פרשת השבוע - כתב ממש חביב!אות והדר

כנראה ס"ת איטלקי

 

רחמים מה אתה אומר על הג' של גדלך ?? חחח שבת שלוםshaik
מה יש לכם עם גימ"לים?אות והדר

אולי תשתפו את הציבור!?

חחחחח סתם משו ישן ....בצחוק....shaik
תגיד נשמה, התחלת לצנזר?? חחחחחחחshaik
טוב לא משנה, נסיים במילתא דבדיחותא לכבוד שבת:shaik

מי שלא עשה צבא לא יודע מה החשיבות של גימלי"ם  (חיים מדינה שקיבלתי הוראותיו חחחחחחחחחח)

 

דבר יחיד שצינזרתי עד עכשיואות והדר

זה היה שירשור על קריעת ים סוף.

נראה לי היו כמה דברים שADMIN גם צינזר

 

חזרתי לגימלרחמים-

באמת גימל יפה

זה מה שנקרא גימל בגדדית?

 

אות והדר אולי כדי להכניס אותנו ה"מודרנים" לעניינים תתן כמה דגשים מאפיינים כשאתה מעלה כתבים מעניינים כנ"ל שלום אני מבין שכשאתם רואים ספר כזה אתם רואים אותו אחרת ממני ומשכמותי

 

זה גם נקרא קצת עממי. לא?

אבל עד שנהיה עממים צריך עוד קצת להתגבש פה בין החברים

לא לדחוק את הקץ...

גם בפורומים קשים לזווגם כקריעת י"ס

כמה נקודות לבקשת ר' רחמיםאות והדר

האמת, לא נראה לי שיש יותר מדי הבדל בינינו. אני מסתכל בד"כ לנקודות שצריך לקן בכזה ס"ת.

אפשר לראות שזה ספר די ישן יותר מ-250 שנה, כתוב על גויל דק של כבש.  

- מ"ם סופית ללא פינה למטה, היום היו שואלים ש"ת על דבר כזה.

- במ"ם סופית וסמ"ך בד"כ לא הוציאו איבר בצד שמאל.

- כ"ף פשוטה ונו"ן פשוטה (סופית) כד' קולמוסין לא ארוך כמו שאנו עושים היום.

- יו"דים בד"כ עם קוץ דר"ת אבל לא מעט יודים ללא קוץ ר"ת

- תשימו לאות ה"א, רגל שמאלית ממש ארוכה (במיוחד לשי'קה)

 

לרחמים, זו לא ג' בגדדית,שלום 22

נראה לי שיותר יעיל אם אות והדר יעלה תמונה של ג' כזאת, מאשר שאסביר (אם יש לו תמונה כזאת).

כמו ב"לא תגנוב"אות והדר
יש סיבה למה זה לא מתויג?shaik
אין תוצאה ללא סיבה!אות והדר

אבל לא יודע מה סיבה, אולי שכחו?!

כן...מצאו להם מקום נחמד איפה לשכוח....shaik

צוחק

נעים להכיררחמים-
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט"ו אב תשע"א 17:51
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט"ו אב תשע"א 17:49

אני רק מכיר את הנונים שפוסלים בהיסטריה על כל פסיק שיוצא למטה בימין מחשש שדומה לגימ"ל בגדדית(דעת הגר"מ)

עכשיו אני מבין

 

תודה!

אמנם הג' "בגדדית" אבל הכתב נראה מערבי יותר...שלום 22
כתב כנראה מאזור טורקיה - סלוניקיאות והדר

לא יודע למה הגימלים האלה נקראות בגדדיות ברוב הס"ת הישנים שראיתי גימלים הן כאלו.

הנה עוד כמהאות והדר
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט"ו אב תשע"א 17:48

20110815174442.jpg

 

גימ"ל של "בגדיו"  מה שנקרא בגדדי

ברוך זו היד שלך? אתה קצת חיוור היום...shaik

צוחק

אהבתי את הד' של "אדם". היום בורים יפסלוה.שלום 22
נראה לי שפעם העלתי את התמונה הזאת - מה אתה אומר?אות והדר
העלת אותה, ובמחילה, לא דומה.שלום 22
נכון, לא דומה בכללאות והדר

דל"תים כשרים למהדרין כמו בספר הזה חייבים לתקן לצערי בגלל הבורים כנ"ל לשים פינה קטנה עם רפידוגרף.

כנ"ל מ"ם סופית אע"פ שלמעלה ולמטה אותו אורך, תמיד יהיו נודניקים שיפסיקו את קריאה ויחפשו תינוק

בגלל הנודניקים האלה לתקן ס"ת לוקח הרבה זמן ועולה יותר יקר כפליים.

אותי יותר מענייןאנונימי (פותח)

שתגי בדק חי''ה אינם כזי"ן אלא כוא"ו הפוכה [וכמבואר שכן מנהג ג'רבא בספר "ברית כהונה"] (אני נכד נכדו, וטרי ממש בסופרות..)

בהרבה סתו"םשלום 22אחרונה

חדשים וישנים נמצא כן, ובהרבה מקומות נראה שלא עשו כן דווקא, אלא שכך יותר נוח היה למתייג (ובצילום שכאן רואים שאינו ממש עקבי בזה).

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך