שתי שאלות:אבגדה

 

ראשית-כשערביה זקנה עיוורת תבקש ממכם שתעבירו אותה את הכביש, ולא תסכימו-זה באמת יהיה מתוך שיקול דעת נבון, והחלטה שכך אתם חושבים שצריך לעשות, או מתוך שנאה עיוורת?

 

ועוד שאלה: באותה סיטואציה-לו הייתם שוקלים האם אכן התועלת במעשיכם גדולה מהנזק-הייתם מעבירים אותה או לא?

 

ענו בכנות.

 

אפשר להצטרף לשאלה?asw

דבר שהציק לי הרבה זמן גם...

תחדדו עוד יותר-

אתה מתנדב במקום עם ערבים- מה תעשה?

רואה ערבי מתעלף ברחוב- תחיה אותו?

תחשבו על זה...

>>אספרנזה

ברור שהייתי מעבירה, ברור שהייתי עוזרת בכל דרך אפשרית.

בדיוק כמו שהייתי עוזרת ליהודי, או נוצרי, או סתם לגוי- או ערבי.

וזה כ"כ לא משנה מהו, מיהו, או..

 

 

אינלי עצבים ממש להכנס לנושא שוב,תן חיוך....=)

(כנראה שהתחילה בנוג"ה תקופת ה"ערבים"...)

אני לא הייתי מעבירה אותה ת'כביש, אני לא יעזור למישו שמשתייך לעם הערבי...

רוצים-תעזרו, אני לא יעזור לה.

 

ואת השאלה השניה לא בדיוק הבנתי...

אם ערביה תבקש ממני להעביר אותה את הכבישכנרית על הגג=)

אם יש שם עוד אנשים אני אנסה להתחמק בנימוס!

א'- כי זה מגעיל אותי (לא יודעת בדיוק להסביר למה, כשערבייה נוגעת בי יש לי צמרמורת מגעילה כזאת...).

ב'- כי זה יכול להיות מאוד מסוכן! במיוחד אם היא עיוורת שמכל האנשים (במיוחד אם יש גם ערבים) פונה אליי!!!

 

אין בזה תועלת ואין בזה נזק, וגם אם כן- אי אפשר לדעת!

אני חושבת כמו כנרית על הגגמתלהב"ת גאה
הייתי מעבירה אותה.שלום לאמונות
הייתי מעבירה אותהa.i

לא בגלל שיקול דעת נבון אבל בגלל המוסריות שלי כבנאדם

 

אני התנדבתי ב-2 מקומות עם ערבים (לא בכוונה..)~nhykb~

שניהם מקומות של חינוך מיוחד

 

בראשון זה היה ילדים, והילד הערבי (בן 5) עם פיגור, מאוד התחבר אליי והייתי סבבה איתו 

 

בשני זה היה יותר מבוגרים והיתה שם מישהי בת 21 שהיתה חברה של חניכה שלי.. ורק אח"כ גילתי שהיא ערביה.. כשגיליתי, קצת שיניתי את היחס.. כי לא היה לי פיגור, רק בעיה ברגליים.. אז נניח היא ביקשה ממני איזה משהו ואמרתי לה שעוד מעט אני אביא לה ואז "בטעות" שכחתי להביא לה.. 

 

אני לא חושבת שהייתי מעבירה את הערבייה את הכביש, סתם כי זה מזכיר לי את הערבי הזקן מהסיפור של הל"ה

*לה פיגור, לא לי =)~nhykb~
ואם זה משהו שהייתם בטוחים שאין בו סכנה?אבגדה
אם הייתי בטוחה שאין בזה סכנהענבל

נראה לי שכן הייתי מעבירה.

אי אפשר להיות בטוחים! חבל על הסיכון!כנרית על הגג=)

וגם אם בטוח אין סכנה- אם יש שם עוד אנשים הייתי מתחמקת!

לא מתוך אכזריות חס וחלילה, אלא מתוך פרנציפ! ולא, זה לא תינוקי להגיד את זה! אני רוצה להבהיר שלדעתי היא לא אמורה להיות פה!

 

שאלה אחרת אליך: אם זקנה חילונית עיוורת הייתה מבקשת ממך שתחזיק לה ת'יד ותעבור איתה את הכביש, היית עוזר לה?

כן. הייתי עוזר לה.אבגדה

למה לא?

כי זה נוגד אינטרסים אישיים!מלפפון חמוץ

(אם אתה לא שומר נגיעה אז השאלה גם ככה לא קריטית...)

אם יש שם עוד אנשים אני אפנה אותה (את הערבייה) למישהו אחר!

אבל זה באמת לא מתוך אכזריות, אם לעומת זאת ערבייה תתעלף לי מול הפרצוף, ברור שאני אעשה הכל כדי לעזור לה!!! פשוט חציית כביש, כשלא בטוח שהיא עיוורת, ולא בטוח שהיא נחמדה כמו שהיא נראית, ולא בטוח שהיא לא יכלה לבקש ממישהו אחר, זה לא קריטי! אני לא רוצה לוותר על עקרון שחשוב לי בגלל זה!

אממ.. בקשר לשמירת נגיעהענבל

אם אין עוד אנשים מסביב אז לענ"ד מותר לעזור לה.

וברור שאם הייתי רואה חילוני\ה והייתי לבד ברחוב אז הייתי עוזרת!

אם יש אנשים- לבקש מהם לעזור!כנרית על הגג=)

אם לא- פי אלף יותר מסוכן!!! זקן שמבקש טובה מנערה לבד ברחוב?.....

אז יש או אין כזה דבר-שמירת נגיעה?!תן חיוך....=)

אהה, הבנתי נכון?!

לבת מעמ"י לא הייתם עוזרים כי יש עוד אנשים ברחוב, ולערביה-כן...

אוקיי, שניה, תנו לי לעכל....

המום

רפואה שלימה!!!

אביגיל מה הקשר?!ענבל

אם הייתי רואה בן לא משנה מה הוא (כאילו לא אחד צעיר כי אז הייתי בורחת אבל בעיקרון) ולא היו אנשים אז הייתי עוזרת לו אבל אם יש אנשים אני לא אעזור כי אז אני באמת אעבור על שמירת נגיעה.

אז אני יכולה לומר לך שעיוורת לא תלך למקום שאין בותן חיוך....=)

אפחד..

אז אם יש לכם כזה דבר שמירת נגיעה-תקיימו אותו.

היא הולכת ברחוב נראה לך שהיא שמה לב אם יש אנשים???ענבל
לא יודעת מה הייתי עושהענבל

אבל מה שהייתי עושה הייתי עושה משיקול דעת ולא מתוך שנאה עיוורת.

גם אני לא ממש הבנתי את השנייה ברור שאם יש יותר תועלת אז כן הייתי מעבירה אבל לא יודעת גם אותי זה קצת דוחה.

 

 

הייתי מעבירה אותה.ניגונים

בגלל המוסריות שלי כאדם.

מה זה משנה חילוני לא חילוי?!?יעלי=)

בכל אופן, זקן/ה מבקש/ת ממך להעביר אותה את הכביש תעזור לה!!!!

 

למה לא?עצבני

כי זה איסור נגיעה??????

 

 

ככה אתם מראים לה את הדת שלנו -ככאלה שלא מעבירים אותה את הכביש כי ביא בת ואתה בן (או להיפך)..

כאילו זה אשמתה שהיא זקנה וקשה לה לבד??

הייתם רוצים שככה יעשו לסבתא / לסבתא רבא שלכם??

 

 

תחשבו על זה שניה בהיגיון!!

מתפשרת- הכל תלוי במצב שבו אתה נמצא באותו רגע!כנרית על הגג=)

אבל חייבים להיזהר! "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"! וזה יותר חשוב מ"ונשמרתם מאוד לתדמיתכם"...

הייתי מעביר בכל מקרה<אריאל>

אני לא שונא תינוקות ערבים, או זקן ערבי, או ערבי שהולך ברחוב.

אני שונא את הלאומיות הערבית, את המחשבה ההזויה שא"י שלהם.

 

להתאכזר ללאומיות שלהם זה דבר אחד, להתאכזר אליהם זה דבר שני.

 

 

אם זה בא"י לא הייתי מעבירה!אבודה!

אני יודעת שזה לא יפה ובלה בלה בלה- האמת שגם אני לא חשבתי על זה ככה פשוט פתאום עמד לנגד עיני הסיפור של שיירת ל"ה שכולם מתו בגלל אישה אחת מסכנה! אין איפה לרחם! כל דבר יכול להיות חשוד! ואם אני יאמר לה בעדינות שאני יהודיה ואני לא מעבירה ערביות ולא נוגעת בהם אולי היא תבין משהו ותפנים שזאת הארץ שלי!

ואם לא היית צריכ הלפחד?אבגדה

נראה לי הייתי צריך לשאול מה הייתם עושים אם היה מתעלף לידכם ערבי זקן, ויש לכם בקבוק מים ביד....

בזה בטוח אין סכנה...

אני הייתי מעבירהמתנחבלת

שיהיה קידוש ה'

אם זקן ערבי היה מתעלף לידי הייתי מתקשרת לאמבולנס,תן חיוך....=)

אבל לא בשבילו..בשבילי...שיבואו להרים לי את הרגליים...

ואז אם הם היו רואים אותו-היו עוזרים גם לו.

אני לא מבינה, אתם כאילו אומרים שצריך לעזור לערבים?אם כן-קודם תעזרו לקרובים אליכם ולעמ"י...אח"כ לערבים ימ"ש!!

כן. זה מה שאנחנו אומרים.הרהור

מה זה קודם לעמ"י?! ערבי התעלף לידך!! תתני לו למות?! |מזועזע|

ממילא לא הייתי עושה שום דבר מועיל אחר..ברוקולי=)

ותלוי מי זאת הערביה...

אם היא שכנה שלי ואני מכירה אותה(זה לא שנאה עיוורת זה שנאה מתוך זה שאני מכירה אותה..סתם..) שתיחנק!!!ואם לא אולי..

לא קראתי את כל התגובות ..סתם אחת

אבל אני יודעת שאני לא הייתי מסכימה להעביר אותי( נראלי ) כי מבחינתי היא פוגעת בעמ"י (א ל תתחילו להתווכח על זה פה, אין לי כוח ! )

 

אני הייתי מעביר אותהido_100

לכל אלה שאמרו שלא יעבירו את הזקנה אז אתם באמת מתעוורים בעקבות השנאה.

לי יצא כבר לעבוד עם ערבים וכן זה בהתחלה הרתיע בכל זאת ערבי. אבל עם הזמן לומדים שלא כל הערבים רוצים בהשמדת מדינת ישראל ויש כאלה שרוצים לחיות בשקט ללא מפריע.

 

אותה זקנה עיוורת שיצא לה להיוולד ערבייה לא אשמה בכך ולכן אני אישית אעביר אותה את הכביש.

 

בקשר לשאלה השנייה אני לא מוצא נזק בלהעביר אישה זקנה את הכביש אלא רק טוב כי עצם העובדה שאתה יהודי העביר אישה זקנה את הכביש יכול לשנות אף את תפיסת עולמה כלפי יהודים

 

כל נשמה של אדם בוחרת למי היא תשתייך.תן חיוך....=)

אבל אם אתם מדברים על ערבי-אז אני מבינה שהמשפט לא נכון כי הם לא בני אדם או כלשון מי שלא מוכן לפגוע בצלם האנושי שלהם- אדם שאיבד את האנשויות..(תסבירו במה זה שונה...)

ואם הם לא היו רוצים "לריב" איתנו הם מזמן היו עפים מהארץ כי היא שייכת לנו!!!!

וכבר נאמר המשפט-ערבי טוב זה ערבי מת!!!!

את יותר מידי קיצוניתido_100

הם בני אדם ואת לא יכולה להתווכח עם זה. נכון יש חלק לא קטן שאיבד צלם אנוש אבל זה לא סיבה להכליל את כולם

אני הקיצונית פה...בדיחת השנה אם לא החיים...תן חיוך....=)

תשאל תיירים (גויים!לא יהודיים!!)...

תראה מה הם יענו לך...ואח"F נדבר...סבבה?(בתור אחת שעשתה את זה כבר..)

אני בהחלט לא יודעת מה הייתי עושה...ד"ר אריקאחרונה
עבר עריכה על ידי ד"ר אריק בתאריך ז' אב תשע"א 11:03

בס"ד

כי אף פעם לא קרה לי דבר כזה...אבל...

אולי הייתי מעבירה, אבל ההרגשה בלב הייתה די מבואסת...

אני די לא מחבבת ערבים, יש לי משהו נגד כולם, כן, גם נגד תינקות וזקנים.

היה לי מקרה שהתנדבתי בבית חולים והיה ילד בן פחות משנתיים שהיה חולה בסרטן והוא רצה בלון, הבאתי לו, אבל אחר כך כל הזמן חשבתי מה יקרה אם בעוד 20 שנה, הוא לא יעשה משהו? משהו כמו פיגוע, משהו כמו רצח...

כן, זה עושה משהו בפנים, למרות שהוא תינוק ולמרות שהוא חולה בסרטן!

אבא שלי מכיר את כל הערבים מהכפר הסמוך, הוא יכול לנסוע בכביש, לראות ערבי, לעצור ולהגיד לו שלום (כאילו, הוא יכיר אותו...).היה פעם שנסעתי איתו באוטו והוא עצר ליד ערבי שרכב על חמור... הוא היה ניראה מה זה סבא זקן וטוב כזה, חמוד, עם חיוך של 3 שינים אולי....זקן, זקן... ששאלתי את אבא שלי מי זה הוא ענה לי:
"אה, זה פואד, בן 60, אולי... אה! ולפני 20 שנה הוא היה חבלן של הפתח..."

אז אני חושבת פעמיים לפני שאני מסתכלת על ערבי, מצטערת, אני נזכרת בדברים שערבים עשו לי, ושעשו לחברות שלי, ושעשו לעמ"י בכלל...וקצת קשה לי עם זה...תזכרו מה היה במחברון בתרפ"ט...חיפוש קצר בויקיפדיה יכול לעזור...

 

 

ואסביר בקצרה מה זה אומר "חבלן בפתח", למי שלא הבין- הוא מכין את הפצצות של המחבלים וכ"ו..=]=]

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך