שלושת השבועות...למה????עץ

טוב, אני "מזהירה" מראש...זה מומלץ וחשוב מאוד אבל א-ר-ו-ך!!! /\ /\צוחק

ישבנו כל המשפחה בסד"ש ולמדנו הלכות של שלושת השבועות...

היה כתוב שיש בעיה עם שמיעת שירים..אני ממש התעצבנתי ודרשתי הסברים!!!!

אמרתי להורים שלי...: "לא יודעת מי החליט לעשות את שלושת השבועות אבל אני במקומו הייתי עושה קצת אחרת...יש פעם בשנה יום הזיכרון. יושבים, רואים סרטים, שיחות, הרצאות, כולם רציניים, עצובים..אתה לא תראה פתאום מישו שם שירים בשיא הווליום ומתחיל לרקוד... אבלמה כשאנחנו מגיעים לשלושת השבועות אז זה מעיק ומעצבן..אני רק מחכה שיגמר כדי שאני יוכל ללכת לים, לבריכה, לשמוע שירים....?"

כולם ניסו להגיד לי שזה בגלל שיום הזיכרון זה על צרות של ימינו..שנוגעות אלינו..שאנחנו לא חיינו בבית המקדש...

אבל זה לא בדיוק מה שעזר לי!!!!!! אני יודעת לבד שאינלי מושג מה זה בית המקדש! אני יודעת שזה לא עצוב לי כמו שזה צריך להיות עצוב! ואני גם יודעת שעם כל זה, זה לא עצוב לי אלא רק מעיק!!!!!!

ואז אבא שלי אמר שיש לו מה להגיד על זה...כולם השתתקו והקשיבו...אני ינסה להסביר את זה כמו שהוא אמר כי זה פעם ראשונה שהצלחתי לקלוט באמת שזה מפריע לי!!!!!!

אז ככה , הוא אמר ששלושת השבועות זה זמן פורענות..(ידוע..) בזמן הזה יש דבר שנקרא "צער השכינה"..השכינה מצטערת על זה שגלתה מישראל וכל זמן שהיא גולה מימנו אז אנחנו חשופים, בלי משהו שישמור עלינו. ה"צער" מתבטא בכל השנה בדברים כמו: פיגועים, תאונות, מחלות, רציחות, אונסים, הפלות...(ואלה הדברים הקשים...זה מתבטא גם בכל דבר הכי קטן..כמו גודל הפירות בימינו ובתקופת בית המקדש...יש על זה מסכת שלמה שמתארת את החסרים..) שלושת השבועות זה כאילו יום זיכרון לחורבן הבית וכמו שאם שכולה מצטערת ובוכה יותר מתמיד ביום הזיכרון, כך גם "צער השכינה" גדול יותר בימים אלו ולכן נקראים ימי פורענות..

ואלה^^^ הדברים האלה, הם אלו שצריכים לגרום לנו להתחבר לדברים האלה...אז נכון, אולי אנחנו לא במדרגה שאנחנו מסוגלים להצטער על חורבן בית המקדש, אבל אפילו להצטער על "צער השכינה" שגלתה מימנו זה חלק קטן מתוך אותו צער על חורבן הבית!!!!!!

 

אחים שלי..!!!!

נכון שזה קשה למשוך שלושה שבועות שלמים שבהם צריך להתאבל ולזכור דבר שלא חווינו מעולם...

אבל אפילו אם תקדישו חמש דקות ביום ותצטערו על הפיגועים והמצב הקשה בארץ...גם זאת איזה שהיא מדרגה בצער על חורבן הבית!!!!!

שנזכה!!!!!

 

קטע מהמם!! מוזיקה עצובה? לא נראלי שמותר.. אם כבר..~n אני~

אז מותרשירים ווקאלים..לפי מה שאמרו לי..

שירים ווקאליים מותרים רק לחרדים...האדמו"ר מצנעא

שירים ווקאליים שהם כמו שירים עם כלי נגינה, מזכירים לי את כל הקטע של הפאות... קראתי (השבת במעייני הישועה) שהרב עובדיה מתיר לשים שירים בתחנות רדיו עד תשעת הימים. ביררתי את זה, וזה לא מדוייק. זה לא היתר מיוחד, מותר לשמוע שירים שקטים עד תשעת הימים. אז כנראה שהרב עובדיה מדבר על שירים שקטים. חלק מהחרדים לא מקבלים ת'היתר, אבל מקבלים היתר אחר של מישהו שמתיר לשים שירים ווקאליים, אף שלפעמים הם נשמעים טוב כמו שירים עם כלי נגינה, ואף יותר מזה. בעצם הם שומעים מוזיקה שמחה, אבל נפטרים מבעיית כלי הנגינה... כלומר, הם לא מסתמכים על היתר של הרב עובדיה לשמוע שירים שקטים עם כלי נגינה, אבל שומעים שירים ווקאליים שמחים בלי כלי נגינה. אותו דבר עם הפאות - הם לא מסתמכים על ההיתר של הרב עובדיה שמתיר להוציא שתי אצבעות מקדימה, וארבע מאחורה - ומכסים את הכל עם פאה, שנראית בדר"כ יותר טוב מהשיער הרגיל של האישה...

מצטער על החפירה...

מהההה???עץ

זה בסדר..יש לי היתרים!!!! אבל לא התיחסתי לזה במה שכתבתי!!!!

וחוץ מזה...אם מתירים אז מפספסים תקטע של שלושת השבועות...נותנים לך מנהגי אבלות ואתה רק מחפש איך להעיף אותם...הקטע זה שנזכור את החורבן ורק עם מנהגי אבלות אנחנו זוכרים כי זה מה שמפריע לנו...אם נתיר כל דבר אז שום דבר לא יפריע לנו ופשוט לא נרגיש כלום...ואז..מה עשינו בזה????

אשרייך...שמחה ואמונה

כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבניינה.. שתזכי לראות..

 

עץ.. התכוונתי לככה.* אני לא שומעת שום מוזיקה..~n אני~
~n אני~...גם אני התכוונתי לככה..סורי שהבנת לא...עץ

נכון...

ת'כלס-חמודית

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. ת-מ-י-ד-!!. ת- מ- י- ד- !!

 

אז למה "משנכנס אב ממעטים בשמחה"?

תסתכלי במה שכתבת ותביני...תן חיוך....=)אחרונה

להיות בשמחה...

להמעיט בשמחה-להיות בשמחה, אבל להקטין את גודלה...

וכן באדר- להרבות בשמחה- בכל דבר שעושים, להוסיף שמחה...

ז"א, תמיד צריכים להיות בשמחה, אבל לפעמים צריכים לתת לעצב לתפוס מקום משלו, אבל לדעת את גודל המקום...לא אמרו להרבות בעצב, אלא להמעיט בשמחה...

מקווה שהובנתי!

שנדע תמיד את גודל ומהות השמחה!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך