זאת כדאי מאוד ללמוד איך בוחרים בתים, איך מודדים ריבוע ובודקים חריצים והכי חשוב למצוא מקום שאפשר לסמוך עליו במאה אחוז ובעיניים עצומות (חוסר ידע = עיניים עצומות) 

נכון שיש סיפור של בעש"ט על "שור עם שטרימעל"? הסיפור הזה שסיפרתי זה על נחשים עם שטרימעלך!

והוא רחום יכפר עון....

כדאי לפרסם כי זה חשוב ומאוד מצוירחמים-

כדאי לפרסם בכל מקום כי

אנשים שלא מבינים קונים

מסופרים שלא מבינים שקונים

מסוחרים שלא מבינים שקונים

מנחשים עם שטריימלך

אגב מה הסיפור?

אות והדר אם לא תענה עד הלילה אז חיים יענה במקומך

 

גם אני לא מכיר את הסיפור לצערי ונחכה בסבלנותhaim770

ב"ה

מהפורום הפרטי נודע לי, ש"הצנזור הראשי" מלךהפורום הזה, כעט לא יהיה זמין לכמה ימים ספורים.

אבל ע"מ לא להשאיר אותך בוכה אספר לך את הסיפור של הלמדן שלמד 10 שנים בשביל ... (גם מסיפורי הבעש"ט אם אני לא טועה), והנה המעשה:

כידוע בעבר, לומדי התורה בעירות המזרח, היו מתחתנים אם בת של עשיר, וסומכים על שולחנם כל עוד שהם יושבים ולומדים (הכספים היחודיים דאז), עילוי הישיבה כמובן התחתן אם בת הגביר, והכינו לא מקום, חדר עם ספריה, ליד המטבח, והוא שקד על התורה יומם ולילה, וכשהרגיש שמיכוון המטבח מביטים עליו שתי עינים גדולות, הוא למד ביתר שאת בחושבו שזו השוויגער, עברו השנים וחמתו הלכה בדרך כל הארץ, אבל ...

לאחר השבעה העיניים שוב מסתכלים עליו, מי זה יכול להיות? השווער הרי מנהל את עסקיו ואשתו לא תעמוד כמו גולם כל היום רק להסתכל עליו!! הוא ניגש בזהירות לכיוון המטבח ואז התברר לו שהוא למד עשר שנים בשביל החתול !!!

נכון זה לא שור אם שטריימעל אבל לפחות זה חתול עם משקפיים ! מקווה שזה מספק בינתיים.

יש לי עוד סיפור מדהים ששמעתי לפני כשעה, אבל הביטויים שם נראה לי לא מתאימים לפורום לכן בע"ה הכתב לך בפרטי.

חזרתיאות והדר
חזרת,ב"ה ומה אם הסיפור של השור עם שטריימל??haim770
מעשה שהיה כך היהאות והדר

מסופר שבעל שם טוב צחק באמצע סעודת שבת ולא הבינו תלמידים למה ועל מה. אמר להם בעש"ט אתם רוצים לראות את המחזהן שראיתי, תנו יד אחד לשני ואראה לכם מה ראיתי.

תלמידים נדהמו ממראה עיניהם לראות שור עם זקן לבן ושטריימעלך אוכל בעבלעך של הצולאנט וקורא בהתלהבות לכובוד שבעס קויידש. אחרי העליית נשמה שאלו את בעש"ט מה פשר המחזה הזה, נורא ואיום.

אמר בעש"ט השור הזה, זה יהודי אברך מבוגר עם הדרת פנים, לומד רוב היום אפילו מעביר שיעור של עין יעקב ל"עמי הארץ". אבל כשהוא אוכל את צ'ולאנט הוא כ"כ שקוע בטעם הגשמי שלו, הפנים הרוחניות שלו אינו אלא ממש כמו שור שאוכל עשב. שאלו התלמידים אבל למה יש לו שטריימעל? ענה בעש"ט: השטריימעל לא מתפעל מהאוכל אז הוא נשאר שטריימעל.  

ברוכים השביםרחמים-

ועוד עם כזה סיפור....

 

 

כנראה שמשמרת לא יוסיפו חומר לבחינה בנושא הבתים

 

 

אבל אולי כדאי לרכז רשימת דברים שכדאי לבדוק כשקונים בתים בכל הרמות דקה פשוטים פרודים מכוונים מצופים זהב מיקשה וכו..

 

אפשר לפרסם כאן ואצל יחיאל ואם ישא פירות אז אפשר לצלם על דף לחלוקה בחנויות הקלף

 

 

אות והדר ראית את השאלה שלי על אות ש?

זה באמת רעיון טובאות והדר

להכין מדריך מקוצר לקונה בתים.

איזה שאלה על שי"ן?אות והדר
קישוררחמים-

עיין בשירשור של שי על אמצע התורה

ד"ה איזה שיחה היתה לי עכשיו

עיין שם ותרווה צימאונך

*תיקון:  צימאוני

יש כברהרש

יש הרבה כאלו כבר. 

דוג'- של הרב זאב גרינוולד, ועוד'

אפשר למצוא אפילו באוצר החכמה.

שייך ללמעלה. התפלק לי.הרש
בקשר לשי"ןאות והדר

ר' רחמים תחפש בכל הספרים אני לא יודע אם תמצא מקור כל שהוא על הענין הזה שהזהירו אותך. באלפא ביתא כתוב שכל הירכיים של הו"וים וזי"ן צריך להפגש במקום אחד וזהו. אבל מנהג לעשות כעין בסיס ועושים את זה על ידי ירך של ו"ו  אמצעי מתחבר חצי קולמוס למעלה אצל הזי"ן וממלאים מתחתיו. הרב גרוס אמר בשיעור שכך צריך לעשות הוא דייק את זה מלשון של ב"י נדמה לי.  ואילו הבריסקרים עושים חיבור בנקודה אחד וזהו.

לפי מה שראיתי בס"ת אשכנזיםן ישנים ג"כ עשו כעין בסיס כמו הנ"ל א'

רבי רחמים בשו"ע הרב אם אני לא טועה כתוב של"ש"haim770אחרונה

ב"ה

צריך להיות מושב, ובנוסף מה שהזכיר הוד והדר מהאלפא ביתה שהרגלים צריכים להיפגש בנקודה אחת, אז יוצא שמחברים כמו שהוא כתב לך, ואז יש גם חיבור בנקודה אחת וגם מושב קטן מאוד.

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך