טוב, החלטתי לא לנצל"ש למישי, אז פתחתי שירשור חדש..בת-ישראל-וציון

תגידו, נכון אתם עושים בחודש אב פעולה על גוש קטיף וזוכרים אותו שנה אחרי שנה? ומה קרה לחבל ימית, גם שם השקיעו ובאו והרסו להם, גם זה היה חלק מארץ ישראל (בניגוד לדעות שרווחו בעבר), שממה, ויהודים באו והתנחלו שם ובנו שם דברים מדהימים, למה אף אחד אינו זוכר את חבל ימית? למה לא מעבירים פעולות על זה שבטי נבטיםנצינים-מעלות ואולי אפילו מעפילים אפילו יודעים שאי פעם היה בסיני ישוב יהוי שגם שם הממשלה בגדה בהם והרסה להם את הבית??

לידיעתכם- מבירורים נראה שהמקום היחיד שבו ישנם פעילויות לזיכרון חבל ימית הוא בחבל לכיש.

לידיעתכם- יום פינוי ימת הוא ב' אייר התשמ"ב (1982).

אולי הגיע הזמן להתחיל לזכור? להביע הערכה? לקוות לחזור?

 

-אבקש ואשמח לתגובות-

"עוד אבנך ונבנית"!

צודקת... יישר כוח על זה!!!אלחי
צודקת לגמרי, אצלנו אישית בבית ימית זה כן מדובר...עץ על מים

אבא שלי היה בפינוי ימית מהמתבצרים נראלי... אז ...

אני מהגושאני ואנוכי

ובאמת אני כל שנה לא מבינה למה הופכים את אנשי הגוש למסכנים!! כאילו, כשמאבלים על הגוש לא אמורים להתאבל על חורבן אישי של הבתים של אנשי גוש קטיף האבל אמור להיות בכללי על ארץ ישראל..

באמת שאני לא יודעת למה עושים ככה.. צודקת לגמרי

באמת.. אני בקושי יודעת על זה משו...תהילול

ומה קשור חבל לכיש לימית???

איזה ישובים שם עושים משו לזיכרו??

תהילולאתר זכרון ימית

בחבל אשכול גרים מגורשי ימית ויישוביה.

חלק מהיישובים הם מושבים שהיו בפיתחת רפיח (חבל ימית) והם נעקרו לפתחת שלום כמו פריאל פריגן סופה חולית ועוד.

אני שאלתי לא מזמן את המורה שלי,תן חיוך....=)

והיא אמרה לי ככה:

"נכון שימית נכבשה או משו כזה, אבל היא בכלל לא היתה בשטחים של א"י..."

ואני שעות ניסיתי להתווכח איתה על זה אבל...

 

צודקתאתר זכרון ימית

את צודקת מאה אחוז ולכן הקימו קבוצה של ימית בפייסבוק והם בעזרת ה' מתכננים מפגש של כל מגורשי חבל ימית שנה הבאה לציון 30 שנה לפינוי ימית.

כולם מוזמנים להצטרף לקבוצה ולהיכנס לאתר הזכרון לימית בכתובת : www.yamit.lanegev.co.il

 

כמו כן יש מוזיאון הגדת חבל ימית במושב דקל במועצה אזורית אשכול.

ממש חשוב לבוא לשם ולפרסם את המוזיאון 

פרטים על המוזיאון: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/211502

 

"הגדת חבל ימית" – מרכז מבקרים

פה תפגשו אנשים, נופים ומעשים שהפכו למיתוסים בהוויה הישראלית. כאן תשמעו את סיפורו של חבל ימית, שהקמתו החלה בשנת 1971 ובשנת 1982 
הוא נעקר בעקבות חתימת הסכמי קמפ דיוויד.
כאן תתרגשו מהסיפור המלא בקסם העשייה, הערכים והתקווה.
"הגדת חבל ימית" במושב דקל אשר בחבל שלום, במועצה אזורית אשכול.
בתיאום מראש: תמי שיבת – 052-3965589 / זהבה שקד – 054-6668856

 

מי שרוצה עוד פרטים ותמונות  מוזמן לשלוח מייל ל : sinay.yamit@gmail.com

עד כמה שאני יודע יום פינוי ימית זה בכ"ח בניסן.-פשיטא-

באמת אף אחד לא זוכר את זה אבל אבא שלי כל שנה מדבר על זה עם הכיתה שלו בבית ספר, ובטוח יש עוד אנשים שעושים את זה.

פשיטא זה מכ"ח ניסן עד ב' באייראתר זכרון ימית
בעז"האחת העם...

עוד בימים הקרובים נזכה לגאולה שלמה ולהחזרת גם הגוש גם ימית וכל חלקי ארץ ישראל!!


נ.ב

יענו הקפצה...

תודה לכל המגיבים,בת-ישראל-וציון

חשבתי על זה- אולי אפשר לעזור להעריך את ימית, לגרום לעם לקוות לחזור אליו כמו שמקווים לחזור אל גוש קטיף (ואח"כ נעבוד על עבר הירדן המזרחי חושף שיניים), לפי דעתי ולפי מה שהבנתי, "הבעיה" בחבל ימית היתה שלא הגדירו אותה כחלק מארץ ישראל, (חשיבה הגיונית, האדם שהורה על הפינוי היה מנחם בגין, איש ימיני, מפקד האצ"ל ופעיל בבית"ר, הוא לא היה מסכיפם לוותר על חלק של ארץ ישראל..אם היתה מודעות שזה חלק מארץ ישראל). הרעיון הוא פשוט לגרום למודעות- עכשיו יש שתי שאלות- אחת, איך עושים את זה, וזאת לא בעיה, יוזמה, פרסום, הקמת אירועים, העלאת המודעות וכו'. השאלה השניה, מה הלאה? זיכרון צריך לתרום למשהו, ברור שצעד של זיכרון חבל ימית הוא צעד מבורך, אבל מה אחרי זה? מה הלקח שלנו מיזה? לאח שלי יש ביטוי כזה "כשנגיע לגשר נשרוף אותו", אז כשנגיע למצב בו אנו יכולים לשחרר את גוש קטיף וחבל ימית ושאר חלקי הארץ, במהרה בימינו, נעשה זאת. אבל מה יהיה הלקח שלנו כציבור מהזיכרון הזה. ברמת העיקרון אני שואלת: נכון, "נזכור ונחזור", אבל חוץ מלזיכור כדי לשוב, בשביל מה אנחנו זוכרים לבינתיים? אני עדיין מנסה לחפש תשובה, כי אני בטוחה שהצעד שאני רוצה לעשות יש בו מעשה נכון, אבל אולי בשל השעה המאוחרת, אני לא מגיעה לתשובה לשאלה, אשמח אם תעזרו לי לענות עליה.

(גם אנשים שעדיין לא הגיבו הייתי שמחה אם יחשבו על זה... הרעיון הוא לעלות את המודעות הציבורית לא??חושף שיניים)

לילה טוב ובוקר טוב!

תשובהאתר זכרון ימית

אבי פרחן (ממגורי ימית המפורסמים) דיבר בדיוק על הנקודה הזאת והוא אמר שכבר מעכשיו (זה היה ישר אחרי הגירוש מסיני) צריך ללמוד על סיני כדי שכשנכובוש את סיני מחדש היא לא תהיה בענינו כזרה וחדשה אלא מוכרת ושנרגיש שחזרנו הבייתה.

 

ובקשר למודעות חשוב לשלוח מיילים לאתרים ועיתונים שיפרסמו כתבות על ימית .

אני שלחתי לקראת יום השנה והיו כמה אתרים שעשו כתבה על ימית ועיתון ש"ס עשה אפילו כתבה ענקית

תשעה באב מאחד לדעתי את כל האסונות האלההאדמו"ר מצנעא

אך ניתן ויש לציין את זכר אותם ימי פורענות קשים!

בציפייה לישועה שלמה...

מקפיץליאור 1
סרט אבי פרחןאתר זכרון ימיתאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך