רציתם קצת פרפראות אז הנהhaim770
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ח' אב תשע"א 16:49

ב"ה

נוכחתי לדעת שאות והדר עונה להגדרה "חסיד של נח", מה שנח לו הוא עושה מה שלא , לא !

ומה שקרא לך אם האגרות והתוועדות זה בדיוק הפירוש של הבעל שם טוב על האימרה "מחשבה טובה, הקב"ה מצרפה למעשה", כשיש ליהודי מחשבה טובה, מסובב הסיבות מביא אותה לידי מעשה.

וכדי שהליטאים לא יזעקו על קיפוח, אחד מחברי, ליטאי במקור, לאחר שהתוכח איתי על רמת הכשרות של ההכשרים החב"דיים, שתה לפני להנאתו יין בהכשר של ועד רבני קראון הייטס, לתמיהתי הוא ענה אני מהוג הלי טעים, מה שטעים לי אני אוכל ושותה.

אהבתי!אות והדר

בהתוועדות אמרו שכשבחב"ד יפסיקו לרדת על ליטעים אוי סליחה על ליטאים אז המשיח יבוא. הם יודעים את זה אבל לא מצליחים להתאפק!

 

זה נכון גם הפוך?הרש

א"כ אני אתחיל להתאמץ...

יאללה מספיק חבר'ה להרבות באהבת חינםshaik

(לא חינם מן המצוות כמובן....)

 

אם עד 7:31 הערב לא יבנה ביהמ"ק אני יודע למי לשלוח מיילים חריפים!!

 

צוחק

 

 

 

ועכשיו ברוח השעה, שוב: בוכה

הוא לא יבנה- תשלח עכשיו.הרש

אני לא אוהב בחינם. אני אוהב עם סיבה (כמו שאני שונא עם סיבה).

אני אומר לך לפעמים אני קורא את תגובותיך כמה פעמיםshaik

כדי להיות בטוח שזה לא איזו מתיחה....

 

אהבת חינם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

כל אהבה שהיא תלויה בדבר....haim770

ב"ה

בטלה הדבר בטלה האהבה.

מה יהיה עם הקב"ה (הקדוש ברוך הוא ליק"ה, סליחה ליבהודי קשה הבנה) יעשה לך קצת צרות ? תפסיק לאהוב אותו?

 למה אתה קובע שלא יבנה??? בעצם אתה צודק הוא לא יבנה הוא כבר בנוי ומשוכלל, אנחנו צריך רק להרבות באהבת חינם כדי לעזור לו לרדת למטה.

זה שהוא יהודי זה הסיבה!!!הרשאחרונה

אין חינם!!!


ולשאלה על הקב"ה, אם תסביר לי מה/מי זה הקב"ה אני אוכל לענות לך.

חופר

(רמז, אם תסביר את זה- לא תהיה שאלה...)

מאיזה סיבה אתה אוהב כל יהודי?רחמים-

אני גם לא אוהב בחינם כי אין אהבת חינם  

אלא כדי לקיים מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך

בשביל לשנוא צריך סיבה שמעוגנת בהלכה כי אחרת זה באמת שנאת חינם

רבי רחמים, אשלח אותך לפרק ל"ב בספר התניא קדישאhaim770
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט' אב תשע"א 22:08

ב"ה

נא לשים לב לדיוקי הלשון של בעל התניא:

בתחילה הוא אומר "למגדול ועד קטן" (פירוש שיש יהודים גדולים וקטנים, כביכול חילוקי מדרגות חלק צריך לאהוב יותר וחלק פחות).

וממשיך "והנפש והרוח מי יודע גודלתן... חיים" (סותר את ל"מגדול ועד קטן", ומודיע לנו שגם מה שרואים כגדול, הוא לא בהכרח ומה שרואים בקטן גם הוא לא בהכרח)

וכן הלאה "רק הגופים מחולקים" (כל הנשמות מאותו שורש, חלק אלוה ממעל ממש, תניא פרק ב').

ועוד גילוים רבים עד סוף הפרק.

ומהבש"ט, התוכן לא זוכר את המילים במדויק, אהבת ישראל יותר גדולה מאהבת ה', כי כשאתה אוהב את האח היהודי אתה אוהב מי שהקב"ה בעצמו אוהב.

ומיכון שאנו בפורום סופרים, מה כתוב בתפילין של הקב"ה (מסכת ברכות בתחילת) "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ".

בפרטי אשלח לך בע"ה פירוש שצץ לי בהתועדות כטוב לב המלך ביין. (לדעתי לא כל הגולשים כאן מסוגלים לקבל גילוים מסוג זה, ועמם הסליחה)

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך