חברים אהוביםאלעד

ישנם כמה מושגים שהשתרשו במערכת הטיעונים שעולה כאן לאחרונה, שציטוטם החלקי והגשתם בקיצור נמרץ יכולה לטשטשם ולהוכיח על ידם כאילו כל יסודות תורתכם בענייני גאולה ומשיח בנויים ומבוססים על מקורות איתנים.

 

ובכן, הבה נסקור כמה מהם בקצרה במובאם הרחב יותר, כדי לקבל תמונה שלימה ומעוותת פחות.

 

נגלה ונכסה ונגלה- המקור הוא במדרש רבה, ומובא גם במדרשים רבים רבים ועל כן נראה כבסיס ויסוד בביאת המשיח, אך שם לא רק מוסבר שכמו משה רבינו ע"ה גם המשיח יתכסה ויתגלה לאחר מכן, אלא מפורט כמה זמן הוא יסתר, זאת כל הנראה כדי לא להותיר אותנו שוממים וחסרי אונים מול העדרותו. כזכור גם אצל מרע"ה ידעו העם מתי הוא צריך להגיע וע"פ חז"ל הקדושים רק טעו במנין השעות.

וכך כתוב במדרש: "דומה דודי לצבי- מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה, נראה וחוזר ונכסה- כך, גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה.
וכמה נכסה מהם? ר' תנחומא אמר: שלשה חדשים. הדא הוא דכתיב: (שמות ה') ויפגעו את משה ואת אהרן.
יהודה ברבי אמר: לקירסין.
כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן.
וכמה נכסה מהן? ארבעים וחמשה ימים. הדא הוא דכתיב: (דניאל י"ב) ומעת הוסר התמיד ולתת שקוץ שומם, ימים אלף מאתים ותשעים.

 

אין צורך להכביר במילים, אף לפי הדעה המחמירה עבר זמן רב מאוד, הרבה מעבר לנקוב.

 

מנחם משיח שמו- הגמרא במסכת סנהדרין דף צח: מביאה דעות שונות ומגוונות ביחס לזהותו ושמו של משיח צדקינו.

"מה שמו דבי רבי שילא אמרי שילה שמו שנאמר (בראשית מט, י) עד כי יבא שילה דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו שנאמר (תהלים עב, יז) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו דבי רבי חנינה אמר חנינה שמו שנאמר (ירמיהו טז, יג) אשר לא אתן לכם חנינה ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו שנאמר (איכה א, טז) כי רחק ממני מנחם משיב נפשי ורבנן אמרי חיוורא דבי רבי שמו שנאמר (ישעיהו נג, ד) אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלהים ומעונה"

 

מיותר לציין שברוב אתרי חב"ד, וודאי בשיח הציבורי, האופציות האחרות נדחקו לחלוטין כאילו זהו שמו וזה זכרו ואין בלתו. אמת שהרבי ציין מובאה זו פעמים רבות, אך מי שלא נמנה בין חסידיו יכול, ואולי צריך, להתייחס לכך כשם שתלמידי רבי ינאי לדוגמא הייחסבו לטענת תלמידי רבי חנינה. ברצוני לציין שבד"כ בדיוק התלמודי וההלכתי לא ברור מה מעמדו של "יש אומרים" כלל, והאם היא נחשבת כ"הלכתא כבתראי" או דווקא פחותה משאר הדעות המנויות לעיל, שמקורם ברור, כמו לדוגמא הפירוש על "צדיק היה בדורותיו" ברש"י.

 

משיח מין המתים- גם ציטטה זו מובאת באותה סוגיה, "אמר רב נחמן אי מן חייא הוא כגון אנא שנאמר (ירמיהו ל, כא) והיה אדירו ממנו ומושלו מקרבו יצא אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש אי מן מתיא הוא כגון דניאל איש חמודות"

 

ע"פ הנ"ל מסתבר שמשיח כן יכול לבוא מהמתים. אבל- הוא חייב לקום לתחיה כדי שיחשב כך, משתי סברות פשוטות שעולות לי כרגע: 1. גם ע"פ אותו מאמר חז"ל, לא ניתן לומר שבכל דור קם משיח לישראל, אם דניאל איש חמודות נחשב משיח מחייו עד ימינו אנו. 2. בפשטות זה לא מתיישב עם הרמב"ם, שגם לא ברור איך התנאים שלו לחזקת משיח עולים בקנה אחד אם תיאורו ופועלו של דניאל או רבי נחמן המוזכר בגמרא, אבל זה כבר נושא להודעה הבאה..

 

למעשה, נראה בסברה ישרה שכל עוד לא קם לתחיה אין להתייחס אליו כמשיח. כך נודע לי גם בשם הגאון רבי אברום זצ"ל, וכן מפי הרב אליהו זצ"ל, ובכך מחזיקים כל גדולי דורנו, אף אלו שחתמו על אותו מסמך המכתיר את הרבי למלך המשיח בעודו בחיים חיותו.

אין לי זמן ויכולת כרגע לעסוק בפרשנים על אותה גמרא אבל בע"ה אבדוק גם אותם.

 

את כל הקטע הזה כתבתי כשעל כתפי סרוח תינוק מתוק שלא נח לרגע שנולד בדיוק בי"ט כסליו השנה, חב"דניק אמיתי עם כל האופי המתאים.. אז קבלו התנצלותי אם ישנן טעויות ניסוח או כתיב.

 

בע"ה בהודעה הבאה נדון בהלכות משיח לרמב"ם, ויהי רצון שלא נותיר אבן על אבן עד שנעמוד בבהירות בפשיטון ובהבנה ברורה על דבריו הקדושים.

 

 

 

ועוד הבהרה חשובה מאין כמותה:

אין בדבריי ולו שמץ טינה או התנצחות, אלא לימוד תורה טהור בנושא אקטואלי ששייך ופועם בכולנו, וכדברי האדמו"ר:

"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח וכו´ אבל מ"ע מהת´אהבת כאו"א מישראל, ושלילת המחלוקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל"
 

עוד משו שהיא הנחת יסוד...אנונימי (פותח)

שהרבי לומד ומלמד את הדברים בצורה נפלאה עפ"י המפרשים ובראשם רש"י-דהינו פשוטו של מקרא

 

ובגלל זה יש פה שיח רציני ומעניין-

מי שלומד את התורה של הרבי והוא חסיד וזה טבוע בו- רואה את הדברים אחרת מכפי שציינת- והרבי הוא היחיד שיכול לראות את הדברים לעומקם.

 

 

 

 

 

לאלעד, תרשה לי לתת לך עוד סוגיא לעיוןhaim770

ב"ה

בזמן פטירה רבי, רבינו הקדוש, תלמידיו אמרו, כל האומר שרבי מת ידקר בחרב, ומסופר בתלמוד שלא נתנו לקבור אותו.

זו גם סוגיא מענינת, שבו רואים את ההתקשרות בין תלמיד לרבו, זה, להיות אקטואלי, "מחאת האולים" האמיתית, תלמידים וחסידים לא רוצים אוהל, רוצים רבי חי, זה לא תמיד מסתדר להם, אז הם זועקים (מפגינים על הסביבה, למרות שזעקתם מופנת בפנימיות לגבי מקום אחר).

כשקורה משהו שמטריף את השכל, יש שתי דרכים או ח"ו לכפור, כמו שקרא לרבים אחרי השואה או להתחזק כמו האדמו"ר מצאנז זצ"ל, שלמרות שכל משפחתו נספתה בשואה, הקים מחדש את הכל, מוסדות תורה מפוארים, בית רפואה לתפארת וגם משפחה, וכל זה אך ורק בזכות האמונה, שכלית קשה להבין את זה.

וברצוני להוסיף סיפור ממקור ראשון, בשנת תש"מ כשהייתי בישיבה אצל ר' ניסן נעמנוב נ"ע, יהודי בעל מסירות נפש שבילה כמה שנים טובות בסיביר, ועד יומו האחרון רעד, למרות שכבר היה בצרפת ורחוק מציפורניהם, מאזכרת השם נ.ק.ו.ד. (השב"כ הרוסי). בקיצור לחופשת הקיץ הבאתי חבר לישיבה, ותוך כדי לימוד הוא שאל אותי: " למה בחב"ד אומרים שהרבי הוא משיח" (להזכירכם מדובר על שנת תש"מ לא נ), ר' ניסן באותו שעה ישב בזאל (בית המדרש בסלינג החב"די) והפנתי אותו אליו, כי גם אני רציתי לשמוע מה דעתו, ולא העזתי לשואל. חברי חיפש מתורגמן, כי ר' ניסן דיבר רק יידיש ושאל אותו, ר' ניסן ענה לו באחלטיות: "חסיד גור או צאנז או בעלז שלא מאמין שרבו הוא מלך המשיח, שיחפש רבי אחר, אין לו מה לעשות בחסידות זו !".

זה דבר טבעי ביותר שחסיד נקשר לרבו בצורה מוחלטת, ולסבן את האוזן, לאותו ר' ניסן לקח כחמש שנים להסתגל לאחר פטירת הריי"צ, שיש רבי חדש לחב"ד, אבל בסופו של דבר נקשר לרבי בלב ונפש. מספרים שהרבי הריי"צ אמר עליו שבשעת מנחה של יום כיפור הוא מגיע לדרגת הבנוני של התניא. (לא דבר של מה בכך, למי שיודע מה הוא בנוני של התניא!).

ועוד דוגמה של התקשרות ואמונה של תלמידים לרבם, בעל התניא, כידוע גידל את נכדו, בן ביתו דבורה לאה, שמסרה את נפשה תמורת נפש אביה הדגול, ונתן לו את השם מנחם מענדל (הצמח צדק) בהוסיפו "זה מנחם ינחמנו", והחסידים שהיו בטוחים שדבריו יתקיימו, קראו לבנו שלך בעל התניא, האדמו"ר האמצעי, כי הוא בין האדמו"ר הראשון (בעה"ת) והאדמו"ר האחרון (זה ינחמנו, הצמח צדק).

מה שנשאר לנו לעשות הוא להוסיף במעשה קטן וטוב שיכריע את הכף ובעקבות הרבי הראשון בתולדות עמנו, משה רבינו ע"ה, לזעוק "למה הרעותה לעם הזה" ובלשון חסידי חב"ד "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד"

אז המשיחיסטים הם כמו מכחישי השואה.מעשיה נאה

מרוב הזוועה של השואה החליטו אנשים להכחישה, וכך גם המשיחיסטים מרוב הזוועה מבחינתם של מות הרבי החליטו פשוט להכחיש.

ומה הקטע של לצעוק על הקדוש ברוך הוא??? אם תצעק על הקדוש ברוך הוא הוא יכול ברגע אחד לפצלח לך את הצורה.

בכל הדורות אנשים הצדיקו את הדין במסירות נפש וזכו לדרגות נעלות ולשלות נפש עילאית, אף אחד לא צעק על הקב"ה...

 

אלעד - ואם הוא כן משיח אז מה. ?מעשיה נאה

אני בזמנו הייתי בקשר עם אחד מגדולי המקובלים הצדיקים, שפעם בעת רצון גילה לי שהוא המשיח של הדור.

צעקתי - רבי אתה המשיח?

אז הוא הניח יד על כתפי והשקיט את התלהבותי, ואמר לי, כל עוד לא התגלית לעם וכל עוד לא הבאתי גאולה, מאי נפקא מינא אם אני המשיח או לא, העיקר ללמוד תורה ולשמור מצוות.

אכן שמעתי להדרכה של אותו צדיק זצ"ל, בלויה שלו אף אחד לא הזכיר שהוא היה משיח, כנראה הוא לא גילה זאת לרבים, ועם מותו ירד סודו אלי קבר.

יהיה זכרו ברוך, ויחיש הקב"ה תחית המתים ונתראה עם כל הצדיקים ומשיח צדקנו בראשם.

נא לא לבלבל את המוחhaim770

ב"ה

סילוף ההיסטוריה, וגיבוב מילים, הם לא דרך של דיון

הסבר לגיל הרך:

  1. מכחישי השואה: הם בשום פנים ואופן, לא הקרבנות, אין אף ניצול שואה שמכחיש את השואה !!!
  2. מכחישי השואה הם מתפצלים לשתי סוגים: א. מבצעי הזועות, שחוששים לבוא חשבון. והמוסלמים, שרוצים ע"י כך להחליש את הסיבה למה צריך מדינה יהודית.
  3. להבדיל מאלעד שהביא סמוכין המאפשרים דיון, אדון מעשיה נאה, אתה מקשקש בשכל, מה תגיד על הגמרה המפורשת לגבי תלמידי רבינו הקדוש, רבי יהודה הנשיא, שהם מכחישי שואה????
  4. גם מתברר שגם על פרשת השבוע אתה לא עובר: ואתחנן אל ה', ואתחנן כמנין תקט"ו התפילות משה התפלל (הכן צידוק הדין)
  5. גם תהלים אתה לא קורא, ויצעקו אל ה' בצר להם
  6. וגם רמב"ם לא לומד, חיוב התפילה הוא כשיש משהו שמעיק על האדם לפנות לבוראו.
  7. אדון מעשיה נאה, תרשה לי גם להאיר לך על היראת שמים שלך "אם תצעק על הקב"ה הוא יכול ברגע אחד לפצלח לך את הצורה", הקב"ה הוא תכלית הטוב להטיב, ואלוהים כמו שאתה מתאר אותו, אני כופר בו !!!!, לא האל שלי ושל היהדות בשום פנים ואופן איננו האל הנוצרי העומד ומכין את המנגל לצלות עליו את האנשים שלא שמעו בקולו, וגם לא האל המוסלימי שמחכה לי אם 72 בתולות אם אני ילד טוב ירושלים !!!
  8. הנני רק ליעץ לך באופן דחוף, לחזור לספסל הלימודים ולהעמיק בכל מה שקשור לצעקה וזעקה ביהדות, ולהפסיק להמציא בלבולי מוח על הכחשת השואה, מתברר שגם על היסטוריה אתה צריך להתחיל הכל מכיתה א'. בהצלחה רבה.
צריך לצעוק אל ה' ולא על ה'.מעשיה נאה

מי שצועק על ה' ואינו ירא ממנו, הקב"ה מרחם עליו ונותן לו את עונשו מיד שיחזור בתשובה, אבל מי שירא מה' ולא מעיז לצעוק על ה', רק להתפלל אליו - אז הוא זוכה לשכר שאי אפשר לתאר.

הגמרא על רבינו יהודה הנשיא, זה פשוט טיעון מסכן, בגלל שברגע שרבי מת פיחדו להגיד מיד, זה אומר שאפשר לחיות בהכחשה עשרים שנה.?? עלוב, עלוב..

יא פלספן, איפו כתבתי שצריך לצעוק על ה' ?????haim770

ב"ה

סליחה אבל אתה שקרן מדופלם, מסלף דברים ומסיק מסכנות !!!

מי עלוב אני או אתה ??

מי שאצלו התפילה מתבטאתמעשיה נאה

דוקא בטענה של "למה הריעות לעם הזה למה זה שלחתני" אם זה הביטוי העליון של התפילה, ביטוי שמשה רבינו נענש על זה, אז יש לו בעיה עמוקה עם כל המושג של תפילה.נ.

נ.ב.  לא נולדתי אתמול, ואני מכיר את תורת חב"ד, ואת מימרות הרבי שצריך לפסוק שהמשיח כבר יגיע, וכו' וכו', אז אל תשחק אותה תמים.

מה המטרה שלך אדון מעשיה נאה???haim770

ב"ה

אלעד הביא בטוב טעם מקורות שניתן לפתוח עליהם דיון מענין ופורה, העלתי לו גם עוד נקודה, לא יותר.

ואתה בסילופך המתמיד:

  1. חב"ד כמו מכחישה שואה. (בתגובתך הראשונה)
  2. ולצעוק על ה' (בתגובתך השניה)

מנסה בתחכום רב, להעלות מחדש נושאים שנידונו כבר די והותיר בדיונים קודמים.

מה אתה רוצה? מה אתה מחפש בדיוק? משהוא מפריע לך בתורת חב"ד, אל תיכנס לדיון מענין שקיים, תפתח אשכול חדש, מי מונעה ממך?

ולסיום שאלה לי אליך, איך מסתדר אצליך להגיד כל בוקר יהי רצון.... שיבנה בית המקדש במהרה בימינו, ושלוש פעמים ביום ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים בלי הצורך לפסוק שמשיח כבר צריך להגיע????

אני לא מדבר גם על הפעם נוספת בברכת המזון "ובנה י-ם עי"ה במהרה בימנו" כי יכול להיות שאתסלמת ואתה כרגע ברמאדן ולא אוכל !!! מי יודע???

אבל כל הסידור מלא בתפילות על הכימיה לגאולה, אבל זה IN לתקוף את חב"ד !!!!

אתה מוכן לצתת מקור לסילוף של התגובה השלישית שמשה רבינו נענש על אמרתו זו????

דוקה לי למדו הפוך שהקב"ה אמר על משה, משה עבדי, נאמן בכל ביתי. משה וההתפשטות שלו בכל דור הם הסמל של ההתקשרות לבורא עולם.

וכל המפרשים מסבירים שהעבודה שמשה לא נכנס לארה"ק הם לא עונש למרע"ה ח"ו, אלה מסבירים שמשה לא נכנס כי אם היה נכנס הבית המקדש היה נבנה על ידו, והקב"ה כביכול לא יכל לשפוך את כעסו על אבנים, כי דבר שנבנה ע"י משה קיים לעולם, כי אין דרגה מעל משה רק הקב"ה, משה רבינו הוא הטוף של האנושות, אז אני מחקה להסבר !!!!

והעלה לכאן פירוש ששמעתי מהרשל"צ הרה"ג המ"א זצ"ל (תרגע הוא לא חבדני"ק, הוא מאוד אהב אצת הרבי ואת חסידיו):

יש ויכוח בן הקב"ה לכנס"י, הקב"ה אומר "שובו אלי ואשובה אליכם" וכנס"י אומרת "השיבנו ה' אילך ונשובה" כמו בזוג שהזתכסכו טיפה, כל אחד רוצה שהשני יעשה את הצעד הראשון בדרך לפיוס, ורואים את זה גם בשבעה דחנמתה לפי הסדר:

  1. נחמו נחמו עמי יאומר אלהיכם.
  2. ותאמר ציון למה עזבני ה'...
  3. עניה סערה לא נוחמה...
  4. אנכי אנכי הוא מנחמכם....
  5. רני עקרה לא ילדה...
  6. קומי אורי כי בא אורך...
  7. שוש אשיש בה' תגל נפשי ....

רואים בבירור את הדו שיח, הקב"ה בא לנחם וכנס"י באה בתלונות, לא מסתפקת בנחמות חלקיות, עם ישראל רוצה את הגאולה האמיתית והשלימה.

אני רוצה מאוד לקוות שגם שלא תשפוך את חרון אפיך על הרמ"א זצ"ל. מי יודע אולי כל מי שמעז להזכיר בקשה מעם ישראל צאת מהגלות המראה הוא צועק על ה' ולא צועק אל ה' !!!

שתהיה בריא ושיהיה לך רפו"ש וקרובה !!!!!

מעשייה נאהמניי770

את מבינה בכלל מה כתבת פה??

מה את נורמאלית??אין לך טיפת בושה?

משחיסטים  מסתמכים אך ורק משיחות של הרבי...

אני מקווה בשבילך שתגיעי אל האור!!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!!

הרבי חי וקיים!!!!!!!

תגובה קצרה:חסיד של הרביאחרונה

אלעד,

ראשית יפה לראות מישהו שכותב על הנושא יפה ומנומק, ללא סברות כרס.

במענה למה שכתבת:

נגלה ונכסה ונגלה: הרמב"ם קובע שאי אפשר לסמוך בנושא הזה על מדרשים כלל. כל הסתמכות על מדרש, היא לדרשה בלבד - לא זה מה שיקבע או לא יקבע. אם אי מי מחליט משום מה שהוא מסתמך על מדרש על מנת לנחש עתיד, הוא עושה את זה על אחריותו בלבד.

משיח מנחם שמו: איזה יופי ששמת לב... הביטוי הוא פשוט, והוא בדיוק כמו בגמרא: בדיוק כמו שבגמרא טוען כל תלמיד ששמו של משיח הוא כשם רבו, או בעברית פשוטה: שרבו הוא המשיח, כך גם חסידי חב"ד מזכירים ששמו של המשיח הוא כשם רבם. ההבדל הוא, שבמקרה הזה גם רבם אמר את הביטוי הזה בעצמו, ובהקשר די ברור.

משיח מן המתים: הרבי עונה על כך בלקו"ש חל"ה בשיחה לפ' ויגש, אחת ההערות הראשונות. יעיין וימצא מרגוע לנפשו.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך