השליח שניצח את המחלה הנוראה ● מונולוג מטלטלמושיקו
הרב יעקב שמולביץ, בית משיח
ד אב ה'תשע"א (04.08.2011)
בנימה אישית אני מבקש לשתף את ציבור הקוראים של 'בית משיח', בפורענות שעברתי בעצמי בשנה האחרונה, אבל במבט לאחור, אפשר למצוא גם בפורענות זו הרבה נקודות של נחמה. מדובר במחלה הידועה – ותודה לא-ל שברחמיו הרבים כבר החלמתי ממנה בעזרת כמה רופאים, טיפולים ותפילות רבות. הסיפור האישי הוא ארוך, ואתמקד כאן רק במספר ארועים שעברתי בתקופת המחלה שאפשרו לי לנצל אותם לעבודת ה' ולעבודת השליחות.

כשהתגלתה בגופי המחלה "ההיא", הבנתי שהגיע הזמן להשתמש בכל הכלים שקיבלתי ולמדתי במשך החיים. אחד הכלים קובע, שאם אתה חרד ממשהו מפחיד ביותר, אמור לעצמך מה האפשרות הכי הכי גרועה שיכולה להתרחש, ואז תראה שגם זה לא בלתי נסבל. במקרה של המחלה שהייתה לי, הדבר הכי גרוע זה המעבר לעולם שכולו טוב (אז עוד לא ידעתי שיש גרוע מכך...). אני זוכר את אותה סעודת ליל שבת, בה ישבו סביב לשולחן עשרים מצאצאי, מזגתי לבנים "משקה" בכוסיות, הרמתי את הכוסית ואמרתי לרעייתי "לחיים! בעזרת ה' הכל יהיה בסדר, אני אהיה בריא בקרוב ממש". 

לא מעט דמעות, נוגבו להן בחשאי, שם, סביב שולחן השבת. אבל נכון לאותה נקודת זמן, אלו היו פני הדברים, מחלה ארורה לצד תקווה גדולה לרפואה שלמה.

רפואה רוחנית 

מטבע הדברים, לא הסתפקנו בדמעות ובאמירת "לחיים", אלא ניצלנו את כל הקשרים שיש לנו עם בתי הספר בבית שאן, פנינו לכל המנהלים בהצעה ובבקשה לזרז את ברכת ה' לרפואה, שיבדקו את כל המזוזות בבתי הספר. את המבצע ריכזה רעייתי תחי'. בעוד אני עושה את דרכי אל חדר הניתוח, היא המשיכה לקבל נתונים מכל המנהלים על תוצאות הבדיקות. בית ספר גדול אחד מסר לבדיקה מאה מזוזות, חמישים מתוכן היו כשרות. כל השאר הוחלפו בחדשות. גם שאר בתי הספר נעתרו לבקשותינו ובתוך כמה ימים נבדקו כחמש מאות וחמישים מזוזות.

גם כשהגענו לבית הרפואה בהמתנה של כמה שעות לקראת הניתוח, עברנו במחלקה, אני ואשתי, ועסקנו במבצעי הרבי. הצעתי לגברים להניח תפילין ואשתי כתבה עם הנשים לרבי. היה שם יהודי מבוגר שכבר קטעו לו כמה אצבעות ברגל והוא היה מאושפז לכמה ימי טיפול. אחרי שהנחתי לו תפילין, ביקש לרכוש תפילין חדשות. שאלתי אותו אם בעוד ארבעה ימים הוא יהיה עדיין במחלקה, והוא השיב: "כן בוודאי. הרופא אמר לי שזה ייקח לפחות שבוע". כעבור שעתיים ראיתיו לפתע לבוש חגיגי, בדרכו לעבר היציאה. שאלתי אותו "מה קורה?" והוא השיב שהרופא הגיע וראה שהרגל בריאה לחלוטין, ושחרר אותו הביתה. הוא אפילו לא הבין מדוע אני מתפלא, "הרי הנחת לי תפילין", אמר בפשטות.

אדם נוסף שכב במחלקה במצב 'צמח', ל"ע. בתו שישבה לידו הסבירה לנו שבשבוע שעבר הוא עבר ניתוח. הוא דווקא החלים יפה מאוד אבל לפתע עבר אירוע מוחי ומאז הוא לא מזהה ולא מגיב כלל. הנחתי לו תפילין במצבו הוא ואשתי כתבה לרבי בעבורו ברכה באמצעות האגרות קודש. כעבור שעתיים בתו הגיעה אלינו בריצה ובהתרגשות: "בואו תראו את אבא שלי, הוא פתח את העיניים ומשוחח עם בני המשפחה". בהמשך הגיעו עוד בני משפחה רבים ששמעו על הפלא שהתרחש, כולם דיברו על "המלאכים" שהקימו לתחיה את ה"צמח" החולה.

מאות מתושבי בית שאן (ולא רק) קרעו את השמים בתפילות ובהחלטות טובות. בחלוף שבועות וחודשים, שמענו מעוד ועוד יהודים שהתפללו בשבילי בבתי הכנסת, בבתי הספר, בגני הילדים, בבתים, בכותל, במירון, ובעצם איפה לא. שיעורי תורה חדשים נוסדו, ספר התהילים כולו חולק לאמירה בין בני משפחות מידי יום ביומו.

אמירת תהילים ושלושת הכדורים

אחרי הניתוח להוצאת הגידול הממאיר, יש תופעה ידועה של קושי בנשימה. הריאות נמצאות בטראומה והרצון הטבעי הוא לנשום נשימות קצרות וחלשות. כדי לתרגל נשימה עמוקה, מעניק בית הרפואה לכל מנותח, מכשיר נשיפה מפלסטיק שקוף המכיל שלשה תאים, ובכל תא כדור פלסטיק, האחד יותר כבד מרעהו. נשיפה חזקה, מעלה את הכדור הקל יותר. נשיפה יותר חזקה – את הכדור הקל ואת משנהו הכבד יותר. נשיפה חזקה במיוחד (שאפילו הבריאים לא ממש מצליחים) מרימה את שלושת הכדורים. מדי יום ביומו לאחר הניתוח – מגיעה האחות ובודקת את ההתקדמות בנשימה לפי מספר הכדורים שמתרוממים.

את המתקן הזה ניצלתי להפצת יהדות. מיד לאחר השחרור מבית הרפואה, ביקרתי בבתי הספר ובגני הילדים והצגתי בפניהם את 'המשחק' ש'זכיתי' בו.

"בטח שמתם לב שלא הייתי כאן כמה ימים", אמרתי לילדים, "הייתי בבית הרפואה ושמעתי שהתפללתם בכל יום שאהיה בריא. אז באמת התפילות עזרו מאוד; עשיתי ניתוח קטן ולאחר מכן שוחררתי לביתי. בבית הרפואה קיבלתי את המשחק הזה", כאן הצגתי אותו בפני כולם והסברתי להם איך הוא עובד, וכיצד הצלחתי להתקדם בנשיפות הכדורים בזכות תפילות הילדים. הדגמתי בפני הילדים את ה'משחק' החדיש, ונשפתי בכל כוחי כדי שכל שלושת הכדורים יעלו גם יחד. הילדים בכל הכיתות ובגני הילדים מחאו כפיים, ואני הסברתי כמובן שההצלחה היא "בזכות התפילות ופרקי התהילים שאמרתם בעבורי".

פורענותם של תופעות הלוואי

ואז הגיעו הטיפולים הכימותרפיים. מבלי להיכנס לפרטים, הטיפול עצמו נמשך אמנם "רק" ימים ספורים, בכל סידרה, אך תופעות הלוואי מגיעות אחר כך, ולפעמים הן קשות ומפחידות לא פחות מהמחלה עצמה. 

השבת הראשונה אחרי הטיפול הכימותרפי היתה השבת השחורה... כבר ביום שישי הרגשתי תחושה מוזרה, לא מוכרת ולא נעימה; כמו רעל שנכנס למוח ולכל הגוף. בשעות הצהריים של יום שישי ניסינו לטלפן למוקדי רפואה שונים כדי לקבל ייעוץ ולשאול לטיב התחושה, אך איש לא ענה בהם. 

על אף התחושה המוזרה והמפחידה, עם כניסת השבת צעדתי לבית הכנסת. באמצע תפילת מנחה התחושה התחזקה, ועם סיום התפילה הרגשתי שאני לא מסוגל לעמוד ולומר דבר תורה בפני הציבור כפי שאני עושה בכל שבת, אפילו לא בישיבה. ביקשתי מאחד המתפללים שיאמר דברי תורה במקומי. בתוך רגעים אחדים הרגשתי שאני עלול להתעלף בכל רגע, ועדיף שזה יקרה מחוץ לבית הכנסת. יצאתי בשקט מבית הכנסת והלכתי הביתה.

כל השבת הייתי ספון במיטה, ספק ישן ספק הוזה, ובלא ספק דואג וחרד, לא יודע מה קורה אתי ומה יהיה. את הקידוש וזמירות השבת, כמו גם את ההבדלה, שמעתי מהמיטה במעורפל, כמו ממקום רחוק מאוד. רק כמה שעות לאחר צאת השבת, בתוספת אי אלו כדורי הרגעה, מצאתי מעט מרגוע לנפשי. בכל יום נוסף שעבר, חזרתי מעט לעצמי, התאוששתי והתכוננתי לטיפול הבא...

באותם ימים גיליתי כוחות שלא הכרתי בעצמי קודם לכן. לפעמים חזרתי לבית שאן לאחר יום טיפולים ממושך, ומיד יצאתי למסור את שיעורי התורה הקבועים, לפעמים שניים או שלשה באותו ערב, ורק אחר כך הלכתי לנוח. היו משתתפים בשיעורים ששאלו בחשש, האחד את רעהו, לפשר צבע הפנים הצהוב... אבל באופן כללי השיעורים התנהלו כרגיל.

הטיפולים הבאים היו יחסית הרבה יותר קלים. כבר ידעתי מניסיוני שהתחושות הקשות נלוות למשך כמה ימים אך זה עובר. ידעתי גם שאמנם מדובר ב"פורענות" מסויימת, הרגשה קשה, אבל אין מה לעשות וזה חלק מתהליך הריפוי.  חשבתי לעצמי שזו הדוגמה הכי קרובה למצב של גלות קשה, שכל כולה אינה אלא למען הגאולה. וביחד עם זה אנו מתפללים וזועקים: די לגלות, די לתרופה המכאיבה, אנא ה', הגיע זמן הגאולה!

אל תסתכל בזקנקן אלא במה שיש בו

אחת הפורעניות מתופעות הלוואי של הטיפולים, היא נשירת השיער, דבר שאמנם לא כואב פיזית לחולה המתרפא, אבל גורם מבוכה רבה לכל הסובבים אותו. כשהגעתי לבית הספר בו אני משמש כרב, ראיתי בהלה עמוקה על פניהם של הילדים. חלק העזו ושאלו אותי "הרב, מה קרה לזקן שלך?" חלק לא הבינו מי זה האיש הזה שדומה ולא דומה לרב יעקב... רוב הילדים אפילו לא העזו לשאול. חלק הסתכלו כמהופנטים בתופעה המוזרה, חלק פרצו בצחוק וחלק הסתובבו וברחו בבהלה.

באותו היום התקיים בבית הספר טקס כללי לכבוד ראש חודש ניסן וברכת האילנות. מנהל בית הספר שאל בעדינות, אם אני מעוניין לשאת דברים בפני הילדים. השבתי בחיוב, וכשהגיע הזמן, נטלתי את המיקרופון ופתחתי בברכת 'בוקר טוב' ו'חודש טוב', בקול הכי שמח שיכולתי. סיפרתי שכמה ילדים פנו אלי ושאלו אותי מה קרה לזקן, והסברתי שהייתי חולה והייתי צריך לקבל תרופות, שאחת מהן גורמת לנשירת שיער. הרופא שאל אותי אם אני מוכן לקבל את התרופה הזו, והשבתי שאם התרופה תועיל לבריאותי, אז אני מוכן על אף שזה ישפיע על השיער והזקן. "אז אתם רואים ילדים, הזקן שלי 'הלך לטייל', ובעזרת ה' עוד מעט הוא יחזור"... 

ברגע שהילדים והמורים שמעו אותי מדבר בצורה גלויה וכנה על המחלה ותופעותיה, הם גם ראו שהחולה נואם במרץ רב ומעביר הנחיות ברורות להתנהלות טקס ברכת האילנות, הם די נרגעו. 

לסיום אמרתי להם את הפתגם "אל תסתכל בזקנקן אלא במה שיש בו". חלק מהילדים צחקו אבל ראיתי גם שחלק מהמורים בכו פתאום...

להתפלל, רק בנוסח חב"ד

לא רק ילדים, גם מבוגרים מגיבים בצורות שונות על תופעות הלוואי. יש חברים טובים וגיבורים שצלצלו מדי כמה ימים לשאול 'מה נשמע?' 'איך אתה מרגיש?' יש כאלו שנרתמו לעזרה ממשית בצורה מעוררת השתאות, באו לבקר, עזרו ככל שביקשתי והרבה מעבר לזה. אבל יש גם תגובות שונות של אנשים; חלק כמעט מתעלפים מצער ומדאגה לשלומי, ואני צריך כמובן חצי שעה להרגיע אותם. חלק "חושבים קדימה" ושואלים 'כמה ילדים יש לך', ובאיזה גילאים, ויש כאלה שפשוט רואים ועוברים למדרכה השניה...

יום אחד הגעתי לתפילת ערבית בבית כנסת חב"ד בצפת. ניגשתי לאחד הגבאים ואמרתי לו שאני "חיוב" ושאלתי איפה אני יכול לגשת כחזן לתפילת ערבית. הגבאי לא זיהה אותי, על אף שאנו מכירים מימי קדם; הוא לא אשם כמובן, הוא הכיר אותי עם זקן ארוך ופתאום אני בא אליו כמו יהודי ליטאי, ללא זקן. הוא שלח לעברי מבט חשדני, ואמר לי: "אתה יכול להיות חזן, אבל רק בנוסח חב"ד". הוא הבהיר לי ש"כאן זה בית כנסת חב"ד וחייבים להקפיד על הנוסח".

לא רציתי להביך או להבהיל אותו דקותיים לפני התפילה, ולכן לא אמרתי לו מי אני, שלא יתעלף... רק שאלתי ב"רצינות תהומית" אם באמת חייבים להתפלל רק בנוסח חב"ד. הוא הדגיש באזניי שאכן חייבים, ולטובתי הוא ממליץ לי עוד לפני התפילה לדפדף בסידור ולהכיר את נוסח התפילה "כדי שאחר כך לא יהיו בעיות".

•     •     •

אני נושא תפילה – ומאמין שכולם יצטרפו אליה – ששבת 'חזון' הקרובה, לא תהיה עוד "שילוב של פורענות ונחמה", אלא שיהפכו לגמרי ימים אלו לששון ולשמחה ולמועדים טובים לבית ישראל, בביאת משיח צדקנו בפועל ממש, תיכף ומיד ממש.

 

לפני

 

ואחרי (מימין)

 

יעקב אריה בן רחל+mp8

שאלוקים ישלח רפואה שלמה ומהירה,

ויאמר לצרות כל המשפחה ועמ"י- די!!

 

ותודה על הכתבה המרגשת!

רפו"שמניי770
שמעתי מחבר משותף, אבל לא ידעתי על המצב כה חמורhaim770אחרונה

ב"ה

בשבוע שעבר במדורו הוא סיפר, על חבר, שחלה במחלה ושבזכות התפילות, המחלה עברה, ידעתי שהוא מדבר על עצמו. אבל השבוע כשראתי את התמונה נדהמתי, וכמו שהוא מספר, אם הייתי פוגש אותו לא הייתי מזהה.

וכמו שר' יעקב כותב בסוף מאמרו על תסתכל בזקןקן....

ר' יעקב שה' ישלח לך רפואה שלימה ושהכל יישאר רק זיכרון מפרק בחיים.

עוד יותר נדהמתי מהכושר הסתגלות של ידידי, שמכל מצב מוצא הוראה בעבודת ה'.

ולאלו שמחפשים הוכחות, שליח כזה, בכזה מדרגה, איננו ההוכחה הברורה ביותר שהרבי הוא המשיח???

אם לו, אז גם כשיגיע, לא תקבלו אותו !!! דחוף לעשות בדק בית בדרגת אמונתכם בנושא גאולה ומשיח.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך