לא לכעוס ולא להתעצבן, רק להגיב.sasad52

כל הזמן אפשר לראות אנשים מסתובבים עם בנות וכולם חושבים שזה לא טוב ולא נאה,

ואני לא יודע בדיוק מה האיסורים וההתרים ולמה וכל השאר,

אז למה בעצם אסור להסתובב עם בנות, או שמותר אבל יש כמה איסורים,

אז בעצם מה הולך שם?

מצטער על כל הבילבול...

תוכל לנסח קצת יותר ברור מה הכוונהשיראל.

"להסתובב עם בנות"?

אסור "להסתובב עם בנות" שלא לצרכי חתונה...דוסית גאה!
את זה נראלי הוא הבין...הוא שואל למה...תן חיוך....=)

אני חושבת שזה בגלל כל הקטע של השמירת נגיעה וכו'..(אם אתה שומר..)

אממ...יש לי עוד מה לומר, אבל לא פה..

שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ"א:אבגדה

סעיף א

צריך אדם להתרחק מן הנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה.......והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.

סעיף ג

מותר להסתכל בפנויה, לבדקה אם היא יפה שישאנה, בין שהיא בתולה או בעולה, ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות, ועל זה נאמר: "ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה".

סעיף ו

אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו כעל ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה:

 

 

מספק אותך?

ואתם ב-א-מ-ת עושים את כל זה?תן חיוך....=)
ואם לא ,זה אומר שזה מותר ?שואף לאור

חלילה ,צריך להשתדל ,אבל מי אנחנו שנתיימר להגיד כן ,מלכתחילה לא ניתן לענות על זה כי מי שיגיד "כן במאה אחוז ,אני בסדר".אולי קצת יהיר ומעיד על עצמו טובות, לא ?
 

בטח בטח... אף אחד פה לא מסתכל על נשים?sasad52
והתכוונתי לדבר עם בנות, לא לגעת...sasad52

שיחות חול.

אף אחד לא יוכל להצהיר על עצמו בפניך ,אבל מדועשואף לאור

לזלזל כך ? ,יש אנשים שעובדים על מידותם ואני בטוח שמשתשלים לקיים זאת בלבב שלם.

 

מצטערת, אבל כשיצא לי פעם ללכת בשכונה של חרדיםתן חיוך....=)

נכנסתי לבית מרקחת וכשבאתי לקופה היה איזה בן ראה אותי וישר הוריד ת'עיניים והסתובב אחורה...

באותה שניה רציתי לשאול ת'רוקחת אם יש לה איזה תרופה לחולי נפש, ריחמתי עליו..אולי אינלו מספיק כסף...<צ>

אני לא חושבת שזה נכון.

וצריך להתאים את ההלכה לאותו הדור, או את הדור להלכה...

אבל בתכל'ס-מה נראה יותר מהיר? לשנות את ההרגלים של החרדים קצת, או לדסדס (מלשון להיות דוסים..) את כל הציבור הדתי לאומי?

(ואני ממש לא אוהבת להכליל, פשוט זה לצורך ההסברה..)

[איפה למשל בהלכה כתוב שלא אומרים שלום ברחוב?-זה נושא אחר, אבל אני בכ"ז רוצה לדעת...]

אולי נשנה גם את עשרת הדברות???כנרית על הגג=)

"לשנות את ההרגלים של החרדים קצת, או לדסדס (מלשון להיות דוסים..) את כל הציבור הדתי לאומי?"

למה בכלל לשנות את ההלכה? כי קשה? עוד יותר טוב! יותר זכויות בעז"ה!!!

המצוות וההלכה (ההלכה בעצם מסבירה ומפרטת את המצוות...) הן לא כדי לעשות לך קשה! הן לעזור לך!!!

מזתומרת לשנות את ההלכה? כי כרגע זה לא מתאים לך?...

אני לא מדברת עליי, אני זה נושא אחר. אני מדברתתן חיוך....=)

דוגרי...

נראה אותך משנה את הציבור הדתי לאומי ואת התפיסה שלהם...

ואתם יכולים לא להסכים איתי, אבל תכל'ס אין מה לעשות עם זה.

לא הבנתי בדיוק מה את מנסה להגיד....אלחנן
שאתם יכולים להגיד עד מחר ש"זה ההלכה..." אבל תעשותן חיוך....=)

את זה. לא רק תגידו.

וכשאתם אומרים את זה אתם רוצים שגם אחרים יעשו את זה, אז אני אומרת שמי שרוצה יכול להמשיך לחלום כי לא נראלי שעכשיו כולם יתחילו ללכת עם עניים ברצפה ולא לומר שלום...

 

תביני, הדוגמא של עיניים בריצפה, קצת דפוקה סבבה?אלחנן

כי ההלכה היא לא להסתכל על אישה להנאה

ולכן אין ענין ללכת עם עינים בריצפה.זה סתם מטומטם.

(אלא במקומות ממש פרוצים).

ומה את רוצה מאיתנו לבנים הרבה יותר קשה, בנות לא יכולות להבין את זה

בכלל סבבה?

כל אחד יתחיל בעצמו...כנרית על הגג=)

יופי, אז פשוט בואו לא נעשה את זה בכלל, כי גם ככה אנחנו לא מאמינים שגם השני יעשה ככה... זה נשמע לך נורמאלי? כי לי ממש לא....

מה הקשר לכולם? ואם כולם היו רוצחים? שכל אחד יהיה צדיק בסדום ובעז"ה לא תהיה הכלל סדום...

וואיי..ואאאייי..ואאייי...ממש לא לזה התכוונתי!תן חיוך....=)

התכוונתי שפה לפחות (יעני בפורום), אחד אומר משו-ישר מביאים לו הלכה, אז במקום להראות לנו מה ההלכה אומרת שזה יקח הרבה יותר זמן ומרץ, תנסו אולי להסביר לאנשים שמקפידים מעל ומעבר...

ואם אתם רוצים להראות לנו-בהצלחה...אני מבינה שמשעמם לכם בחיים..תהנו!

א'- מה להסביר לאנשים שמקפידים מעל ומעבר?כנרית על הגג=)

ב'- מה משעמם בללמוד הלכות?

אינלי כח לכתוב פעמיים.אז אני כותבת לך רק באישי..תן חיוך....=)
שאלת מי אמר שלא אומרים שלום-אז הנה:אבגדה

"אין שואלים בשלום אשה כלל"-בסעיף האחרון שהבאתי קודם.

 

ברחוב של ימינו, יש יותר מדי נשים שלא לבושות כראוי, ולכן חובה להוריד את הראש, ולא לראות אותן.

ברחוב לא פרוץ, גם יש מי שיעדיף להורדי את הראש, כדי להקל על עצמו, שלא יצטרך להתאמץ לא להנות ממראה אשה.

ברור ופשוט?

לתן חיוך..מינוס

לפני שאת מלכלכת על מי ששומר את העניים אל תשכחי שזה היה המעלה הגדולה של רבי אלעזר זצ"ל וכל הצדיקים אומרים שזה עיקר הנסיון של הדור אז אם את רואה שיש מישהו שחשוב לו לישמור אל עצמו זה לא כל כך חכם לקרוא לו חולה נפש .. את יכולה להגיד שאת לא במדרגה ורוב האנשים גם לא לצערינו אבל זה שכולם עושים טעות זה לא אומר שמי שצודק חולה נפש..והלוואי שכולנו נזכה לשמור את העניים כמו שצריך ..

"אין שואלים בשלום אשה כלל."האדמו"ר מצנעא
רגע ,מי אמר שזה מה שההלכה אומרת ?שואף לאור
זה מהשולחן ערוך וכמדומני שהוא ההלכהענבל
כן איזה מוזר הוא..יהודי כזה..שומר על ההלכה..שמוליק פיין

בס"ד

 

ממש מוזר יכול להיות שהוא חולה ובגלל זה גם יש לו אף ארוך..

אני משתדל...האדמו"ר מצנעא
ראוי לעשות...אם היינו שומרים על כל הדברים האלהכישוף כושל

היינו הרבה יותר צנועים וטהורים....

אמנם אני לא בן אבל בתור בת אני אומרתענבל

אני משתדלת לקיים מה שאני מצליחה בשאיפה להגיע למצב של קיום המקסימום.

אני מאמינה שהגדרה של דתי זה מישהו ששואף למקסימום ולכן אני גם מאמינה שהרוב פה יגידו לך שהם משתדלים.

אביגיל- זה שלא מקימים הכל לצערינו לא אומר שזה נותן פתח לכולם לעשות את זה.

אם רוב הבנות בעולם הולכות כמו הצרות שלי אז גם אני אלך ככה?

אם רוב האנשים בעולם צורכים סמים אז גם אני אצרוך סמים? (לא יודעת אם זה רוב אבל רק לשם הדוגמה)

 

אנחנו משתדלים אף אחד לא יכול להגיד אני מקיים הכל כי אני בטוחה שהרוב אם לא כולם נפלו בזה פעם.

בקשר להסתכלות על נשים:

א. נראה לי להסתכל על בת שלבושה בצניעות ועוברת ליד מישהו ברחוב זה בסדר כמדומני כמובן לא לבהות אבל גם לא להשפיל את העיניים.

אבל! אם מישהו הולך ברחוב ורואה מישהי חצי לבושה אז ברור מאליו שהוא יוריד את עיניו או אפילו יסתובב ויצא אם הוא רואה שזה לא עוזר וצריך להבין אותו וגם לדעתי להעריך אותו.

להגיד שלום ברחוב- אני אישית לא אומרת שלום לבנים ברחוב בעיקרון. כאילו אם אני אראה  בן של חברים או בן שאני מכירה מהפורום וכדומה אז כנראה שאגיד לו שלום תלוי כמובן מיזה, איפה אנחנו נמצאים וכו' ברמת העיקרון אני לא אומרת שלום לבנים ברחוב להגיד לך שאני מושלמת בזה? לא אני לא מושלמת בזה אבל מקווה להשתפר עם הזמן.

קשר עם בנים לפני גיל בו אני רוצה להתחתן זה קשר לא נכון, קשר שרק יפגע בי אז למה להיכנס אליו??

תאמינו לי קשר עם מישהו גם אם זה לא חברות ממש אלא רק אהבה בין שני אנשים (התאהבות, אהבה פוטנציאלית או כל מילה אחרת) זה כבר גורם המון רע אמנם יכול להיות ויש סיכויים (לרוב הם מאוד קטנים) שיצא מזה משהו טוב אבל אני ממש לא ממליצה לנסות (באמת מניסיון זה כואב, קשה וגורם לבלבול מוחלט בקשר להרבה דברים).

מקווה שהובנתי

זה לא הקטע של השמירת נגיעה...כנרית על הגג=)

תחשבו מעבר, למה בכלל צריך לשמור נגיעה? מאותה סיבה שצריך הפרדה בין בנים לבנות...

אבל מה הבעיה להסתובב אם שומרים נגיעה?שוקו =)

ואם לא מתחילים איתך.... שזה בא עם הזמן 

ולא מפלרטטים אחד עם השני 

מה הבעיה בזה? |תוהה|

זה אסורענבל

קשר עם בנות לפני נישואין זה אסור נקודה.

אני וכולם יכוליםלהתחיל לחפור לך על זה שזה הורס וגם רשמתי את זה בהודעה שלי פה אז כדאי שתעייני גם בה.

אבל אני חושבת שמתוקף היותנו דתיים הדבר הראשון שצריך לומר זה שזאת ההלכה נקודה.

דבק של אהבה - שמע קולי

נשמות!
תחשבו על זה רגע, התורה לא ניתנה סתם, את ההלכות לא כתבו סתם.
לכל דבר בתורה יש משמעות - נניח שבת אסור, אסור ואסור - והמשמעות של היום הזה זה לתת מנוחה!
זמן לנפש.
כך בכל דבר בתורה. בתורה יש לנו כללים, חוקים, רעיונות שיביאו אותנו להיות בני אדם טובים יותר ושישמרו עלינו.
גם בהלכה - כל דבר זה לא סתם, ואנחנו צריכים לשאוף לקיים אותה.
זה קשה, לא תמיד מצליחים - אבל מנסים. העיקר השאיפה!
^זה לגבי הדיון שנפתח על ההלכה^

 

"והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה"
ההנאה אסורה.

למה אסור להסתובב עם בנות? [והשאלה גם רלוונטית מהכיוון של הבנות - למה אסור להסתובב עם בנים?]

"אין אפוטרופוס לעריות" - אי אפשר לדעת לאן דברים מתגלגלים.

משיחה אחת קטנה הדברים יכולים להתגלגל לדברים יותר גדולים, ולעיתים לא רצויים..

 

ה' ברא את היצר הזה, כי בזכותו העולם ממשיך להתקיים.. זוגות מתחתנים, נולדים ילדים..

אבל לכל דבר יש גיל מתאים ותפקיד. בגיל שלנו זה ללמוד, להתנדב, כל מיני.. אנחנו לא צריכים להקים משפחה בגילאי העשרה.

בגיל הזה אנחנו צריכים להתגבר על היצר בשביל שה-אח"כ, הגיל האמיתי שמתאים לחתונה יהיה טהור יותר, טרי, יהיה אמיתי, יהיה בו משהו חדש.

 

תחשוב על האפשרות שעכשיו תדבר עם  כמה בנות, כשתצא לקראת חתונה כבר דברת עם הרבה בנות, זה לא יהיה משהו חדש.

אבל אם עכשיו תתגבר ולא תדבר עם בנות עוד כמה שנים כשתגיע לגיל האמיתי, זה יהיה משהו חדש, מיוחד ושמח יותר בשבילך בע"ה.

זה קשה אבל שווה!

כל בן אדם משאיר חותם אצל האנשים מסביבו, וכך גם בנות שתדבר איתם, זה ישאיר חותם וזה יכול להשאיר גם פצע.

פעם שמעתי משפט: "יש לכל אחד דבק אהבה ואנחנו צריכים לבחור מתי אנחנו משתמשים בו, צריך להזהר לא לבזבז.. כי אי אפשר לקנות חדש."

 

לגבי ה'שלום' - יש במסכת אבות: "רבי מתיא בן חרש אומר: "הוי מקדים בשלום כל אדם"

ובמסכת ברכות כתוב -  "אמרו עליו על רבי יוחנן בן זכאי שלא הקדימו שלום מעולם, אפילו לא נכרי בשוק"

 

אפשר לשלב בין 'שלום' לבין לא לדבר עם אישה. ^

זו גדולה להקדים שלום לכל אדם. ויש הבדל אם אומרים שלום או שמתחילים לדבר שיחה של ממש.

ואם תשדר לסביבה ברכת שלום ולא 'אני הולך לשחנ"ש איתך עכשיו', מבינים את זה.

 

כל הכבוד!

הרבה בהצלחה.

בשמחה תמיד בשביל כולם פה!

יומנעים..

מה הולך אתכם?sasad52

אני מדבר לא על הסתכלות על אישה ולא על נגיעות ושאר הרח"ל...

אני מדבר על לדבר עם בנות ללכת איתם לקניון וקולנוע (לדוגמא),

אני מדבר על להעביר איתן פעולות בסניף או באיזה קייטנה פרטית,

אני מדבר על להתנהג כמו חברים רגילים, של דיבורים וחוויות.

זה הכל!

אה זהו..שמוליק פיין

בס"ד

 

מה אתה בסדר הרגע הביאו לך מקור לאיסור החמור הזה ואתה אומר שאתה "רק" רוצה לצאת איתן לקניון..? "רק" לדבר איתן..? אתה כנראה לא מבין מה זה איסורי תורה..

מה הולך איתנו? שמע קולי

זה העניין - ההלכה מזהירה מהדברים האלו.

כי זה יכול לגרום לרגשות, הרהורים, וח"ו לנגיעה.

על זה נאמר המשפט "אין אפוטרופוס לעריות"

צריך להזהר.

ושוב- תלך איתם עכשיו לקולנוע, תדבר, תספר חוויות..

ובגיל המתאים לבנות בית עם אחת כזאת. זה כבר לא יהיה לך חדש ללכת עם בת לקולנוע, וגם לא חדש לספר לה חוויות.

אגב, קייטנה והדרכה זה קצת שונה. יש לכם מטרה.

וזה תלוי עם אתה מדריך איתם בסניף /קייטנה בשביל לדבר איתם או שאתה תכל'סים - מכינים עכשיו פעולה וזהו.

בהצלחה!

זה באמת בעיה לעבור ליד בן\ בת ולמלמל 'שלום' ?נערות הקוביות!

חשבתי שזה טוב להגיד שלום! לא צריך להסתכל אפילו , פשוט אחווה של יהודים כזה, לא יודעת! 
"אין שואלים בשלום  אישה" חשבתי שזה מדבר יותר על 'מה שלומך' וכאלה לא על להגיד שלום פשוט ברחוב..

כיום גם 'מה שלומך' מותר לשאול,האדמו"ר מצנעא

מכיוון שאין שאילת שלום כמו של זמן מרן שפסק זאת.

יפה שפסקתה לעצמך שמותר להגיד שלוםמינוס

לא ידעתי שאתה כל כך גדול ושאתה יכול להתיר פסקים של השולחן ערוך..

אני מניחה שמה שהוא אומר זה פסק של רבנים כיוםענבל

מינוס אתה לא אומר שלום לבנות??

באמת??

טוב לדעת.

 

לחפש היתרים זה תמיד קל..שמוליק פיין

בס"ד

 

תביאו רב אחד שביטל את הפסק הנ"ל..

שאמר שמותר להגיד שלום לאישה?ענבל

אני יכולה לשאול את הרב אבינר, הרב רימון ונהרב אליהו את מי אתה מעדיף? (אין לי מושג מה תהיה תשובתם אבל לשאול תמיד אפשר)

חוץ מהרב אליהו אף אחד מהם..שמוליק פיין

בס"ד

 

הרב יצחק גינזבורג,הרב איציק שפירא והרב דב ליאור..

 

אגב את רוצה סיפורים על כמה שהרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה מתרחק מנשים..?(אין לי בעיה להביא לך..)

התכונתי לרב שמואלענבל
אדרבא, ר' שמוליק, אדרבא...האדמו"ר מצנעא

איפכא מסתברא, מצינו שגדולי כל הדורות תמיד הקלו, בחינת ''כוח דהיתרא עדיף'', שלמי שיש כתפיים מספיק רחבות כדי להתיר - שיתיר!

ישנם פוסקים מסויימים שהחמירו כדי לצאת לשיטת כל הדעות, אך הפוסקים הנ"ל פוסקים לאנשים מסויימים (למשל, הבא"ח זיע"א, תמיד החמיר כדי לצאת את כולם, אך אנו יודעים שיש עניין שרק אנשים גדולים הולכים אחריו, ואאל"ט אדם שקשות לו החומרות הנ"ל יכול ללכת ע"פ מרן הב"י; אך אני שוב מדגיש, אאל"ט! לא לסמוך עליי).

לאסור זה הדבר הכי פשוט. ישנו ספק כלשהו? מה הבעיה - אסור! הרי אם אוסרים, ממילא לא נכשלים;

מאידך, להתיר זהו דבר קשה. יש לפתוח את הספרים, לעיין בכל הפוסקים, ראשונים ואחרונים, ואז לראות האם יש עניין להתיר.

אז זהו, שזה לא אני, זה הגרש"ה וואזנר שליט"א...האדמו"ר מצנעא

שאלה:
האם מותר לומר לאישה בוקר טוב/ערב טוב, שהרי אסור לשאול בשלומה, והרי "שלום עליך" אצל חכמים נקראה שאילת חכמים, מכאן הרב רצאבי סובר שאסור לומר לה "שלום עליך". מה לגבי בוקר טוב?

תשובה:
אמירת בוקר טוב מותרת לפי שאינה בכלל אמירת שלום. (ערוך השולחן כא,ח. שו"ת שבט הלוי חלק ה', סימן קצח. וכן פסק הרב רצאבי בשו"ע המקוצר, סימן רא, ח).

הערה: איסור אמירת שלום לאישה מקורו מהגמרא בקידושין (ע, ב) ובבא מציעא (פז, א), והטעם הוא שמא יבואו לידי חיבה (רש"י בקידושין שם). ולכן בזמנינו, שאמירת שלום אינה דרך חיבה אלא מדרכי הנימוס, יש שהתירו (שו"ת שבט הלוי שם).

הרב ישי ואדעי

 

----
שבט הלוי = סדרת ספרים של הגרש"ה וואזנר...
'מה שלומך' כנראה שאסור. 
עוד תשובות בעניין:האדמו"ר מצנעא

שאלה:
מצד ההלכה מותר להגיד שלום שלא דרך חיבה אלא משום נימוסים. האם מותר לפי השיטה הזו לדבר עם אישה רק משום נימוס, לא להרבה זמן כמובן. לדוגמא: נוצר לך מצב שמשהי מדברת איתך, רק להגיד שלום בשיחה הזו יעליב את האישה, האם מותר לך לשאול איזה שאלה נימוסית?

תשובה:
כן.

(הגר"ד ליאור שליט"א)

----

 

שאלה:
האם מותר לומר שלום לאשה, שכנה, נשים שעובדות איתי במקום העבודה?

תשובה:
כן, היום שלום סתם, זה לא נקרא שלום – לדרוש בשלומה. אין בזה עניין של חיבה.

 

(הגר"ד ליאור שליט"א)

----

 

אז מה למדנו? 

א. 'שלום' איננו דרישת שלום, כמו שהיה בזמן מרן הב"י.

ב. אף מותר לשאול שאלות קצרות ע"מ לא להעליב את האשה, שכן אם נגיד רק 'שלום', האשה תיעלב.

את התשובות ניתן למצוא באתר 'ישיבה'. 

 

אני רוצה להוסיף עוד משהו קטן...האדמו"ר מצנעאאחרונה

למדתי על בשרי למשך החיים שלי, שלעולם לא לפסול שום דבר, גם אם הוא נראה לכאורה מנוגד לכל ההלכה. ואת זה אנו יכולים לראות בכלל של "פיקוח נפש דוחה שבת", כלומר, לעתים מותר ואף חובה לעשות דברים האסורים בשבת. אז לכאורה אדם שלא מכיר את הכלל הזה, יגיד שאסור להציל אדם בשבת. 

התגובה היתה מאוד מזלזלת ולועגת, כאילו אני איזה רעבעלך שבודה דברים מלבו... אני אומר הכל בשם רבותיי... ציטטתי את הגר"ד ליאור שליט"א שאומר שמותר כיום להגיד 'שלום' ו'בוקר טוב' וכו', ושמותר לשאול שאלות קצרות במקרה שהאשה תיעלב, אז לא לזלזל להבא, כיוון שהכל בגבול ההלכה...

אלו קשרי חברות אסורים ,מדוע אתה אומר "מה הולךשואף לאור

אתכם?" הרי זו הלכה ידועה שלא נפסה לא היום ולא אתמול אלפי שנים.

אנחנו לא מחדשים כאן דבר...
 

*חלק מן הדברים שאמרתשואף לאור

לגבי חלקם האחר יש לדעת גבולות..
 

נגיעה היא האיסור היחיד שבע עקב חברות?האדמו"ר מצנעא

ממש לא. 

יחוד, ריחוק מהמין השני, הרהורים אסורים, ביטול תורה וכו'.

תגידו אתם מאמינים לעצמכם?נ.מ.ל

אתם באמת חושבים שהתורה אוסרת להגיד שלום לבנותת ברחוב?
אתם באמת חושבים שקשר לפני החתונה אפילו אם לא נוגעים יפגע בקשר בנישואים? זה הרבה יותר חזק מזה..

 

לא יודע אני מרגיש שחברה' פה חיים בסרט בטירוף ומגזימים ממש. אני כנראה בא מסגנון שונה..
בהצלחה לכם ואני מציע שלפחות תספרו בלטות בריצפה ותעשו משהו מועיל בזמן שאתם בוהים בה.

לא יודעת מה התורה אוסרתענבל

אבל אמרתי כבר שאני אישית לא אומרת שלום לבנים ברחוב  בעיקרון בטח לא לכאלה מהיישוב שלי.

בקשר לקשר לפני נישואין כן אני באמת מאמינה בזה וכבר היה פה שרשור על זה מוזמן לחפש מישהי שם רשמה שהיא הייתה חילוניה וחזרה בתשובה ועכשיו נשואה לבעל דתי מהבית היא אומרת שזה ממש נכון אם אתה בוחר לא להאמין לה זה פשוט שאתה בוחר לעצום עיניים.

לבהות במי?ענבל

ואנחנו לא מגזימים אולי באמת סגנונות שונים.

הבאתי דוגמאות, לא אני עושה כאלה...sasad52
כן בד"כ מיזרוחניקים באים מסגנון אחרת..שמוליק פיין

בס"ד

 

קצת פחות יהודי ופחות הולך על"פ ההלכה..כן אנחנו רציניים כ"כ קשה לא להגיד שלום למישהי ברחוב? וגם אם קשה לא לשאוף לזה..?אני לא יודע מאיזה "סגנון" אתה בא אבל ההלכה באה לאנשים שמגדירים את עצמם יהודים אז תחליט אולי אתה מסגנון אחר..

ל - .נ.מ.ל ^^שמוליק פיין
על פי התורהישי .א.

על פי התורה  אין שום בעיה עם נשים לא נשואות כל ההקפדה

היא של נשים נשואות (כי ממילא אפשר להיתחתן איתה)

כל האיסורים שאסרו הם לאחר מעשה אמנון ותמר סנהדרין

דף כא "אמרו מה לבני מלכים (שעשו מעשה זה) קל וחומר לבני הדיוטות"

ומאז גזרו הכל גם על לא נשואות

כיום על פי סקרים כחצי מהאוכלוסייה (במדינת ישראל) לצערנו הרב נכשלת בזה ולכן צעיר להיזהר מאוד

על פי התורה צריך לעשות את כל מה שחז"ל אומרים...אני77

"לא תסור"-לאו מדאורייתא.

כן אבל ישי איילי הסבירענבל

למה נשואות אסור ורוקות מותר.

כאילו למה אסור לראות שיער של אישה נשואה ושל רוקה מותר .

כי שערה שייך לביתה.האדמו"ר מצנעא

וחוץ מזה, כמה ק"ק נהגו שגם רווקות מכסות את ראשן.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך