תשובה אחת פותרת ה-כ-ל מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

[גרסת הביינישי"ם - פה למטה]

 

חבר'ס.. הפעם הד"ת שיא הקצר, ועם רעיון פשוט ח-ז-ק!
ככה שאין מצב שיש מישהו שלא קורא
[לא לשכוח להקפיץ, כדי שכל החבר'ה יוכלו לקרוא!]

 

"יאאאו! איך נפלתי כ"כ חזק?! איך חטאתי בכזה חטא גדול?!
אין לי בכלל קטע לחזור בתשובה, כי גם ככה ה' לא ירצה לקבל אותי אחרי מה שעשיתי!"
--


במפקד של בני לוי בפ"ש [פנחס], מוזכרת גם משפחת הקורחי.

אבל, היי! לא קראנו לפני כמה שבתות על זה שקורח וכל עדתו נבלעו באדמה?!
אם ככה, איך הבנים של קורח נשארו בחיים?!..

 

הופה, תשמעו איזה תירוץ מדהים רש"י עונה על השאלה הזו >>
בני קורח באמת היו אלו שהתחילו עם המחלוקת של קורח ועדתו.
אבל אחרי שהמחלוקת פרצה, הם חשבו שוואלה, זה לא מתאים כל הריב הזה,
והיו להם הרהורי תשובה.
בגלל שהתשובה שהם עשו היתה רק בלב, והם לא עשו עם זה שום מעשה חיצוני - 
הם באמת נבלעו בתוך האדמה, כי שאר בנ"י לא ידעו שהם התחרטו על מה שעשו,
אבל אח"כ ה' הפריד אותם משאר עדת קורח, וסידר להם מקום גבוה בגיהנום, והם ישבו שם, וככה הם ניצלו ולא מתו.

 

בעצם אנחנו לומדים מכאן את אחד היסודות הכי חשובים שיש >>
בני קורח, שחטאו בחטא שיא הקשה, יכלו להינצל מעונש מוות (!) בזכות הרהור תשובה קטן שהיה להם בלב!
ולכן, אנחנו יכולים ללמוד שלא משנה מה עשינו, ובאיזה חטא חטאנו -
אם אנחנו באמת נצטער על זה, ובאמת נרצה לחזור לאבאל'ה שבשמים - אבא יקבל אותנו בזרועות פתוחות!

 

אז גם אם אנחנו מרגישים עכשיו בשיא הירידה, ושוואלה, ה' כבר לא ירצה לקבל את התשובה שלנו -
אנחנו צריכים תמיד תמיד לזכור שכל זה סתם בלבולים שהיצר הרע מנסה להכניס לנו למוח.
כי אם אפילו הרהור תשובה קטנטן יכול להציל מעונש מוות,
אז תחשבו איזה כוח ענק יש לתשובה שלמה!!

[הרבי מליובאוויטש]

 

אחח.. שנזכה בעז"ה לחזור באמת בתשובה שלמה ולהתקרב לאבאל'ה שבשמים מחדש (:
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

ולביינישי"ם היקרים שלנו >>מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

במפקד של בני לוי בפ"ש [פנחס], מוזכרת גם משפחת הקורחי.

אבל, קראנו לפני כמה שבתות על זה שקורח וכל עדתו נבלעו באדמה, אז איך יתכן איך הבנים של קורח נשארו בחיים?!..

 

רש"י עונה על השאלה הזו שאחרי שהמחלוקת בין קורח ועדתו למשה ואהרון פרצה, הם התחרטו בלבם על עצם המחלוקת והיו להם הרהורי תשובה.
אבל בגלל שהתשובה שהם עשו היתה רק בלב, והם לא עשו עם זה שום מעשה חיצוני - 
הם באמת נבלעו בתוך האדמה, כי שאר בנ"י לא ידעו שהם התחרטו על מה שעשו,
אבל אח"כ ה' הפריד אותם משאר עדת קורח, בזכות הרהור התשובה שלהם, ושם אותם במקום גבוה בגיהנום, שם הם ישבו וניצלו מעונש המוות.

 

בעצם אנחנו לומדים מכאן את אחד היסודות הכי חשובים שיש >>
בני קורח, שחטאו בחטא מאוד קשה, יכלו להינצל מעונש מוות (!) בזכות הרהור תשובה קטן שהיה להם בלב!
ולכן, אנחנו יכולים ללמוד שלא משנה מה עשינו, ובאיזה חטא חטאנו -
אם אנחנו באמת נצטער על זה, ובאמת נרצה לחזור לה' - הוא יקבל אותנו בזרועות פתוחות!
אפילו הרהור תשובה קטן יכול להשפיע על כל המצב שבו אנחנו נמצאים.

[הרבי מליובאוויטש]

 

אחח.. שנזכה בעז"ה לחזור באמת בתשובה שלמה ולהתקרב לאבאל'ה שבשמים מחדש (:
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!! 

לא לגמרי הבנתי את הפירוש הזהאנונימי (פותח)

הוא לא נראלי כ"כ הגיוני...זה מדרש... לא נראלי שאפשר לקבל את זה כפשט שזה מה שקרה.
ובכלל לא בהכרח כל בניו של קרח היו איתו בעצתו... על דתן ואבירם כן כתוב: "ודתן ואבירם יצאו נצבים פתח אהל ונשיהם ובניהם וטפם" לעומת זאת על קורח לא כתוב במפורש שבניו היו איתו בזמן שנבלע בתוך האדמה. כתוב "ותפתח הארץ את פיה ותבלע אתם ואת בתיהם" (שזה בכלל על כל עדת קרח) והמשך הפסוק הוא "ואת כל האדם אשר לקרח ואת כל הרכוש". ובעצם גם כתוב בפרשת שלנו (פרשת פנחס) "ובני קרח לא מתו" (כו,י). לכן נראלי הכוונה בפסוק שהאדמה בלעה את כל אשר לקרח- את כל האנשים שהיו בעצתו ואת רכושו. ובניו שלא היו בעצתו נשארו בחיים.... לדעתי חייבים להגיד שהם אל היו לצידו במחלוקת אחרת קצת קשה להבין למה נשארו בחיים.... וגם די ברור שאם כתוב שהם לא מתו אז גם האדמה לא בלעה אותם בכלל שגם כתוב בפסוק לפני : "ותפתח האדמה את פיה ותבלע אתם" (את דתן ואבירם שעליהם מדובר בפסוק הקודם בפרק) וההמשך: "ואת קרח במות העדה באכל האש את חמשים ומאתים איש ויהיו לנס" ואז הפסוק: "ובני קרח לא מתו,- משמע לא בלעה אתם האדמה.

 

בכל מקרה המסר הוא חשוב לכולנו לחיים. הרהורי תשובה באמת משפיעים על המצב שבו אנו נמצאים גם אם לא שבנו בתשובה שלמה לגמרי. תודה על הד"ת=)
שבת שלום! ויהי רצון שנצליח כולנו לשוב בתשובה שלמה! 

תודה רבה לכולם על התגובות! אנונימי >>מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא

 

קודם כל - יישר כוח על כל הבקיאות בתנ"ך!!
הלוואי עליי לדעת ככה מה כתוב בכל מקום..

 

עכשיו, בקשר למה שרשמת - קודם כל, 70 פנים לתורה.
ככה שגם הדרך שבה אתה הבנת את הפסוק יכולה להיות נכונה ומצוינת, וגם הפירוש שהבאתי בשם רש"י יכול להיות נכון.

בעקרון רש"י אמר את הפירוש הזה על זה שכתוב "ובני קרח לא מתו":
"הם היו בעצה תחילה - ובשעת המחלוקת הרהרו תשובה בליבם, לפיכך נתבצר להם מקום גבוה בגיהנם וישבו שם" ובספר 'פירושי רש"י על התורה' מסבירים מה זאת אומרת שנתבצר להם מקום גבוה וכו' - 
"נתבצר - מלשון עיר בצורה. התקין להם הקב"ה מקום גבוה, שלא העמיק כ"כ בגיהנם ולא מתו".
ככה שרש"י, שדווקא הוא בד"כ מנסה להסביר כמה שיותר על דרך הפשט, כמדומני, מסביר שם במדרש, ככה שכנראה יש פה איזו סתירה.

 

יש מצב שזה שכתוב בפרשת קורח "ואת כל האדם אשר לקרח" מדבר על בניו, וכנראה שככה פירש רש"י.
אבל אפשר לחפש, ואולי יש פרשן שחושב כמוך

 

בכ"מ - יישר כוח ממש על החשיבה לעומק, זה מראה שבאמת יש פה אנשים רציניים שיודעים תנ"ך טוב, ב"ה!
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

יפה!!!!!מהמם!!!כישוף כושל
וואייי , פשוטט יפהה!!!מרים מייזל
יפהידיד
אחלה דבר תורה!!!אנונימי (פותח)אחרונה

ממש חזק,וגם נצרך בגלל תחילת החופש...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך