הנה סיפור נחמד שכתבתי לכבוד ת"בחגי לנדסברג

 

 

קוראים לי שלום,ועכשיו אני הולך לספר לכם מה באמת קרה בזמנו כשהפסדנו במלחמה.

אני הייתי מפקד היחידה הצפונית. ריאתי במו עיניי את הרומאים הרשעים.

"הם הגיעו!" נשמע הזעקה מפי הצופה. ואכן במרחק של אלפים רבים של אמות נראה ענן ענקי של אבק עולה וצף ברוח. "כל החיילים לעמדות!" זעקתי בעודי יוצא מתוך האוהל ועולה אל החומה. רצתי כל עוד רוחי בי.

"כל החיילים, דום!" זעקתי. "אנו עומדים עכשיו מול אוייב שמבקש להשמיד את עמנו, מול הרשעים שקוראים לנו למוות! אתם הקו הראשון לא תיפלו!זכרו כי ה' אלוהיכם לצידכם בהגנכם על עמו,עירו ומקדשו! הם באים אלינו בחרבות ובחיצים ואנו באים בשם אלוהינו!ועכשיו כולם לחזור לעמדות!"

האוייב החל את מתקפתו באבני בליסטראות כבדות. מטח ועוד מטח ועוד אחד, אבנים נופלות מהשמיים כמו גשם ביום חורף קודר. לא ידעתי מה לעשות. מרוב נואשותי שלחתי יחידה של פרשים לאגף את האוייב ממערב. אף חייל לא חזר.

לאחר התקפת הבליסטראות התחילה המלחמה הרוחנית."אנו טובים מכם!"קרא המפקד הרומאי מתוך בליל חייליו."העם הרומאי הוא עם נאור, מתקדם, עשיר! מה יש לכם להישאר חשוכים ומקובעים עם ה"תורה" הזאת שלכם? איפה ה' הגדול שבו בטחתם כל הזמן?". לפתע, ראיתי אחד מחיילי מתרומם ובורח למטה. בלב כבד כיוונתי חץ לליבו ויריתי. החייל נפל.

כל החיילים סובבו את ראשם לרגע. להזדמנות הזאת חיכיתי."להתקפה!!!"זעקתי בכל כוחי.

הקשתים ירו, הפרשים דקרו והרגליים נשארו להגן על העיר. גם במערכה זו נחלנו כישלון חרוץ.

מתוסכל מרוב הפסדים חזרתי לאוהל.

הזמן עבר ואיתו התהדק המצור על עירנו. אנשים כבר לא הסתובבו ברחובות ואלו שהסתובבו סוככו בידיהם על ראשם וחיפשו מזון ברפש בצד. המורל של החיילים שאף לאפס."בואו" אמרתי לכל היחידה."תשאירו רק את ההכרחיים ביותר, ותתקעו בשופר אם יהיה צורך".

לקחתי את כל היחידה למקדש.

אוי המקדש. כל כך הרבה תפארת במקום כל כך קטון. הרבה זמן לא ביקרנו שם. כולם כרגיל התפעלו משירת הלויים ונהנו לראות את דם החיות.

לאחר כמה שעות חזרנו לחומה."דיווחים"? שאלתי את הניצב."כלום" ענה לי ביובש.

פסח כבר עבר ואיתו בא הקיץ. התבואה נקצרה והיה קצת לחם להשיב את פני הרעבים. אפילו תמחוי נפתח. אבל אנחנו עדיין במצור.

מידי פעם החיילים הרומאים זורקים עלינו ראשים של יהודים שתפסו בדרך או שסתם מצאו גוויות בשדה.

"שלוווווווווווום"! נשמעה הקריאה ברחבי המחנה.

אדם לבוש קרעים עם אפר על ראשו נכנס לאוהלי. "כן?" עניתי.

"אתה חייב לראות מה הרגע נפל מהבליסטראות של הרומאים." אמר לי בדחיפות.

הלכתי אחריו כמה צעדים ונכנסנו לאוהל המתים. ניחשתי כבר מה קרה.

"לא,לא,לא...." התחלתי להגיד.

מתחת לאחד הסדינים היה ראש קרות. זה היה הראש של אחי.

לאחר חודש שבו בקושי אכלנו וישנו הגיע הבשורה הבאה.

"אבא ואמא" זעקתי באוהל.

רצתי בכל כוחי, עברתי דרך סמטאות, קפצתי מעל גוויות עד שהגעתי לביתי. הכהן בדיוק סיים לחסות אותם.אפילו לא יכולתי לקרוע את הקרעים שלבשתי.

לאחר יום של ניסיון לשבת שבעה נשמעו השופרות. עליתי על סוס ורכבתי בשיא המהירות לחומה. "הם פרצו את החומה!!!" קראו הזקיפים לפני שנפלו. "כל הרגליים מערבה!" ניסיתי להשליט סדר.  פרשים לתקוף! קשתים לעלות לגגות ולנסות לירות משהוא!".

ימים של לחימות. לילות ללא שינה. אט אט נסוגונו מעוד חלקים של העיר. כל קריאת נסיגה הייתה כמו דקירה מפגיון בליבי. לבסוף אחרי שבועיים מיום הפריצה הצלחנו לבצר את כל החומות מסביב לשטח של הר הבית.

מולנו עלה המפקד הראשי של הרומאים והתחיל לדבר:"אל לכם יהודים אמיצים.נלחמתם עד עתה בגבורה עילאית שלא ראיתי כמותה מימי".צחקוקים עלו מהמחנה הרומאי אבל המפקד המשיך:"אין לכם עוד תחמושת. אין לכם מזון ולא שתיה. המורל שלכם שואף לאפס. היכנעו וניתן לכם לטעום ממשמני רומא. ותרו ותוכלו לחיות."

מסמיק כולי מזעם השבתי מולו:"לא נוותר ולא ניכנע. העם היהודי חטף מכות יותר חזקות ממה שהבאתם לו עד עתה. לא ניכנע. לא נוותר. אנו העם היהודי שעבר את כל תלאות מצרים, גלות בבל ועכשיו זה, נישאר נאמנים לה' אלוהינו ונעבוד אותו תמיד". מחיאות כפיים ספורות פרצו בקהל והשתתקו מיד.

"אם אתם אומרים שלא תיכנעו, אז אין לכם טעם לחיות" אמר המפקד הרומאי בבוז. "העלו את הקורבן!".

המפקד הרומאי ירד מהבמה ואליה הועלה נפתלי בן שמשון, הכהן הגדול שנתפס על ידי הרומאים בנסותו להבריח כבש תמים לקורבן התמיד ביום יח' בתמוז. נפתלי היה כבול בשלשלאות ברזל, כולו מוכה וחבול, מדמם מכל אבריו, וחיוור כסיד. חייל רומאי סחב אותו וזרק אותו על רצפת הבמה. החייל הרומאי שלף פגיון, כשלפתע התרומם נפתלי על רגליו והתחיל לדבר:"הם לא ישברו את רוחנו! אנו לא ניכנע לשקרים שלהם! אנו לא.."ונפל שוב על הרצפה. זעקות אבל נשמעו בקרב היהודיים. צהלות שמחה עלו מהרומאים.

"לללאאאאא!" נשמע קול מקהל היהודים. בניהו, בנו של נפתלי עלה על גל אבנים וראה את אביו. שכוב על רצפת הבמה.

"אני ממנה אותך לכהן הגדול החדש" אמר נפתלי את מילותיו האחרונות. החייל הרומאי הרים את הפגיון והוריד אותו לקולו השבור והבוכה של בניהו.

"המינוי לא תקף" לחש באוזני זקן הסנהדרין "נפתלי צריך לסמוך את ידיו על ראשו של בניהו".

לאחר חמישה ימים מיום זה אחרון חיילי נהרג בקרב אחרון על הגנת הר הבית.

שאגת הניצחון עלתה מפי החיילים הרומאים.אני הייתי באותה שעה בגג סמוך. שכבתי שם עם צלף משבט בנימין בעמדה בכדי לנסות להרוג את מפקד הרומאים. הבנימיני כיוון וירה. החץ פספס באגודלים ספורים ופגע בשומר ראשו של המפקד. שנייה אחר כך כבר היה הבנימיני משופד בעשרה חיצים.אני הצלחתי לצאת עם חץ בכתף.

התבוננתי בבית המקדש עולה באש. בכיתי כל אותו היום. על אבא. על אמא. על חיילי. על הכוהנים. אבל בעיקר על בית המקדש.

 

בעזהי"ת ובהשתדלותנו נזכה לבניין ביתנו...האדמו"ר מצנעא

בתחילה אמרתי לעצמי על המורל שנתן שלום לחייליו: "מה שייך המורל הנ"ל המשדר אמונה לדור של אוטוטו החורבן?" ואז נזכרתי שהבעיה היחידה באותו דור היתה שנאת החינם, מלבד זה באותו דור היו ת"ח גדולים... כלומר, רק בגלל שנאת החינם נחרב בית מקדשנו השני! כמה אנחנו צריכים לתקן את המידה הנוראה הזו!

מה כ"כ נחמד בסיפור הזה?דוסית גאה!

כ"כ טראגי..

ועד שלא יבנה המקדש הוא לא נחמד בכלל!!

צודקת... סיפור עצוב שנכתב לרגל הגעת הזמן....חגי לנדסברגאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך