בס"ד לק"י
לכבוד ידיד נפשי הרב הגאותן שאול שמש שליט"א, המשיב תשובות מיושבות בישיבה שובבה, והמטעה בני ישראל, צאן קדושים, חדשים לבקרים, זה דור שלישי ברציפות.
הן ראיתי מעשיך זה שנים מעטות אשר אתה יושב לך על מקום מושבך, ונערי, ואם אדייק, בעיקר נערות, ישראל שולחים אליך לקופסת הצלילים הצבעונית (בלא"ז סעלאלארי או בלע"ז פעלעפאן) מיסרונים ממיסרונים שונים, אשר שמעתי שיש הקוראים אותם גם הודעות ש.מ.ש. (בלע"ז כך: S.M.S.). ובאותם מיסרונים נאים וחשובים מכניסים בני ובנות ישראל הצעירים בנפשם, רוחם ודתם, את רוב יזע אפם במחשבה בשאלות על אמונת ישראל ואמנת ז'נבה, ובקושיות על רבני ארץ ישראל היושבים על אדניה.
והנה נדהמתי לראות, ואשר שומענה תצלנה שתי אוזניו,על כי תשובותיך לשאלותיהם הנכוחות והמגוחכות כאחת, מכילות לא יותר ממילה אחת ונקודה לאחריה (וחברך עוד הגדיל לעשות ובמקום הנקודה הוא מציב על אתר סימני קריאה, אשר אין להם ולא לאבותיהם שום חלק, בסיס ושורש בעמ"י). ותמה אני עליך הכיצד תוכל במחי אגודל ולחיצה להשיב על שאלה רחבה מיני ים? והיכן המקורות לדבריך (והרי ידוע כי יצאו חוצץ נגד נשר ישראל הרמב"ם על כך שלא הביא סימוכין לדבריו, ואתה היכן אתה נמצא לעומת הנשר הגדול?!)???
החותם בצער רב על ביזיון כבוד השאלה והתשובה
סותר את ההלכה ומשיב בשאלה,
הגר"ב מסריחה ק"ק מגירה שמאלית
לכבוד משיבי בשאלות ושואל שטויות הרב הדגול מגדולים מגודלים שגדלו לגדולות בגדול אך לא בפרטים הגר"ב מסריח מק"ק מגירה שמאלית,
הן הגיעני יקרתך, ופלוא פילאתי להשם, כי לא פיללתי לכזו שאלה רדודה ועמוקה בביזיונה, עד כי אפילו תיבה אחת בתוספת נקודה בתוך מיסרון אישי לא הייתה זו ראויה, אך עקב יקר גדולתך משיב אני לך לא אחת, אלא שתיים אפיים ארצה.
ראשית יש להעיר על כך שכבודו התייחס לשאלת הצעירים הפוחזים, זבי החותם והשיער, כאל שאלות העומדות ברומו של עולם, כזאוס מחזיק שמים. ובכן, ידידי ומרעי היקר, צר לי להודיעך כי טעות נפלה בידך, וכל אשר אמרת אינם אלא דברי הבל ורעות רוח, הכול הבל הבלים, אין עוד מלבדו. ואביא בזאת דוגמא או שתיים. ביום חמישי האחרון, עת שעת לילה מאוחרת הגיעה, כגון שעה שתיים לספירת הציונים, הגיעה מיסרון אל מכשירי אשר הרטיט באחת את הקופסה הדוממת השכבה לידי, ואף את ליבי העירה משנתו, בהודעה נאמר כך: "כבוד הרב שלום. יש לנו בבית כלבה שנולדה בעיראק, אנו משפחה אשכנזית, האם הכלבה (שאגב קוראים לה פיצי, נכון שזה שם יפה!!!!) יכולה לסמוך על הכשרות שאנו אוכלים?". ואני שואל אותך, הלזאת תקרא שאלה רצינית?!?! הרי ברור כי על הכלבה לשמור על דתה וחופשיותה, הן מעצם היותה ספרדייה טהורה והן מעצם היותה אישה גאה למעמדה ושביונה, ולדרוש כי בכל יום, ערב ובוקר וצהריים, יוגש לה בשר מחפוד טחון בתוספת פפריקה. ובטח ישאל כבודו מדוע אינני עונה תשובה מפורטת כגון זו המופיעה בפניו כעת, וגם זה פשוט מכל וכל, שהרי גם אתה אין רצונך כי אבדיל בין העדות או בין המינים, וכך אעשה אפליה, אז לא נותר לי לענות אלא "ודאי שספק". שכן אין רצונך שאסתבך עם רשויות החוק מחד, על גזענות, ועם אישתי מאידך, על רדיפת האישה.
שאלה נוספת שהגיעה אלי, נכתב בה כך: "אני בת 14.5 והוא בן 14.623, כפי שהרב מבין, הוא גדול ממני בקצת, האם אנו חייבים לשמור נגיעה גם בגילנו, כאשר אנו כבר אחראים לעצמנו מכל הבחינות (דתית, פלילית חוקתית, מדינית וחוסר אחראיותית), האם האיסור של החכמים הזקנים תקף גם היום בדור השלישי של שנות האלפיים?", אתה מבין ידידי, במקרה כגון זה, מכיוון שראיתי שהמצב נואש, והזוג עוד רגע ויתגרש, עניתי להם בתשובה מפורטת, בבחינת עת לעשות לה' הפרו קיצוריך, וכך הייתי אומר בתשובתי המוארכת: "לא. לא. לא!", ואכן תשובתם הייתה כפי שציפיתי, קצרה וקולעת, שאמרה הכול על שואלי שאלותיי: "כן! כן!! למה נראה לך?!?!".
ובטחוני כי תשאל מדוע לא נשתמש באינטר-חטא לשם השבת תשובות, והנה מצאתי בדברי חז"ל עד כמה הגדילו בשבח המיסרון הנעלה, כמו שכתבו: "גדול סימוסה יותר מ
לימודה", והנה מתברר שמיסרון כנגד כולם, שהרי תלמוד תורה כנגד כולם!!!
ועל כן באתי על החתום,
החותם לכבוד המסר המסור למוֹסר והמוּסר,
הגר"ש שמש דקהילת סעלקאם.
עדיין לענ"ד, אין נראין דבריך, וזה רמוז במקום בו אתה מפרסם תשובותיך הנעלמות, מה שנקרא "עולם קטן", ובזה רמוז קטנותך וקטנות תשובותיך ושואליך, שכולם הם עולם קטן, ואילו התורה האמיתית היא היא עולם ומלואו, כמו שכתוב שהקב"ה "ראה אורייתא וברא עלמא (ראה את התורה וברא את העולם), שהעולם הוא כדגם זעיר לתורה, והתורה כוללת הכול בחובה.
בתקווה שתשיב במיסרון,
הגר"ב מסריחה, עברתי למגירה הימנית

