חחח... קורע...אחד

 

המדריך לחוזר בתשובה הסרוג...

 

 

הלכות תפילה

 

-התפילה מתחילה בהודו (במקרה הטוב) מה שכתוב לפני הוא הקדמה בלבד.

-תחנון א': קשה להגדיר את כל המקרים שבהם לא אומרים תחנון אבל כלל אצבע: כשמבואסים אומרים תחנון. אם יש סיבה כלשהי לא ליהיות מבואס, לא אומרים.

-תחנון ב': כשביום שני וחמישי לא אומרים תחנון, לא שואלים למה.

-כששואלים "יש כהן בקהל?" זה לא אומר שרוצים לספר בדיחה על כהנים.

-תפילין מתחילים להוריד 5 דק' לפני סוף התפילה תוך כדי מלמול המשך המשך התפילה (לא כולל "עלינו" שאומרים בדרך לאוטו) אחרת מה תעשה כשתוריד את התפילין? - תצ'טעמם.

-עלוני שבת: המשפט "לא לקרוא בשעת התפילה" הוא סוג של הומור פנימי.

- פזמונים בסליחות, קינות וכו': בקטעים שהחזן והקהל אומרים מזמור לסירוגין, אף אחד לא יודע באמת מתי אומרים אחרי החזן, מתי לפני החזן ומתי מריצים ועוקפים אותו, אבל תוך שניים שלושה בתים הציבור מתאפס על איה משהו והולך איתו.

-תקיעה גדולה: ישנם כל מיני מנהגים מה עליך לעשות בזמן הזה, בגדול זה תלוי אם יש לך שעון עם שניות.

- קינות תשה באב: אחד מעינויי היום הוא להחליק אט אט על הרצפה בבית הכנסת תוך כדי מאבק עם הכפכפים שלא יברחו לך מהרגליים.

- תיקון ליל שבועות: כדי לתקן את חטא בנ"י שנרדמו בלילה שלפני מתן תורה- נהגו העם לשבת וללמוד כל הלילה כדי להרדם על התורה ולהתעורר באמצע מגילת רות.

 

אורח חיים הנהגות ומושגים כלליים

- קידוש ה': כבוד למגזר. למשל: לקום לזקנה באוטובוס, להיות כתב עם כיפה בערוץ 2.

- חילול ה': פדיחות למגזר. למשל: יוסי סידר, חנוך משהו.

- כשצריך לזמן, צריך קודם כל לסרב בתוקף. לא ברור למה, אבל ככה זה, אולי זה סוג של פחד קהל גם אם הוא כולל רק שני אנשים.

- כמובן שזה נכון עשרת מונים לגבי שליח ציבור (או בלשון העם: גש, גש...)

- טלוויזיה: נושא מורכב. לכולי עלמא: לעניין משחקים של מכבי- מותר. לגבי השאר יש מקום להקל בתנאי שהטלוויזיה היא 16 אינץ' ומטה עם אנטנה חבוטה על גג הטלווזיה, ועדיף שלא נקנתה בכספך אלא הייתה שייכת לסבתא שלך או להורים לפני שהם קנו פלזמה (הס מלהזכיר פלזמה), ובתנאי שאתה לא משלם אגרה. אבל בחייך, בשביל מה לך השטויות והבזבוז זמן הזה? אפשר להוריד הכל ב e- mule מה שבא לך...

- כשהרב עובר לידך, במקום לקום עליך לבצע את ה"סימון", קרי- ניעה של 2 מ"מ בכיוון מעלה המתוזמנת בדיוק כשהרב עובר. נסה לשדר את הרושם האומר "וואלה, עמדתי לקום אבל עברת מהר מידי".

 

אבן העזר- חתונות ומשפחה

- ריקודים בחתונות של דתיים: זה כבר נושא לספר שלם. בגדול, הז'אנרים וסגנונות הריקוד המוכרים: ריקוד ה"3 צעדים קדימה ואחד אחורה" (במגוון וריאציות- תוך כדי הרמת ברכיים, סגנון פסאודו-תימני וכדו'), רכבת (כן. כמו בגן, אבל אלימה הרבה יותר), מעגל הזקנים (בתדר של 1 סיבוב לשעה) והריקוד האינדיבידואליסטי - אפשרי בריחופים קלים, כנגד כיוון המעגל המרכזי - זהירות מהרכבת! ולאחרונה נוסף גם ריקוד האתיופים, או בשמו המקובל "נגיעה בקו מתח גבוה".

- "חוקי המעגל" הם רבים מספור. נציין רק את תופעת "החיתוך":  כאשר נותר מעגל בעל קצה יתום נוהג רקדן הקצה לתפוס יד של רקדן ממעגל אחר וליצור שבלונה חסרת סיכוי לשרוד.

ודגש אחרון: אם אתה מזהה חייל חילוני ללא כיפה ברחבת היקודים, קח אותו מיד על הכתפיים.

- סרטים לילדים: סבא טוביה מסמן גבול גזרה. עמוק בתוך המיינסטרים תמצא את דודו 123...10.  זה שהדיסקים יוצאים בקצב של אחד לכמב חודשים זה לא אומר שהם חלטורות של דתיים, להיפך! (זה כן אומר את זה).

 

 

חחחח.....  אני נקרעתי...צוחקצוחק

 

יפה!אנונימי (פותח)

ודי נכון.. קורץ

לייק:אנונימי (פותח)

חיוך גדול

האם בשורש דברים אלו לא עומדת סטיגמה שגויה ?שואף לאור

האם דברים אלו לא נובעים מן הסטיגה השגויה לפיה ,בני הציונות הדתית "פחות דתיים" ? *לא שאני רומז שזה מה שהתכונו במודע...
 

מסכימה ....כישוף כושל

זה נראה ממש משפיל!

אולי זה המדריך לדתי בקושי

זה לשון הרע על מגזר שלם!

עצוב כמה שזה נכון! חחחחח*#&למה?!*#&
גם אניאנונימי (פותח)

אשכרה... איזה מלך...

להראות את זה לגיס שלי? זה שייך? האו חוזר בתשובה סריעלולה

וג..

חח.. בדיוק היום חשבתי..עין שלישית..

בס"ד.

 

בדיוק היום חשבתי..

איך זה שרוב החוזרים בתשובה נוטים דווקא לזרם החרדי.

זה חיזק אצלי את ההבנה למה..

חבר'ה זה ממש לא נכון!!!עץ על מים

לדעתי זה פשוט זלזול.... זה כ"כ לא נכון...

זה ממש תלוי מי, ולא כל החוזרים בתשובה הסרוגים כאלה....

וזה ממש לא קשור לזה שהרבה מהחוזרים בתשובה הם חרדים....

 

[כן אני חייבת להרוס]לשון אדומה

זה כן קשור.עין שלישית..

בס"ד.

 

אני לא מכלילה,

אבל רוב רובם של הדת"ל הם פשרנים.

ואצל החרדים את לא תראי את זה כי חרדי פשרני הוא לא חרדי.

ודת"ל פשרני נשאר דת"ל.

עין שלישית אני לא מסכימה איתך!!!עץ על מים

דת"ל פשרני אמנם נשאר דת"ל

או דת"ל לייט כמו שאומרים היום...

 

אבל חרדי הוא נשאר תחת ההגדרה חרדי, או מקסימום "חרדי מודרני"

 

חרדי מודרני הוא לא חרדי.עין שלישית..

בס"ד.

 

החברה החרדית דוחה אותו,

אם זה ממוסדות החינוך שלה ואם זה ממקומות אחרים,קהילות וכדומה..

החברה הדת"ל עובדת בשיטה של ימין מקרבת וזה יפה..אבל תלוי איך עושים את זה ומה עושים עם זה.

 

ואין מה לעשות..בדר"כ תפוח רקוב מרקיב את כולם ק"ו כמה תפוחים כאלה.

כל הדיבורים האלה לא מקרבים את הגאולה...האדמו"ר מצנעא

די, כל ההשוואות האלה מפגרות... עוד מעט תתחילו להשוות גם בין הגדוילים שלנו לגדוילים של החרדים... שכל אחד יקיים תרי"ג מצוות, ושלום על ישראל...

נעזוב את בעיית הלשון הרע, שאני בספק אם יש לדיבורים האלה תועלת. 

זה לא נכון...שואף לאוראחרונה
בדיוק מתאים לפרוייקט השטו"ת... ארי צלוב
חמוד.. חנוך דאום.פעמיים חי
לא הראו את זה איפשהו כבר?sasad52

 

חזק! אהבתימתלהב"ת גאה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך