רחמים יקירי--ג' במיוחד בשבילך ועכשיו בגדולshaik
שייקה התלהבת מהמזוזה בבן גוריון?haim770
ב"ה אתה יכול לכתוב יותר גדולה לשדה התעופה קנדי !!!
שבת שלום
אוףףף איזה כבדים אתם
shaik
הערות:שלום 22
א- יפה מאוד.
ב- לא הבנתי מדוע לשנות צורת רגל ימנית של הה' מהמקובל. זה גורע מיופי הכתיבה.
ג- אם תעגל פחות את הפינה הימנית של הת', זה ישפר מאוד את הכתב.
ד- הייתי ממליץ לעבות מעט הכתיבה, אך נראה שאתה כותב בסרטוט כפול. לדעתי כדאי להתרגל לכתוב ללא שרטוט כפול (מכמה סיבות). אם אינך כותב עם סרטוט כפול- אני מחזיר הערה זו, ומשאיר ההערה לגבי עובי הכתב.
ברכה והצלחה.
תיקון להערה ב: השמאלית (לא הימנית).שלום 22
איפה יש ג'?רחמים-
פשוט אוהב את הכתב שלך
לגבי ההא התכווננו שתאריך את הרגל לא לעבות
תודה על המחווה אחי
רק שאלה אם כבר כותבים ככה גימל אז למה היא לא מצטרפת לאותיות שאיךן להם רגליים?
שלומק'ה אתה צודק בצורה כל כך חזקה שזה מפחידshaik
אכן לא נהגנו לעשות כך רגל השמאלית וזה "נכפה" עלי כבר אוטומטית מהקולמוס (הנה הוא עוד פעם מאשים מישו אחר .....פפפפ) אשנה בלנ"ד מייד. הייתי עושה כנהוג לפני כן, והשינוי קרה כ"כ לאט ובהיסח הדעת שכבר התרגלתי (אני בטוח שאתם מכירים..)
בקשר לאות ת --מממממ.... נראה לי שאשאיר כך מה אתם אומרים ???
וכעת, לעבות את הכתיבה???? לאאא!!! זה מה שחסר לי עד שהגעתי לעובי המושלם...
חוץ מזה הקולמוס המדובר (נוצה) כבר כתב הרבה יריעות ויש לי תחושה שהוא ימשיך איתי עוד הרבה (אמן נצח סלה ועד).
תודה לך על ההערות הכנות!!!!
רחמים(ק'ה), איזה כיף המחמאה שלך חבל"ז....
ה--ה'א בדרך לשיפוץ סופי ב"ה בלנ"ד (אופס ביקשו פה בלי ר"ת , סליחה "ראשי תיבות", אז: "בעזרת השם בלי נדר")
שבוע טוב(שיהפך לששון ולשמחה)
אות והדר, מחכה לך....
יפיפהאות והדר
אין לי הערות חוץ ממה שהעיר שלום
אני מסכים אתו בקשר לת"ו אע"פ שזה ממש לא מוכרח וכתב מרמלדה גם בלי שתתקן,
אבל אם תתקן זה יתן הרגשת זרימה וריבוע לכלל הכתב וזה יותר נעים לעין אומנותית (בגלל זה אני עושה מרובע לגמרי כמו בכתב בבלי שזה יותר נעים לי לעין אע"פ שזה פוגע בזרימה). העיגול של ת"ו צריך להיות כמו של קו"ף בעיגול צר...
הרגל של אות ה"א ממש מהודר לכתב אשכנז, ככה אני ממליץ לעשות אותה בכתב אשכנז (כעין יו"ד)
איזה גודל הספר?
זה ספר ראשון שלך?
למי אתה כותב אותו? (מקווה שלפרטי!)
כמה זמן לוקח לך עמודה (נראה לי איטי קצת ומאוד מושקע, נראה לי יש לך צורך (די הרבה) לעבור על האותיות ולשפץ אותם)
ממש נהנתי מהכתב, עלה והצלח
על הספר...shaik
ראשית תודה לך אות והדר,
הספר גודל 56 (הסטנדרטי....
הראשון שלי מודה באשמה.....
כותב לעצמי לשם המצווה...ואיטי ביותר כי אני לא ממהר לשומקום...
כתבת שצריך לעבור על האותיות, אילו אותיות חוץ מ--ה' ו ת'? אני חושב שכל השאר די טובות לא?
זה לא מה שהתכוונתיאות והדר
כל האותיות שלך דבש וסוכר
התכוונתי שנראה לי שתוך כדי הכתיבה אתה מרגיש צורך לעבור על הקווים שוב ושוב.
כלומר אתה כותב ומשפץ קצת פה וקצת שם שזה קצת מאט את הכתיבה. כך נראה לי
הבנת?
אופססס...עכשיו הבנתייshaikאחרונה
האמת, בזמן האחרון (+העמודה המצולמת) לא כ"כ הרבה...
וכמו שכתבתי, אני לא ממהר אז אני מרשה לעצמי להשקיע קצת יותר שיהיה בסוף תוצר מושקע וכתב קצת יותר "עבה"--מבחינת הקווים שבד"כ דקים ולא מבחינת עובי האות...
עכשיו כשאני חושב על זהה....באות ב'...חחח
תודה שוב
ביי
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.


