כמה לקחת על פרשיות כתב ספרדי מהודר בקנה?שלום 22

הייתי לוקח עד היום בין 1000 ל1300, ואמרו לי שאני יכול להעלות את המחיר. האם יש מחיר מקובל בשוק?

האם יש סוחרים שמשלמים טוב ולא מוצאים בעיות מדומות?

וכמה כדאי לדרוש על ס"ת כתב ספרדי מהודר- בקנה (80000? 90000? 100000? 110000?)?

האם שנה וחצי לכתיבת ס"ת זה יותר מדי זמן?

קשה לתמחראות והדר

1000 ש"ח לפרטי נשמע לי זול קצת, 1300 יותר סביר. תנסה להעלות לסביבות 1500-1700 שמחיר כולל הכל של התפילין יעלה בערך 2200-2500.

ס"ת ספרדי מהודר, אם הכתב ממש אסטתי ויפה להתחיל רק מ-100000. שנה וחצי קצת יותר מדי, בד"כ הממוצע זה שנה. אבל השאלה כמה זמן ביום אתה כותב. אם אתה אברך, יש לזה עוד מעלה שיכול להתבטא במחיר.

אם תוכל להעלות את תמונה של הכתב שלך יהיה הרבה יותר קל.

ברשות הוד והדר, בכוונה לעורר מהומות ישנות, הוסיף:haim770

ב"ה

אם אתה כותב ללא מוזיקת רקע, אתה גם יכול לעלות במחיר !

אבל הכי חשוב שתדע ממי לבקש את ההלעה:

ממי שמשלם, לא מהאמצעי לתשלום (הכוונה לא לכרטיס האשראי או הפנקס שיקים).

האמצעי לתשלום, זה הלקוח, המשלם האמיתי, זה ריבונו של עולם, הזן ומפרנס לכל.

אבל תיזהר ממנו, הוא לא בן-אדם !*

 

* הסיפור שמאחורי האמרה בהזדמנות, המלאי של הסיפורים שלי אוזל, אז כשרבי רחמים יבקש, בע"ה אספר.

המלאי של הסיפורים אוזל לך?!?!?!?!?!?! שומו שמייםshaik

ר' אות והדר נא לבדוק אם זה מתחזה שמתחזה לר' חיים האגדי שעליו נאמר:

 

"אילו לדיו יהיו ימים ונמתחו גוילים כשמי מרומים וקני סופר כל עצי רתמים אין די לכתוב קצת סיפוריו ומשליו ואגדותיו ומילי דבדיחותיו ...

 

דחוף לבדוק אם מישהו השתלט על המחשב שלו, אני אנסה במייל...

 

בוקר טוב

הריני מבקשרחמים-

ממש במסירות נפש לטובת החברים

אני כבר קיבלתי את הסיפור בפורום הפרטי לפני כך וכך..

אתה רואה רבי רחמים אני אפילו לא זוכר מה כתבתי ולמיhaim770

ב"ה

אל תשליכני לעט זקנה, לפחות הזכרת לי איפה לחפש, אז אשתדל לעשות העתק הדבק.

שייקה, אל דאגה, אין שום מתחזה. ולראיה TO BE OR NOT TO BE?

פיו, ראייה מספקת, אפשר לנשום לרווחהshaik

ישנוני

הוא לא בן אדםhaim770אחרונה

 

ב"ה
ובכן הנה הסיפור: "הוא לא בן-אדם"
חבר שלי תמידין כסידרן כל יום ששי נוסע למרכז רפואי העמק, למבצע תפילין, והיום הוא סיפר לנו את המעשה שהיה:
יום ששי אחד הגיע לחדר שהייתה שם אשה מבוגרת, שברגע שהיא ראתה אותו לא הפסיקה לקטר על הפיגועים, על השואה וכו' ושאולת/אומרת אם רבונו של עולם קיים למה הוא לא עושה כלום לעמו ? למה זקנה כמוני שעברה את השואה לא יהיה לי קצת נחת אם הנכדים ובמקום לבלות איתם אני מבלה בבית רפואה עם הרופאים והאחיות, למה?
חברי, היה בעלם,והרגיש שאין לא את הכלים להתמודד אם תענות כאלו, פנה להקב"ה ואמר לו תן לי עיצה מה להגיד למסקנה הזו.
אותו שבת היה פרשת כי תשא, ועלה לחברי רעיון נועז, ואמר לה: "את צדיקה, כמו משה רבינו, בראות הסבל והצער של עם ישראל הוא אמר מחני נא מספרך, כלומר אני משה לא רוצה להיות שותף איתך, וזה בדיוק מה שאת אומרת את כמו משה רבינו!"
העלם עבר לצד השני, האשה השתתקה.
ואז חברי כבר תפס אומץ והוסיף: " להבא על תתעסקי איתו, הוא לא בן-אדם".
הסיפור נשכח ממנו, כל שבוע יש לו כל מיני טיפוסים שונים ומשונים, עד שלפני כמה שבועות, במרכז העיר ניגשה אליו אישה זקנה באמצע הרחוב, ואמרה לו: "אתה זוכר אמרת לי שהוא לא בן-אדם ולהפסיק להתעסק איתו, שמעתי בקולך, ומאז אני נהנת מהילדים והנכדים !"
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך