לא יודעת אם להדריך או לא...~מישי~

 

ביקשו ממני להדריך בסניף בירושלים בתור מדריכת חוץ. אני לא גרה בירושלים אבל לומדת באולפנת חורב ירושלים. מצד אחד אני ממש רוצה ומצד שני אני פוחדת שיהיה לי נורא קשה בהדרכת חוץ במיוחד שאני לא גרה בירושלים. וחוצמזה שאני עושה 5 יח' מתמטיקה ופיזיקה ויש לי עוד עיסוק מאוד גדול (שאני לא כ"כ רוצה לפרט אותו פה). ואני לא יודעת כי הדרכה זה המון השקעה אני מפחדת שיהיה לי קשה מדי.
בנוסף אם אני אדריך זה יהיה כנראה נבטים שעולים לנצנים (כיתה ה' שנה הבאה)\נצנים שעולים למעלות (כיתה ו' שנה הבאה) ואני לא יודעת אם זה יתן. יש כאן מדריכים של שבטים קטנים (בגיל)? אני לא יודעת אם אני ארגיש שזה נותן לי מספיק כי זה פחות שבטים שאפשר לדבר איתם על ערכים ואידאולוגיות גדולים, זה יותר שבטים שבאים לסניף בשביל הכיף....

מה אתם אומרים? 

יופי,עברת לפה....nbsa155

עם שבטים קטנים אתה  לא מדבר איתם,אבל שהם יגדלו ויהיו קבועים בסניף-אז המדריכים הגדולים שלהם ידברו איתם....זה דיבור על ערכים בעקיפין...סתם מבט..אני מדריך של עיינות-גמרו ג'..

אבל אני רוצה לדבר על ערכים...~מישי~

סליחה שאני אומרת את זה ככה- אבל אני רוצה אני לדבר על ערכים עם חניכות. להתווכח, להתדיין וזה לא תמיד הולך  עם חניכות בגיל צעיר. עשיתי פעולה לנטים נצנים בנות והיה נחמד. הם הקשיבו ודיבור אבל ראו שאין להם כח באמת לנושא הזה וזה לא באמת משנה להם... וזה היה קשה לי...

אני גם חשבתי ככה בהתחלה....רבקה...

שגיל קטן זה לא רציני, וזה סתם....

אבל פתאום הבנתי שזה ההפך... כשאת מדריכה את הקטנים האחריות שלך הרבה יותר גדולה!

את אולי לא יכולה לעשות איתם דיונים רציניים, אבל מה שהם לומדים ממך, הרבה פעמים נשאר להם לכל החיים, הרבה יותר מאשר דיונים בשבטים הגדולים.....

אולי הפעולות בסגנון שונה, אבל הם לומדים ממך המון, מכל דבר שאת עושה ואומרת, לא רק בפעולות עצמן....

ילדים קטנים זו אחריות הרבה יותר גדולה ויש לזה חשיבות עצומה....

אם את מרגישה שמתאים לך אז לכיענבל

אני אישית לא הייתי הולכת כי אני חושבת על החניכים אני יודעת שעם כל מה שאת מתארת (ויש לי הרגשה שהעיסוק הגדול משותף גם לי ) לא הייתי מסוגלת לתת להם מה שהם היו מקבלים ממדריכה נורמלית.

אז באמת תחשבי עם עצמך!

 

אני מדריכה נבטים.חרותיק

ואני חושבת שזה תורם ונותן, גם להן וגם לי, וכו' וכו' וכו' כל מה שאומרים.

לא חשבתי ככה לפני שנה, כששאלו אותי..

אבל היום אני יודעת שלכל גיל יש מלא מה לתרום.

 

בקשר ל- חוץ ורחוק, אני לא יודעת, אין לי נסיון בזה.

תודה=)~מישי~

יכול להיות שזה באמת כי אני לא ניסיתי להיות מדריכה (הדרכתי פעולה אחת זה לא באמת אומר...)

תלוי מתי תגמרי את העיסוק...B-)אחת העם...
בתור מדריכת חוץ אני אגיד לך-ד"ר אריק

בס"ד

כן, זאת השקעה, הרבה יותר השקעה מאשר מדריכים רגילים שגם הם עושים עבודת קודש, אבל זאת יותר השקעה...

זה להיות שבת מחוץ לבית, ודי הרבה כאלה, זה לנסוע פעם בשבוע לעשות פעולה, מחוץ לבית, ולא תמיד זה כיף להתחיל לחפש טרמפ... זה לארגן איפה לישון בשבת ואצל מי לאכול- זאת השקעה, כמו שאמרתי, אבל הסיפוק, שווה את ההשקעה!

נכון, אני לא מדריכה של קטנים, אני מדריכה של גדולים, אבל חברה שלי שבאה מאותו ישוב שלי מדריכה של קטנים והיא נהנת מאוד, היא מחדירה להם ערכים מצויין, רק עושה את זה בפעולות שמתאימות לקטנים יותר! אם אני אעשה פעולה עם הרבה דיבורים ואיזה משחק-שנים בהגזמה, אז אצלה רוב הפעולה תהיה משחקים וקצת דיבורים... זה שמזלזלים בקטנים זה לא בסדר! שאנחנו מלמדים את האח הקטן או את האחיין בן השלוש\שנתיים\שנה לברך, ליטול ידיים, להגיד תודה, בבקשה, לשם כיפה, לא לשקר, לדבר יפה, זה לא לימוד לערכים?! זה מאוד ערכים, ערכים ומצוות! כמה שנרגיל אותם יותר קטנים ככה הם יפנימו את זה יותר טוב...

זה קל?!לא, יש בגרויות, יש מתכונות, יש עבודות, וצריך לעזור בכל זאת בבית- אבל זה שווה את זה!

תעשי את השיקולים שלך, מה את רוצה, אל תקחי דברים שתתחרטי עליהם אחר כך... ב"הצלחה!

מכניסים ערכים בצורה קטנה יותר ופחותדואגת!

עמוקה (לא מדברים על הקשר האלוקי הרוחני בין א"י לעמ"י אלא מראים את המיוחד בעמ"י ונותנים ציטוטים מהתנך על א"י)

ומסבירים שאי אפשר בלי הארץ כי ככה ה' אמר.

 

אותן ערכים, בצורה קצת יותר שטחית,

 

צריך לאחד אותם וגבש אותם לקבוצה שתוכל לשנות....-להכין את השטח...

 

מדריכת שבטים קטנים לשעבר...

מוזמנת להתייעץ....

תודה רבה! =)~מישי~
קפיץ קפוץ~מישי~
לדעתי זה ממש תורם...כישוף כושל

זה משנה אותך מבחינת אידאלים

מבחינת המידות

מבחינת אחריות

 

וגם זה סיפוק מאוד גדול תחשבי על זה שאת הולכת לשנות את החיים שלהם.....

אני זוכרת את המדריכות הישנות שלי הן תרמו לי כל כך הרבה.....

קיצר לדעתי כדי לך...

 

 

תודה=)~מישי~
סורי.. יש לי גם שאלה טובי =][=

איך אפשר ללכת להדריך..להעביר מסרים לאחרים,אם גם אני ניכשלת בהם. 

ללמד אחרים דבר שאני לא בטוחה בו? |מבולבלת|

 

טובי כנסי~מישי~

לדעתי צריך להבין שלכל אדם קשה בכל מיני דברים והוא נופל לפעמים. וכשאת מתייחסת לנושא שאת נופלת  אז תקשרי את זה לפן האישי שלך. תגידי להם שגם לך קשה אבל את חושבת שצריך לנסות להתגבר ולהצליח בניסיון- ככה הם גם יעריכו אותך יותר וגם לא יחשבו שאת צבועה ואיך את מעירה לנו אם גם את לא מצליחה בזה...

אבל מדריכה לא צריכה להיות משהו מושלם?!טובי =][=

משהו שילמדו מימנו,משהו שיחקו אותו?! [בשבטים נמוכים,וביכלל-מחקים את המדריכה!]

אם מדריכה בשבט קטן תתחילי להגיד את הנפילות שלה,החניכים עלולים לילמוד מהם גם.

אומנם הם יעריכו אותה,אבל לאיודעת.. זה מוזר מאוד

בן אדם הוא לא מושלם~מישי~

אבל אם את מודעת לזה שאת לא מושלמת ואכפת לך ואת מנסה לשפר אז גם החניכים שלך יקלטו את המסר ודווקא לא ילמדו מהדברים האלה כי הם ידעו שאתה לא חושבת שזה דבר טוב ואת במאת מנסה להשתפר...

 

אי אפשר.רעות [=

אי אפשר להעביר מסרים לאחרים אם גם את נכשלת בהם.

מאז שנכנסתי להדרכה, אם יש משהו שהקפדתי עליו זה לא להעביר פעולה על משהו שאני נופלת בו או על משהו שאני לא מאמינה בו.

מדריך הוא לא מושלם, וגם לא צריך להיות, ומותר לו לטעות ולהיכשל, אבל כמו שאם מישי שאת מכירה ויודעת שישנה בחופש כל יום עד 2 בצהריים תטיף לך על החשיבות של לקום מוקדם בחופש את תזלזלי במה שהיא אומרת כי היא עצמה לא עושה אתזה, ככה גם החניכים יזלזלו בדברים שהמדריכים יגידו להם אם הם לא עומדים בזה בעצמם.

אז לא, לא מלמדים אחרים דבר שאת לא בטוחה בו, תאמיני לי שלא חסרים דברים אחרים ללמד (:

תכנסי להדרכה!!!איתיאל קריספין

אצלנו בסניף (סניף איתמר) היה מדריך שגר בנהריה!!!

והוא הסתדר עם זה? או שהיה לו מאוד קשה?~מישי~
הקפצונת~מישי~
גמאני חשבתי ככה.רעות [=

ואתמול בערך חפרתי למישו על למה זה חשוב להדריך נבטים, ולא האמנתי שזאת אני שכלכך מתלהבת מלהדריך שבט צעיר, אני אנסה לשחזר לך את כל מה שאמרתי לו.. ^^

אבל בקשר להשקעה, תראי, זה סדרי עדיפויות.

יש לי מורה אחת, אחת המורות היותר קשוחות אבל שכולם מתים עליה, ואחד האנשים הכי חכמים בעולם הזה, והיא גם אמא של המדריך שלי.

באסיפת הורים השנה היא אמרה לאמא שלי שהתחלתי להבריז הרבה יותר ולהפסיק לשהקיע, אז אמא שלי אמרה לה שזה בגלל ההדרכה, אותה מורה ענתה לה ש"עזבי אותך בגרויות ומבחנים, ההדרכה, זה מה שחשוב באמת, ההדרכה זה עוזר, זה בונה אותך, אני מסתכלת על ישי (המדריך שלי), כמה שההדרכה נתנה לו.. גם אם זה בא קצת על חשבון הלימודים, לא נורא, בגרויות אפשר להשלים..".

וזה כלכך נכון.

ההדרכה נתנה לי כלכך הרבה, כלכך כלכך הרבה יותר ממה שנתתי אני לחניכות שלי.

זה שווה את ההשקעה.

והדרכת חוץ.. טוב, זה באמת יותר קשה, אם יחסית קל לך להגיע לסניף לכי על זה, אם לא, תהיי מוכנה לזה שזאת חתיכת הוצאה כספית, אולי כדי שתדריכי בכלזאת בסניף שלך..

אבל אם את יכולה לעמוד בהוצאה של נסיעות, לכי על זה.

למרות ה5 יח' מת' ופיזיקה.

ההדרכה כלכך שווה הרבה יותר מזה..

עכשיו טוב, היתרונות של להדריך חניך צעיר

קודם כל, בשביל חניך בנבטים המדריך הוא אלוקים.

בניצנים-מעלות הוא כבר הסגן שלו או איזה מלאך, לכי לשבט החדש, מבחינתם מדריך.. תזכירי להם מי זה?

ככל שהחניך יותר קטן, ת'כלס קל יותר להשפיע עליו.

זה גם יותר מסוכן ומפחיד, כי כל מילה שלי משפיעה עליהם ואני יכולה כלכך בקלות להרוס ולטעות, אבל עדיין..

וזה שאי אפשר לדבר איתם על ערכים ואידיאולוגיות גדולות-חרטות.

אני עדיין זוכרת מערך גבורה שעשו לי במעלות, משו שהיה מדהים כלכך.

המדריכה שלי סיפרה לנו על רועי קלייו ועל גבורות יומיומיות, זאת אחת הפעולות שבאמת השפיעו עלי.

זה כבר תלוי בך, באיזה רמה תדברי עם החניכים שלך.

תציבי רף גבוה, וכן, דברי איתם על אידיאולוגיות גדולות, אבל בשפה שלהם.

"חנוך לנער על פי דרכו" זה אחד המשפטים הכי נכונים בעולם.

דברי איתם על ערכים גדולים בעזרת מטודות שיעניינו אותם.

ונכון, הם באים לסניף בשביל הכיף, זה לא סותר אתזה שהם מקבלים שם כלכך כלכך הרבה..

בספר מדריך לשבט נבטים מי שכתב את ההקדמה מספר שזכורה לו תמונה מנטיעות לפני כמה שנים במחוז צפון, כמה חניכים יחסית קטנים (נבטים-ניצנים) עומדים מסביב למדריך שלהם ומסתכלים עליו במבט מעריץ.

שהוא התקרב הוא שמע שהמדריך לימד אותם שיר קודש.

מצד שני, הוא זוכר תמונה אחרת מסמינריון דרור, שאחד הרכזים דיבר עם המדריכים ואמר להם על הכוח העצום שיש להם בידיים, מתישו אחד המדריכים התפרץ עליו ואמר לו שילך ויגיד אתזה למדריכים של השבטים הקטנים, הם מגיעים לשבט הרא"ה כשהיסודות שלהם הרוסים לגמרי, המדריכים של השבטים הצעירים הם אלה עם הכוח בידיים.

אני מדריכה נבטים, היה לי לא מזמן שחנ"ש עם חניכה, לא הרגשתי אתזה שהיא בת 10.

ואח"כ שמעתי ממישו אחר על כמה השיחה שלי איתה השפיעה עליה.

כשהם קטנים, אפשר להשפיע עליהם הרבה יותר בקלות.

ואוף כתבתי הכל מבולבל ולא הכי ברור ומקווה שהצלחתי להעביר לך את מה שאני חושבת, ואת מוזמנת בכיף לדבר איתי בפרטי מתישו ואני אסביר אתזה טוב יותר =]

וואי תודה!~מישי~

הצלחת להאיר יל את זה באור שלא חשבתי עליו... (קיצר מצד שלא חשבתי עליו).....

מקפיצה....~מישי~
עוד הקפצה~מישי~
הקפצה !!!!!!!! (למקרה שמישהו לא הבין את הרמז....)~מישי~


עוד פעם הקפצה....~מישי~

תודה לכל מי שהגיב ולאלה שכתבו באישי... עזרתם יל ממש=) אני אשמח אם עוד יגיבו לעזור בהתלבטות....

אמממ..יויו2

אני הדרכתי חוץ נבטים,בסניף במרחק שעה מהבית,אבל למדתי איפה שהסניף..

 

אם יש לך כח להשקיע,להקריב שבתות למען הסניף,אז למה לא..אבל אם זה יבוא על חשבון דברים אחרים- לימודים וכו'..אז לטובת החניכים עדיף שלא תיכנסי.

 

ועם כמה שזה לא נראה- גם חניכים קטנים מקבלים המון!אז נכון..א"א לפתח איתם דיונים בעניינים ברומו של עולם,אבל אפשר להסביר להם על דברים כמו לא לשקר,לא לקלל,לכבד את השונה,חשיבות של א"י,לדון לכף זכות,באמת שלא חסר..פשוט בגיל להם מעבירים להם את זה דרך סיפורים,משחקים וכו'..

 

ב"הצלוחה!

היי לגבי הגיל הקטןדניאלהה

אני לא נמצאת בתנועה, אבל הייתי עד בעררך ח', ויש לי חברות שעדיין בזה ועברנו המון מדריכות ואת יודעת מי המדריכה שכולם בקשר איתה וכולם הכי אוהבות? זאותי שהיתה לנו כשהינו בכיתה ג'

אותה הכי זוכרים ומחקים, אני זוכרת שפעם היא החליתה שהיא גוזרת את השעיר שלה קצוץ, ומיד כל ההורים התקשרו לצעוק עליה בגלל שגם הבנות שלהן רוצות קצוץ. שתביני

ביקשת עוד תגובותאנונימי (פותח)

אז הנה אני מגיבה למרות שאני כבר אמא.

בואי נעשה סיכום של הכישרונות, העיסוקים והנתונים שלך:

 

את אידאליסטית מורעלת, נכון?

תלמידה מצטיינת וחרשנית

עוסקת בעוד משהו גדול

מעדיפה להדריך גדולים

לא גרה בירושלים, כן לומדת בירושלים. אבל ההדרכה בירושלים.

 

ובאופן כללי בחורה מוכשרת ועסוקה מאוד. אשרייך. את מנצלת די טוב את שלל המתנות שקיבלת מה'. זה ידוע שאם יש משימה גדולה וחשובה, תמיד פונים לאנשים הכי עסוקים כי הרבה פעמים זה לא במקרה שהם עסוקים: זה כי הם הכי מוצלחים.

אם תסרבי להצעה הזו, האם יש באופק בקרוב סיכוי להצעת הדרכה אחרת, בבית?

 

בשיקלול כל הנתונים, נראה לי שעדיף לך לסרב. אל תגיעי למצב צבירה של סמרטוט רצפה סחוט היטב. שיתאמצו הם שם למעלה בהנהלה למצוא מישהי מתאימה שכן גרה בירושלים. ב"ה ירושלים היא עיר מספיק גדולה עם מספיק אנשים טובים. ובע"ה את תשקיעי ותצליחי במה שה' מזמן לך ולא גומר לך את כל הכוחות. הדרכה והתנדבות יש בכל מיני מקומות בכל מיני תקופות בחיים. בהצלחה רבה בכל!

 

תודה רבה!~מישי~

וואו ממש עזרת לי... לא חשבתי על זה ככה.......שתכל'ס גם אם לא הדרכה כזאת יש הרבה התנדבויות שאני אכול לעשות וגם דברים של הנחלת אידאלים כמו הדרכה- לדוג' לימודי יהדות במוסדות חילוניים, האוהל היהודי וכד'... (אמנם זה קצת סגנון שונה אבל זה גם...)- כמובן זה בעתיד הלא כ"כ קרוב אבל בנתיים יש גם הדרכות חשובות כמו חונכות... (שלוה לדוג')
תודה!

אני לא מציע לך, בלי קשר לחבריא א' שתדריכי.האדמו"ר מצנעא

אני חושב שכדאי לך להיות מדריכה איפה שאת גרה, אל תלכי למקום רחוק אם יש לך יותר מדי עיסוקים כלשונך.

בתור קומונרית - אני אומרת לך לא להדריך...אנונימי (פותח)

בתור קומונריית אני אומרת לך שזה משגע שמדריכות לא משקיעות בהדרכה.

הדרכה צריך להיות העיסוק הראשוני שלך, ולא בין "כל הדברים שיש לך לעשות" אחרת זה ממש הורס ת'סניף ואת השבט שאת מדריכה.

אם את נכנסת את צריכה לדעת שהסניף במקום ראשון וכל השאר למטה. (אני לא אומרת לא להשקיע בלימודים!! צריך פשוט לתכנן את הזמן נכון!!)

בהצלחה!

תעשי מה שאת חושבת, זה מאוד חשוב להדריך.sasad52

גם לך (זה בונה אישיות חברתית) וגם לחניכים.

איפה ביקשו? ואגב, זה בנ"ע?אנונימי (פותח)
בירושלים. תנועת אריאל...~מישי~
אין לך סניף ליד הבית? נראלי עדיף...אנונימי (פותח)
לא צריךאנונימי (פותח)

אם את מפחדת אז אל תכנסי

 

באריאל?????אנונימי (פותח)

את מטומטמת???????????

כנסי בבני עקיבא!!!!!!!!!! למה באריאל???????????

מתוך אחת שיצאה מבנ"ע...~מישי~אחרונה

בחרתי דווקא סניף אריאל ואני מודעת למה שאני עושה. תודה=)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך