מה הכי חשוב בבחירת מקום לימודים?קרנלהאור

ומה עושים אם המקום הנבחר מתגלה כבעל תכונות הפוכות לאלה שחיפשת?

 

שלום לחברי הפורום.

אני חדשה כאן, ואני אמא לשני נערים שעולים לז' ולח'.

אני פונה אליכם, כי אני מאמינה שיש לכם כיווני הסתכלות שונים שאולי יעזרו לי להחליט / להרגע...

 

הסיפור הוא, שהדבר שאני רואה כהכי חשוב בבחירת מקום לימודים הוא אווירה טובה, מפרגנת, אמון בתלמיד וברצון הטוב שלו, חיוך על הפנים של אנשי הצוות, ולפני כחודש וחצי חשבתי שמצאתי את המקום הזה.

 

בשבוע שעבר הלכנו לראיון עם המנהל (כן, אני יודעת, קצת באיחור, אבל זה מה יש...) והתרשמתי בהיפך הגמור! הייתה שם מזכירה אנטיפטית שחשדה בי שאני עוזרת לילדים שלי במבחן הקבלה, ובכלל הייתה לא נעימה, שאלתי אותה אם היא המזכירה הקבועה והיא אמרה בנשימת רווחה ש"לא!".... מזלינו....

אח"כ בשיחה אישית עם המנהל ראיתי איש עצוב, שלא מחייך, אפילו שאני כולי מחייכת ונחמדה! זה לא עורר בו שום תגובה טבעית של חיוך חזרה, הוא נשאר חמור סבר קצת מודאג, ורק הדגיש בפני את הכללים החמורים ששומרים עליהם בביה"ס! לא הרגשתי שהוא אומר לי את הדברים כדי להרגיע אותי שהילדים שלי יהיו בידיים טובות, אלא כדי להזהיר אותי שהילדים שלי לא יעלו בדעתם להתנהג שלא כמקובל מבולבל

 

לא הייתה לו הרבה סבלנות, והוא נראה עייף ומותש... והשנה עוד לא התחילה!

 

אני מנסה ללמד עליו כף זכות, אולי הוא עדיין לא יצא לחופשה מאז שנת הלימודים הקודמת?

ועדיין, נראה לי שכשבאה אליך אמא לראיון היכרות,תן חיוך לפחות מצד הנימוס. לפחות תנסה להציג את המוסד שלך כמקום שמזמין את הילדים ולא מאיים עליהם!

 

אשמח לשמוע את דעתכם על המקרה. האם לייחס אליו חשיבות רבה, או לבטל ולהאמין שההתרשמות הקודמת והטובה היא הנכונה?

אשמח לדעת על מה חשוב לכם במקום בו אתם לומדים?

איך אתם מתמודדים עם צוות חינוכי ביקורתי/שיפוטי ולא מכיל?

האם כדאי לחפש מקום אחר? יש לכם המלצות?

יהיה לי מאד קשה לשלוח את בני למקום שאני לא מאמינה בו....

 

תודה

אני לא יודעת על איזה בי"ס את מדברת אבל...ענבל

אני חושבת שבאמת חשוב יחס טוב.

זה גם מאוד תלוי בילד יש כאלה שיותר חשוב שיהיה להם מקום טוב, תורני עם המון לימוד וכו'

ויש כאלה שצריכים את הסביבה הקטנה שלהם ואת היחס האישי זה רק את והם יכולים לדעת כי הם הילדים שלך ואנחנו לא מכירים אותם או אותך.

יש ישיבות מצוינות עם יחס טוב.

אני יודעת שגם יש ישיבות שנגיד הראש ישיבה לא ממש קשור לתלמידים באופן אישי כי הוא חשוב.

למשל רב שהוא אחד שגם מרצה בכל הארץ ומוכר אז יש יותר יראת כבוד ממנו והרבה פעמים תלמידים נרתעים מלפנות אליו.

אני חושבת שכדאי לך להסתכל על ילדייך ולבדוק מה עדיף להם יחס או מקום טוב כמובן שעדיף לחפש מקום שמשלב את שניהם ולהמלצות את כבר צריכה לבקש פה נראה לי בנים יותר יעזרו לך למרות שגם לי יש כמה. 

תודה על התגובה הרציניתקרנלהאור

רק לא הבנתי מדבריך מה ההבדל בין "מקום טוב" לבין "יחס טוב"?

אם אין יחס טוב, המקום פשוט לא טוב! כי במקום בלי יחס, לא משנה כמה תורה ינסו לדחוס לתלמידים, חסר את האנזים המקשר בין התורה ללב והוא: היחס הטוב!!

 

תודה

זה לא עניין של אין ברירה?הרהור

ז"א יש מקום אחר להשוות בינו לבין זה?

או שמא חינוך ביתי?

 

בקשר למנהל זה באמת מתריד. איפה שלמדתי שנה שעברה הדלת של המנהל הייתה תמיד פתוחה, כל אחת יכלה להכנס בחופשיות והוא תמיד מצא בדיחה (בהומור שאני היחידה שצחקתי ממנו אבל לא משנה) ואני חושבת שזה חשוב.

אבל מה עם המורים ושאר הצוות? הם היו מסבירי פנים?

עד כמה המורים דוגלים באותה שיטת חינוך של המנהל?

 

שיהיה לך בהצלחה!דוסית גאה!

תבקשי מה' ותתפללי!!!

כמובן כמובן!!קרנלהאור

מתפללת כל הזמן! אולי לא מספיק.....?

אתמול בעלי היה אצל רשב"י, אז מיניתי אותו שליח לתפילותי.

תמיד אפשר וכדאי להתפלל יותר.

 

ואולי בכלל כל הסיטואציה שחוויתי במפגש הזה הייתה רק כדי להוליד ממני עוד תפילות, כי שקעתי במין שאננות שכבר מצאנו מקום טוב, ולא צריך יותר להתפלל!!

 

וואו! תודה לך!! הנה עוד תובנה מרעישת לכת!!

 

אשריכם ישראל, שאלה הם בניכם ובנותיכם!!

 

נראה לי שאני עוד אחזור לפורום הזה לעוד התייעצויות!

אתם נפלאים!

תודה

בהתרשמות קודמת שליקרנלהאור

ראיתי מזכירה (כנראה הקבועה) מאירת פנים, קלילה ונחמדה.

פגשתי מחנך צעיר וחמוד מאד, שדיבר בפשטות, עדינות וענווה, היה קשוב לי ולבנים שלי. פשוט בן אדם!

הסיטואציה באותו יום הייתה היום האחרון ללימודים, ואולי זה גם השרה אווירה נעימה ומשמחת על כולם, אבל בכל זאת, יכולתי לראות שהם אנשים נחמדים באמת, ולא רק בגלל היום האחרון ללימודים.

 

חינוך ביתי, זו אפשרות מאד אהובה עלי, אבל לא מתאימה לנו כרגע.

 

אני מאד מקוה, וכך הבנתי גם מהמנהל, לאחר ששאלתי אותו, שהיחס בין המורים לתלמידים פתוח ונעים, ושכל הצוות צעירומתחבר ומרגיש טוב את התלמידים. אצל המנהל העצבות לא נראית לי שיטה, אלא מצב ריגשי/נפשי שלא הייתה לו עליה בכלל שליטה... לפחות לא באותו יום ובאותו מפגש... אם זה היה יום נדיר אצלו, אז אין לי בעיה להשלים עם זה, אבל אם זה מצב קבוע אצלו, אין לי ספק שזה משפיע על המורים ועל התלמידים.

 

הגעתי למסקנה, שאני צריכה לדבר עם תלמידים נוספים מאותו בי"ס ולשאול אותם מה ההתרשמות שלהם מהמנהל ומהצוות.

 

תודה על שאפשרתם לי "הירהורים עמוקים", זה בהחלט עוזר למצוא כיוון!

 

אתם חברה' מתוקים

אשריכם!!

אם עם החברים טוב-טוב עם כולםאיתיאל קריספין
אני גם חושבת שבסופו של דבר החברה היא זו שמשפיעה.צורניקיתאחרונה

ברור שאם יש משהו קיצוני בהתנהגות של הצוות זה לא בסדר וצריך לבדוק את זה, אבל בתקופה הזו ההשפעה על הילד באה בעיקר מהחברים, ולכן כדאי לבדוק שיש שם חבר'ה שיהיה טוב ללמוד מהם...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך