כל הזמן אפשר לראות אנשים מסתובבים עם בנות וכולם חושבים שזה לא טוב ולא נאה,
ואני לא יודע בדיוק מה האיסורים וההתרים ולמה וכל השאר,
אז למה בעצם אסור להסתובב עם בנות, או שמותר אבל יש כמה איסורים,
אז בעצם מה הולך שם?
מצטער על כל הבילבול...
כל הזמן אפשר לראות אנשים מסתובבים עם בנות וכולם חושבים שזה לא טוב ולא נאה,
ואני לא יודע בדיוק מה האיסורים וההתרים ולמה וכל השאר,
אז למה בעצם אסור להסתובב עם בנות, או שמותר אבל יש כמה איסורים,
אז בעצם מה הולך שם?
מצטער על כל הבילבול...
"להסתובב עם בנות"?
אני חושבת שזה בגלל כל הקטע של השמירת נגיעה וכו'..(אם אתה שומר..)
אממ...יש לי עוד מה לומר, אבל לא פה..
סעיף א
צריך אדם להתרחק מן הנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה.......והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.
מותר להסתכל בפנויה, לבדקה אם היא יפה שישאנה, בין שהיא בתולה או בעולה, ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות, ועל זה נאמר: "ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה".
סעיף ו
אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו כעל ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה:
מספק אותך?
חלילה ,צריך להשתדל ,אבל מי אנחנו שנתיימר להגיד כן ,מלכתחילה לא ניתן לענות על זה כי מי שיגיד "כן במאה אחוז ,אני בסדר".אולי קצת יהיר ומעיד על עצמו טובות, לא ?
שיחות חול.
לזלזל כך ? ,יש אנשים שעובדים על מידותם ואני בטוח שמשתשלים לקיים זאת בלבב שלם.
נכנסתי לבית מרקחת וכשבאתי לקופה היה איזה בן ראה אותי וישר הוריד ת'עיניים והסתובב אחורה...
באותה שניה רציתי לשאול ת'רוקחת אם יש לה איזה תרופה לחולי נפש, ריחמתי עליו..אולי אינלו מספיק כסף...<צ>
אני לא חושבת שזה נכון.
וצריך להתאים את ההלכה לאותו הדור, או את הדור להלכה...
אבל בתכל'ס-מה נראה יותר מהיר? לשנות את ההרגלים של החרדים קצת, או לדסדס (מלשון להיות דוסים..) את כל הציבור הדתי לאומי?
(ואני ממש לא אוהבת להכליל, פשוט זה לצורך ההסברה..)
[איפה למשל בהלכה כתוב שלא אומרים שלום ברחוב?-זה נושא אחר, אבל אני בכ"ז רוצה לדעת...]
"לשנות את ההרגלים של החרדים קצת, או לדסדס (מלשון להיות דוסים..) את כל הציבור הדתי לאומי?"
למה בכלל לשנות את ההלכה? כי קשה? עוד יותר טוב! יותר זכויות בעז"ה!!!
המצוות וההלכה (ההלכה בעצם מסבירה ומפרטת את המצוות...) הן לא כדי לעשות לך קשה! הן לעזור לך!!!
מזתומרת לשנות את ההלכה? כי כרגע זה לא מתאים לך?...
דוגרי...
נראה אותך משנה את הציבור הדתי לאומי ואת התפיסה שלהם...
ואתם יכולים לא להסכים איתי, אבל תכל'ס אין מה לעשות עם זה.
את זה. לא רק תגידו.
וכשאתם אומרים את זה אתם רוצים שגם אחרים יעשו את זה, אז אני אומרת שמי שרוצה יכול להמשיך לחלום כי לא נראלי שעכשיו כולם יתחילו ללכת עם עניים ברצפה ולא לומר שלום...
כי ההלכה היא לא להסתכל על אישה להנאה
ולכן אין ענין ללכת עם עינים בריצפה.זה סתם מטומטם.
(אלא במקומות ממש פרוצים).
ומה את רוצה מאיתנו לבנים הרבה יותר קשה, בנות לא יכולות להבין את זה
בכלל סבבה?
יופי, אז פשוט בואו לא נעשה את זה בכלל, כי גם ככה אנחנו לא מאמינים שגם השני יעשה ככה... זה נשמע לך נורמאלי? כי לי ממש לא....
מה הקשר לכולם? ואם כולם היו רוצחים? שכל אחד יהיה צדיק בסדום ובעז"ה לא תהיה הכלל סדום...
התכוונתי שפה לפחות (יעני בפורום), אחד אומר משו-ישר מביאים לו הלכה, אז במקום להראות לנו מה ההלכה אומרת שזה יקח הרבה יותר זמן ומרץ, תנסו אולי להסביר לאנשים שמקפידים מעל ומעבר...
ואם אתם רוצים להראות לנו-בהצלחה...אני מבינה שמשעמם לכם בחיים..תהנו!
ב'- מה משעמם בללמוד הלכות?
תן חיוך....=)"אין שואלים בשלום אשה כלל"-בסעיף האחרון שהבאתי קודם.
ברחוב של ימינו, יש יותר מדי נשים שלא לבושות כראוי, ולכן חובה להוריד את הראש, ולא לראות אותן.
ברחוב לא פרוץ, גם יש מי שיעדיף להורדי את הראש, כדי להקל על עצמו, שלא יצטרך להתאמץ לא להנות ממראה אשה.
ברור ופשוט?
לפני שאת מלכלכת על מי ששומר את העניים אל תשכחי שזה היה המעלה הגדולה של רבי אלעזר זצ"ל וכל הצדיקים אומרים שזה עיקר הנסיון של הדור אז אם את רואה שיש מישהו שחשוב לו לישמור אל עצמו זה לא כל כך חכם לקרוא לו חולה נפש .. את יכולה להגיד שאת לא במדרגה ורוב האנשים גם לא לצערינו אבל זה שכולם עושים טעות זה לא אומר שמי שצודק חולה נפש..והלוואי שכולנו נזכה לשמור את העניים כמו שצריך ..
בס"ד
ממש מוזר יכול להיות שהוא חולה ובגלל זה גם יש לו אף ארוך..
היינו הרבה יותר צנועים וטהורים....
אני משתדלת לקיים מה שאני מצליחה בשאיפה להגיע למצב של קיום המקסימום.
אני מאמינה שהגדרה של דתי זה מישהו ששואף למקסימום ולכן אני גם מאמינה שהרוב פה יגידו לך שהם משתדלים.
אביגיל- זה שלא מקימים הכל לצערינו לא אומר שזה נותן פתח לכולם לעשות את זה.
אם רוב הבנות בעולם הולכות כמו הצרות שלי אז גם אני אלך ככה?
אם רוב האנשים בעולם צורכים סמים אז גם אני אצרוך סמים? (לא יודעת אם זה רוב אבל רק לשם הדוגמה)
אנחנו משתדלים אף אחד לא יכול להגיד אני מקיים הכל כי אני בטוחה שהרוב אם לא כולם נפלו בזה פעם.
בקשר להסתכלות על נשים:
א. נראה לי להסתכל על בת שלבושה בצניעות ועוברת ליד מישהו ברחוב זה בסדר כמדומני כמובן לא לבהות אבל גם לא להשפיל את העיניים.
אבל! אם מישהו הולך ברחוב ורואה מישהי חצי לבושה אז ברור מאליו שהוא יוריד את עיניו או אפילו יסתובב ויצא אם הוא רואה שזה לא עוזר וצריך להבין אותו וגם לדעתי להעריך אותו.
להגיד שלום ברחוב- אני אישית לא אומרת שלום לבנים ברחוב בעיקרון. כאילו אם אני אראה בן של חברים או בן שאני מכירה מהפורום וכדומה אז כנראה שאגיד לו שלום תלוי כמובן מיזה, איפה אנחנו נמצאים וכו' ברמת העיקרון אני לא אומרת שלום לבנים ברחוב להגיד לך שאני מושלמת בזה? לא אני לא מושלמת בזה אבל מקווה להשתפר עם הזמן.
קשר עם בנים לפני גיל בו אני רוצה להתחתן זה קשר לא נכון, קשר שרק יפגע בי אז למה להיכנס אליו??
תאמינו לי קשר עם מישהו גם אם זה לא חברות ממש אלא רק אהבה בין שני אנשים (התאהבות, אהבה פוטנציאלית או כל מילה אחרת) זה כבר גורם המון רע אמנם יכול להיות ויש סיכויים (לרוב הם מאוד קטנים) שיצא מזה משהו טוב אבל אני ממש לא ממליצה לנסות (באמת מניסיון זה כואב, קשה וגורם לבלבול מוחלט בקשר להרבה דברים).
מקווה שהובנתי 
תחשבו מעבר, למה בכלל צריך לשמור נגיעה? מאותה סיבה שצריך הפרדה בין בנים לבנות...
ואם לא מתחילים איתך.... שזה בא עם הזמן
ולא מפלרטטים אחד עם השני
מה הבעיה בזה? |תוהה|
קשר עם בנות לפני נישואין זה אסור נקודה.
אני וכולם יכוליםלהתחיל לחפור לך על זה שזה הורס וגם רשמתי את זה בהודעה שלי פה אז כדאי שתעייני גם בה.
אבל אני חושבת שמתוקף היותנו דתיים הדבר הראשון שצריך לומר זה שזאת ההלכה נקודה.
שמע קולינשמות!
תחשבו על זה רגע, התורה לא ניתנה סתם, את ההלכות לא כתבו סתם.
לכל דבר בתורה יש משמעות - נניח שבת אסור, אסור ואסור - והמשמעות של היום הזה זה לתת מנוחה!
זמן לנפש.
כך בכל דבר בתורה. בתורה יש לנו כללים, חוקים, רעיונות שיביאו אותנו להיות בני אדם טובים יותר ושישמרו עלינו.
גם בהלכה - כל דבר זה לא סתם, ואנחנו צריכים לשאוף לקיים אותה.
זה קשה, לא תמיד מצליחים - אבל מנסים. העיקר השאיפה!
^זה לגבי הדיון שנפתח על ההלכה^
"והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה"
ההנאה אסורה.
למה אסור להסתובב עם בנות? [והשאלה גם רלוונטית מהכיוון של הבנות - למה אסור להסתובב עם בנים?]
"אין אפוטרופוס לעריות" - אי אפשר לדעת לאן דברים מתגלגלים.
משיחה אחת קטנה הדברים יכולים להתגלגל לדברים יותר גדולים, ולעיתים לא רצויים..
ה' ברא את היצר הזה, כי בזכותו העולם ממשיך להתקיים.. זוגות מתחתנים, נולדים ילדים..
אבל לכל דבר יש גיל מתאים ותפקיד. בגיל שלנו זה ללמוד, להתנדב, כל מיני.. אנחנו לא צריכים להקים משפחה בגילאי העשרה.
בגיל הזה אנחנו צריכים להתגבר על היצר בשביל שה-אח"כ, הגיל האמיתי שמתאים לחתונה יהיה טהור יותר, טרי, יהיה אמיתי, יהיה בו משהו חדש.
תחשוב על האפשרות שעכשיו תדבר עם כמה בנות, כשתצא לקראת חתונה כבר דברת עם הרבה בנות, זה לא יהיה משהו חדש.
אבל אם עכשיו תתגבר ולא תדבר עם בנות עוד כמה שנים כשתגיע לגיל האמיתי, זה יהיה משהו חדש, מיוחד ושמח יותר בשבילך בע"ה.
זה קשה אבל שווה!
כל בן אדם משאיר חותם אצל האנשים מסביבו, וכך גם בנות שתדבר איתם, זה ישאיר חותם וזה יכול להשאיר גם פצע.
פעם שמעתי משפט: "יש לכל אחד דבק אהבה ואנחנו צריכים לבחור מתי אנחנו משתמשים בו, צריך להזהר לא לבזבז.. כי אי אפשר לקנות חדש."
לגבי ה'שלום' - יש במסכת אבות: "רבי מתיא בן חרש אומר: "הוי מקדים בשלום כל אדם"
ובמסכת ברכות כתוב - "אמרו עליו על רבי יוחנן בן זכאי שלא הקדימו שלום מעולם, אפילו לא נכרי בשוק"
אפשר לשלב בין 'שלום' לבין לא לדבר עם אישה. ^
זו גדולה להקדים שלום לכל אדם. ויש הבדל אם אומרים שלום או שמתחילים לדבר שיחה של ממש.
ואם תשדר לסביבה ברכת שלום ולא 'אני הולך לשחנ"ש איתך עכשיו', מבינים את זה.
כל הכבוד!
הרבה בהצלחה.
בשמחה תמיד בשביל כולם פה!
יומנעים..
אני מדבר לא על הסתכלות על אישה ולא על נגיעות ושאר הרח"ל...
אני מדבר על לדבר עם בנות ללכת איתם לקניון וקולנוע (לדוגמא),
אני מדבר על להעביר איתן פעולות בסניף או באיזה קייטנה פרטית,
אני מדבר על להתנהג כמו חברים רגילים, של דיבורים וחוויות.
זה הכל!
בס"ד
מה אתה בסדר הרגע הביאו לך מקור לאיסור החמור הזה ואתה אומר שאתה "רק" רוצה לצאת איתן לקניון..? "רק" לדבר איתן..? אתה כנראה לא מבין מה זה איסורי תורה..
שמע קוליזה העניין - ההלכה מזהירה מהדברים האלו.
כי זה יכול לגרום לרגשות, הרהורים, וח"ו לנגיעה.
על זה נאמר המשפט "אין אפוטרופוס לעריות"
צריך להזהר.
ושוב- תלך איתם עכשיו לקולנוע, תדבר, תספר חוויות..
ובגיל המתאים לבנות בית עם אחת כזאת. זה כבר לא יהיה לך חדש ללכת עם בת לקולנוע, וגם לא חדש לספר לה חוויות.
אגב, קייטנה והדרכה זה קצת שונה. יש לכם מטרה.
וזה תלוי עם אתה מדריך איתם בסניף /קייטנה בשביל לדבר איתם או שאתה תכל'סים - מכינים עכשיו פעולה וזהו.
בהצלחה!
חשבתי שזה טוב להגיד שלום! לא צריך להסתכל אפילו , פשוט אחווה של יהודים כזה, לא יודעת!
"אין שואלים בשלום אישה" חשבתי שזה מדבר יותר על 'מה שלומך' וכאלה לא על להגיד שלום פשוט ברחוב..
מכיוון שאין שאילת שלום כמו של זמן מרן שפסק זאת.
לא ידעתי שאתה כל כך גדול ושאתה יכול להתיר פסקים של השולחן ערוך..
מינוס אתה לא אומר שלום לבנות??
באמת??
טוב לדעת.
בס"ד
תביאו רב אחד שביטל את הפסק הנ"ל..
אני יכולה לשאול את הרב אבינר, הרב רימון ונהרב אליהו את מי אתה מעדיף? (אין לי מושג מה תהיה תשובתם אבל לשאול תמיד אפשר)
בס"ד
הרב יצחק גינזבורג,הרב איציק שפירא והרב דב ליאור..
אגב את רוצה סיפורים על כמה שהרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה מתרחק מנשים..?(אין לי בעיה להביא לך..)
איפכא מסתברא, מצינו שגדולי כל הדורות תמיד הקלו, בחינת ''כוח דהיתרא עדיף'', שלמי שיש כתפיים מספיק רחבות כדי להתיר - שיתיר!
ישנם פוסקים מסויימים שהחמירו כדי לצאת לשיטת כל הדעות, אך הפוסקים הנ"ל פוסקים לאנשים מסויימים (למשל, הבא"ח זיע"א, תמיד החמיר כדי לצאת את כולם, אך אנו יודעים שיש עניין שרק אנשים גדולים הולכים אחריו, ואאל"ט אדם שקשות לו החומרות הנ"ל יכול ללכת ע"פ מרן הב"י; אך אני שוב מדגיש, אאל"ט! לא לסמוך עליי).
לאסור זה הדבר הכי פשוט. ישנו ספק כלשהו? מה הבעיה - אסור! הרי אם אוסרים, ממילא לא נכשלים;
מאידך, להתיר זהו דבר קשה. יש לפתוח את הספרים, לעיין בכל הפוסקים, ראשונים ואחרונים, ואז לראות האם יש עניין להתיר.
שאלה:
האם מותר לומר לאישה בוקר טוב/ערב טוב, שהרי אסור לשאול בשלומה, והרי "שלום עליך" אצל חכמים נקראה שאילת חכמים, מכאן הרב רצאבי סובר שאסור לומר לה "שלום עליך". מה לגבי בוקר טוב?
תשובה:
אמירת בוקר טוב מותרת לפי שאינה בכלל אמירת שלום. (ערוך השולחן כא,ח. שו"ת שבט הלוי חלק ה', סימן קצח. וכן פסק הרב רצאבי בשו"ע המקוצר, סימן רא, ח).
הערה: איסור אמירת שלום לאישה מקורו מהגמרא בקידושין (ע, ב) ובבא מציעא (פז, א), והטעם הוא שמא יבואו לידי חיבה (רש"י בקידושין שם). ולכן בזמנינו, שאמירת שלום אינה דרך חיבה אלא מדרכי הנימוס, יש שהתירו (שו"ת שבט הלוי שם).
הרב ישי ואדעי
שאלה:
מצד ההלכה מותר להגיד שלום שלא דרך חיבה אלא משום נימוסים. האם מותר לפי השיטה הזו לדבר עם אישה רק משום נימוס, לא להרבה זמן כמובן. לדוגמא: נוצר לך מצב שמשהי מדברת איתך, רק להגיד שלום בשיחה הזו יעליב את האישה, האם מותר לך לשאול איזה שאלה נימוסית?
תשובה:
כן.
(הגר"ד ליאור שליט"א)
----
שאלה:
האם מותר לומר שלום לאשה, שכנה, נשים שעובדות איתי במקום העבודה?
תשובה:
כן, היום שלום סתם, זה לא נקרא שלום – לדרוש בשלומה. אין בזה עניין של חיבה.
(הגר"ד ליאור שליט"א)
----
אז מה למדנו?
א. 'שלום' איננו דרישת שלום, כמו שהיה בזמן מרן הב"י.
ב. אף מותר לשאול שאלות קצרות ע"מ לא להעליב את האשה, שכן אם נגיד רק 'שלום', האשה תיעלב.
את התשובות ניתן למצוא באתר 'ישיבה'.
למדתי על בשרי למשך החיים שלי, שלעולם לא לפסול שום דבר, גם אם הוא נראה לכאורה מנוגד לכל ההלכה. ואת זה אנו יכולים לראות בכלל של "פיקוח נפש דוחה שבת", כלומר, לעתים מותר ואף חובה לעשות דברים האסורים בשבת. אז לכאורה אדם שלא מכיר את הכלל הזה, יגיד שאסור להציל אדם בשבת.
התגובה היתה מאוד מזלזלת ולועגת, כאילו אני איזה רעבעלך שבודה דברים מלבו... אני אומר הכל בשם רבותיי... ציטטתי את הגר"ד ליאור שליט"א שאומר שמותר כיום להגיד 'שלום' ו'בוקר טוב' וכו', ושמותר לשאול שאלות קצרות במקרה שהאשה תיעלב, אז לא לזלזל להבא, כיוון שהכל בגבול ההלכה...
אתכם?" הרי זו הלכה ידועה שלא נפסה לא היום ולא אתמול אלפי שנים.
אנחנו לא מחדשים כאן דבר...
לגבי חלקם האחר יש לדעת גבולות..
ממש לא.
יחוד, ריחוק מהמין השני, הרהורים אסורים, ביטול תורה וכו'.
אתם באמת חושבים שהתורה אוסרת להגיד שלום לבנותת ברחוב?
אתם באמת חושבים שקשר לפני החתונה אפילו אם לא נוגעים יפגע בקשר בנישואים? זה הרבה יותר חזק מזה..
לא יודע אני מרגיש שחברה' פה חיים בסרט בטירוף ומגזימים ממש. אני כנראה בא מסגנון שונה..
בהצלחה לכם ואני מציע שלפחות תספרו בלטות בריצפה ותעשו משהו מועיל בזמן שאתם בוהים בה.
אבל אמרתי כבר שאני אישית לא אומרת שלום לבנים ברחוב בעיקרון בטח לא לכאלה מהיישוב שלי.
בקשר לקשר לפני נישואין כן אני באמת מאמינה בזה וכבר היה פה שרשור על זה מוזמן לחפש מישהי שם רשמה שהיא הייתה חילוניה וחזרה בתשובה ועכשיו נשואה לבעל דתי מהבית היא אומרת שזה ממש נכון אם אתה בוחר לא להאמין לה זה פשוט שאתה בוחר לעצום עיניים.
ואנחנו לא מגזימים אולי באמת סגנונות שונים.
בס"ד
קצת פחות יהודי ופחות הולך על"פ ההלכה..כן אנחנו רציניים כ"כ קשה לא להגיד שלום למישהי ברחוב? וגם אם קשה לא לשאוף לזה..?אני לא יודע מאיזה "סגנון" אתה בא אבל ההלכה באה לאנשים שמגדירים את עצמם יהודים אז תחליט אולי אתה מסגנון אחר..
על פי התורה אין שום בעיה עם נשים לא נשואות כל ההקפדה
היא של נשים נשואות (כי ממילא אפשר להיתחתן איתה)
כל האיסורים שאסרו הם לאחר מעשה אמנון ותמר סנהדרין
דף כא "אמרו מה לבני מלכים (שעשו מעשה זה) קל וחומר לבני הדיוטות"
ומאז גזרו הכל גם על לא נשואות
כיום על פי סקרים כחצי מהאוכלוסייה (במדינת ישראל) לצערנו הרב נכשלת בזה ולכן צעיר להיזהר מאוד
"לא תסור"-לאו מדאורייתא.
למה נשואות אסור ורוקות מותר.
כאילו למה אסור לראות שיער של אישה נשואה ושל רוקה מותר .
וחוץ מזה, כמה ק"ק נהגו שגם רווקות מכסות את ראשן.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!