יום-שבעצם-לא-קרה-בו-כלום שמח!!אלעד

יום מיוחד לעם ישראל כולו

בעברית: חג שמח!חשבשבת

דווקא קרה המון

 

אתחלתא דגאולה של אדמו"ר הריי"ץ שנת פרז"ת .(תרפ"ז) - הודיעו לאדמו"ר הרייץ שלא יוצא להורג אלא ישולח לגלות ומאוחר יותר השתחרר סופית.

והריי"ץ התבטא על זה: יום בו נגאלו כל מחבבי התורה ומצוותיה וגם אשר בשם ישראל יכונה.

 

 

 קישורים חיצוניים


 

הפתגם היומי - ג' בתמוז - מלוח היום יום
אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: א אידישער קרעכץ וואס קומט ח"ו בסבה פון א ניט גוט גשמי איז אויך א תשובה גדולה, בפרט א קרעכץ בסבה פון א ניט גוט רוחני איז אודאי און אודאי א תשובה מעליתא. דער קרעכץ שלעפט ארויס פון עומק רע, און שטעלט אנידער אין א מעמד טוב.

תרגום מאידיש: אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: אנחה יהודית המגיעה בסיבה של לא טוב גשמי הוא גם תשובה גדולה, בפרט אנחה בסיבה של לא טוב רוחני. ודאי וודאי תשובה מעולה. האנחה מושכת מעומק רע ומעמידה במעמד טוב.

 

  1. רש"י בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על מלך המשיח

 

את חוגגת היום??+mp8
ברור לכולם שזהו יומו של הרבימושיקו

כי לדעת כולם יום זה מהוה שלב מסוים בדרך לגאולה

 

אך בנוסף (ובעיקר תשובה צינית לצינקנים) מובא בשם הרבי בספר המנהגים ש'נראה לו שחסידים צריכים לחוג את ג' בתמוז' כיום גאולתו של הרבי הקודם.

 

בכלל באופן עקרוני העדפתי לא להתחיל לגעת ביום זה בפורום בדיוק בגלל הרגישות בזה.

הצהרה: אני מצטער אם חלילה פגעתי במישהו!אלעד
לתומי חשבתי שע"פ רוב חסידי חב"ד העלמות הרבי היא חלק מתהליך הגאולה!

ומסתבש שיש כאלו שמצטערים ביום זה. סליחה!
אלעד..חשבשבת

זה רק מראה על הפנימיות שלך ;)

 

חבדני"ק בנשמה...

 

ואכן כמו שאמרת עוד צעד בדרך לגאולה..

בעז"ה שנזכה עוד עכשיו.

 

אמפי-7 : ברור שכל ניסיון יש לו את הקשיים שלו, ואת ההתמודדויות שלו, אבל בהחלט אם הרבי אומר שאנחנו בתהליך של גאולה אז זה חלק ממנה וזה חלק משמעותי ביותר שמקרב אותנו.

ולהתאבל אני ממש לא מתאבלת- אני משתוקקת רוצה ומנסה באמת לקרב אותו שיגיע עוד עכשיו.

 

ותכלס זה באמת חג שמח- האתחלתא דגאולה של אדמו"ר הריי"צ- וכי זה דבר קל בעינייך- בשנת תרפ"ז חסידים התוועדו שבוע שלם בגלל העניין הזה. והיום בגלל עברו כמה וכמה שנים לא נחגוג??

היה חסיד ש10 ימים רקד משמחה על זה שהרבי שוחרר וגם לא אמר תחנון- עד שהודיעו על השחרור הסופי של הרבי.

בסופו של דבר זה גם חג הגאולה של כל אחד מאיתנו, כמו שהרבי אומר: כל מי אשר בשם ישראל יכונה.

במיוחד שהרבי הוא נשיא הדור, משה שבדור נשמה כללית וכו' וכו'...

חשבשבת, חשבשבת !!!!haim770

ב"ה

 

אם כבר מצתתים, נא לצתת נכון:

האמרה של הרבי הריי"ץ: "לא רק אותי בלבד וכו'"

נאמרה לגבי י"ב י"ג תמוז.

יום ג' תמוז כפי שמוסבר היטב בשיחה של הרבי, הוא אך ורק ביטול גז"ד מוות והפיכתו לגז"ד גלות.

רק שבדיעבד לאחר י"ב י"ג תמוז השחרור הסופי , התברר את גודל הנס של ג' תמוז.

 

בקשר לימי הגאולה אלו, מסופר שכשהריי"צ עזב את רוסיה, מחלון הקרון הוא בירך את החסידים, שתנראה בקרוב.

לאחר עזיבת הרכבת את הרציף, חלק מהחסידים, התחילו לרכוד ועשו קולות של רכבת , תשאו, תשאו, בביטחון מלא שהבטחת הרבי שנתראה בקרוב תתקיים. אחרים עמדו בצד עצובים וזעקו על "המשוגעים" שרוקדים.

במוקדם או במאוחר כל אלו שרקדו, זכו לצאת ממאחורי מסך הברזל ונתראהו אם הרבי, האחרים לא.

 

 

כן חיים?חשבשבת

ומתי בדיוק התחילה גאולת אדמו"ר הריי"ץ????

 

בדיוק בג' תמוז.

 

לגבי הציטוט- טוב שהבאת אותו במדוייק פשוט לא זכרתי.

ולמעט גאולת האדמו"ר הריי"צ לא קרא כלום בג' תמוז???haim770

ב"ה

היה הנס של שמש בגבעון דום.

וגם עוד איזה משהו בשנת תשנ"ד, או שזכרוני מטעה אותי???

אבל מה שקרא איננו יכול להרוס אמונה שלימה בדברי הרבי שהנה הנה משיח בא.

זה יותר קשה להסביר את אמונה זו לאחר ג' תמוז, אבל לכן אנו חסידי חב"ד, וזה לא נסיון גם אם הוא קשה מאוד, שיפריע לנו לנצח.

גם לרבנו היתה נשמה כללית! הוא נשיא הדור! משה הדור!האדמו"ר מצנעא

נו באמת! תפסיקו להלל ת'רבי המנוח שלכם ותמנו אדמו"ר חדש, כדרך כל החסידויות.

אז מי ימשיך את חסידות צנעא אחרי 120? אלעד
אני באמת צריך להכין מישהו שירש את החצר...האדמו"ר מצנעא

אני אמצא איזה תימני אסלי... בתכל'ס, הבן שלי צריך לירש אותי... אבל אין לי עדיין ילדים...

הייתה תוכנית לאחר ג' תמוזhaim770

ב"ה

הרב יואל היה אמור לחזור מאמרים.

הרב גרונר היה אמור לקרוא את הפדיונות על האוהל.

והרב גוטניק היה אמור לחלק דולרים.

השניים הראשונים הסכימו, השלישי סירב, והתוכנית התבטלה !!!

אתם עם הרב זצ"ל רבנו הרב זצ"ל רבנו גם תפסיקו כברדי"מ

מתי כבר תקבלו שכל?

רבנו היה האדמו"ר של חסידות 'מרכז'...האדמו"ר מצנעא

כמו שהליובעווישטרס הי"ו אומרים תמיד: "הרבי אמר בשיחה על פרשת X..." אנחנו אומרים: "רבנו כותב ב'לנסיבוס יסרואל' ש..."

יש סיפור יפה על רבנו על כמה שהוא התנגד שיהפכו אותו לאדמו"ר, אבל זה בפעם אחרת...

מצטער שאני מתערבאיזה טוב ה'!!!!

שמעתי הגדרה יפה מלקוח שלי - היום שבו הרבי השתחרר מבית הרפואה

 

 

שאלה לחברי הפורוםצפוני7

אני לא חבדני"ק ולא יודע הרבה אבל נכנסתי דווקא לרגל התאריך החשוב לראות אך מציינים פה ולא הבנתי מכל הסלט הזה כלום

 

אני ממש אשמח לשמוע איך חב"ד מתייחסים ליום הזה ג בתמוז

אשמח לשמוע מגוון של דעות

אבל יש לי 2 בקשות כדי שהדברים יהיו קליטים

א. אנא תנו לשמוע!!!! כלומר אם מישהו אומר את דעתו שאינה כדעתכם אל תתיחסו אלא פשוט הציגו את דעתכם

ב. אל תתנו לי קישורים או העתקות של מאמרים בלי סוף אלא דברו בלשונכם ולא בקודים שרק אתם מבינים

אשמח לשמוע מגוון של דעות

תודה לכולם

מחכה לתשובות ולגאולה שלימה

לצפוני7מניי770

כל אחד בצורה אחרת  1) כיום פטירתו של הרבי 2) אתחלתא דגאולה של הרבי הקודם

אז נבהיר את השאלהצפוני7

היחס בקהילות חבד ליום פטירתו של הרבי

(או במילים אחרות לא הבנתי  איך רואים את היום הזה אלו שהזכרת בסעיף השני)

קהילות חבד הן דבר מאוד מגוון+mp8

אני יכולה לומר מה זה אצלי ג' תמוז:

 

כילדה עברתי אצל הרבי כמה פעמים בחלוקת דולרים, הייתי בב770 וראיתי אותו בתפילות, ביחידות, בזמן אמירת שיחה ועוד. גדלתי על דבריו , חיינו לפי הדרכותיו.

 

מאז שאני בת 17- אני כבר לא זוכה לזה.

מבחינתי- כבה לי האור ביום הזה, וחשכת הגלות רק נהייתה סמיכה יותר.

ומאז , כשאני נוסעת לניו יורק- אני פוקדת את הציון של הרבי, כותבת שם פדיון נפש, ומתפללת ומייחלת שאזכה שוב לראותו בעיניים גשמיות. (אני הולכת גם ל770, כי קדושה לא זזה ממקומה, והמקום הזה משמעותי ביותר לכל חסיד)

 

זה לא סותר את זה שאני חושבת- שהשפעתו הרוחנית של הרבי בעולם- גדלה והתפשטה ביתר שאת וביתר עוז מאז הסתלקותו, עוד הרבה יותר מבחייו. שדבריו מהווים נר לרגלי , את תורתו אני לומדת כל הזמן- ומנסה בדרכי לגרום לו נחת רוח.

הילדים שלי חדורים ברגשי אהבה וקירבה לרבי- כפי שאני הייתי בילדותי- למרות שלא זכו לראותו ממש- אלא רק בוידאו וכד'.

 

אני מניחה שיש כאן כמה שיאמרו לך אחרת,

אבל אצלי, ואצל עוד חסידים רבים מאוד- זה ג' תמוז.

ג' בתמוז- יומו של הרבימושיקו

לדעת כולם ג' תמוז זה יום שקשור לרבי, יום שאמור לעורר אותנו על כל הענין של רבי, על כל ההוראות שהוא נתן, כל ה'דוגמא אישית'.

 

ובמיוחד על כל הענין של משיח וגואולה.

 

(אגב זה מה שבדיוק אמר אחד משדרני הרדיו בג' תמוז השנה = אחד שהחשיב זאת כ'הילולא')

 

והתעררות זו שייכת לכולם

תודה למשיביםצפוני7

אמפי7 הבנתי את תשובתך תודה על הפתיחות וההשקעה

מושיקו ומני בדיוק את הנקודה שרציתי לברר כיסיתם ביותר ערפל

שבעתי מתשובות שמשתמעות לכמה פנים כדי למנוע ניגוחים

 

שאלתי ליתר הבהרה (בהנחה שאני לא חופר יותר מידי ועוד יהיה שיתוף פעולה מצד היודעים)

 

הבנתי שיש זרמים ואני מנסה להבין מה דעתם של "המשיחיסטים" או אלו שסוברים שהרבי לא מת

לשיטתם מה קרה בג תמוז

כמו שאתם שמים לב אני לא שואל שוב כדי לנגח אלא כדי להבין שיטה ודרך בהשקפה של חוג מסוים ביהדות

גם מי שלא סובר כמותם מוזמן לענות

חיים 770 אני רואה שיש לך השקפה מסודרת וידע בהיסטורית חב"ד לדורותיה אתה מוזמן להצטרף לדיון

 

 

 

לצפוני 7, תודה על ההזמנהhaim770

ב"ה

כדי ליהות מסוגל להסביר דבר צריך ראשית להבין אותו לעומקו.

וצר לי, גם אחרי 17 שנות אמונה שרופה, שהרבי חי וקיים ומנהיג את חסידיו ביתר שאת וביתר עוז, אינני מסוגל להסביר כי אני בעצמי עוד לא הבנתי לעומק, אז נסתפק בזה, זאת אמונתי, בהכרי את הרבי, שהוא כל כולו חסד ויושר, אני לא מצליח לדמיין שכשהוא אמר הנה הנה משיח בא, הוא צחק על החסידים ואל עם ישראל.

לכן אני מסתכל על ג' תמוז כך:

לדעתי זה חזרה על ההסטוריה, בני ישראל יצאו ממצרים, ראו את הנסים והנפלאות על הים ובמדבר, עומדים לקבל את התורה ו... משה התעכב כולה 6 שעות !!!

עיון במעמ לועז על פרשת העגל מראה לנו שהשטן הראה לעם את ארונו של משה.

מה אז, זה היה דימיון או שזה היה ג' תמוז נוסח יציאת מצרים???

לכן התיאוריה שלי היא, שכמו אז במדבר, ראינו את הנבואות של הרבי שהתממשו אחד, אחד, גם לאחר כ"ז אדר, בתנועת ידו הקדושה, הרבי הסית את ההוריקן מפלורידה.

אין לי ספק, שהשטן כמו אז במדבר מראה לי שוב את ארונו של משה, ג' תמוז נוסח נ"ד.

והוא חושב שאני כזה טיפש לשחק עוד פעם לידיו בחט העגל. לא, אני מאמין באמונה שלמה, משה אמת ותורתו אמת.

אבל כמו שכתבתי בתחילה זו אמונה, לא ידיע לכן קשה לי להסביר.

צפוני7מניי770

 זה שאלה בלי תשובה

מצטרפת ומוסיפה-+mp8

שורה תחתונה-

ג' תמוז הוא יום של חיזוק התקשרותנו לרבי, עי" לימוד תורתו, קיום הוראותיו, תרומה למוסדות שהקים וכדומה.

 

וזה מאחד, בעצם, את כל הדעות.

 

נראה לי שהתמונה מתחילה להתבהרצפוני7

ישר כח כל המשיבים על ההשקעה הרבה

אני אינני חסיד חבד וגם לא מתנגד אבל עד עכשיו בכלל לא הבנתי מה עובר בראש של חסידים שאצלם ביום זה הרבי רק "השחרר מבית הרפואה" ולא מה שאני חושב

אינני יודע מה ההדרכה של רבני חבד אבל קצת הסברה (לא שכנוע) זה תמיד טוב.

ואם לא ליזום אז לפחות בחינת דע מה שתשיב ולא דע איך להתחמק

נהניתי מאוד מהכנות של חיים ואמפי7 ומהחשיפה לעולמכם הפנימי

יהי רצון שנזכה לגאולה שלימה ברחמים

אני מציין את זה בתור יום פטירתו של הרבי (הקודם)די"מ

והולך להתוועדות של הרבי הנוככחי הרב יצחק גינזבורג (השנה לא דכיתי כי הוא חולה אבל בעז"ה שנה הבאה)

הרב יצחק לא מרגיש טוב?מושיקו
כן לא מזמן הוא עבר צנטורדי"מ
ר' דב מורלhaim770

ב"ה

כמה שאלות:

  1. מתי הרב גינזבורג, התמנה לרבי וע"י מי ?
  2. האם הוא קיבל את הנשיאות? ובאיזה דרך הוא קיבל אותה ?
  3. מענין שבמשפחתו הקרובה ביותר לא שמעו על זה ???
  4. מתלבט מאוד מאוד להמשיך, כי אני מאוד מעריך את הרב, אבל בכל זאת ע"מ שלא יהיה אי הבנות:
  5. לפחות ברמז: היינו כבר בסרט הזה, תזכורת כשמשה בושש לבוא.
  6. ומי שבאמת חושב שהרב גינבורג הוא רבי, שיתפלג מחב"ד.אנשים
  7. אנשים כמוך גרמו שהרב ביטל את תוכניתו להתיישב בישוב בת עין שהוא הקים, והפכו את הישוב ואת הרב לקרקס !!!
רפו"שמושיקואחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך