למישהו במקרה, בטעות, אולי...ד"ר אריק

בס"ד

יש את ההמשך של הקטע הבא? ואם כבר, אז אשמח אם כל אחד יגיד מה הוא חושב על הקטע הנ"ל...

 

אתם ואנחנו-זה אותו הדבר-

דרור, מה המצב?

אצלי הכל טוב, אבל אתה יודע, בגרויות, לומדים...

שמחתי לקבל ת'מכתב ויצא לי לחשוב הרבה על כל העסק הזה של הדתיים, "מצוות" "השגחה עליונה", איזה סבא שנמצא שם למעלה, או כמו שאתה קראת לו במכתב-"אלוקים".

כתבת גם על התנועה שלך, על חודש ארגון, ועל הנושא, הלא הוא "להפיץ את האור", או במילים אחרות, להפיץ לנו, החילונים, את אור התורה...(כמו שהסברת לי כל כך יפה.).

למען האמת הייתי קצת מופתעת לקרוא על כך.

עזוב את זה שזו חוצפה, "תחיה ותן לחיות". מה אכפת לך, או לכם "כתנועה" שנשאר חילונים? הפכתם למיסיונרים? הפתיע אותי עוד יותר שתם חושבים שיוצא ממכם איזשהו אור קסום שמושך אותנו לתורה שלכם... אני לא יודעת מה אתכם אבל אני עוד לא ראיתי שום קסם באור הזה שאתם מתיימרים להפיק. כי אני רואה אתכם כל הזמן, בכל מקום.

אני רואה אתכם בקניון- מסתובבים מפה שלם, לבד או בקבוצה, לבושים טוב: נערים ונערות דתיים שיצאו לבלות. אני רואה אתכם מסתובבים בקניון ואתם כמו כולם.

אתם יצרי התרבות הזאת. אתם מסתובבים מוקסמים, פראיירים של העיצוב, שפוטים של העולם, ילדים של הפרסומות. אישה מספרת לכם ברמקולים על משהו "מיוחד" בקומה מעליכם, ואתם כולכם שלה. כמו כולם, אבל לא. אבל אתם לא כמו כולם, אתם דתיים ורואים שזה מעיק עליכם, לא בדיוק משהו קסום. אני רואה אתכם מסתובבים עם כיפה או לחלופין עם חצאית, והמבט הזה של "נדפקתי" בעיניים, מתחנן לאנשים שסביבכם :"תתעלמו מהכיפה\חצאית, היא לא חשובה, הרי אתם יכולים לראות שאני אחד משלכם, אני לא כזה שונה.

אתם בכל מקום-במרכזים, בסרטים, בתחנות המרכזיות, אני רואה אתכם בעיר, יוצאים לבלות, ושוב המבט הזה בעיניים, מת לקבל כל דבר חילוני. העיניים האלה נשלחות למקומות שבהם אדם רגיל מתבייש להסתכל, ואתם?, בלי בושה תוקעים זוג עיניים! אני רואה אתכם דוחפים אותי ואפילו מקללים בתור להופעה של 'שלמה ארצי', של 'היהודים'. ושם, בהופעה, אתם נוגעים כמו חילונים, רוקדים כמו חילונים, ונותנים עוד הזדמנות להוכיח שאתם בדיוק כמונו, רק דתיים.

אני רואה אתכם מדברים על מה שמתחשק, עושים מה שבא לכם, מקללים, יורקים- פשוט אחלה, איך לומר, ה"חברה הטובים". אני רואה אתכם בסניף, אתם שמה בשביל הפגישה, בשביל החבר'ה. בשביל להעביר את הזמן, בשביל הבנות, בשביל הבנים, מדברים על ערכים, מעבירים פעולות על אידיאלים, על א"י, על אמונה, על צניעות. זה לא דבר בעל תוכן, זה אפילו לא חיצוניות, זה הכל דיבורים, סתם דיבורים.

נראה ש"הדת" שלכם, האור הכל כך קסום שלכם לא ממלאת לכם את החיים. היא דבר מציק, היא רק חיצוניות מעיקה חסרת כל תוכן.

אם זה האור שאתם כל כך רוצים להדביק בו אחרים, אני בינתיים אעדיף להישאר פשוט חילונית, ולא דתייה שבויה בחצאית או חילוני שבוי בכיפה.

ועוד עצה קטנה, רוצים להפיץ את האור? תדליקו מנורה.

בצפייה לתשובה, אני- החילונית שזקוקה נואשות לאור התורה.

 

 

אני חושב שהטקסט פונה למיעוט קטןשואף לאור

אולי ניתן להגיד שכל אחד יכול לקחת מזה קצת ,להבין מה זה "חילול ה'" .

יש לנו כיהודים שומרי מצוות  חובה לשמור על קידוש ה' ,שגם אם זה לא השקפה כוללנית שקיימת בצורה נרחבת אצל החילונים הרי שיכולים להיות חילוניים שכן יהיו בעלי דעה שכזאת בעבור התנהגות ספציפית שכזאת או שגם אם זה לא תהיה דעה כלכך קיצונית משהו בההתנהגות הזאת (של דתיים) ירחיק אותם ולכן כן יש להזהר מאוד מאוד שלא נעשה חלילה חילול ה'.

בנוסף כמובן שהמכתב הזה מכליל הוא מתיחס למיעוט דתי לדעתי,אולם כנראה שאין מטרתו לייצג מציאות אמיתית אלא לעורר ממה שיכול לקרות מהתנהגות שכזאת ואולי אפשר כן לקחת ממנו משהו . יכול להיות שמה שגיד אינו רלוונטי כי אין מטרת המכתב ככל הנראה לתאר את המציאות אלא לעורר דתיים לחשוב מה יכול לקרות ואיזה רע אפשר לגרום מהתנהגות כזאת אולם חשוב שנבין דבר מה:

לפי היכרותי לא כך מסתכלים החילונים הלא מאמינים על הדתיים,הם לצערי מפחדים להסתכל...

ואילו החילונים המאמינים מחבבים ומערכים רבות את הדתיים. ולכן אינני חושב שהמכתב הזה מייצג מציאות נרחבת בקרב החילוניים ,אולם יכול להיות שאני טועה. אולם מה שכן יכול לקרות (ואולי קורה הרבה) זה למידת הלכה ממעשה החורג מההלכה שעשה אדם דתי ,אדם חילוני מאמין שמקיים חלק מן המצוות איננו בודק בספרי ההלכה האם מעשה מסויים שעשה דתי נכון או לא, אלא מתיר לעצמו לעשותו בטענה שהוא "מאוד דתי" ,וזו כן השקפה נרחבת שקיימת בציבור החילוני ויש להזהר ממנה מאוד,לא לתת לגיטמציה ולהטעות על ידי התנהגות רעה שלנו...

תיקוןשואף לאור

הכונה שלי ב"חילונים המאמינים" זה סעצם ל"מסורתים" ,לגבי החילונים המאמינים אני חושב שהדעות לא חד משמעיות ויש לכאן ויש לכאן לצערי (לאו דווקא מהתנהגות שלילית אלא יותר מבורות ביהדות). אך ההטעיה ההלכתית קיימת גם לגבי ה"מסורתיים".
 

קראתי רק את ההתחלה... אפשר תקציר? sasad52
בקיצור....ד"ר אריק

בס"ד

היא אומרת שאנחנו עובדים על עצמינו בעיניים...

שאנחנו בדיוק כמו החילונים, משועבדים לעולם, שאנחנו מתנהגים בדיוק כמו החילונים רק עם כיפה\חצאית והרבה מאוד עטיפה של "אור התורה"...

ושרואים אצלנו את המבט הזה של המסכנות...

לא מסכימה איתה, אבל שיהיה...

די נכון לגבי חלק, אבל לא צריך להכליל.שלום לאמונות
לא זאת הנקודהמאן דהוהא

הנקודה זה לא אם היא צודקת או לא כי ככה אנחנו נראים בעיניה גם אם היא טועה.

אתם חושבים שזה לא נכון? תוכיחו את זה!

תהיו אנשים שבאמת מקיימים מצוות מתוך אמונה וגאוה ולא מתוך מסכנות!

כשאתם הולכים במקומות ציבוריים שימו לב להתנהגות שלכם,

אנשים מסתכלים עליכם ודרככם תופסים מזה דת ואמונה

במילם אחרות-קידוש ה' מול חילול ה'.

 

 

לצערנו זה לא מיעוט קטן..מיעוט,אבל לא קטןאנונימי (פותח)

בס"ד

 

קחו את מה שאני עכשיו אומר בע"מ:יש תנועת נוער שלמה שמתנהלת בצורה כזו ומנסה לקרב אנשים

ואני לא אומר שכל המדריכים שם ככה אני רק אומר שזו ההתנהלות של התנועה,נסיון לרצות חילוניים כדי להרגיש לא כ"כ רחוקים 

זה נכון באופן חלקי על חלק מהאנשים.אבגדה

באופן לא חלקי על חלק אחר, ולא נכון על חלק שלישי.

לגבי כמה יש בכל חלק-אני לא יודע...

אבל נראה לי שיש מעט מאוד מהחלק השלישי. רוב מכריע בין לבין. מיעוט(אבל כמו שאמר "אינשם"-מיעוט-אבל לא קטן...) בחלק השני.

הוא צודק, כי זה מה שהוא רואה...אנונימי (פותח)
איך אפשר להסביר שזה השוליים..
זה אחלה לפעולות!!מישי.
זה מדבר לכל המזרוחניקים..שמוליק פיין
מה הקשר למזרח ?שואף לאור

האין המשפט הזה סטיגמטי גם כן ?

לדעתי - זה לא מיעוט ולא קטןאלחנן

זה רוב הציבור הדת"לי או לפחות חצי 

מה לעשות ? שאלה קשה 

לדעתי הרבה חברה תופסים את עצמם בישיבות

עשו לי טובה, זה לא 'מיעוט דתי' זהבת-ישראל-וציון

רוב הציבור הדתי- ציוני\לאומי (איך שתרצו לקרוא לזה) חוץ ממיעוט די מאוד קטן של באמת "ילדים טובים"

ואמיר- מיזוחניקים, הכוונה לתנועת "הפועל המזרחי" תנועת האם של בני עקיבא

ואגב, זה באמת אחלה פעולה

קשה לי להאמין שמקור השימוש במילה הוא משואף לאור

"הפועל המזרחי" ,למה שישתמשו בזה כביטוי שלילי ?

כי הפועל המזרחיצעיר רענן

או מה שמכונה מזרחוניקים נהגו לחפף בהלכה כגון ריקודים מעורבים בסניפי בנ"ע הליכה לים מעורב וכו'...

 

זה אולי משמעות הביטוי אך מה הקשר בינו לבין הפעולשואף לאור

המזרחי שכולה הייתה תנועה ציונית ? אילו ריקודים מעורבים שייכים לתנועה ? אולי כאן מדובר כבר על בני עקיבא בעבר בלבד...

אמירצעיר רענן

אותם אנשים בנ"ע הישנים=הפועל המזחרי = המפד"ל של היום...

אני לא חושב שזה מדוייקשואף לאוראחרונה

בני עקיבא מלכתחילה הוקמה עם בעיות ידועות(בלי לקטרג שהיא עשתה ועושה גם הרבה נפלאות) זה לאו דווקא קשור לרצון פנימי של תנעת הפועל המזרחי..
 

-->צעיר רענן

 

 

תשובה:

שמחתי לקרוא את מה שכתבת אחי,

הדוגמאות שכתבת מצביעות על שיפורים שאנחנו צריכים לעשות בעצמנו,

וזהו אותו "האור הגנוז" שאנחנו רוצים להפיץ לכם, יסוד חשוב במעלה -"תיקון המידות".

כאשר אתה חי חיים חילונים הדבר היחיד המגביל אותך הוא "המוסר" שלך, אך רבים הפעמים שבהם המוסר  סותר את הרצונות -וכשתעשה את הרצונות שלך אתה מזיז את המוסר שלך.

אסביר דבריי : לפני מעט שנים גם בחברה החילונית צפייה בסרטים פרונוגרפים הייתה נחשבת כמעשה לא מוסרי ולא טוב, שמי שרצה לעשות זאת היה צריך לעבוד קשה מאוד..

עם כניסת האינטרנט החברה החילונית קיבלה את כל התועבה והיום הכל לגיטימי...(בחלקים נרחבים מאוד אצלכם)...

לעומת החברה הדתית - שע"פ השבר האיום תמיד ניסה למצוא פתרונות.

ניסה נכשל ניסה נכשל... יש פתרון זמני "רימון" / "אתרוג"... אבל הוא מנסה לא לזוז מהעקרונות שלו-

עקרונות התורה.

וזה ההבדל אחי,

ההבדל בין דתי(חרדי/דתי) לחילוני הוא העיקרון שעומד מאחריו, זה שהוא נופל זה בגלל שאנחנו בני אדם, ולפעמיים מה לעשות התאוות ויצר הרע גוברים עלינו, גם בחברה החרדית...

 

השאלה מה הבחור מחפש, אם הוא מחפש רק איך לברוח מהדת - ולנטוש את העקרונות, הוא כבר לא איתנו.

אבל אם הבחור נפל אפילו 101 פעמים רוצה ויודע שהעקרונות שלנו אמת הדת שלנו אמת ולא זזים ממנה גם אם נופלים - הוא האדם שאנחנו מחפשים.

מול מבוכת המתירנות נעמוד בגבורה וננסה להוסיף אור, אור התורה העיקרון של חיינו אם לא הבנת אחי.. אותו עיקרון שאני מדבר עליו הוא התורה הקדושה שקיימת עידני עידנים לפני שנברא העולם וניתנה לעם ישראל לפני כ-4,000 שנה.

והיא האור כשאנחנו אומרים ל"הוסיף אור", להפיץ את היסודות שכל בן אדם צריך לחיות ע"פ(גם גויים-7 מצוות בני נח) צריך לחיות על פיהם.

 

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך