בבקשה על תמחקו אני נורא רצינית
צריך לשמור נגיעה מהומו? כאילו בכל מקרה הוא לא מתפתה
צריך? אני באמת רוצה לדעת
בבקשה על תמחקו אני נורא רצינית
צריך לשמור נגיעה מהומו? כאילו בכל מקרה הוא לא מתפתה
צריך? אני באמת רוצה לדעת
אישית גם אם לא היה איסור נגיעה מבנים בכללי
לא היייתי נוגעת בם
זה מגעיל....
ועדיין בכל מקרה צריך לשמור מרחק...
ד"א גם בנים צריכים לשמור מרחק...
הוא בן אדם רגיל (אפשר לומר)...
שאלה מאוד הגיונית ונכונה!
משום שהתורה שמה לנו סייג ואסרה קרבת גוף בין גבר לאישה שאינם נשואים-את זה כולם מכירים
זה שהבחור הוא הומו (שאגב בלי לפגוע איפשהו מדובר בסוף של בעיה נפשית..)
לא הופך את זה למותר.. אפילו שהוא לא מתפתה.. כי החולי של אותו בחור לא גורם לזה להיות מותר..
אפשר לקחת את זה לכל סוג חולי אחר.. לגעת בבחור אוטיסט או בחולה בכל מחלה מגבילה אחרת אסור...
רגילות... ז"א מבחינת ההלכה את צריכה לשמור נגיעה מכל בן. גם זה לא בטוח שאם הוא הומו אין לו בכלל נטיה לבנות.... למרות שזה באמת לא קשור. אסור לגעת בבנים נקודה. זו ההלכה......
בס"ד
אם את שומרת נגיעה מבנים שומרים נגיעה מבנים (בשביל עצמך) בלי קשר לנטיות שלהם...
שלא יקימו יחסים לפני נישואין אבל עם בכל מקרה הוא לא מטפתה אז מה הקטע?
זה בעצם עיקר השאלה - האם זאת הסיבה לאיסור, ואז במקרה שאין חשש למעשה ערוה ממש יהיה מותר,
או שיתכן ויש בזה איסור עצמאי (של "לא תקרבו"), ואז עם חשש או בלי חשש למעשה ערוה ממש, הנגיעה עצמה תהיה אסורה.
האמת שנראה קצת כשיטה השנייה - שיש בזה איזה איסור עצמאי, וכך נראה מעיון בכמה מקורות,
אבל אני לא פוסק - אז אני לא יכול לומר בכלל. את השאלה הזאת צריך לשאול רב פוסק.
השאלה, אגב - לגמרי במקום, ולא שטותית בכלל.
ברכה והצלחה!
אלעזר
חפשתי בכמה מאגרי שאלות ברשת ולא מצאתי... אבל אני בטוחה שאם תחפשי טוב תמצאי..
בכל מקרה,כדאי לשאול רב (שמבין בנושא ומתעסק בו), אנחנו לא פוסקי הלכה.
ואם את שואלת לא רק בתאוריה, אלא בפועל את מכירה בחור עם נטיות הפוכות ושוקלת לא לשמור נגיעה ממנו, כדאי להייעץ גם עם איש/אשת חינוך שמכירה גם את שניכם וכו'.
באמת שאלה חכמה...לא יודעת..לפי דעתי זה מאוד תלוי..כי יש כאלה שזה רק לתקופת זמן..ואחר כך זה עובר..אבל יש כאלה שזה לכל החיים..חוצמזה יש את אלה שזה רק בשביל הצומי..אז ככה שזה ממש תלוי..
בלי להעליב, כן?
זו באמת השאלה הכי לא-במקום שיש...
אין שום התייחסות לאדם שנמשך לגברים, והוא כאחד האדם, ואין לגביו שום דין מיוחד.
אדם ששוכב עם גברים בר מיתה [לכשיהיה סנהדרין בארץ].. אבל גם כל מחללי השבת, נוצרים, וכו'..
אני נוטה לחשוב.
שבגלל שלך זה כן יכול לעשות משהו, כי את ב"ה נורמלית!
אז זה לא משנה אם הוא מרגיש או לא.
ולכן לא הייתי נוגע.
דבר שני שאם נגיד יהיה מותר לגעת בו, אז זה מתגלגל ואז בלי לשים לב
את יכולה פתאום למצוא את עצמך נוגעת גם באנשים רגילים.
אני מצטרפת למה שאמרו פה-
עם מישו יש לו בעיה נפשית זה לא אומר שהוא לא בן.
כשיש הומואים אז אחד הופך לבת?!.. (אני רצינית.. כמה שזה נשמע מגוחך השאלה הזאת..)
וכמו שמישו אמר פה זה גם בשביל עצמך.
שמירת נגיעה עוזרת לנו לבוא בצורה נכונה יותר לנישואים.
ואני לא אמשיך לפרט...![]()
שמירת נגיעה זה לא גדר, כדי שלא תגיעי ח"ו ל.. וכ'ו.
שמירת נגיעה זה איסור בפני עצמו..
אז אם הוא בן, את צריכה לשמור ממנו נגיעה, לא קשור לנטיות שלו או משו..
שבוע טוב! 
שמירת נגיעה נועדה כדי לא להיכשל לפני החתונה..ואם הוא הומו אז אין סיכוי שתיכשלי איתו..קיצור באמת מעניין כול הקטע
ולא צריך לימצוא לכל דבר סיבה למה הוא נוצר ,וגם באוטיסט אסור לגעת!!!שבוע טוב!!
פשוט אני אומר שלא לכל איסור יש הסבר....שבו טוב
וגם מי שהוא הומו אז הוא צריך למות כאילו שלוש חטאים, גילויי אריות זה זה?
חוצמזה שכל הקטע של נטיות הפוכות זה שטויות. אנשים מוזנים מהתקשורת המערבית שמטמטמת לאנשים את המוח והלב, ומכניסה להם שטויות.
אנשים היום מתייחסים לזה כאל משהו רגיל!!
כמה אפשר להיות מושפעים מהתקשורת ומהתרבות המערבית??
פעם אם היה משהו כזה אף אחד לא היה מתקרב אליו והיו מנדים אותו!
כישוף כושל
דיברתי על זה עם חברות שלי ואמרנו נגיד- מישהו כמו דנה אינטרנשיונל- בעצם גם בנים וגם בנות לא יכולים לגעת בהם... מצד הבנות הוא בן (במקור...), ומצד הבנים הוא נראה כמו בת אז בשבילם זו די אותה השפעה...
לפי ההגיון נראלי לבנים אסור לגעת בה... בכל זאת היא עשתה שינוי, והפכה לבת...
בס"ד
אבל, הם בני אדם, ויהודים, ואפילו דתיים.
נכון, זה סוג של מחלת נפש, אני מסכימה, אבל לדבר עליהם בצורה כזאת? תסלחו לי...זה מגעיל!
שאנחנו רואים ילד אוטיסט, אנחנו צועקים עליו שהוא מכוער?מטומטם?נגעליים ממנו? לא? למה לא? זאת גם מחלת נפש! -ואפילו יותר חמורה מזאת של האנשים בעלי נטיות הפוכות.אז למה ממנו אנחנו לא נגעליים?
מסכימה איתכם ב100% שהציבור החילוני, והכלל עולמי מעודד נטיות הפוכות ולא אומר ומודה שזאת מחלת נפש. אבל במקום לעזור לאותם אנשים, מה אנחנו עושים? נגעליים ובורחים.
נגיד שיש לך חבר, שחס וחלילה, חס וחלילה, חס ושלום! נודע לך שהוא מנסה להתאבד, מה תעשה? אתה תעשה הכל כדי לעזור לו! אתה באמת תנסה להסביר לו למה לא לעשות את זה!
לעומת זאת, אם תגלה שלחבר שלך יש נטיות הפוכות... אותו חבר לא יראה אותך יותר בחיים, אתה לא תדבר איתו ותתרחק ממנו כמה שאפשר.
ושוב, השאלה שלי היא: "למה?" .
למה, ריבונו של עולם! לשתי הנערים יש מחלת נפש, לכל אחד יש מחלה שונה, אבל יש להם מחלת נפש, למה מאחד אנחנו נברח כמו מאש, ואילו אל השני נתקרב ונעזור? זה שיש לו נטיות הפוכות לא יכול לצאת מזה לבד בדיוק כמו שזה שרוצה להתאבד לא יכול לצאת מזה לבד....
הייתה לי שיחה עם אישה שעובדת בבית חולים פסיכאטרי, עם אנשים בעלי מחלות נפש קשות מאוד. הרבה יותר מ"נטיות הפוכות". היא שאלה למה שנתרחק מאותם אנשים, הם הכי צריכים את הקרבה שלנו!
אבל מה אנחנו עושים?! בורחים, אוטמים אוזנים וצועקים שזה מגעיל, ומבחיל.
תסלחו לי, אבל אתם לא מרגישים מגעיל עם עצמכם? הם בני אדם! שה' ישמור אותנו!בני אדם!
נטיות זה דבר שאפשר לשנות. ברור שצריך לעזור להם. אבל הם גם צריכים להראות נכונות מצד עצמם וכך הם יכולו עם הרבה מאמץ להתגבר על זה. אי אפשר להגיד שזו הנטיה שלהם זו מחלת נפש וזהו זה... זה לגמרי נוגד את התורה. התורה אומרת שזה קשה אבל אפשר וחובה לשנות נטיות לא טובות......
מה קשור אוטיזם?? אוטיזם זה מחלה שבן אדם נולד איתה ואין לו מה לעשות נגד זה.
נטיות הפוכות זה לא משהו שנולדים איתו, זה משהו שהבן אדם בחר בזה והחליט שזה מתאים לו.
אז הבדל ראשון^- בחירה אישית/ כפיה.
דבר שני- אוטיזם לא אסור על פי התורה והוא מוכר על פי התורה כשוטה.
משכב זכר אסור על-פי התורה ונקרא תועבה!!! "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא" (ויקרא יח כב) ו-"וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם." (ויקרא כ יג).
משהו פה לא מובן??
איך אפשר להתייחס לסוטה כזה שעובר על מצווה כ"כ חמורה של גילוי עריות (!) בכזה שוויון נפש??
וכל זה היה על גברים על נשים(לסביות) מן הסתם יש פחות בעיה (זה לא אומר שן לא סוטות!!!) בגמ' כתוב שם "פרוצות בעלמא"- סתם פרוצות אבל להלכה יש מחלוקת האם זה איסור דאורייתא של "כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו".-שאישה נושאת אישה(או רגיל) או נישאת לשני אנשים(רק אל תגדיו לי עכשיו שגם זה בסדר)
או שזה "רק" מדרבנן אבל בכל צקרה זה תועבה ופריצות מגעילה!!
נמשכים רק לבנים.....יש הרבה מצבים שהם נמשכים גם לבנות...
כמו כל דבר הלכתי אחר.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...