שאלה מאוד הלכתית ובקשה בקשתית.\לק''י\

לכבוד הרב המהולל השליטא!

שיצא לאגרא רמא מבירה עמיקתא!

כבוד הגאון הצדיק הקדוש

המתהדר המתנשא מעל כל ראש.

הפוסק לצאן מרעיתו הפסוקים

ודברי חכמתו מני ים עמוקים.

הרב אשר פיו מרגליות מפיק

(לעניי ישראל הם יוכלו להספיק.)

------------------------------

נשאלת השאלה אשר מבינתי העמוקה נשגבה, ולא מצאתי בה ידי ורגלי-  והדר-הדרתי שינה מעיני ותנומה מעפעפי- עד אמצא מרגוע לנפשי- וינתן לי בקשתי בשאלתי- עד שני חצאי המלכות ואען!  האם גם באדר א' מרבין בשמחה?? ומדוע לא יחול פורים גם בזה האדר? כי שאלוני תלמידי והגיעו עדי, אך אנוכי הסתר הסתרתי פני וכלימה אחזתני ובושה אז כיסתני, ואתה תקום תרחם כי עת לענות , כי בא מועד... ולכן שלחתי זאת האיגרא הרצים יצאו רצוצים,עם ודברי הדחופים.

----------------------------

ממני השואל בכבוד ובראש כנוע

אנוכי עפר ואפר הרב הצנוע,

אשר לו תואר ולו הדר

העניו מכל אדם הרב הנאדר,

עפר לרגליך ואור לנתיבתך.

אקווה שדברי יגיעו עדיך.

 

(ברכות יחולו על מי שתשובה הוא יחזיר (בטרם תרד חשכה על העיר),

אפשר מכתב להשאיר או הערה להעיר.)

 

 

תשובת המשיב השב לשובביםעמישבאחרונה
בס"ד לק"י

הנה ראיתי מכתבך מיום כ"ב לחודש אדר ראשון בשנת תשס"ח (תהא שנת סגירת חשבונות), על דבר השאלה מדוע זה לא נחגוג פורים פעמיים בשנה, גם באד"ר וגם באד"ש?

ובכן, נראה לי לנכון להביא המשנה ממסכת מגילה (פרק ראשון) האומרת ש"אין בין אדר ראשון לאדר שני אלא משלוח מנות וקריאת מגילה", ומשמע מכאן ששמחת פורים, ושכרות והוללות, ומצוות "הקא תקיא את קיבתך", קיימת אף כאן, באדר ראשון.
אך יש להקשות שהרי כבר שאל המשורר הידוע בשירו הידוע אף יותר: "מדוע לא יבוא פורים פעמיים בשבוע", וודאי שאין כוונתו לשבוע של שבעה ימים, אלא לשנה מעוברת, שמגיעה שבע פעמים בתשע עשרה שנים, ושאלת המשורר היא: "מדוע זה לא נחגוג פורים פעמיים בשנות השמיטה המגיעות בתדירות של שבע?". ואי לכך, נראה שיש כאן סתירה בין המקור התנאי למקור השירי.
אך אולי ניתן לישב הסתירה שמה שאומר "מדוע לא יבוא פורים", הכוונה לקריאת מגילה, שהיא עיקר הפורים (כמו שראינו שלמסכת העוסקת בפורים קוראים מסכת "מגילה"), ואזי אין כאן סתירה, אלא כולם מסכימים שצריך לחגוג ולהשתכר ולהקיא כדת וכדין אין אונס.

אך עדיין צריך לתמוה מדוע לא נהגו ישראל צאן שיכורים לחגוג הפורים פעמיים בשנת העיבור? ונדמה בעיני שנוהגים הם ככה כזכר לחורבן התרבות הפרסית, כמו שנהגו לומר ליצני הדור: "מה הנס במגילה? שפרסי עשה משתה", ואחרי זה חרבה התרבות הפרסית הקמצנית המהוללה. ועקב כך ומטעם זה, ראו בני ישראל לנכון למשוך ידם מן היין באדר ראשון, כדי להזכיר קמצנותו של המלך הפרסי, ואף הם, כמותו, מתקמצנים על היין. אך מה שקשה בעיני מאוד, זה על בני הבוסר, חומץ בן יין, בחורי הישיבות, שאף באדר השני הם מקימים יד וזיכרון לפרסי, ומביאים הם למסיבת השכרות וההוללות מיינות הפטישים אשר נקראים "פטישון" ו-"באגער", אשר מיוצרים מענבי הפלדון שבהר הברזל, ומאוכסנים בחביות שביקבי "הגולגולת המפוצחת". ופעמים מרחמים הם על הסובאי יין, ומגישים לפניהם מיקבי "הקיא האדום", אך גם זה טוב לו לאדם שירחיק קיבתו מהם. ועליהם נאמר כבר: "אל תהי בזוללי בשר וסובאי יין למו", אך על היינות המשובחים של יקבי "פנטזית השכרות" נאמר: "ויין ישמח לבב אנוש".

בברכת אלכוהול מסובב ובברכת "אל תקיא פן תאמר לחברתך תחנקי"
הגרו"ן צורב דקהילת "יין כי יתאדם"
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך