מה אתם הייתם עושים במצב כזה ?שירס

 יום אחד ילדה אחת מהכיתה שלי התקרשה אלי והתחילה לשאול אותי שאלות במקצוע אחד ואמר לי שזה בשביל בנות אחרות ששואלות אותה , ידעתי ששתי הבנות האלה באמת אמורות לגשת בקרוב לבגרות במקצוע הזה , אבל לא ידעתי את התאריך

הקיצר ניחשתי שזה באותו היום והבנתי שהתשובות שאני אומרת לה הולכות לבגרות של הבנות שנבחנות אבל היא לא אמרה לי במפורש..

הייתם עונים על השאלות במקומי?

אני אישית כשהבנתי שזה בגרות הפסקתי לענות לה.. 

לא הייתי עונה גם אם זה היה מבחן רגילענבל
אני עדין לא בגיל של בגרויות אז אני לא יודעידיד
גמאני לא הייתי עונה גם בשביל מבחן רגיל ...שירס
אולי זה היה לפני.....כישוף כושל

אם זה לפני אין בעיה והיא גם לא יכולה להכניס להם ת'תשובות אם זה בגרות....

ברור שלא.למען שמו!

מיסתבר שזה קורה בכל מקום.. גם אצלנו היה מיקרה כזה. לא היה לי אפילו היתלבטות- ברור שלא!!!

תכלס, על מי הם עובדות- על עצמם..!

הייתי מקדימה שהיא פוגעת רק בעצמה ומרמה, אבל---מתו"ש

בס"ד

 

אבל כן, הייתי מגלה. ואם היא לא היתה יודעת כלום (בבגרות) הייתי מגלה גם אם היא לא היתה מבקשת (אלא אם כן היא בנתה על זה מלכתחילה..) 

פששש... צדיקים כולכם!!shira94

ואני מסכימה עם מתו"ש!

^^^^אבגדה

א-ס-ו-ר לגלות!

קרה לי שהיה מבחן מסוים לכיתה המקבילה, ואח"כ-אותו המבחן לכיתה שלנו, מישהו אחד בא אלי (מהכיתה שלי), וביקש שאני אענה לו על שאלות שיכולות להיות במבחן, ונתן לי דוגמאות, מהאופן שבו הוא גמגם את הדברים שלו היה ברור לי מעל כל ספק שהוא משקר לי,והוא לא שאל מישהו מה עלולה להיות השאלה, אלא הוא יודע מה השאלה.

אח"כ שאלתי את אחד הר"מים אם הייתי צריך לסרב לענות לו למרות שהוא יתעצבן שאני חושד בו סתם (הוא תמיד עומד ככה מאחורי הדברים הלא בסדר שהוא עושה), ואני אסתכסך איתו.

הרב ענה לי שלמרות שאנשים מקלים בזה וזה לא נשמע כ"כ נורא.זה גזל-כפשוטו, וכמו שלא הייתי עוזר למישהו לגנוב כדי לא להסתכסך איתו אז גם פה האיסור אותו דבר...

הרבה דברים אסור לעשות...מתו"ש
זה ניסיון להצדיק?אבגדה

נכון, באמת יש הרבה דברים שאסור לעשות, אז...?

אנחנו לא באמת עושים כל דבר שאסורמתו"ש
השאיפה היא בהחלט להגיע לכך.שואף לאור
מה התירוץ העלוב, המזעזע והמגוחך הזה?!?!?אבגדה

הגיע הזמן להשתנות.

אם זה שאנחנו לא באמת לא עושים כל דבר שאסור זה מפני שלא אכפת לנו-אז במה אנחנו דתיים?

אם זה מכיוון שאנחנו לא יודעים את כל ההלכות-אז עכשיו את יודעת...

אם זה כי זה קשה- א.כאן זה לא קשה.

                           ב.גם  אם קשה-עלינו לעשות כל מאמץ לעמוד בניסיון, ואם אנחנו נעשה ככל יכלתנו-                              ה' יעזור ונעמוד בניסיון בהצלחה! בשביל זה אנחנו חיים.

 

סתום תפה זה לא תירוץ ולא עלוב. מה שבאתי להגיד זה-מתו"ש

בס"ד

 

שכן, אנחנו יודעים על הרבה דברים שאמורים לעשות ואנחנו לא עושים, וזה לא תירוץ, ואני לא מנסה להצדיק או משו, זה פשוט עובדה.

וחוצמיזה שבכלל לא אמרתי שאני דתיה. (או לפחות: לא דתיה כמו ש*אתה* מגדיר דתי)

טוב, אז שתדעי, כשאני אומר "אסור",אני פונה אל מיאבגדה

שמחשיב עצמו דתי,ואליו בלבד.

 

איזו תועלת יש בסתם הבאת עובדות?-אה, להחליש את העמדה שלי-היינו תגובה עלובה -מי שעובד ע"י החלשת עמדת היריב-ללא נימוק הגיוני ורציני-זה עלוב ומגוחך.

לכן עניתי את מה שעניתי-כדי להסביר את החוסר היגיון שבניסיון להחלשת העמדה.(לפחות ע"פ הדת (או- לפחות ע"פ מה שאני קורא לו דת)) 

 

מה זאת אומרת "לא דתייה כמו שאת המגדיר דתי"? את דתייה בלי קרניים?

לפי מה שאת כותבת פה-משתמע שיש לי הגדרה לדתי והגדרה זו לא נכונה, האם תוכלי בבקשה לומר לי איך את חושבת שאני מגדיר דתי, ולהסביר ולנמק מדוע זה לא נכון?

 

-----מתו"ש

בס"ד

 

"איזה תועלת יש בסתם הבאת עובדות?"

ובכן, בעולם, מסביבנו, קורים המון המון המון המון (המון!!) דברים שלא צריכים לקרות, והמון יודעים שזה לא צריך להיות ככה... אבל בכל זאת עושים את זה, מהסיבה האידיוטית-שככה עושים.

זה מוצדק? לא.

זה ממשיך לקרות? כן.

אני בטוחה שיש מלא מצוות שאתה יודע שאמורים לעשות אבל לא הכי מקפיד עליהם מסיבה זו או אחרת. (בטח אתה לא תסכים איתי.. אבל אם באמת אתה משתדל בהכל הכל הכל-אשריך! אבל הרוב לא ככה. ולרוב מי שאומר שהוא כן-פשוט משקר, או לא מודע לעצמו...)

ולגביי השאלה מה אני- אנלא מגדירה תצמי. אני לא דתיה, ולא חילוניה, ולא כלום. אני רחלי. אני מאמינה שהתורה היא הדרך הנכונה, אני לא מסוגלת להקפיד על הכל בה. כשאני רואה שחברה תיכשל בבגרות ואולי בגלל זה לא יהיה לה תעודה -הלב ואפילו המצפון מחייבים אותי לעזור לה. ולא חושבת שמהסיבה הזאת אני לא דתיה (בניגוד לסיבות אחרות)

מתו"שענבל

אבל אנחנו שואפים ומשתדלים אז נכון שגם אם אני אפסיק זה לא אומר שכל העולם יפסיק אבל אז מה אם כל העולם קופץ מהגג גם את תקפצי??? (סליחה על הדוגמה גם אני לא סובלת אותה ) אנחנו צריכים להסתכל על עצמינו חוץ מזה שאת מכירה בטח את האימרה "במקום שאין אנשים היה איש" אם כולם מסביבך מתנהגים לא בסדר לפחות תתנהג אתה בסדר או בסדר לפי דעתך.

 

קיצור אנחנו שופים וזה שכל העולם עושה משהו לא אומר שגם אנחנו צריכים.

ברור שאנלא עושה תזה כי כולם עושים |מעוצבן קצת|מתו"ש

בס"ד

 

אני רק אומרת שאל תשחקו אותה כאלה צדיקים.

לא משחקים אותה צדיקיםענבל

רק אומרים שאנחנו לא היינו מגלים ותתפלאי לא הייתי מגלה וחברות שלי לפעמים ממש כועסות עלי בגלל זה!! אבל מתגברים! זה לא כל כך קשה.

שוב-אם מטרתך היא לומר-"אנחנו עושים עבירות,אבגדה

בואו נעשה עוד קצת".על זה כבר נאמר-"מי שאכל שום וריחו נודף, יחזור ויאכל שום ויהא ריחו נודף?!"

זה  תירוץ גרוע מאוד וחסר היגיון, וזה שכולם עושים זה לא תירוץ.

לפי דברייך בעצם אין צורך להשתפר, מכיוון שכך כולם עושים! זו טעות חמורה!

 

אמנם נכון שיש דברים שאני לא עושה שאם כולם היו עושים כן הייתי עושה (דברים טובים לא רעים, ומצוות שחובה לעשות אותם, לא רשות), אבל זה שאיני עושה אותם זה לא משום שכולם לא עושים אותם, אלא משום שזה קשה (כן, אני קצת עצלן ואני מודה בזה), וגם בזה אני משתפר(גם בבעיה הכללית-העצלות, וגם בבעיות הפרטיות-הדברים שצריך לעשות), כי חובתי להשתפר בהם, מי שלא משתפר בהם,זה או מחמת בורותו או מחמת עצלותו או מחמת כפירתו (כמו שכתבתי למעלה,רק באופן יותר מסוכם).

 

לא לענות למישהו על שאלה, זה לא ניסיון כ"כ קשה...

 

ואני חוזר ואומר-אני יודע עלי שאם אני עושה משהו לא טוב, זה מחמת עצלותי/בורותי, ובעז"ה ביום מן הימים אני אגמל מזה,ואני כבר עובד על זה!

יש לי מה להגיב,אבל אין לי כוח.אבל רק שתדעו שיש לי.מתו"ש
ואם גם לי יש מה להגיב על מה שתגיבי?אבגדה

ואם לא הבנת נכון? (ואם לא תגיבי, ואז אני אסביר לכם את הטעות,תמשיכי לא להבין)

וואווו...וואווו...מטרת השרשור לא הייתה להיכנסבל"חית

לדיבורים מגעילים כמו אלו שהולכים פה!!!!

תנהלו דיון עם רמה!!

מזה הדיבורים האלו???
 

כל מה שאתם אומרים אולי מוצדק, אבל יש דרך אחים שלי!!

דברו בכבוד אחד לשני...

יש כוח עצום למילים שאתם מוציאים מהפה...אז עדיף להיזהר ולא לקחת את הסיכון!

 

ולא כיוונתי את התגובה הזאת לאף אחד אישית, אלא אמרתי את זה בכללי לכולם...

אז אם מישהו נפגע..סליחה מראש!

יומעולה

ראשית-כדי שלא תצטערי שאולי פגעת בי, לא נפגעתי.אבגדהאחרונה

מאחר ואני היחיד (לפי מה שראיתי פה בשרשור) שכתב בתוקפנות.,אני מרשה לעצמי לחשוב שכתבת את התגובה בעקבות דברי.

 

מכיוון שכך, ברצוני לענות:

אני נזהר מאוד לא להשמיץ ולא לכנות בכינויים, אבל כאשר אני רוצה לתאר משהו (ע"מ להסביר את ההסתייגות/התנגדות שלי כלפיו), אז אני מנסה למצוא מה בו הדבר הלא טוב, למצוא איזו מילה מתארת אותו, ואז אני כותב את המילה-גם אם המילה היא עלוב/מגוחך/מזעזע, מאחר ומדובר פה בתיאור ענייני (ואני יכול להסביר למה בחרתי בכל אחד מהתיאורים, מה שעשיתי כבר לגבי שניים מהם) ולא בהשמצה/ניסיון לפגוע ביריב, אין סיבה להמנע מתיאורים אלו, ואף יש סיבה לומר אותם -ע"מ שבנ"א יוכלו להבין שיש בעיה בדברים, וגם מהי הבעיה בדברים.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך