חיליקהגאולה בדרך

יש למישהו שירים ווקאלים של חיליק פראנק שליט"א לשלושת השבועות?

(יעני בלי תופים)

 

אין כזה דבר.....................א-ל נקמות ה'
הסבר...............א-ל נקמות ה'

חיליק הוא נגן קלרינט ולא זמר..............

ווקאלי פירושו ללא כלי נגינה ככה שאם זה ללא כלי נגינה - זה גם ללא קלרינט

ואם זה ללא קלרינט - אין לחיליק מה לחפש שם..............

 

 

אם אתה צריך שירים חסידיים ווקאלים דבר עם מאיר770 - יש לו..........

שירים ווקאליים?... הפוסק שלך מתיר?...האדמו"ר מצנעא

כי להגיד שכל הפוסקים מתירים שירים ווקאליים בשלושת השבועות זה כמו להגיד שכל הפוסקים מתירים פאות במקום כיסוי ראש... וד"ל.

אף אחד לא דיבר פה על פסקים....א-ל נקמות ה'
אני שואל אם הפוסק שלו מתיר בכלל...האדמו"ר מצנעא

כי יתכן והוא חושב שכל הפוסקים מתירים, מה שלא נכון בעליל.

אדמו"ר יקר- כל עוד אתה לא אחראי עליו> אל תעיר לו!!נדנדה כתומה.

וזה לא נכון, כי רוב הפוסקים כן מצתירים ווקאלי, ויש רק בודדים שלא מתירים.

את מתווכחת עם האדמו"ר מצנעא בכבודו ובעצמו?!האדמו"ר מצנעא

הרב אריאל אמר שכיוון ששירים ווקאליים נשמעים לפעמים אותו דבר כמו שירים עם כלי נגינה, שירים ווקאליים שמחים אסורים בשלושת השבועות!

ורק חרדים יתירו דבר כזה... כמו שהם מתירים פאה שהופכת אישה בת 90 לבת 20... 

אויי ברצינות עם הם מתירים אז מותר וגםדניאלהה

מה רע בלהראות טוב? פאות אמא שלי לובשת פאה

גם ווקאלים אסור...sasad52
רוב מוחלט של הפוסקים מתירים......א-ל נקמות ה'

וחוץ מזה אם כבר - אז תפיץ גם שהרב אריאל אומר שאסור ללכת בט' באב עם קרוקס............

רותם, הוא צריך להעיר לו זו מצווהמעפר אני באה

"הכח תוכיח את עמיתך"

אבל צריך לעשות את זה בדרך יפה

 

וד"א יש בעיה בפאות, אבל מה הקשר לכאן??

אפשר לשאול מה זה וואקלים?סתליחה עלל הבורות...מרים=)
וואקלי- א-קפלה:שלום לאמונות

שירים שמשתמשים בהם רק בקול, לא בכלי נגינה או תופים.

כי זה אותו דבר בדיוק!!!האדמו"ר מצנעא

הם (חלק מהחרדים...) לא סומכים על ההיתר להשאיר שתי אצבעות מקדימה וארבע אצבעות מאחורה, אז הם מכסים את כל הראש. במה? בפאה, שיותר יפה בדר"כ מהשיער של אותה אישה!

הם (אותם חרדים!!!) לא סומכים על ההיתר לשמוע שירים שקטים בכלי נגינה עד תשעת הימים, אז הם שומעים שירים שמחים, אבל לא בכלי נגינה, שירים ווקאליים, שנשמעים יותר טוב לפעמים מהשירים עם כלי הנגינה...!

ההבדל היחיד בין שני המקרים הם שבפאה בדר"כ היא נראית יותר טוב מהשיער הטבעי של האישה, ושירים ווקאליים לפעמים נשמעים יותר טוב משירים בכלי נגינה...

המטרה של כיסוי הראש היא לא להראות יותר זקנהחדוה א

ואין שום עניין להראות מכוערת.

 

הבעיה בפאה שלא תמיד אתה יודע אם האישה נשואה או לא...

(וגם זה לא בטוח בעיה כי יש דעות שאומרות שרק אסור לראות את השיער ולא צריך לראות שהיא נשואה)

שירים ווקאליםם זה שיריםמעפר אני באה

ש"מנגנים" בהם בפה עושים קולות בפה במקום כלי נגינהשהם אסורים.

אתה מערבב לחלוטיןא-ל נקמות ה'

בתוך החרדים יש מלחמה שלימה על הפיאות ואפשר לומר שהרוב נגד.

 

הליטאים - כן הולכים עם פיאות אבל החסידים הולכים עם מטפחות וחלק מהחסידים שמים פיאה ומעל הפיאה מטפחת ליתר ביטחון.......

 

 לגבי הווקאלים נראה לי שרוב מוחלט של "החרדים" כן שומעים כיוון שלפי רוב מוחלט של הפוסקים מותר לשמוע ללא כל חשש.

 

רק הערה לסיום להגיד החרדים זה כמו להגיד הכיפות הסרוגות - כמו שבכיפות הסרוגות יש 1000 סוגים ככה ב"חרדים" יש 2000 סוגים אז לא להכליל.......

מה...?האדמו"ר מצנעא

"הם (אותם חרדים!!!) לא סומכים על ההיתר..."

"הם (חלק מהחרדים...) לא סומכים על ההיתר..."

אמרתי שזה חלק מהחרדים... לא אמרתי בשום מקום ש"החרדיות לובשות פאות", אמרתי ש"חלק מהחרדיות לובשות פאות" וכדו'. איפה הכללתי בדיוק?...

לצטט מה הרב אלישיב (שהוא מס' 1 בציבור הליטאי, אחריו הרב שטיינמן וכו'...) אומר על פאות? כן כן, אני מתכוון לכל הקטע הזה שהוא אומר על אותן נשים שלובשות פאות שלא עלה להן כלום והן כאילו מסתובבות בלי; לצטט את זה?

הליטאים עליהם אתה מדבר, הם הליטאים סטייל ר' שלמה זלמן, שכנראה לא התייחס לעניין הפאות מבחינה הלכתית. אזי אם מישהו כאן הכליל - זה אתה, הכללת את הציבור הליטאי!

הוי כמה שטויות..עין שלישית..

בס"ד.

 

וואקלי בחיים לא ישמע יותר טוב מהשיר עם מנגינה ואם יש לך אחד כזה..אז אני ישמח..

 

דבר שני 

ממש לא קשור לקטע של הפאות,

וואקלי הגדולים החרדים מתירים

ופאות לא..

כ"כ טיפשי..

הרבנים קנייבסקי וואזנר הם לא חלק מהגדולים החרדים?האדמו"ר מצנעא

כי הם אוסרים... הבאתי לך את שניים מגדולי הפוסקים של החרדים, אחד של החסידים, אחד של הליטאים... 

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177803

ראיתי. הם אוסרים שירה בפה.עין שלישית..

בס"ד.

 

הרב קנייבסקי שליט"א סיפר שהם שרו רק בפה ואביהם אסר זאת.

כך שזה סותר את ההלכה של הרב עובדיה יוסף שליט"א שאומר ששירה בפה מותרת.

וזה גם לגמרי לא קשור לטעם שהבאת שזה בגלל שהם יותר משמחים משירים אחרים(במילים אחרות)

עשיתי את זה בדרך מספיק יפה, לענ"ד...האדמו"ר מצנעא
כבוד האדמו"ר שליט"א....!!!!!^^^^עץ

עד כמה שידוע לי..(הקטנה)

אדמו"רים הם בדרך כלל חרדיים...ראה לערך- האדמו"ר משטפנשט, האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מבעלז,האדמו"ר מזוויעהיל..(נראה לי שככה כותבים את זה..)...האדמו"ר מצנעא..

אז לא לזלזל בבקשה!!!!

רק עוד דבר שמוזר לי..הרי כבודו מציג עצמו בתור האדמו"ר מצנעא..והרי ידוע שכבודם של הרבנים מונח במקומם..אז עם כבוד האדמו"ר החרדי (אינלי מושג מי..) פסק שככה חסידותו וההולכים אחריו ינהגו..מי אנו שנגיד שזה לא בסדר??? הדבר היחיד שאנו יכולים לעשות זה לנהוג איך שאנחנו חושבים..

ועוד דבר אחרון...יש הרבה חרדים שגם הולכים עם כיסוי ראש קצת אחר ממה שהזכרת..(כובעים עם שפיץ מוזר מקדימה..מטפחות וכו'..) אז רק אם אפשר לא להכליל..

כמו שאנחנו לא היינו רוצים שיכלילו שהדתיים לאומיים הולכים עם מטפחות וחצי מהשיער בחוץ...

(וכל אחד לפי מנהגו..אני לא אומרת מה עדיף ומה לא...!!!!!!! [מכבדת כל צורה]...)
סורי עם זה היה נשמע קצת ציני או תוקפני...אני רק חושבת שכל אחד יכבד את הדרך של השני כי יש כאן אנשים מהרבה סוגים..[דוסים יותר, דוסים פחות, נוטים לחילוניים, נוטים לחרדים..או לא יודעת מה עוד...!!!]

האדמו"ר- מכבדת מ-א-ו-ד את דרכך להחמיר וללכת רק על פי ההלכה..ונכון, גמני לא מסכימה עם הפאות האלה שעולות אלפיים דולר משיער אמיתי אבל זה לא זכותי ולא ענייני..ובטוח יש גדולים וטובים מימני שהתירו לחסידות שלהם ללכת עם זה...!!!!

ביזית פה ת"ח, את כ"ק האדמו"ר מצנעא שליט"א!האדמו"ר מצנעא

ראשית, אדמו"רים הם לא בהכרח חרדיים... מבחינה תיאורטית, יתכן וישנה/תהיה חסידות ציונית-דתית וזה לא סותר כלום בכלל. חוץ מתורת הרב זצ"ל, אבל הציבור שלנו הוא לא רק הרב זצ"ל...

 

לא מזלזל, חלילה... רק הקבלתי את שתי הסוגיות... אני לא מבין איפה הבעתי דעה בנוגע לסוגיות, הייתי אובייקטיבי לחלוטין! בסה"כ הקבלתי שתי סוגיות ממוחי הדל באופן מאוד סרקסטי... 

אם יש בעיה הלכתית צריך להעיר..שואף לאור
המנגינות שיוצרים בוואקלי נעשות ע"י אנשים-עין שלישית..

בס"ד

 

ע"י קולות של אנשים זה כמו שתגיד לאבא שלך לא לעשות לך וואקלי בבית,ומנגינה עם הפה וכדו'.

 

שירה בפה בימי בין המצרים 
ושירה שהיא בפה, בלא כלי זמר, מותר לשורר בימים אלה. וכל שכן שיש להקל בזה בשבתות של ימי בין המצרים, ואפילו בתשעה באב שחל להיות בשבת, מותר לשורר שירי קודש לכבוד שבת.

 

יש אופנים שאסרו.האדמו"ר מצנעא

למה? כי זה נשמע אותו דבר!

אז זהו..שלא.עין שלישית..
למרות שאני יודע רק על הרב אריאל שאוסרהאדמו"ר מצנעא

ראיתי שגם הרב ליאור מתיר. מאידך הרבנים מלמד (האב), הרב וואזנר, והרב קנייבסקי שליט"א אוסרים. הרב קנייבסקי לומד את זה מהנהגותיו שהשריש לבניו אביו של הרב, הסטייפלער. 

ה'רק' בכותרת שגוי. לא להתייחס אליוהאדמו"ר מצנעא
אבל הרב אריאל מתיר שירים עצובים גם לא ווקליםשואפת למעלה..!אחרונה

ובטח ובטח וווקלים עצובים..

אני שאלתי אותו אישית!

אז אם אתה כ"כ נחמד והולך לפיהם..עין שלישית..

בס"ד.

 

אל תשמע שירים (עם מנגינה) כל השנה מטעם חורבן הבית.

אני סומך על המתירים...האדמו"ר מצנעא

בסה"כ הבאתי אותם. היחיד שראיתי עד עכשיו שמתיר (וכנראה יש עוד, אפילו עוד המון) הוא הרב ליאור. הרבנים קנייבסקי, מלמד, אריאל ווואזנר אוסרים.

"עשה לך רב והסתלק מן הספק"עין שלישית..
אדמור אני מאותם ליטאים חרדים אז בבקשהדניאלהה

שתוק

אסור לדבר כךשואף לאור
דניאלהה - לא הלעגתי חלילה על ההולכות בפאה נוכריתהאדמו"ר מצנעא

האדם שאני מחשיב אותו למורי ורבי התיר ואף אשתו הולכת בפאה (ושמה מעל הפאה כיסוי ראש), הלא הוא מו"ר מרן הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

עוד שני פוסקים מרכזיים: הרבנים וולדינברג ופינשטייןהאדמו"ר מצנעא

הגאון הרב אליעזר יהודה וולדינברג זצ"ל, והגאון הרב משה פיינשטיין זצ"ל אסרו גם שירים ווקאליים, על אף שהם היו ידועים כפוסקים מקילים.

מקורות:

הגרא"י וולדינברג - שו"ת 'ציץ אליעזר', חלק ט"ו, סי' ל"ג.

הגר"מ פיינשטיין - שו"ת 'אגרות משה', או"ח, סי' קס"ו.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך