מה קורה איתנו, חבר'ה?הסנה-בוער

אנחנו אוהבים לומר שאנחנו משפחה אחת גדולה, ושאין כמו נוג"ה, אבל נראה לי שמשהו קצת קרה לנו בזמן האחרון....

הצורה שבה מקבלים חדשים,

ההקשבה לדעות קצת שונות...

למה זה קורה בצורה לא נחמדה?

למה א"א כבר לנהל דיון בלי שהוא יגרר למגילות של העלבות, של סגירות, של השפלות?

יש בעולם- וגם בעולם הדתי- מגוון רחב כ"כ של דעות. של אנשים. של השקפות.

ואם משהו לא מרגיש לי נכון- זה לגיטימי וזה בסדר, אבל אין לי זכות לשלול את דעתו של האחר...

ממש ממש כואב לי שהמצב נהיה ככה בפורום. 

ואני שומעת על ההרגשה הזו מאוד כל מיני אנשים, פה ושם- וזה כבר ממש ממש עצוב.

מה דעתכם?

נקח לתשומת ליבנו?

מחליטים שמשתפרים בע"ה? 

היתה אוירה כל כך מדהימה בפורום, חבל שניתן לה לחמוק מאיתנו.

סומכת עלינו שנדע בע"ה לעלות .

אוהב.

מקבל על עצמי בלנ"ד,תקוע בתקוע

ומבקש סליחה מכל מי שעשיתי לו את זה.

באמת שקיבלתי את הביקורת הבונה ואתקןD:

כנ"ל11223344
מקפיץ - חשוב!!!תקוע בתקוע
בלנ"ד פעם אחרונה שאני מקפיץתקוע בתקוע

(מהמשתמש הזה..P

 

אשרייך וכל הכבוד!!!=]בל"חית

גם אני מבקשת סליחה אם אי פעם זלזלתי באחת מן התגובות כאן..

שנזכה בעז"ה ללמוד אחד מהשני, ואם לא אז לפחות לקבל ולא לשלול!!

יאללה אחים..להקפיץ

מצטרפת..! (כמה זמן לא הייתי בנוג"ה..)מתלהב"ת גאה
כנ"לענבל

אבל אני גם חושבת שכדאי לזכור את מה שיושב בדד אמר לפני שהוא עזב.

אתם לא יודעים באיזה טון האדם אומר את מה שהוא אומר ככה שיש המון סיכויים שאתם נפגעים סתם אז באמת קחו בערבון מוגבל (זו דעתי וגם דעתה של הבש"א שפה לידי )

צודקת רצח....מסכים ממש..nbsa155
גם אני חשבתי על זהלך דומיה תהילה

חבר'ה, קחו בחשבון שכל תגובה מרגיזה שקראתם היא פסיק קטן בחיים שלכם.

שווה להתעצבן על זה?

עוד לפני שאתם עשויים לפגוע במישהו, זה גם לא בריא להתעצבן משטויות. הפורום הזה נקרא "נוער וגיל ההתבגרות". מה פירוש המילה "נוער"? אדם צעיר שדעתו משתנה ומתעצבת, העולם שלו מתנער כל הזמן. כולם פה בתהליך של התבגרות ולא סתם חבר'ה שואלים שאלות במגוון נושאים ובמגוון גישות. זה הטבע שלנו, זה לא סוף העולם. ואם מישהו שואל משהו טיפשי, לכאורה, זה לא אומר שהוא טיפש - אולי הוא סתם טועה? תענו לו בתור חבר או חברה ולא בתור מורה או מרצה.

במיוחד כאשר מישהו שואל שאלות על חברות בגיל צעיר, משפחה, חברים, לימודים וקשיים כי הדברים האלה באים ממש מתוך הנפש שלו. זלזלתם - כאילו דרכתם לו על הנפש. עצוב

תחשבו על זה לפני שאתם חשים צורך להוכיח את השני. וגם אם אתם חשים צורך להוכיח, תשתדלו לעשות את זה בעדינות. לפני שאתם לוחצים "שלח" תוודאו שלא משתמע משהו מעליב או מתלהם. אה, וגם אם יש לכם הערה צינית ממש ממש שנונה שעומדת לכם על קצה הלשון, תתאפקו... "אין העולם מתקיים אלא בזכות מי שבולם עצמו בשעת מריבה, שנאמר: תולה ארץ על בלימה."

בסוף הודעה אפשר אפילו סמיילי קטן כדי לרכך את הטון, שיבינו שאתם לא כועסים והכל סבבה. חיוך

 

כן לחילוקי דעות, לא לחילוקי לבבות.

 

אני משתדל לנהוג לפי האמור לעיל, אז אם ברחה לי תגובה לא במקום, אני מצטער ואתם גם מוזמנים להעיר לי אישית.

שנזכה! דוס

כל פעם מחדש אומרים את זה, וכל פעם מחדשניגונים

אנחנו נופלים בזה שוב.

 

לא יודעת, תקראו לפני שאתם שולחים תגובה. אם אתם רואים- שהתגובה לא כתובה בצורה יפה, פשוט אל תשלחו.

 

מעיק לקרוא שרשור שחברה טובה כתבה, ולראות איך יורדים עליה שם, על דעותיה.. איך יש תגובות- שכל מה שהן מנסות לעשות, זה אך ורק לפגוע..

 

ואז בסוף, כשהיא אומרת שכל המגזר בערך "צר אופקים", אין מה לעשות, אלא להסכים איתה.

 

 

 

 

צודקים, מצטרפת לתקעו בתקוע*טליוש*
אני מסכימה...אבודה!

אבל אני יודעת שאלה רק דיבורים....

אבל אם את תקבלי על עצמך בלנ"דתקוע בתקוע

וגם אני אשתדל בלנ"ד,

ועוד כמה גם - לא יהיה הבדל?

 

"צל בסך הכל אומר שיש אור בקרבת מקום.."

 

אנחנו דוגלים באופטימיות, לא?

 

|משתדל|הרהור

(הכעס הוא לא טוב במיוחד לנפש שלי אבל לפעמים אני מרגישה בלעדיו לא אני. שהכעס הוא חלק ממני, חלק שלא הייתי רוצה לאבד. אני פשוט צריכה להצליח לנתב אותו בצורה טובה. וזה קשה. אני מפחדת שבעבודה על הכעס שלי אפול לאדישות גמורה, לסף רגש אפסי. העניין הוא להצליח לכעוס אבל לא לתת לכעס שלך להשתלט עליך, ואז הבור הוא האיפוק יתר שדובק בי לעיתים. איפוק שמוציא את זה שמתווכח איתך מדעתו.

אח, איזו נפש מסובכת..)

בכל אופן, משתדלת

או אולי יותר נכון, מתוסבכת. הרהור
אבגדה

"העניין הוא "להצליח" לכעוס"...

 

אני כ"כ מסכים עם זה!!

 

לכעוס זה דבר רע בד"כ, אבל לפעמים צריך לדעת להשתמש בו...

שזה יהיה נגד הטבע הרגיל, אבל להצליח בזה כשצריך...

אתה מסכים איתי. |מזועזע| |פעור עיניים|הרהור

חייזרים השתלטו על אבגדה!! לא!!

 

()

קפיץ קפוץ! כ"כ צודק.. :נערה0אחרונה

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך