טבעונות, מה דעתכם??? (שוקלת...)כפרעלייך!!=)

ההבדלים בין צמחונות לטבעונות למי שלא יודע-

 

או בקצרה:

צמחונות- בד"כ באה מטעמי מוסר. "ג'ונתן ספרן פויר: אנו יודעים שאם נאלץ לראות סרט המתאר כיצד מגיע האוכל לצלחת, יהיה זה סרט אימה."

טבעונות- בד"כ באה מטעמי בריאות. ואז זה בא גם עם השתדלות לא להשתמש בטלפון סלולרי, טיגון, ג'אנק פוד וכו'...

 

ויש לי שאלה- בלי לצחוק עליי- תענו ברצינות:

לחסה כואב כשרוצחים אותה?

כאילו, באמת תשתדלו לא לצחוק, אבל אומרים שעלים מרגישים כשתולשים אותם... אז זה אומר שכואב להם גם כשחותכים אותם, לא? אני לא רוצה להרגיש רוצחת...

 

מצטערת שחפרתי, אבל, סתם לידע כללי- אני שונאת חפירות, אז אנא מכם- תשתדלו...>< תודה!

 

אהה והקטע ההלכתי-כפרעלייך!!=)

פעם תמיד אמרתי שאומרים שלפני המבול כולם היו צמחונים. אבל אז שאלו אותי- "נו, והם היו צדיקים?"

אבל אז חשבתי, ואומרים גם שלעתיד לבוא כל בני האדם יהיו צמחונים... אז למה שלא נתחיל את זה כבר מעכשיו יחד עם כל תהליכי הגאולה?

 

מה שאת אומרת-משה ר-

הרב קוק כותב את זה ב"חזון הצמחונות והשלום" הוא כותב שהמציאות של אכילת בשר כיום היא מציאות של אין ברירה וחלק מהתיקון של העולם לעתיד לבוא יהיה  הפסקת אכילת בשר..

היום כנראה אנחנו לא במעלה גבוהה כ"כ בשביל להפסיק עם זה..

תיקון קטן -מחפש את האור..

לא לפני המבול, אלא הרבה הרבה לפני זה. למעשה - ביום היחיד שבו האדם היה בגן עדן. 

 

בגן עדן האדם היה אוכל רק מפירות העץ (אפילו לא ירקות!) אך בעקבות חטא אדם הראשון, האדם הידרדר מוסרית ולכן ה' נתן לאדם לאכול בשר והתיר לו זאת, כדי "לספק" את הגוף "הבהמי" שלו - כלומר, ה' ידע שזאת הדרך הבריאה ביותר בנתיים לספק את הצרכים הבהמיים שלנו, שללא אכילת בשר יתבטאו בדרכים אחרות, פחות בריאות...

 

לכן עד היום אנחנו אוכלים בשר.

 

וכן, הגוף שלנו זקוק לזה בנתיים - גם במובן הפיזי (ישנם דברים שהבשר מעניק לנו שגם אם ניקח תוספי ויטמינים וכו' ונאכל רק צמחוני, עדיין זה לא יהיה אותו דר כמו שאוכלים בשר) אבל גם במובן הרוחני!

 

מי שרוצה להיות צמחוני/טבעוני, תפדאל, למה לא, שיהיה לו בכיף - אבל אין זה אומר שהאחרים טועים...בדיוק כמו שלא כולם היום נזירים (והסיבה של נזירות היא בדיוק קשורה לאותו דבר בגן עדן, ואם את רוצה אני יכול להרחיב בפעם אחרת...) - כי יש שלבים בגאולה....

 

יום טוב!

תיקון קטן שלי עצמי >>>מחפש את האור..

מצטער, טעות קטנה - היו שלושה שלבים בהידרדרות המוסרית, השלב שאותו אני תיארתי בא באמת מאוחר יותר, בזמן אחרי המבול - אך מייד לאחר החטא של אדם הראשון אכן הייתה הידרדרות, ולאדם הותר לאכול מעשב השדה, כמו בהמה (מאותה סיבה שאמרתי, שהאדם הידרדר למדרגת בהמה במובן מסויים...) , וכעת אני כבר לא מסתכן ומביא את הפסוקים עצמם: "וּלְאָדָם אָמַר, כִּי-שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ, וַתֹּאכַל מִן-הָעֵץ, אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--אֲרוּרָה הָאֲדָמָה, בַּעֲבוּרֶךָ, בְּעִצָּבוֹן תֹּאכְלֶנָּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ.  וְקוֹץ וְדַרְדַּר, תַּצְמִיחַ לָךְ; וְאָכַלְתָּ, אֶת-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה."

- לפני זה האדם אכל רק מפירות העץ, וכעת מותר לו ירקות ו"עשב השדה"...גם זאת הידרדרות במובן מסויים...

 

אז לסיכום - השלבים: 

1. אכילת פרי העץ בלבד - אידיאלי - נמשך רק בגן עדן.

2. אכילת פרי האדמה בנוסף לפרי העץ - הידרדרות ראשונה - נמשך עד לאחר המבול.

3. מעבר לאכילת בהמות כשרות שנשחטו - הידרדרות שנייה - נמשך עד עצם היום הזה.

 

והשלבים הבאים, בחזרה למצב המתוקן - הם שלבי הגאולה השלמה...

 

יום טוב!

איזו מותק שאת!הסנה-בוער

איך שהרגש הבסיסי והטהור לא נשחק אצלך.. זה כ"כ יפה .

 

בעבר, בדורו של האדם הראשון- אנשים לא אכלו בשר. על בעלי החיים נאמר ראשונים "לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו: ויצר ה' אלוקים מן האדמה כל חית השדה..." (בראשית א/יח-יט). נכון שבסופו של דבר זה לא עבד "ולאדם לא מצא עזר כנגדו", אבל יש פה איזה קו מחשבה, איזו שאיפה, שהיחסים של האדם עם החיות יהיו הרבה מעבר למפגש בצלחת. מצב בגן העדן זהו המצב שכולנו צריכים לשאוף אליו.

עם הדרדרות הדורות- והשיא היה במבול, נפש האדם היתה כ"כמושחתת, והותר לאכול בשר. אבל גם אז, ה' הגביל את זה רק לחיה מתה. "כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה.. אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו". יש שינוי ביחסים בין האדם לחיה- זה כבר לא קשרי חברות, זה נהיה שלטון של בני האדם על החיות "ומוראכם וחתם יהיה על כל חית הארץ..." (בראשית ט).

כך היה המצב עד שהגיעה התורה. התורה מזהירה על צער בעלי חיים. וכמובן: נושא הכשרות

השחיטה נעשית בצורה שכמה שפחות מכאיבה לבעל החיים, יש תהליך ארוך של הכשרת הבשר. אסור לאכול בשר וחלב- כמה פעמים קרה לכם שויתרתם על שניצל כדי לא להיות מוגבלים בחלב?... בקיצור- התורה מכוונת אותנו להתרגל לא לאכול בשר 24/7, אלא להתגבר עליו.

אבל- התורה גם מצווה על עבודת הקרבנות,חז"ל מעודדים בשר בשבת... אז התורה לא רוצה שנפסיק לגמרי לאכול בשר?

התורה מכוונת אותנו לעתיד. כיום אנחנו ברמה דתית- לצערנו נורא נורא- לא משהו. קודם- אנחנו צריכים לתקן את עצמנו ולהגיע לרמה של צדיקים באמת, כמו שמצווה התורה. רק אחרי שנתקן את חטאינו אנו, אז נוכללהגיע לדרגה בכלל של להתחיל לשאוף לתקן גם את חטא האדם הראשון ולהגיע למציאות של גן עדן.

 

ובכל זאת, האם לזה התכוונה התורה? למציאות שלנו היום מבחינת בשר?

200 שנה אחורה... משפחה מגדלת עז. הילדים נקשרים אליה כל כך... היא נמצאת אצליהם מאז שהיתה גדיה קטנטנה. הם יוצאים איתה למרעה כל יום... הם התרגשו כ"כ כשהיא המליטה, ישבו לידה שעות. היא כמובן גם עלתה לאבא המון כסף. ואז.. אבא לוקח אותה לשוחט ואוכלים אותה. אז לא אוכלים אותה כמו חטיף במבה! יש איזשהו עניין רגשי, שמבינים שזה עצוב, וכו'. וכמובן שאז דואגים לאכול את כל הבשר, לא זורקים כמויותמפחידות של בשר לפח.

לעומת זאת היום, שאנחנו פשוט הולכים לסופר וקונים שניצל שצריך לחמם 30 שניות במיקרו ואפשר לאכול- נעלם הרגש הבסיסי ממש. כמה פעמים ראיתם שאריות בשר שאמא זרקה משבת? זה גורם צער? לצערי נראה לי שלא לרוב האנשים.

 

בימנו אפשר לראות ממש התחלת הגאולה, ויש כח מוסרי אדיר שמתפרץ בנושא הזה. ארגוני צער בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, ביצי חופש, וכו'.. אנשים מגדלים חיות מחמד!! זה ממש מדהים.

אבל כמו כל כח מתפרץ, אנחנו צריכים להזהר מהצדדים המכוערים שבו, ולהבין שיש למתן אותו ולהכניס אותו לתוך הקודש ולא להשאיר אותו פרוץ.

 

בני האדם עדיין לא בדרגה מספיק גבוהה בשביל להתנזר מבשר לגמרי.

יש גם חשש מאוד גדול, שאנשים יתנהגו במוסריות כלפי בע"ח, וישכחו את המוסר שבין בני אדם. היטלר היה צמחוני למשל. או דוגמא נוספת לזה היתה בגירוש- כשארגון מסויים מחה על זה שמשפחות העקורים השאירו חיות מחמד בגוש כשהם עזבו וזה לא בסדר וכו'- ונעלם המוסר האנושי שלא מחה על גירוש אנשים מביתם. קודם כל עלינו לתקן את יחסינו כלפי בני האדם ורק אחר כך כלפי החיות.

 

אז מה כן אפשר וצריך היום?

לא להתעלל בבעלי חיים ולדאוג להם

לקנות ביצי חופש, עופות שגדלים בצורה טבעית

להבין  שיש לכם בצלחת משהו שהיה פעם חי ולא לזלזל ולזרוק מליון שאריות לפח

וכן הלאה.

צמחונות- ובטח ובטח שטבעונות- רובנו עדיין לא ברמה.

אבל אם את מרגישה שאת רוצה את זה- תתייעצי עם רב שלך ורופא שלך (חשוב ממש!) והמון בהצלחה.

 

אני יודעת שכתבת שאת שונאת חפירות ואני פה כבר עם מגילה..

 

אבל לגבי החסה!

כל הבריאה כולה היא יצירה של אלוקים.

לכל דבר יש ייעוד בעולם- כן חסה נועדה שיאכלו אותה.

אבלזה מקסים שיש לך עדיין רגש רחמים כלפיה.

אני לא חושבת שיש איזשהו עניין לא לאכול אותה בכלל...

אבל קחי את הרגש המדהים הזה ונתבי אותו לשמירה על הבריאה,

לטוהר הנשמה.

לא להשחית או להרוס את העולם הנפלא שהשי"ת נתן לנו.

 

בהצלחה!

וכדאי מאוד מאוד קרוא את "חזון הצמחונות והשלום" של הראי"ה..

ובכללי ההודעה הזו (למרות שהיא נראית נווורא ארוכה-מחילה)- זה ממש על קצה המזלג ועל רגל אחת, עם זה חשוב לך בררי את זה יותר לעומק.

 

צמחוניות הכי שווה להיות=]]]~מאמי~

עינת כפרה אל תהיי טבעונית.. את לא תוכלי לאכול יכלום...

!!

אשכרה=]נשמה שלי!!=]

בואו נשאר בגדר הצמחוניות....סבבה?????

 

לטבעונות אין ערך בתורה... מאידך לצמחונות כן. האדמו"ר מצנעא

מותר לאכול בשר, כי האדם הוא מעל החי בדרגות הבריות (דצחמ"י). וזו האידיאה - כל בריה תצרוך אך ורק את מי שמתחתיה. למשל, הצומח ניזון ממים, מים הם דוממים, אז הצומח שנצא מעליהם, רשאי לצרוך אותם. דשא הוא צומח, וממילא חי יכול לאכול אותו. כאשר האידיאה הזו לא קיימת אצל בעל הדרגה הנמוכה ממך, אין לצרוך אותו. למשל, אריה אוכל חיים, בריות שנמצאות באותה דרגה כמוהו. על כן, אסור לצרוך אותו (אחד מההסברים על למה יש לאכול כשר). 

עם כל זאת, את החי אנו מרגישים, כי בסה"כ אנחנו אות ודבר כמו החי, רק שלנו יש שכל יחד עם רגש. ההבדל הזה הוא מאוד דק, כי יש אנשים שהם ממש בבחינת בהמות... אזי אותם אנשים שהגיעו לדרגה גבוהה של קדושה, מוותרים על ההיתר הזה כיוון שהוא תירוץ מאוד דחוק, משום שההבדל הוא דק מאוד... 

ועכשיו נגיד - אז מדוע שלא נאכל גויים? לכאורה אפשר... אבל אסור להרוג גוי כדי לאכול אותו...

^אני נשמע הזוי. באמת.

מצטער על החפירה, אבל זה מה שאני חושב.

לא, אל תהיו צמחונים, פשוט לא. ניגונים

ממ, אני התחלתי גם לפני שלוש שנים להיות צימחונית. כל הסיפור של זה על רגל אחת--

 

הרגשתי שאין בי כלום, שאני אדם ריק, ושאין שום עניין שאני אוכל משהו שהוא פועל ועושה בעולם הזה יותר ממני, זו ממש התיימרות. חוץ מזה- שמי אני שאפסיק חיים שהבורא נתן בשביל לספק את התאוות שלי.

 

עזבי למה הטענות האלו לא נכונות, עזבי את זה באמת- אני מסתכלת על הקטע האחר שזה מהשפיע, הפיזי יותר- וזה פשוט נורא, באמת.

 

ממ, אני היום כבר ממש מנסה לא להיות צימחונית (כבוד! אכלתי שניצל בשבת. ) אבל בהתחלה- כשרציתי להפסיק, זה היה הדבר הכי קשה בעולם. גם מבחינת חברה- איך כולם יגיבו, גם מבחינת עצמי, מבחינת השאלות שעלו לי, וגם מבחינת הגוף- שלא מסוגל לאכול בשר. הרגש כ''כ השתלט על המוח, שפשוט כשאכלתי בשר, הגוף לא היה מצליח לעכל את זה. הייתי מקיאה הכול, או לא מסוגלת לבלוע, או שאר פרעושים..

 

וזה עושה כזה נזק לגוף, באמת. זה יכול להביא לאנמיה ממש חמורה- והוויטימנים זה חתיכת דבר מגעיל.

חוץ מזה שעכשיו הגוף צריך לגדול, להתפתח, וזה יכול להשפיע על כ''כ הרבה דברים, באמת.

 

זה פשוט לא ממולץ, פשוט אל תעשי את זה לעצמך.

 

(וממש לא פירטתי כאן, אפילו לא על קצה המזלג. תפני אלי בש''א- אני מחכה!)

למה להיות טבעוני\ צמחוני???ה!2ה 2!2ה

כאילו, ה' ברא לנו את החיות כדי שנאכל אותם ולא סתם ליופי..!!

ועכשיו את יכולה לומר- טוב, אז למה ה' ברא ג'וקים?!

תאמת- אין לי מושג! [באמת, אם מישו יודע- אשמח גם לדעת.. (:]

אבל למה לא לאכול ממה שה' ברא??

כי זה לא בריא?

זה גם לא בריא לא לאכול!

יש בחיות ברזל וויטמינים וכאלו.. וכל התחליפים והכל, זה לא אותו דבר!

וגם, כשביהמ"ק היה קיים, הייתה מצווה לאכול בשר!

אז כאילו, אתם מקבלים עליכם לא לעשות מצוות..

אז קיצר- לפי דעתי זה סתם להיות טבעוני וצמחוני..

וגם-יש לי חברה שהיא שניהים, והיא לא אוכלת כלום! והיא לה נהנת בכלום!

נגיד- הייתה לנו שבת כיתה והיא לא הגיעה כי היא אמרה שלא יהיה לה מה לאכול..

וזה סתם, פשוט סתם!

אז בהצלוהה.. תהנו! (:

 

ממ...מרב.

אני הייתי צמחונית ככה איזה שנתיים.

סתם.. כי פשוט עוף ובשר לא היה לי טעים.

אבל אז נהיו לי מלא פצעים כאלה בפה, הלכתי לרופא ובלי בדיקות דם הוא שאל אותי: את אוכלת בשר ודגים?

אמרתי לו שלא, והוא אמר שחסר לי B12, ושאני חייבת להתחיל לאכול בשר...

אבל--

אני שונאת בשר ודגים.

עוף זה עוד פסדר... [גם, תלוי ממש איזה וכמה ומי הכין..] אבל בשר?? דגיייםם??

אז אני חיה על וויטמינים D=

כל יום כדור B12 וסלאמאת..

[אני אוכלת עוף, כי אמא שלי מכריחה אותי, וכי יש שני סוגים שאני באמת אוהבת... אבל זה לא עוזר בקטע של הוויטמינים.]

 

מסקנה:

אם זה מטעמי מוסר-- אל תחרטטו בשכל. גם ככה הרגו ת'חיות... אז מה ההבדל אם אתם אוכלים או לא?

אם זה מבריאות- אל תאכלו(=

לחסה ולעלים אין עצבים ולכן הם לא מרגישים כלום....כישוף כושל
אבל כתוב במדרש שכשחותכים מלפפון הוא צועק...האדמו"ר מצנעא

עד סוף העולם! כמובן שאיננו מקבלים את המדרש כפשוטו, אבל הוא עדיין אומר שיש לצומח חיים כביכול. אלא יש לתרץ שאנחנו לא מרגישים את הזעקות והכאב שלו, כיוון שאותם זעקות וכאב נמצאים בפן הפחות גשמי-ארצי שבו אנו חיים, אז אין בעיה.

*היותר גשמי-ארציהאדמו"ר מצנעא
יש לי שאלה על דבריו של הרב קוקענבל

אם כולם יהיו צמחונים איך נקריב קורבנות? הרי זו מצווה לאכול קורבן (חלקים מסוימים וקורבנות מסוימים אבל עדיין).

וגם הרי בשבת יש מצווה לאכול בשר ("להתענג בתענוגים ברבורים ושלו ודגים") או שזה מנהג אבל זה עדיין דבר שגם צמחונים חלקם לפחות לא מוותרים על לאכול חתיכה קטנה של עוף אז אם נהיה צמחונים איך נעשה את כל זה??

קורבנות ימשיכו להיות מן החי-משה ר-
אז מה העניין כבר שנהיה צמחונים?ענבל
את מביאה ראיה משיר שבת? "השומר שבת הבן עם הבת"...האדמו"ר מצנעא

כיצד בן עם בת? אז רבנו הרב צבי יהודה זצ"ל כותב בשיחותיו על פרשת ויקרא שההמשך של המשפט "לאל ירצו כמנחה על מחבת" מברר את זה. מנחה היא הקרבן הפחות מעולה, וממילא בן עם בת זהו מצב פחות מעולה. הוא מביא דוגמה מהריקודים הפחות צנועים של יום ירושלים. הוא אומר שהריקודים הפחות צנועים הללו הם בבחינת 'מנחה', בעוד הריקודים של האנשים ששומרים על הכללים, כלומר, הריקודים הצנועים, הם בבחינת 'עולה', קרבן יותר מעולה.

 

הקרבת קרבנות... אז זהו, שבמצווה לא עסקינן, כי אם אנו דנים על הרגש של החיה, ודאי וודאי שהיא תסכים להיקרב על המזבח. אבל אנחנו עוסקים בעניין של אכילה סתם, ללא קשר למצווה מסויימת.

 

אני ממליץ לקרוא את "חזון הצמחונות והשלום" של הרה"גשואף לאור

הרב קוק זצוק"ל.

 

מכל מקום לפי מה שאני יודע לצמחים אין מערכת עצבים ולכן לא מרגישים דבר. אני כמעט בטח אבל אפשר לבדוק זאת.


 

אני לא חושב שחזון הצמחונות והשלום מתאים לכל אחד.האדמו"ר מצנעא

אני חשוב שהוא ברמה היותר גבוהה של הכתבים של הרב זצ"ל. 

אני באמת לא מבינה את זה~מישי~

הרי ה' אומר לבני נח: "כעשב השדה נתתי לכם הכל". בנתיים לא ניתן שום ציווי אחר. משמע ששבילנו זה בדיוק כמו לאכול פירות וירקות אין הבדל. ולגבי הגאולה גם לא הבנתי למה בגאולה זה יהיה כך? (אני יודעת שיש את חזון הצמחונות של הרב קוק זה פשוט לא נראה לי הגיוני)

אה ועוד משהו~מישי~

ברור שנצטרך לאכול את הקרבנות מהחי כי יש עוד קרבנות מלבד עולה ולכן מה הטעם לא לאכול רק בשר חולין?

מי שמנסה להיות 'רחמן' יותר מן התורה-:השם הוא המלך!

סופו כמעט מובטח, שיגיע לאכזריות נוראה בה חיי יהודי חשובים פחות מחיי כלב.

אין שום סיבה ושום עניין לא לאכול בשר - לפחות כיום - והרצון לכך מגיע מצד השפעה של אנטישמיים המקדשים את חיי החיות ומחד, מזלזלים לגמרי בחיי האדם, ובפרט בחיי היהודי, מאידך.

 

זה מזכיר את אותם אלו שקראו לרחם על החיות בהתנתקות'.

המגורשים? להם כנראה אין זכיות אנוש.

אחרי הכל, הם לא חיות. 

יש גם מנחות, שהן לא בשר.האדמו"ר מצנעאאחרונה

אני אעתיק לך ד"ת של הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א, על אחרי מות, ששם הוא מדבר על חזצ"ש בעניין כיסוי הדם:

בפרשתנו מופיעה מצוות כיסוי הדם לאחר שחיטה: "ואיש איש מבנ"י... אשר יצוד ציד חיה או עוף אשר יאכל ושפך את דמו וכיסהו בעפר. כי נפש כל בשר נפשו בדמו הוא."

הרב זצ"ל מבאר את אחד מטעמיה של המצווה: "כיסוי דם החיה והעוף הוא כמו מחאה א-לוהית, לעומת ההיתר, התלוי ביסודו במצב הנפש המקולקלת של האדם... האוכלת בשר בכל אוות נפשה באין שום רעיון של התנגדות פנימיתמצד הרגש הטוב והצדק. אמרה תורה: כסה הדם, הסתר בשתך ורפיון מוסריותך. אע"פ שלא הגיע האדם עדיין לדרגתו הראויה לו, לתת מוסר נשגב כזה מהלכים בחיים המעשיים בפועל... להשכיל ולחוש יפה, שאין ליטול חייה של כל נפש חיה ומרגשת, מפני צרכו ותאוותו. אמנם הפעולות הא-לוהיות, המצוות, תעשינה דרכן, לעשות את ההכנה המוסרית, שתוכל לצאת אל הפועל בבוא עתה." (חזצ"ש, פי"ד)

אנו נמצאים כיום במצמב מוסרי לקוי בזה שאנו נוטלים את נפשם של בע"ח לצורך אכילת בשרםלמילוי תאוותנו. האידאל השלם שיהיה לעתיד לבא הוא שהאדם לא ירצה לאכול בשר. אבל כדי להגיע למצב האידאלי צריכים לעבור תהליך חינוך ארוך והדרגתי, שיכול להימשך אלפי שנה. ובינתיים צריך להיזהר לא לקפוץ מדרגות, מפני שזה עלול להביא לכמה סכנות. ע"כ התירה לנו התורה אכילת בשר. אמנם הקב"ה ציווה עלינוכמה מצוות הקשורות באכילת בע"ח שהם כמו אור זרוע. כשם שזורעים זרע באדמה ולאחר זמן הוא צומח וגדל ונותן פריו, כן המצוות הן אור זרוע, והן פועלות את פעולתן עלינו, ומשאירות בנו את הרושם החינוכי הנכון, כך שברבות השנים ע"י שמירתן נתקדם נתקדם להגיע למצב המוסרי השלם ביחס לבעה"ח. המצוות, באות לחנך אותנו ולהזכיר לנו ברמז, בשיעור שנוכל לקלוט לפי מדרגתנו, שאנו עושים מעשה שיש בו בעיה מוסרית. מצוות כיסוי הדם מזכירה לנ וששפיכת דם בע"ח לצורך אכילתנו למילוי תאוותנו היא בושה, וע"כ צריך לכסות את הדם, לכסות את הבושה שלנו. עד שיבוא יום ונשוב למצב האידיאלי שנרגיש שלא ראוי שהורג בע"ח בשביל מילוי תאוותינו.

כי הגאולה היא האידיאה הישראלית, וכך גם הצמחונות.האדמו"ר מצנעא

תשאלי ת"ח גדול (יש המון כאלה ב'ישיבה'), בקי ברב זצ"ל, ומסתמא למד גם את חזצ"ש...

אאל"ט,לוחמת תמורות

בס"ד!

 

צמחונות= אכילת הכל למעט בשר (ודג), בא מטעמי מוסר או בריאות (יש שטוענים שבשר לא בריא...)
טבעונות= אכילת מוצרים שבאים מן הצומח בלבד ולא מן החי-לא אוכלים חלב ומוצריו, ביצים וכו', אלא רק ירקות, חיטה ומוצריה ללא ביצים וכו'.

 

לא נראה לי שלחלסה כואב כשחותכים אותה, מצטערת. ונראלי הקטע של עלים מרגישים כשתולשים אותם- אני לא יודעת מי אומר את זה, אבל הם לא מרגישים.זה האדם שצריך לא לתלוש עלים סתם, כדי לא להשחית את הנשמה והעולם.

את מוזמנת לאכול חסה כאהבת נפשך

תודה לכל מי שענהכפרעלייך!!=)

קודם כל, בקשר לחסה...

פעם עשו לי מצפון שלעלים ממש כואב כשתולשים אותם... ומאז אני קצת מרגישה כאילו אני אוכלת יצור חי כשאני אוכלת פירות וירקות, אבל אין לי מה לאכול חוץ מזה ולא בא לי לגווע ברעב...

ובכל זאת, אם אני ממש עצבנית, אני כבר לא מרחמת על אף אחד ורוצחת את העלים בלי לחשוב.

ודרך אגב- הבאתי את החסה כדוגמה, זה גם יכול להיות מלפפון או תפוח או אפרסק...

 

בקשר לחיות-

הסכמתם איתי שהצמחונות היא חלק מתהליך הגאולה העתידי, אבל הוספתם שרובנו לא ברמה הזו. אז- איך מגיעים לרמה כזו? ואיך יודעים שאנו ברמה כזו?

 

ניגונים-

כמה שאני מבינה אותך. התחלתי להיות צמחונית לפני כמה שנים טבוות (אאל"ט בסביבות כתה ב'), סתם.

ואז, גם כשרציתי לחזור לאכול כי זה ממש לא בריא ואני לוקחת כל יום כדורים בגלל זה (), לא יכולתי.

אני פשוט לא מסוגלת לאכול את זה.

אני לא יכולה להכנסי את זה לפה, ללעוס את זה...

זה פשוט ללעוס תרנגול!

ומעבר ל"צער בעלי חיים", שזה נורא, זה פשוט מ-ג-ע-י-ל!!!!!!! אחת החיות המטונפות והדוחות שאני מכירה, כנ"ל חתולים. פשוט חיות מעוררות בחילה. איכס!!! ועוד להכניס את זה לפה שלי?!!?!?!? יאקקקקקקקקק!

 

 

 

 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך