שאלה חשובהניגון הרועה

גליתי שכל מה שאנחנו עושים זה בא מתוך אנטרסים אישיים,

ואתן דוגמא בשביל להסביר זאת. 

אם למשל אני רואה חבר ששרוי בדיכאון,

הוא אומר לי שהוא הולך להיכשל בבגרות, ואני עוזר לו

כי באמת פשוט כואב לי שהוא ייכשל, וכדי להוריד מעלי

את הכאב, אני עוזר לו, וכך יצא שזה אינטרס אישי.

או  למשל שאני נותן צדקה כדי להרגיע את המצפון שלי

בבחינת "יש עניים באפריקה ואתה אוכל?"

אלו דוגמאות קלאסיות, כל מעשה טוב שיוצא לי לעשות,

אם אשאל את עצמי בכנות אם יש פה איזשהוא אינטרס אישי 

התשובה תהיה חיובית.

אין שום דבר שאפשר לעשותו בבחינת "ואהבת לרעך כמוך" בלי אינטרסים? 

לא, מצוות לרוב זה מאינטרס אישי...sasad52
זה מה שמציק לי!אבודה!

כשאני עושה התנדבויות כשאני מדברת עם חברה...וזה ממש קשה לי! (מניע לא טוב)

לכן עשיתי הפסקה ואני מקווה שזה יגמר מתישהו! ואני יחזור לפעול...

ח.ח..שרית..

אצם זה שאתה לא רוצה להוא ייכשל זה כבר לא אישי,

ואם אתה מגיעע למצב שהאינטרס שלך זה הטובשל האחרים ,זה הכי טוב שיש..

*עצם נשמה...מתלהב"ת גאה
העולם שלנו בנוי על אינטרסים.הרהור

בלי אינטרסים העולם לא היה מתקדם.

אינטרס זה לאו דווקא רע.

ממש לא.

אינטרסים זה דבר חיובי.

 

אז, למה אתה מתכוון ב"ואהבת לרעך"? 

 

גם אם תתן צדקה כי אתה רוצה שיהיה להם טוב ולא רק בגלל להשקיט מצפון- זה סוג של אינטרס שמשום מה שחכתי את שמו. (בעצם זה לא מפתיע במיוחד)

ולהגיע לעשות את זה מאינטרס כזה זה אפשרי.

ועדדין, זה אינטרס, אבל אני לא רואה את הבעיה.

 

אולי כל זה סתם היו בעיות ניסוח, תקן אותי

בגלל זה שום דבר לא מושלם בעולם..ברוקולי=)

כי תמיד יהיה את האינטרס של כל אחד ממנו...

תחפשי ואין דבר מושלם..הכל בנוי על זה..

למה שזה יגרום לאי שלמות?הרהור

אם את מסכימה עם דברי לא הבנתי את דברייך..

יש אינטרסים טובים..<יוני>

לא ברור שאינטרסים זה לא טוב, למשל:  אתה מכבד הורים "למען יאריכון ימיך"

אתה עושה מצוות בשביל שכר בעולם הבא-- יש אינטרסים שהם אידיאל..

להרהור עמוקברוקולי=)

שום דבר לא מושלם כי משו מושלם צריך לבוא בלי שום אינטרסים

נגיד אתה עושה דבר טוב לא כדי שתרגיש טוב עם עצמך ולא שום דבר אחר פשוט משו טוב- תנסה זה לא עובד

כי לכל דבר יש אינטרסים ואפילו האינטרסים הטובים שעליהם אתה מדבר באים מתוך רצון לעשות טוב לעצמך

והאדם הוא אגואיסטי הכל הוא עושה מתוך אינטרסים משל עצמו ובגלל זה הוא ושום דבר אחר בעולם לא מושלם.

יש אנשים שזאת ההשקפת חיים שלהם ואז אם שום דבר לא מושלם אז למה להתאמץ אני ממש לא בדעה הזאת אבל אם כבר דיברנו על זה...

 

ברור שיש אינטרסים טובים!!מיריצ'י =)

וברעים צריך לדעת איך להישתמש....

אני פשוט שואלניגון הרועה

איפה אפשר לקיים מצוות ואהבת לרעך כמוך

בלי אינטרסים אישיים שפוגעים בקיום המצווה,

כלומר באיזו סיטואציה, או מה צריך לעשות בשביל זה?

נראה לי שזו הגדלות,דוסית גאה!

לנסות לקיים את המצוות בלי חיפוש אינטרסים אישיים, אלא לקיים רק כי ה' ציווה.

אוקי אז כאן האינטרס שלךברוקולי=)

זה לקיים את מה שה' אמר כדי שיהיה לך שכר בעוהב זה שוב בשביל עצמך...

לפי דעתי..קרבית

אין חיים בלי אינטרסים, אין מצב שנוכל לחיות בלי אינטרסים.

זה חלק חשוב מאוד בחיים שלנו.

כי בעצם, כל האינטרסים אישים, אבל נהפוך אותם לכלליים.איך?!ע"י קיום המצוות.

'ואהבת לרעך', נקיים אותה מתוך אינטרס אישי, וכך הפכנו את אותו האינטרס לכללי(!) 

 

למה האינטרס נהיה כללי אם את עושה מצות בשביל עצמך??ברוקולי=)

 

תראי,קרבית

כשאת עושה מצוות בשביל עצמך, את '"מזכה'"אחרים, כמו 'ואהבת לרעך', ואז זה הופך לכללי, כי עזרת למישהו.

זכות המצווה-בשבילי, אבל אח"כ, עשיית המצווה-בשביל אחרים. היא כללית.

ואז אותו האינטרס הופך מאישי, לכללי.

מי אנר שהם פוגעים?951753
*אמר951753
בד"כ נראה לי שזה לא ככה...אבגדה

אם אדם עושה משהו טוב-זה כי נראה לו שככה צריך לעשות ולא כדי להשקיט את המצפון...

ניגון הרועה,אוסקר

בס"ד

 

 

כתבו המפרשים שאכן קשה מאוד לרדת לעומק נבכי הנפש ולדעת אם לא מעורב במצוות אינטרס אישי, וחכמי תנועת המוסר הרבו לפשפש היטב במעשיהם כדי לגלות בהם נגיעות אישיות כאלה, אבל הוסיפו המפרשים שאם אני עושה את המצוות גם כשלא קיים אינטרס אישי, זה מגלה שגם בשאר המקרים לא האינטרס האישי הוא המניע העיקרי שלי.
 
למשל: אם אני רואה חבר שלי שרוי בדכאון ואני עוזר לו, זה באמת עלול לנבוע מאינטרס אישי, אבל אם אני רואה מישהו שפעם פגע בי ואני קצת נוטר לו טינה, וכעת כשהוא בדיכאון אני מתגבר על מידותי ועוזר לו, על אף שזה מאמץ נפשי עבורי, או שאני עייף כעת ואין לי כח לשמוע צרות של אנשים, ואף על פי כן אני עוזר לו, זה מגלה שגם בשאר הפעמים שעזרתי למדוכאים, עיקר המניע היה לשם שמים.
כמו כן לגבי עני, אם אני רואה עני מאוס ומסריח שמגעיל אותי בכלל להתקרב אליו, או אדם שפעם עשה לי משהו רע וכעת הוא במצב של עוני, ואני מתגבר על עצמי ובכל זאת נותן לו צדקה, זה מראה שתמיד כשאני נותן צדקה, עיקר כוונתי היא לשם שמים.
יוצא שלא הכל בחיים זה אינטרס אישי, וה' רואה את כוונת הלב ולפי זה משלם את השכר.
 
רק טוב
תודהניגון הרועה

די נרגעתי מהדברים שכתבת

בסופו של דבר כל דבר בעולם אפשר לחבר לאינטרס אישי..ארי צלוב

אבל בכל מקרה צריך לזכור שה' גם מסתכל על הפעולות וגם עם זה היה בשביל אינטרס את\ה כן עשית פה מעשה טוב וה' ישלם לך על זה
(אם עושים מצווה כדי לקבל שכר זה עדיין נחשב מצווה והלוואי שכולם יחשבו ככה עם זה יגרום להם לעשות את המצוות..)
אם רוצים לתת ולהרגיש יותר טוב בידיעה שזה בלי אינטרס אישי אז הנה זה שוב אינטרס אישי..

היתה לנו על זה שיחה בסמינריון לשירות. לא מסכימה.צורניקית

מצטערת, להגיד שאני עוזרת לאחרים רק כדי שלי יהיה טוב ואני לא ארגיש כאב- זה לחפש מתחת לאדמה אגואיזם... עצם זה שכואב לי על האדם שקשה לו, מראה שבאמת אכפת לי ממנו! וכשאני עוזרת לו זה הרבה מאוד פעמים בגלל שהוא צריך עזרה ולא רק כדי שאני אטפח לעצמי על השכם ואגיד "וואו, איזה תותחית את..." אם הייתי לגמרי אגואיסטית- לא הייתי הולכת לשירות לאומי. אז נכון שזה קשור גם במה שהחברה עושה, ואני גם מאמינה שלי באופן אישי זה יעזור בחיים, אבל בשורה תחתונה- כן, אני רוצה לעזור לאנשים כדי שיקבלו עזרה. נקודה. ונגיד שזה נכון וזה אגואיסטי לעזור לאנשים- אנחנו צריכים להגיד תודה שלעזור לאחרים זה מה שעושה לנו טוב, ולא לאכול שניצלים... (אולי גם

מסכימה. לא צריך לחפש מתחת לאדמה ולעשותמתלהב"ת גאה

את הדבר הזה עם היד מאחורי הראש שמנסה להגיע לצד השני.. 

והעיקר שזה לא צביעות..מתלהב"ת גאה
וואו זה עמוק!רוגעלך

בחיים לא חשבתי על זה שכשאני עוזר למשהו אני עושה את זה בשביל עצמי.

אבל עצם העובדה שאתה חושב על אנשים ומנסה לעזור להם זה "ואהבת לרעך כמוך".

אף פעם לא חשבתי לעזור למשהו כדי שזה לא יפריע לי..

זה תלוי בנקודת מבט שלך..

שאפו על הרעיון!

מה האינטרס האישי שלך כשאתה הולך להתפלל?951753
יש הרבהניגון הרועה

א לפגוש את החבר'ה,

ב להראות להם שלא הורדתי את הכיפה, או שאני שווה אליהם.

ג אני לא מתפלל בשביל הקב"ה אלא בשביל השקט הנפשי שלי.

אלו רעיונות עקרוניים, אני באופן אישי כן רואה בתפילה אינטרס,

אפשר לשאול "מה האינטרס שלך להתפלל?" בנאדם שלא מכוון בתפילה.

חוץ מזה כל התפילה היא בקשות אין בעיה למצוא בה אינטרסים.

אתה צודק 100% כול דבר הוא אינטרס אישי הכול!!!!!אין כמוני


קפץאין כמוני

אתה חבר של מישהו רק בשביל לקבל מימנו ואתה נותן רק בשביל לקבל!!!!!!

תמיד זה ככה משהוא רוצה להתווכח? מוזמן!!!

אתה מתנדב כי זה נותן הרגשה של סיפוק!!!

הכול זה רק מתוך רצון לקבל. מה לעשות אנחנו בני אדם.

אז בבקשה לא להתכחש לטבע שלנו!!!!!

תגובה...ירון קורצן

שובבה אל תפסיקי להתנדב...!! זו עצת היצר..

 

עצה שלי תמיד לפני כל מצווה תגיד.. "לשם יחוד קודשא..... הריני מתכוון לקיים את מצוות...כו'"

היה לנו עכשיו סרט ושיחה.~מישי~אחרונה

הסרט:"עקבות בחול", מכירים? על אדם בשם דוד חטואל שכל משפחתו נרצחה בפיגוע והוא החליט להמשיך, לחיות.

 

איך מהדברים שהתבאר לי שם זה שהוא לא חי רק את ההרגשה שלו- שבא לו שיהיה לו ככה. אם זה היה ככה אז הוא היה כל הזמן ח"ו מעלה טענות כלפי שמיא. אלא הוא חי בהרגשת שליחות. הוא היה מנהל בביה"ס ניסויי ורואים איך שהוא באמת מנסה לשנות. 
 

פתאום הבנתי שכן, אין מקום לאינטרסים אישיים. האינטרסים שלנו (שאכן יש אותם) צריכים להיות רק לטובת הציבור ולקידוש שם שמים. זה לא תמיד מצליח. אבל אם משנים גישה אני מאמינה שזה כן מצליח. הכל תלוי בדרך הסתכלות. שנזכה לדרך הסתכלות כזאת....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך