(אני כותבת מניק חדש בגלל שאני יודעת שיש כאלה שלא יכבדו את השרשור אם הוא יפתח מהשם משתמש הרגיל שלי בגלל דעותי המיוחדות. כמובן שכל אלה כרגע יחשדו בשם משתמש הרגיל שלי אבל אולי מחמת הספק יגיבו, אולי לא, לא נורא
)
אוקי. כיפה.
סיבה מוכרת לחבישת הכיפה היא העניין של זכירה שיש מישהו מעלנו.
הסיבה שקל לקשר לחבישת כיפה רק אצל גברים היא ככל הנראה כי נשים יותר קרובות לה'. (אני מביאה את הסיבה המוכרת, לא אמרתי שאני דוגלת בסיבה הזאת)
נהדר.
יש לי שאלה שהיא לא העניין העקרוני בדברי אלא רק דוגמא:
1. למה נשים המרגישות צורך בדבר שיזכיר להם המצאות אלוקית מעליהם לא יכולות לחבוש כיפה?
2. למה אישה שמניחה תפילין גם שזה מותר הלכתית תוחשב ישירות כרפורמית?
עכשיו. אלו היו שאלות שאני לא מחפשת אליהן תשובות הלכתיות, הרצון שלי הוא לפתח דיון פילוסופי בנקודות אלה:
* מה העניין של הפרדה ניצחת בהלכה בין גברים לנשים כשהסיבה כלכך עקלקלה: אישה קרובה יותר רוחנית. הרי, זה לא תמיד ככה, זהו לא חוק בל יעבור שיהיה עקבי בכל אוכלוסית הנשים. אז למה לדעתכם יש צורך והאם אתם חושבים בכללי שיש צורך להפרדה כזאת.
* האם יש צורך נפשי [שלנו כבני אדם] בהפרדה הלכתית בענייני הנפש בין גברים לנשים?
* האם גדרים חברתיים כמו- התייחסות ישירה אל אישה המניחה תפילין לרפורמית (אפילו שזה מותר הלכתית) הכרחיים? בשביל הקיום שלנו כחברה? או שהנסיון לא להחשיב כל אישה כזאת לרפורמית ירגום לבילבול בעם- לכך שלא תהיה לנו אפשרות להכליל דבר?
אני אחזור- אני רוצה דיון פילוסופי ולא הלכתי. מי שזה נורא מציק לו הלכתית שיפתח שרשור חדש.
טוב, אני מקווה שנתעלה כאן על עצמנו ונחכים
לילה טוב!
), ולמרות זאת הגבתי כמו שהיית מגיב לכל אחד אחר.(כמו סלשי, רק שהתגובות שלי יותר מגוונות, ביותר נושאים, עם יותר ידע, ואני גם לא צריך שיקראו לי

