הרב עדין אבן ישראלאנונימי (פותח)

שמעתי שאחרי ג' בתמוז רצו למנות את הרב עדין אבן - ישראל כאדמו"ר מישהו יודע אם זה נכון?

עוד ספין תקשורותימושיקו
שמעתי על זהאלעד
אבל זה בגדר שמועה בלבד
האדמו"ר זה הרב יצחק גינזבורגדי"מ
כל אחד יכול לבחור לעצמו ???haim770

ב"ה

מענין מאוד שהרבנים שהזכרתם הרב אבן ישראל והרב גינזבורג אפילו לא מתיחסים עליכם, ואתם גורמים להם הבל, גם למטה וגם למעלה, ישנם גם שאומרים על הרב קריסקי, יש אתר כזה חיפשו בגוגל.

זה גם חוצפה שאין כדוגמתה: עד ג' תמוז כוךם ידוע מי הכתובת לכל בעיה ושאלה, רבי לא יוצא לפנסיה !!!! תכניסו את זה עמוק עמוק לשכל הקטן והמתשוקמק של רב בני תמותה.

רבי לא יוצא לפנסיהאלעד

אלא מותיר אחריו יורש ברור ומקובל על כולם.

 

אדמו"רים בחסידויות שונות שלא נהגו כך הסבו צרות צרורות לחסידים שהם וגרמו מחלוקות עזות בין היורשים הפוטנציאליים. והדברים ידועים ומפורסמים..

 

אני מבין שכחלק מהמגמה והשיטה לגבי היותו של הרבי משיח, אין מקום למנות "יורש עצר" יחידי שיחליף את הרבי, אבל הראיה שיש קולות שונים בחב"ד גופה המבקשים להאחז בדמות מסויימת כממשיכת דרכו, אליה ניתן לפנות ולקבל עצה ברורה, ממש כמו בחייו הגשמיים של הרבי

בחב"ד אין קולות כאלה.+mp8

מי שיודע מהו רבי ומי היה הרבי שלנו,

יודע, שלדאבוננו, לא זכינו שיהיה לו ממשיך או ממלא מקום.

 

כל מי שמפריח את השטויות הללו, ואת כל הרעיונות לממשיכים השונים- הוא לא חב"ד ומעולם לא היה חב"ד.

אז למה ניסו ומנסים להכתיר רבנים כמו אלו שהוזכרואלעד
מי ניסה ומי מנסה??+mp8

כל מיני ספיחים שהסתפחו לחסידות הזו, ולא מסתפקים בחורבן שכבר עשו בה - אלא מנסים להמשיך ולהחריב אותה??

לא תשמע אף קול כזה בחב"ד הרשמית והשפויה.

חב"ד הרשמית????חשבשבת

התכוונת חב"ד האמיתי= חסידי חב"ד בכל העולם שמקושרים לרבי בכל הדברים.

 

ואגב תיקון: כתבת הרבי היה- צ"ל הרבי עדיין משפיע- כי אין דור בלא נשיא..

גם בדור המדבר ניסו לחפש תחליף למשה רבנוhaim770

ב"ה

כל ענינו של מלך המשיח הוא לתקן את חטא עץ הדעת שבעקבותיו הגיע התמותה לעולם.

מי שהאמין לפני ג' תמוז שהרבי הוא הוא מלך המשיח, אין שום סיבה להתבלבל מהמאורעות מסביב !

מי שלא האמין, למה אז הוא לא חיפש מחליף???

הגיון והתקשרות לרבי, נפרדו בג' תמוז, ורק האמונה מחזיקה את חסידי חב"ד. ואל אמונה לא שואלים שאלות, או שמאמינים או שלא.

הנקודה הבעייתית היא שאלה שלא מאמינים בוחרים כתחליף מי שהוא שכן מאמין ומקבלים סירוב נחרץ מצד הרבנים האלו.

התחליף היחיד שלא יכול להביא התנגדות לבחירתו הוא עגל הזהב, גם קוט'ג הוא לא מסוגל להפיק !!! (עבודה זרה לשמה).

מסכים לכל מילה^^מושיקו
כן אבל הרבי נפטר הוא לא יצא לפנסיהדי"מ
לדוב מורל ואז ???haim770

ב"ה

אחד מן השניים:

או שמאמינים במה שכתוב בתניא שחיים של צדיק אינם חיים של בשר ודם, והם אהבה ויראה, ובזה אין שום שינוי לפני ואחרי ג' תמוז.

או אם לא מאמינים, מה התועלת לבחור, שוב בבשר ודם שבמוקדם או במאוחר ימות גם הוא???

 

 ואם אתה חושב שהחיים של הרבי הם חיים של בשר ודם והחיים של הרב גינזבורג הם אהבה ויראה, למה התחבת במחתרת לפני ג' תמוז ?????

ואם לפני ג' תמוז האמנת ברבי ורק לאחריו אחלטת להאמין ברב גינזבורג, לדעתך טעית בפעם הראשונה מי אומר שאתה לא טועה גם בפעם הזו???

 

 תעשה לי טובה תפנה להנהלת ערוץ 7 ותפתח פורום חסידי הרב גינזבורג. בהצלחה רבה ורפו"ש.

אז למה לא אמרת את זה על הריי"ץ הרש"ב בעל התניאדי"מ

הבעש"ט וכ"ו

במה הרבי שונה מהם

אם לא תלמד לא תדעאלעד
מסתבר שהרב אליהו הוא ביטול לרביחשבשבת

כמו חסיד אמיתי

 

ואם הוא לא פירסם זאת- אז האמירה שלך מוטלת בספק, כי אם הרב חושב כך, ואם הרב חושב שזו דעת תורה הוא לא מהסס להגיד אותה ברבים גם לחבדניקים.

 

כי הרי רב אמיתי רוצה שילכו בדרך האמת- והרב מרדכי אליהו הוא רב אמיתי- לא אחד שמתלכלך בפוליטיקה.

 

אז נראה לי שתקח את האמירה הזו בחזרה- כי לא כדאטי להגיד משו בשם מישו גדול כמו הרב אליהו- כשלא שמעת זאת ממנו במפורש

שום דבר לא יבלבל אותך הא?אלעד

את רדופת סיסמאות ונטולת יכולת חשיבה עצמאית ברמה כזו,

שאפילו אם הרבי יתגשם וישוב לתחיה מול עינייך ויאמר לך שהוא לא המשיח- לא תאמיני לו.

 

כמה חבל!

כמה חבל....חשבשבת

שאתה הוא זה שהעובדות לא יכולות לבלבל אותך

 

ונתפס בדיוק לפסיקים ונקודות

 

אני לא רדופת סיסמאות והכרתי את הרב אליהו מספיק בשביל לדעת מה דעתו בנידון.

 

אגב רואים את היחס שלו לרבי מכל הפגישות שהי עמו- זה שקוף ובולט לעין

שמה? שהוא המשיח?האדמו"ר מצנעא

לא זו הוכחה כדי שהרבי שלכם יהיה משיח בעיניי.

האדמו"ר הגיע הזמן להבדיל...haim770

ב"ה

... ולהבין, דבר כה פשוט.

אמונה זה דבר אחד וחוכחה זה דבר אחר.

מי רציונל כמו הרמב"ם שכתב י"ג עיקרי ה " א מ ו נ ה ", על כל הלכה כתב סיבה הגיונית !!! ובי"ג דברים הוא כתב שזה אמונה, כי זה דברים שבלתי אפשרי להבין בהגיון.

שום מדען באולם איננו יכול להוכיח שיש דבר כזה משיח או תחית המתים, או קיום האל.

זה אמונה, וכמו שהיא אפשר להוכיח גם אי אפשר להכחיש.

אנו חסידי חב"ד מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח, בהתבסס על שיחותיו הקדושות ועל כתבים אחרים, תרמה תאמין לא תרצה על תאמין.

אני לא מנסה לחוכיח לך כי אין הוכחה לזה, כמו שאין הוכחה על קיום האל, כל הנסים הם גילוים בלבד.

יתרו שהכיר היטב את כל תורות החיצוניות, ראה את קרית ים סוף, ובשכלו הבין שרק כח עליון אל אנושי יכול לעשות פלא כזה, לכן הסתופף לעם ישראל. היום יש כאלה שיגידו לך זה היה צונאמי ולא נס.

הבחירה החופשית נתנת לכל אדם, לכאן או לכאן, וזה אולי הסיבה שאין הוכחה חותכת בכל נושא אמונה.

אנו חסידי חב"ד שעקבנו לאחר כל שיחה, כל דיבור של הרבי וקודמיו הגענו למסקנה ולהאמונה שהוא מלך המשיח. (ולא רק חסידי חב"ד, גם רבנים ואדמו"רים מחוגים אחרים) העובדה שקרא ג' תמוז נתנה לחלקם פיק ברקיים, הנאמנים לא מתרגשים שמשה בושש לבוא, ולא פונים לעגל הזהב. נשארים נאמנים !!!!

אז תבין אחת ולתמיד, על אמונה היא אפשר להביא הוכחה !!!

אכן, אין אפשרות להוכיח+mp8

ואני גם לא מנסה להוכיח את זה, לא לך ולא לאף אחד אחר באמצעות אמירות כאלה או אחרות,

כי הרבי לא ביקש מאיתנו אף פעם להפיץ את זהות המשיח או להוכיח אותה.

הרבי חזר וביקש להודיע שזהו זמן הגאולה והדור האחרון לגלות, ויש לעסוק ככל האפשר בהכנת העולם לכך, ובלימוד ההלכות הרלוונטיות (הל' מלכים למשל).

לפרסם או לא??חשבשבת

שיחה של הרבי מפר' שפטים :

"צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה השופטייך ויועצייך ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה בעבודת ה' ובהנהגת חיי היום יום הכללית באופן דבכל דרכיך דעהו וכל מעשיך יהיו לשם שמים
עד - הנבואה העיקרית - הנבואה שלאלתר לגאולה ותיכף ומיד ממש הנה זה משיח
בא."

 

אז נא דייקי בדברייך- הרבי ביקש לפרסם רק שיש כאלה שמעדיפים להתעלם.

פה זה עניין הלכתי...האדמו"ר מצנעא

אתם אשכרה מכתירים מלך עליכם (מלך המשיח...). 

אני מתיר לברך על אתרוג שביעית (מחלוקת באחרונים). למה? כי אני מאמין בזה. ואיפה ההוכחות ההלכתיות? אנא עארף...

חלילה וחס ושלום שאני אומר שאין לכך הוכחות הלכתיות, דווקא יש לכם (ניתן לסתור אותן...), אבל אמונה שכך היא ההלכה?

אביא לכם דין במש':

מלך כורע בכל ברכה בעמידה. אם הרבי שלכם הוא מלך המשיח - לכאורה, הוא צריך לכרוע בכל ברכה. ודאי שכעת הוא לא המשיח, אבל לכשיתמנה למלך המשיח- יכרע בכל ברכה. אמונה שהרבי שלכם הוא המשיח מורה ל ולכרוע בכל ברכה!

אמונה שהרבי שלכם הוא המשיח היא אמונה בעלת המון נפקא מינות הלכתיות. וממילא לא מאמינים שהוא המשיח, אלא קובעים לפי ההלכה (רמב"ם).

אדון דוב מורל הנכבדhaim770

ב"ה

אתה שם לב שבאף דיון לא ענית ולא פעם אחת תשובה אחת בודדת וכל פעם שואל שאלות במקום לענות !!!!!

אז בעקבותיך במה הרב גינזבורג שונה??? שאתה אומר עליו ולא על קודמיו???

ידידי כך אי אפשר לנהל דיון !!!

ואם אתה רוצה תשובה אז הנה:

הרבי שונה לחלוטין מהרביים הקודמים, כי לרבי יש תלמיד ששמו הרב גינזבורג, ולהם לא היה !!!!

תשובה נתתי לך עכשיו בבקשה תורך לענות !!!

תשובהדי"מ

שיש לו תלמיד שקוראים לו דוב מורל

עכשיו תורך

אם תלמיד שמחליף אדמו"ר כמו שמחליפים גרבייםhaim770

ב"ה

מצטער אי אפשר להביא את הגאולה !!!!

וזה בדיוק הסיבה שאינני מצטרף לדעתך, חסידים בלי עמוד שדרה, מה כבר יכולים להבין מה זה רבי !!!

בו נלך שליו אחד קדימה ומראש אבקש את סליחתך אם אני יהיה קצת בוטה:

אחרי מ120 של הרב גינזבורג מה תעשה???

את מי תבחר? את בנו? הוא יגיד לך שהרבי חי וקיים גם אחרי ג' תמוז.

בחתנו? כנ"ל.

נו במי תבחר ???

מי שאני יחשוב אז שהוא הממשיך שלודי"מ


ולי ולכל חסיד חב"ד מותר לחשוב שהרבי הוא הממשיך שלhaim770

ב"ה

עצמו !!!! (הכוונה לרבי, שכולם קיבלו בתור רבי, ולא פנטאזיות של כמה הזויים).

שתבין אותי נכון אין לי שום בעיה שתבחר את מי שאתה רוצה !!!

אבל תפתח חסידות חדשה, "חסידי הרבי גנזבורג" או "חסידי הרבי אבן ישראל" און כל שם שתמצא לנכון, אבל אל תקרא לזה חסידות חב"ד, אתה טועה ומטעה !!! ובראש ובראשונה את עצמיך.

אבל אבל אבל אבלדי"מ

הוא נפטר!!!!!!!!!!!

גם משה רבינו נפטר ואז, בגלל זה החלפתי דת???haim770

ב"ה

הגיד לך משהו בסוד

יכולתי לחיות כל החיים שלי בלי לדעת שיהודי צריך רבי, בלי לדעת שיהודי צריך לשמור שבת וכו'.

והאיש שגילה לי את זה, דרך שלוחיו אני אליו נשאר נאמן, ולא אחליף אותו בעז"ה לעולם !!!!

וגם אם נגיד שהוא נפטר זה לא נותן לך אישור לבחור רבי אחר ולהמשיך להקרא חסיד חב"ד !!!

אין גם וגם, למעט בבנק הפועלים, יש או זה או זה.

אנא ממך תפסיק להתחכם ! תודיע כבל עם ועדה את הפשוט ביותר:

אני דב מורל בג' תמוז הפסקתי להיות חסיד חב"ד, אני אחלטתי להיות חסיד של חסידות אחרת , חסידי הרב גינזבורג.

מה יותר פשוט מזה בלי תירוצים בלי פילוסופיה, בלי תחכומים, ישר ולענין.

את הפשוט הזה אתה לא מסוגל, למה????

למה קשה לך להודות באמת?

אולי מתחלחל עוד אצליך, בתוך תוכך, איזה זיק של ספק, שאולי בכל זאת הרבי למרות שהוא נפטר, הוא הוא מלך המשיח? אם לא מה הבעיה שלך להודות באמת הזה ?

את השיטה הזאת של גם וגם למדתי כשהייתי בגיל 15 בבית הספר של הגויים בו למדנו על פסקל, פילוסוף נוצרי אדוק, שטען בכתביו: מה יש לך להפסיד לשמור את חוקי הדת, אם האל קיים אז מלאית את רצונו ואם לו אז לפחות חייתה חיים צנועים.

אספר לך סיפור:

היה חסיד של בעל התניא שנכנס ליחידות, בעל התניא שלך אותו לרבי שלמה מקרלין.

כשהגיע לרבי שלמה, הוא לא קיבל אותו, הוא הסתפק לפתוח את דלתו ולהגיד" אולי, הוא קיים?" וכך חזר המעשה 3 פעמים עד שהדלת נסרה ולא נפתח שוב.

הנ"ל במשך השנים התרחק מהיהדות, ונהיה שר התחבורה של הצאר.

כשרצו לבנות מסילת הברזל פרסמו את תווי המסילה והחסידים היו עובדי עיצות, המסילה מתוכננת לעבור בדיוק על הציון של בעל התניא.

זקני החסידים שהכירו עוד מילדותו את שר התחבורה, אחליטו לעשות מעשה ולדבר על ליבו.

לקחו משקה והרינג ואחלו במשא לכיוון הבירה. התקבלו אצל השר ואחלו להתוועד איתו, פחדו לגשת ישר לענין ודיברו איתו על ימי נעוריהם המשותפים. השר שזמנו קצר אמר להם אני יודע בדיוק למה באתם, ובכן פרס מפה על השולחן כ3 ק"מ לפני הציון הזיז את התווי במ"מ אחד והוסיף תהיו רגועים, הציון לא יפגע.

כשבאו לצאת הוא שאל אותם, אתם לא מתפעלים שנהנתי לדרישתכם כל כך מהר? וסיפר להם את היחידות שלו ואת ההמשך אצל רבי שלמה מקרלין ואמר מאז השאלה הזו דופקת לי במוח כל הזמן ולמרות שעזבתי כל סממן יהודי בכל זאת לא מצליח להשתחרר מהספק שהכניס בבי ר' שלמה.

וחסידי חב"דמוסיפים למה בעל התניא היה צריך לשלוח את הנ"ל לר' שלמה? הרי הוא יכל בעצמו לעשות את זה להנ"ל, רק שבחב"ד אין ספקות, הכל ברור כשמש. הוא קיים נקודה אין אולי הוא קיים!

מצפה ממך להיות אמיתי !!!

לא אבל מצשנה מפורשת היאדי"מ

משה קבל תורה מסיני ומסרה ליהושוע ומסרה לזקנים וכ"ו

מה הקשר?מניי770
הקשר הוא שכנשיא הדור נפטר מישהו מחליף אותו\די"מאחרונה
הרבי לא שןנה- הרבי זה בדיוק אותו דבר כמו הקודמיםחשבשבת

זה העניין של נשמה מתעברת

 

זה הכל אותו דבר רק דור אחר

 

לכן אף רבי לא יצא לפנסיה כי הם עדיין חיים וקיימים- ברבי שליט"א

הרבי שליט"אאנונימי (פותח)

מינה את הרב עדין להיות " 'אבן'-מאסו הבונים.. 'ישראל' " הרבה לפני ג' תמוז..

ואם תרצו "משם רועה אבן ישראל" ועיינו

http://www.kipa.co.il/jew/%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2/%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%95%D7%99%D7%97%D7%99/936.html

 

רועה אבן ישראל

כשיעקב מברך את יוסף, הוא אומר : "… ותשב באיתן קשתו ויפזו זרעי ידיו מידי אביר יעקב משם רֹעה אבן ישראל." - מה פירוש "רועה אבן ישראל"? – באור.

הרב כרמיאל כהן
ד אלול תשס"ג, 01/09/2003 00:00



לפני מותו, קורא יעקב לבניו ומברך אותם. 
בברכת יוסף בנו האהוב הוא אומר (מט, כב-כו): 
בן פרת יוסף בן פרת עלי עין בנות צעדה עלי שור. וימררהו ורבו וישטמהו בעלי חצים. ותשב באיתן קשתו ויפזו זרעי ידיו מידי אביר יעקב משם רֹעה אבן ישראל.
מה פירוש "רועה אבן ישראל"? 
אונקלוס תרגם: 
ותבת בהון נביותיה על דקיים אוריתא בסתרא ושוי תוקפא רוחצניה בכן יתרמא דהב על דרעוהי אחסין מלכותא ותקיף דא הות ליה מן קדם אל תקיפא דיעקבדבמימריה זן אבהן ובנין זרעא דישראל. 
כלומר, לדעתו מתבארת המילה "אבן" כלשון נוטריקון: אב ובן. דהיינו, שיוסף כילכל את עם ישראל. 
  
דומה לזה ביאורו של רשב"ם (אם כי בדרך פשט): 
מידי אביר יעקב, מי גרם לך, הק' שהיה אביר יעקב, האלהים הרועה אותי עד היום הזה, שעל ידי גדולתך זן אותי במערים. משם, הק' גרם [לך] להיות רועה אבן ישראל, משפחת ישראל, שכילכל יוסף את אביו ואת אחיו. אבן, לשון אב ומשפחה. נון יתירה כמו נון של שגעון ועורון (דברים כח, כח) ומם של ריקם (לעיל לא, מב) ותהי הכנם (שמות ח, יג).  
  
רש"י כתב: 
ויפזו זרעי ידיו - זו היא נתינת טבעת על ידו, לשון (מלכים א' י יח) זהב מופז, זאת היתה לו מידי הקב"ה שהוא אביר יעקב, ומשם עלה להיות רועה אבן ישראל, עיקרן של ישראל לשון (זכריה ד ז) האבן הראשה לשון מלכות. 
הביטוי "אבן ישראל" הוא תמורה ל"רועה". אבן ישראל הוא העיקר של ישראל, דהיינו מלך ישראל, דהיינו רועה ישראל. 
  
לעומתם, הבין רד"ק שהמילה "אבן" היא כינוי לישראל: 
ולפי שהאבן עצם חזק וגוף אחד, כינה כל ישראל לאבן, או לפי שישראל עיקר בנין העולם קראם [אבן] על דרך משל. 
  
המשותף לכל הפירושים הנ"ל, שהברכה מתייחסת להיות יוסף שליט בכל ארץ מצרים. 
  
אולם הרלב"ג הבין שברכה זו, לימים עתידיים היא אמורה: 
מידי אביר יעקב משם רעה אבן ישראל - זה רמז למשיח בן יוסף לפי דעתי. והרצון בזה, שמיוסף יֵצֵא האיש שיהיה רועה אבן ישראל. וראוי שתדע כי ישראל בחוזק הגלות ישובו לאבן, על צד המשל, לרוב סבלם הפגעים ומיעוט הרגשתם בהם. ולזה ייעד הנביא (יחזקאל יא, יט; לו, כו) שיסיר לב האבן מבשרם ויתן להם לב בשר. והנה אמר בזה המקום שמיוסף יֵצֵא הרועה אבן ישראל ותתחיל הישועה על ידו, כי צמיחתו תהיה בהיות ישראל בתכלית השפלות עד שיהיו במדרגת האבן. ולזאת הסיבה אחשוב שהסכימו רבותינו ז"ל על משיח בן יוסף. 
  
חז"ל ביארו שלעתיד לבוא לפני ביאת משיח בן דוד יעמוד לישראל משיח משבט יוסף - משיח בן יוסף; כך מובא בגמרא (סוכה נב, ב): 
ויראני ה' ארבעה חָרָשִים (זכריה ב). מאן נינהו ארבעה חרשים (=מי הם ארבעת החרשים)? - אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא: משיח בן דויד ומשיח בן יוסף, ואליהו, וכהן צדק. 
  
בספר זכריה (ב, א-ב) כתוב: 
ואשא את עיני וארא והנה ארבע קרנות. ואֹמר אל המלאך הדֹבר בי מה אלה ויאמר אלי אלה הקרנות אשר זֵרוּ את יהודה את ישראל וירושלם. 
  
לאחר מראה הקרנות המסמלות את הגויים אשר הגלו את ישראל, רואה זכריה ארבעה חרשים - כלומר נגרים - שתפקידם הוא לנסר את הקרנות, דהיינו לפגוע בגויים שפגעו בישראל, ולהושיע את ישראל מידם. 
חז"ל מזהים את ארבעת החרשים כמשיח בן דוד, משיח בן יוסף, אליהו וכהן צדק; שהם גואלי ישראל. 
  
לדעת הרלב"ג פסוקנו הוא המהווה מקור לדברי חז"ל. 
"אבן" הוא כינוי לישראל בעתיד בעת הגלות כשיהיו "בתכלית השפלות עד שיהיו במדרגת האבן". מצבם של ישראל בעת הגלות יהיה כל כך קשה, שיתדרדרו למצב שבו הם אינם מרגישים אפילו במצב הנורא שבו הם שרויים. או אז תצמח הישועה בדמותו של משיח מזרע יוסף שיהיה "רועה אבן ישראל", אשר יחל בגאולת ישראל. 
 
(מתוך האתר של ישיבת "ברכת משה", מעלה אדומים

ועיינו עוד: http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_6441_52.pdf

 

 

פילפול ערוך ויפה אבל...haim770

ב"ה

כל מי שהכיר את הרבי יודע שכשהו רצה להעביר מסר הוא עשה את זה בלשון קלה, ברורה וחלקה.

ואין מצב שבנושא כה חשוב, המשך שושלת חב"ד, שבמשך למעלה מ-40 שנה הסביר לנו שכל גילוי הבעש"ט ותורת החסידות בכלל, וחסידות חב"ד בפרט הוא להביא את הגאולה באמצעות הגואל ובמילים אחרות תפקידה של שושלת חב"ד היא הבאת הגאולה, מוזר מאוד שדווקא כאן בעינין העיקרי, הרבי ישתמש ברמזים, ולא יאומר ברורות מי היורש????

דבר תמוה ביותר !!!!

בנוסף, הרב עדין אבן ישראל שי', מצידו לא הראה שום סימן שהוא רוצה להיות הרבי המחליף !!!

ליודעי דבר, אישתו לעולם לא תתן לו, היא הבת של ר' בן ציון שם-טוב ע"ה, חסיד מסור בלב ונפש לרבי, שכבר בתחילת הנשיאות קיבל שפכטעל, ע"ז שהדפיס כרוזים שהרבי הוא הוא מלך המשיח, והתבקש להסוף את כל הכרוזים לגנוז אותם. ולסיפור יש המשך, ר' בן ציון שלח מכתב לידידו הרב גורדון ע"ה, ובו הוא כותב כמה נקודות:

  • אני אישית קיבלתי הוראה להפסיק, לכן אין באפשרותי להמשיך, אתם לא, אז תמשיכו !
  • הרבי היה יכול פשוט להבאיר שהוא איננו, ולא עשה את זה, לכן זה ההוכחה שהרבי מסכים שהוא הוא מלך המשיח.

 

לסבר את האוזן, גם ר' בן ציון ע"ה, גם הוא לא נרתע וכשנכנס ליחידות כתב על הפ"ן: "לכ"ק אד"ש מלך המשיח".

פני הרבי מאוד הרצינו, לפי עדותו, והרבי שם את מכתבו במגירה תוך הוספה: "לכשיבוא, המסור לו".

פלפול או לאאנונימי (פותח)

יש לך הסבר טוב יותר איך שטיינזלץ הופך ל"אבן ישראל"?

וחשבת שאולי הרבי ידע שיש קשר הדוק בין אבן ישראל למלכות, ולדידי זו אכן אמירה ברורה!

 

זו אמירה ברורה שעדין אבן ישראל הוא הרבי הבא??+mp8

אין לנו בעיה עם זה, אתה יכול להפוך אותו לרבך, סע אליו והסתופף בצילו.

 

אין שום עניין להתפלמס על הדבר.

 

הרבה הצלחה!!

פלא בעינייאנונימי (פותח)

שאותו אדם שמתנסח כך:

"לפני שאתה משליך רפש לכל הכיוונים ופוגע בגדולי ישראל- גם אם אתה שולל את דרכם מכל וכל.

אם אתה רואה עצמך כאדם ירא שמים (לא דתי, ולא חרדי, רק "סתם" ירא אלוקים) ראוי שתימנע מכל מיני אמירות אומללות על גדולי ישראל "שנשיכתן.. ועקיצתן... וכל דבריהם כגחלי אש" (אבות),
אתה ממש לא חייב להסכים עימם או עם דרכם!!!"
 
יכול לקרא בשמו הפרטי, כאילו חבר שלו..
אכן, הייתי צריכה להקדים לשמו את התואר הרב+mp8

הוא רב ותלמיד חכם גדול. עמך הסליחה.

 

העניין שהוא ממשיכו של הרבי, או מונה ע"י הרבי כיורש- לא היה, לא נברא וגם לא משל היה.

 

 

שמעתי נכון??אלעד

לעומת כל הפילפולים והפרשנויות שמנסות להראות שהרבי ראה את עצמו כמשיח, אתה מביא כאן מקור מוחזק וידוע, ממנו משתמע באפן הבהיר והברור ביותר שהרי לא ראה עצמו כמשיח, או לפחות מיאן שחסידיו יחשבו אתו לכזה.

 

כתבת כך: "ר' בן ציון שם-טוב ע"ה, חסיד מסור בלב ונפש לרבי, שכבר בתחילת הנשיאות קיבל שפכטעל, ע"ז שהדפיס כרוזים שהרבי הוא הוא מלך המשיח, והתבקש להסוף את כל הכרוזים לגנוז אותם. ולסיפור יש המשך, ר' בן ציון שלח מכתב לידידו הרב גורדון ע"ה, ובו הוא כותב כמה נקודות:

  • אני אישית קיבלתי הוראה להפסיק, לכן אין באפשרותי להמשיך, אתם לא, אז תמשיכו !
  • הרבי היה יכול פשוט להבאיר שהוא איננו, ולא עשה את זה, לכן זה ההוכחה שהרבי מסכים שהוא הוא מלך המשיח.

 

לסבר את האוזן, גם ר' בן ציון ע"ה, גם הוא לא נרתע וכשנכנס ליחידות כתב על הפ"ן: "לכ"ק אד"ש מלך המשיח".

פני הרבי מאוד הרצינו, לפי עדותו, והרבי שם את מכתבו במגירה תוך הוספה: "לכשיבוא, אמסור לו"."

 

 

אני צודק? האם לפני שאנו מנסים ללמוד מרמזי רמזים ותובנות עקלקלות שהרבי ראה עצמו כמשיח ע"י טענות של "שתיקה כהודאה" וכד' לא כדאי ללכת נכוחה וע"פ המקרה הזה והודעתו של הרבי "לכשיבוא, אמסור לו" להבין שלא היו דברים מעולם ולהסתפק בכך? האם התירוץ של אותו חסיד נאמן, ש"הרבי היה יכול פשוט להבהיר שהוא איננו, ולא עשה את זה, לכן זה ההוכחה שהרבי מסכים שהוא הוא מלך המשיח." לא הרבה יותר מסובך ופתלתל, ביחוד לאחר שהרבי בפגישה עימו אמר לו בפירוש "לכשיבוא, אמססור לו"????

אלעד- אחרי ההתבטאויות האלה^^^חשבשבת

היו הרבה התבטאויות בשנים שלאחר מכן- שהרבי העיד על עצמו כמשיח!

 

זה כמו לקחת מכתבים של הרבי משנה לפני הנשיאות בו כתב שהוא עצמו לא יהיה רבי- ולהגיד: שמעתי נכון הרבי אמר שהוא לא רבי??ֱ

אלעד, כמה דברים בסיסייםhaim770

ב"ה

עירבוב במונחים בסיסיים מביאים לטעות הבנת ההגדרות:

  1. משיח שבכל דור: הוא אדם שראוי להיות הגואל אם הדור שלו יזכה לגאולה. מה שבימנו היו מגדרים משיח בסטנד ביי. דרגת משיח כזו מתחלפת הכן בכל דור ע"מ שאם יחליט הקב"ה לשלחו הוא כבר נמצא בעולם.
  2. בחזקת משיח: זה כבר שליו נוסף, כפי שמתאר אותו הרמב"ם, הוא בשר ודם שכבר התחיל לעשות פעולות מסוימות, כגון הוגה בתורה כדוד אביו, ויכוף כל ישראל וכו', לפירוט נא לעיין במשנה תורה הלכות מלכים פרק י"א. לכן רמב"ם ביד החזקה שאיננו ספר סיפורים הוא ספר הלכות למעשה, מביא את התנהגות רבי עקיבא כלפי בר כוכבה, ללמד לנו הלכה, והיא שכפוגשים מלך מבית דוד שמתחיל לעשות את הפעולות אלו, ישנה הלכה שצריך להכריז עליו כמשיח כמו שרבי עקיבא עשה. אנחנו למדים ממעשה רבי עקיבא, שמי שבחזקת משיח בעצם מתחיל את התהליך ובסופו של דבר הוא יהיה המשיח ודאי, למעט אם הוא נהרג (נהרג ולא מת, נהרג מראה על התגברות הסטרא החרא, מת זה רצון ה', ומיתת צדיקים איננה בשום אופן מיתה רגילה, צדיקים במיתתם קרואים חיים.)
  3. שליו שלישי ואחרון משיח ודאי, כאמור מי שבחזקת משיח ימשיך את פעולותיו יבנה בית המקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל. זה למה שאנחנו מחכים ומצפים לפחות שלוש פעמים ביום ותחזינהעינו בשובך לציון ברחמים.

למה לך להתפס על מילים שנאמרו בחדרי חדרים לבן אדם פרטי, ולמסקנותיו, כשבמאמר הראשון באתי לגני, הרבי אומר וכותב ומגיה ומפרסם ברבים:

"והנה זה טובעים מכאו"א מאתנו דור השביעי, דכל השביעין חביבין, דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא לפי בחירתנו ולא ע"י עבודתנו, ובכמה ענינים  אפשר שלא כפי רצוננו, מ"מ הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעיקבתא דמשיחא, בסיומה דעקביתא, והעבודה - לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כ"א עיקר השכינה, ובתחתונים דוקא."

על המילים האלו, מתנגד אחד אמר: "המשיגענע* הזה חושב שהוא משיח !" ומה אנו חסידים נומאר ???? הרבי לא העיד על עצמו שהוא משיח ???

 

* שכל החב"דניקים לא יקפצו עלי, הרשאתי להשתמש בביטוי הזה למרות חריפותו כי הרבי אמר על עצמו לרב נוימאן, נציג אג"י בנ.י. "I' M CRAZY ABOUT MOSHIACH" בתרגום חופשי, אני משוגע על משיח.

סליחה על הטרחנותאלעד

אני עדיין מחפש את המשפט הפשוט ביותר, המכיל אפילו רק 2 מילים בלבד "אני המשיח".

כיום, לאחר ג תמוז נד, נדמה שעיקר שיחם והגותם של חסידי חב"ד הוא בזהות הרבי כמשיח, וזה בא לידי ביטוי בשיח הפנימי שלכם, בספרים שיוצאים לאור ובפרסום העניין.

לנושא כה מרכזי הייתי מצפה לאיזכור מפורש. ואין.

אני, לעומת זאת, ציטטי סיפור קטן שהבאת, שכבר ממנו מוכח לכאורה שהרבי אינו המשיח.

גם מהקטע שיחה שהבאת לא מוזכר ענין זהותו של משיח בפירוש.

 

 

הלכות משיח לרמב"ם זה נושא מרתק ורחב מני ים.

אשמח לדון עמך בהזדמנות, או כאן או בשיחה אישית

אלעד

אלעד יקראנונימי (פותח)

אם אביא לך ציטוט שהרבי אומר בפירוש "אני משיח" תשתכנע? וד"ל ואכמ"ל.

כן.אלעד

אז אוכל להאמין שהוא ראה עצמו ככזה.

 

ועם אישיות גדולה תורנית ורחבה כמו שלו יחד עם תמיכה כה רחבה שקיבל מרבני דורו, גם אלו שאינם נמנים על פלג חב"ד- אוכל להאמין שהוא אכן המשיח או לפחות היה יכול המשיח לולא נפטר.

מה יותר מזה ש:חשבשבת

הרבי אומר בשיחה:

 

"משיח מנחם שמו"  (דבר מלכות נ"ב)

 

בלשון הרבי:"הנבואה העיקרית שתיכף ומיד ממש משיח בא -הרבי מבהיר בפרשת משפטים שמשיח מנחם שמו והוא נשיאה השביעי של חב"ד (ש"פ פשפטים הערה 148) בא (שכבר בא בש"פ בלק).

 

 

 

והנה בהרחבה (זה ארוך-)

 

בימים אלה ישנם הרבה התבטאויות לגבי אמונתם של חסידי חב"ד שהרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח גם אחרי ג' תמוז יש אומרים שאין לאמונה זו שום בסיס בתורתנו תורת אמת ויש אומרים שהחסידים פשוט לא הבינו את הרבי 'אנחנו נציג את הדברים בצורה שכל אחד יוכל להבין ויוכל לראות את הדברים כמו שהם ע”פ תורת אמת(בשביל בדיקה יותר יסודית יש לעיין בשיחות עצמם שנביא כמובן את המקורות):

ראשית חשוב להבהיר שהרבי מליובאוויטש אמר על עצמו בפירוש שהוא המלך המשיח והוסיף שזוהי נבואה.

וששאלתי לגבי שייכות הנבואה היום כתוב בשיחה של הרבי ש"פ שופטים שברמב"ם(בהלכה שם הלכות יסודי התורה)לא מובא שום תנאי של זמן הנבואה וכן הרמב"ם עצמו באיגרת תימן כותב שהנבואה תחזור ונקט תאריך שמוקבל לו (שהיה לפני 1000 !ראה שם אות ג´) ולגבי מה כתוב שמתו חגי וזכריה נסתלקה וכו' הרבי מבאר שנסתלקה אבל לא נתבטלה ועתידה לחזור וכבר חזרה כמו שהרמב"ם עצמו כותב!

וכן העובדה שהרמבם עצמו מאריך שם על אופן נבואת משה רבינו ואם כל העניין הוא לאחר תחיית המתים ולא לפני זה אזי למה מאריך? כי אז נראה את משה בעצמנו... הגדרות הרמב"ם לנבואה הם: שאותו אדם צדיק שראוי לנבואה( צריך להגיד שה´ שלח אותו להיות נביא ואח"כ צריך להגיד כרוב דעות המפרשים 3 דברים שיקרו בעולם כהוכחה שהוא נביא אמת ולאחר שהוא מתאמת כנביא אמת אסור לנו להרהר אחריו (אלו הדרישות בהלכות יסודי התורה ( שהם הפסיקה ההלכתית היחידה לגבי נבואה)ואכן בשיחות הרבי אמר בפרוש שהשם שלח אותו להיות נביא וגם אמר לפחות 4 דברים שהתקיימו לאחר שהודיע שהשם שלח אותו.
אני אפרט: הרבי אמר במלחת המפרץ שלא יפלו על ישראל טילי גז
ב.הרבי אמר שהמלחמה לא תגיע לישראל בתשובה לשאלה של חיילי מילואים ישראלים שרצו לחזור לארץ כי אפשרות זו הייתה מאוד הגיונית עפ"י כל התחזיות
ג.הרבי צפה את התחלת מלחמת המפרץ
ד.ב1993 היה הוריקן שאיים לתקוף את מיאמי והרבי אמר שההוריקן לא יגיע למיאמי ואפשר להישאר שם ולקח ע"י זה אחריות על חיי מאות יהודים!ואנשי חב"ד היו בין היחידים שנשארו בעיר ואכן רואם שבכל הדברים דעת הרבי הייתה נכונה וקלעה בול נגד ממש כל העולם. והנבואה של הרבי שלנו אסור להרהר אחריה (נביא אמת)היא שמשיח כבר בא.!(והרבי אומר בפרוש בשיחות שמשיח מנחם שמו וגם מנדל ושהוא נשיא תורת חסידות חב"ד)וכן הוא אומר שהמלך המשיח כבר נלחם מלחמות השם(.וכבר מנצח בכמה עניינים ולכן חייב להיות שהרבי הוא מה"מ כי נבואה טובה חייבת להתקיים(כלשון הרמב"ם שמי שמהרהר אחרי נבואה של נביא אמת מהרהר אחר השכינה!)אני רוצה לציין שכל מה שאני כותב כאן מובא בפשטות בצורה ברורה לכל אחד המחפש אמת בשיחות מוגהות של הרבי מחב"ד(שיחות קודש והתוועדויות תשנ"א-תשנ"ב)

לגבי הלכות מלכים שהרמב"ם כותב שאם *המלך מבית דוד
(יש לרבי מגילת יחוסין בן אחר בן למהר"ל מפראג שידוע שמצאצאי דוד המלך)
*שהוגה בתורה ועסק במצוות
(בתנאי הוגה בתורה ועסק במצוות:לא קם מעולם צדיק שכתב כ"כ הרבה חידושי תורה בכל פרד"ס התורה!(250 ספרים!)וכן שממש עוסק במצוות שעניינו האישי שכל יהודי יניח תפילין שכל יהודי יוכל לאכול ארוחת שבת ולעשות קידוש בכל מקום בגלובוס!!)
אם הוא נהרג אז הוא לא זה שהבטיחה עליו התורה.
אז ההסבר לפי הפשט הפשוט ביותר ברמב"ם הוא:שבהתחלה הרמב"ם נותן שתי תנאים לאותו אדם שיהיה בחזקת שהוא משיח:
א)כפיית כל עם ישראל ללכת בדקה,בדרך התורה והמצוות (ויש לציין שכל מבצעי הרבי של נרות שבת ודוכני תפילין ותנועת החזרה בכלל היו דברים שלפני עשרות שנים הרבי יצא איתם וכמעט כל החוגים התנגדו להם ואמרו שזה חילול השם ורואים היום ב"ה שכולם עושים כמצוות המלך.
וכן מיותר לציין את בתי חב"ד בכל העולם כהתעסקות של הרבי עם כלל ישראל בלי יוצא מן הכלל! כ"ש במצודת דוד לזכריה ט,י.:המלך המשיח לא יכניע את כולם ע"י מלחמה כי אם בדברי שלום יכניעם ובהלכות מלכים פ"ח ה"י:לכוף את כל באי עולם ופירש בתו"יוט אבות פ"ג מי"ד:בכפיית דברים להמשיך ליבם אל רצון קונם וחפץ צורם.)מה שמראה שהכפייה של מה"מ מתבצעת בדרכי נועם.
ב)לחימה של מלחמות השם.
.ואח"כ הרמב"ם כותב שאם לא הצליח(לכפות את העם)
או נהרג(במלחמות השם שלו)אזי הוא לא זה שהבטיחה עליו התורה.
.חשוב לציין שמלחמות השם יכולות להיות גשמיות(בר כוכבא)אך לא חייבות להיות(לפחות לא בשלב של בחזקת(.באגרות משה או"ח ח"ד סימן פ"א כתוב שמלחמות השם של המשיח הם בזכותו של המשיח ילחמו מן שמיים עם אוייבי ישראל (ולהדגיש שבשלב של בחזקת משיח הוא לא צריך להצליח בשלמות כי אם להיות במהלך העבודה כפי שרואים שבשלב בחזקת הרמב"ם מדבר בלשון הווה ורק בשלב של משיח וודאי מדבר בלשון עבר(שכבר ניצח,והצליח עיין שם הלכות מלכים פרק י"א)
וברור שהרבי שהוא בחזקת משיח (כפסק דין הרבנים שיצא בתשנ"ב וכן יצא ספר שמבאר את הפסק בהסכמת הרבנים הרב יוסף והרב אליהו) יהיה משיח וודאי ויבנה בימ"ק במקומו ויקבץ נדחי עמו ישראל כמו שפוסק שם
הרמב"ם(נבואה טובה של נביא אמת חייבת להתקיים)
(כמו שהרבי עצמו העיד בעניין מלחמות השם שלו (שיחת חיי שרה תשנ"ב) "שמלך המשיח כבר מנצח בכמה עניינים" הרבי אמר שמתי שיצאו יהודים מרוסיה הקומוניסטית ויפתח מסך הברזל ידעו שאלה מפעולותיו של המלך המשיח וכן לגבי ניצחון על האומות במלחמות השם ע"י מלך המשיח הרבי בש"פ משפטים אומר שהסכם הפסקת המלחמה הקרה בין ארה"ב לבין רוסיה הוא קיום היעוד "וכתתו חרבות לאתים "ושזהו גם מפעולותיו של מלך המשיח. (וכמובן מלחמתו של הרבי בעניין ארץ ישראל השלימה שלא להחזיר אף שעל וידוע שאם היו מקשיבים לרבי כל המצב היום היה שונה,כל מי שמעיין בשיחותיו של הרבי בנושא אפילו לפני 30 שנה נדהם לראות איך הרבי צפה את המצב הנוכחי.
ולכן המדד של הרמב"ם(ההלכה היחידה) להצלחת המשיח הוא:
כפיית עם ישראל(בדרכי נועם כמו שנתבאר כנ"ל)
או הצלחת מלחמות השם.
וציינו שהרבי מעיד על עצמו שמנצח בכמה עניינים וניתן לנו בנבואה שהוא הוא
המלך המשיח!
*ומה שכותב הרמב"ם לגבי ככל מלכי דוד הכשרים שמתו,ברור שזה כדי שאם יבוא אדם שנכשל בכפיית עם ישראל ללכת בדרך התורה ומת, או אדם שמלחמות השם שלו הם גשמיות ומת בסיבתם,(מה שמראה שנכשל ושהוא לא בחזקת שהוא משיח)או אדם שנכשל במלחמות השם הרוחניות שלו, ונכשל, ואח"כ מת. אז שלא נחשוב שאין משיח(כלשון הגמרא בסנהדרין צח,ב.) שנדע שהוא ככל מלכי דוד הכשרים וצריך לקום משיח חדש
.אבל במקרה של הרבי מלחמות השם שלו הצליחו!(כפי שהוא מעיד כנ"ל וכן יצליח בכולם בעתיד משום שזוהי נבואה שהוא המלך המשיח)
ומה שראו בעיני בשר כמיתת הרבי בג' בתמוז (בכל מקרה) לא מראה על כשלון במלחמות השם)!
ובעצם ג' תמוז לא מעיד על ביטול גדר בחזקת משיח!.
וכמו שמצאני בתורתנו הקדושה מקורות של ביאת משיח בתחייה דווקא:
*"שדי חמד"(פאת השדה מערכת האלף אות ע)':
כאשר לעם ישראל יש זכות בא משיח בתחייה
*',אברבנל בספר "ישועות משיחו"(החלק השני
העיון השני פ"א):
שעפ"י הגמרא בסנהדרין צח,ב. יהיה מלך המשיח מן הקמים בתחייה
*וידוע שהרמח"ל חיבר תפילה להחיות את המלך המשיח:
(תקט"ו תפילות לרמח"ל תפילת ש"ב)
ובזוהר ח"א קמ,א שלפני התחייה הכללית יקומו צדיקים גדולים וביניהם משיח וכל זה גם בגמרא יומא ה,א. ותוספות פסחים קיד,ב. *ובשו"ת רדב"ז(ח"ג סימן אס'ט ובספרו מגדל דוד פג,א):
בשם הרמב"ן הרשב"א והריטב"א ומסיים וכן הסכימו חכמי הקבלה והוא אמת ללא ספק
וגמרא שאומרת שאם משיח הוא מן מתיא !וישנם עוד הרבה מקורות לדבר )
ולכן הרבי הוא בחזקת שהוא משיח ובטוח שהוא המלך המשיח(יהיה משיח ודאי משום שזוהי נבואה שחייבת להתקיים עפ"י הלכה והרמב"ם לא נתן שום אפשרות הלכתית להרהר אחריה!.
(בלשון הרבי:"הנבואה העיקרית שתיכף ומיד ממש משיחהרבי מבהיר בפרשת משפטים שמשיח מנחם שמו והוא נשיאה השביעי של חב"ד (ש"פ פשפטים הערה 148) בא (שכבר בא בש"פ בלק).

*חשוב לציין שכשהגישו לרבי את פסק הדין(עם שמו של הרבי)שהוא בחזקת שהוא משיח הוסיף הרבי:עד שיהיה משיח וודאי!
*מקורות: ספר שופטים הלכות מלכים לרמב"ם,ספר המדע הלכות יסודי תורה לרמב"ם פרקים ז-י,שיחות הרבי מליובאויטש:ש"פ חיי שרה,ש"פ משפטים(+הערה 148),קונטרס בית רבינו שבבבל,ש"פ שופטים(כל השיחות הנ"ל הם
משיחות הרבי בעניין וכל השיחות הנזכרות כאן מובאות בחוברות שנחלקות בשם "דבר מלכות"
*הדברים הובאו כאן בקצרה לעיון מעמיק יותר יש להסתכל וללמוד את השיחות עצמן
בתודה מראש וציפייה להתגלות המלך המשיח(כלשון דניאל יב,יב:עתיד משיחנו להתגלות שנית אחר שנכסה,)
 

אנונימי יקר, קצת קשה להתייחס ברצינות לדברים+mp8

שנעלמים תחת מעטה של אנונימיות.

אם אתה מאמין בדבריך- התייצב מאחוריהם ואל תתחבא!!

 

ואני לא מכירה ציטוט כזה של הרבי בשום מקום.

מה שלא סותר את העובדה שהתאים לכל הקריטריונים המופיעים ברמב"ם לזהותו של המשיח.

ישנו מאמר שהרבי אמר יותר מכל מאמר אחרhaim770

ב"ה

ד"ה: "אנכי אנכי מלך המשיח" אולי הוא לא אמר את זה במילים, אבל אין ספק שהרבי עידד במלוא כוחותיו את שירת "יחי" לאחר כל תפילה שלוש פעמים ביום, לעיני כל ובמיוחד ביו"ד שבט לעני כל העולם דרך הלוינים.

רק פיתי יכול לראות את המראות ולהשאר עדיש. וזה התשובה לאלעד, אין יותר מפורש מזה.

ולשאלה למה זה לא בא בביטוי בשיח חסידי חב"ד, בתוך חב"ד ישנם עסקנים, שהאינטרס האישי, הכלכלי או היוקרתי יותר חשוב להם מהרבי. הרבי אמר על עצמו שהוא "משוגע" על משיח והם מהסיבות השמורות להם רוצים להראות "שפויים", להגיד שמאמינים במשיח בימנו זה נשמע אזוי אז עאכו"כ להצביע על מישהוא ספציפי, ועאכו"כ לאחר ג' תמוז. מדי פעם מתעורר אצלם הניצוץ, ויוצאים באיזה כמפיין פנימי ביותר בנושא משיח מוגאולה, אבל הס מלהזכיר את זה ברבים.

לא אתווכח עימך על הרגשה, כי אני לא הייתי שםאלעד

באירועים שאתה מתאר.

 

אני מחפש טקסט. פשוט צר וקולע, שיעמיד את הסוגיה על בוריה

וזהו.

גם מי שלא היה שם יכול לראות בעצמו ...haim770

ב"ה

את כל הסרטים מהתקופה ההיא.

זה לא סוד, הכל מתועד.

לגבי טקסט צר וקולע אשלח אותך להלל הזקן: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך", זה כל התורה על רגל אחד.

צר לי אינני הלל הזקן, ואין בהפשרותי להסביר ב-6 מילים, יותר מ-250 שנה של תורת החסידות.

באופן ישיר הרבי מעולם לא אמר על עצמומושיקו

אך הוא נתן מספיק רמזים לכך, חוצזה שללא כל הרמזים ולפני שהרבי אמר אותם החסידים האמינו שהרבי הוא מלך המשיח

דוקא הרבה יותר קל להתייחס עניינית לתוכן הדבריםאנונימי (פותח)

כאשר אין צורך לקחת בחשבון שיקולים שברגש.

 

אני מאמין שהמשיח צריך כבר להיות בינינו, גואל ראשון הוא גואל אחרון, ממילא מי שהמשיח לא יהיה נשמתו של משה רבינו בו.

אישית, אני מבין שבכל דור חייב להיות אדם בגוף גשמי (לעיני בשר) שנשמתו של משה ושאר כל גלגוליו של משיח בו.

אם הבנתי נכון, הרבי שליט"א התייחס לאדמו"ר הקודם כמשיח גם אחרי שנסתלק מעינינו. ולכן אפשר לטעון שהרבי שליט"א ודאי לא משיח, שהרי ממה נפשך אם משיח יכול להיות מן המתים הרי הוא האדמו"ר הקודם ואם הוא מן החיים כדי שהוא יהיה משיח נמתין עד שיקום, ובנתיים יש בין השאר את הרב עדין.

 

אכן, לגבי הציטוט, לא אמרתי שישנו כזה (כמו שלא אמרתי שאין), רק רציתי להצביע על העובדה שאין מקום להתווכח עם אלעד כי גם ציטוט ברור לא ישכנע אותו.

 

עוד, אני חושב שראוי לכל יהודי שמאמין בביאת משיח, שהיא אפשרית בכל רגע, שיוכל להצביע על אדם מסוים שיאמין לו שהוא המשיח, אחרת, אני רואה את אמונתו ריקה מתוכן.

"המשיח מנחם שמו"...האדמו"ר מצנעא

ומפה אתה מוכיח מסקנה ברורה שהאדמו"ר שלכם הוא המשיח? זה מאמר מוכר של חז"ל, כמו ש"משיח ינון שמו"... 'משי"ח' = ר"ת ארבעת השמות שלו... ודאי שלאו דווקא שהוא ייקרא כך, אך אלו הכינויים שלו...

חברי היקרים האדמוה מצנעא חולק עם רמבם מותר לומושיקו.
שלחתי הודעה לר' מוישל'ה (Admin) שישנה לי ת'ניק...האדמו"ר מצנעא

ל'הגאון מצנעא'; למה? כי אני מסנגד, אדמו"ר לא יכול להיות מסנגד... אז אנא, לדייק!

היכן אני חולק על רמב"ם? אנא, מקורות, הוכחות, משהו. לא סתם איזו הנפצה ש"כ"ק מרן אדמו"ר מצנעא שליט"א חולק על רמב"ם"...

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך