על גיוס בנות לצבא אני טענתי אז שמקומם של בנות לא בצבא
הנה עוד הוכחה לזה:http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=13237
על גיוס בנות לצבא אני טענתי אז שמקומם של בנות לא בצבא
הנה עוד הוכחה לזה:http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=13237
היה אסור להן לשרת שם כי יש לנו הלכה והיא קובעת.
פה רק הבאתי עוד סיבה..
לבנות אין מה לעשות בצבא!
בנות גאונות יכולות ללכת לחיל ההנדסה, אין לי באמת מושג מה זה, אבל אם זה דברים של תכנונים וכאלה ולא קרבות ושמירות, אז אני בעד!
שזה בעייה מאד גדולה
כיסוי ראש (ראיתי מישהי כזאת) אז אם את משתתפת בדיון כלשהו בתור חיילת גאונה, את יכולה ממש להוסיף!
בה הן נמצאות שזו חברה מעורבת וזה בעייתי מאד..
גדוד אב''כ. את כל האימונים, הריצות והזחילות תעשו ביחד (לא מאמין שתרוצי ותזחלי בחצאית). חיל ההנדסה זה קרבי לכל דבר - רק שהם יודעים לתפעל פצצות.
ולא צריך להיות כזה גאון ביחידות ההנדסה. את ההכשרה מקבלים בצבא.
החיילים שלו לפני שהוא מכניס אותם לקרבי.
זה ממש לא קשור לבנות, זה קשור לכך שהכניסו אותן לקרבי לא בצדק. אולי הכניסו אותן לקרבי שלא בצדק בגלל שהן בנות, וזה לא טוב. אבל בכל אופן, זה לא פוסל נשים מקרבי.
חודשים של טירונות+אימון מתקדם דואגים שהכושר של החיילים יהיה גבוה
בעיה מאוד גדולה שלהן שהן הסכימו לצאת כשהן מודעות לכושר שלהן.
למה בסניפים היום החברה לא מעורבת? נכון שיש אריאל ושיש בנ"ע ועזרא(?) נפרדים אבל כיום במצב כללי, גם אצלנו הדתיים החברה היא מעורבת!
רוב הרבנים נגד סניפים מעורבים..
ואם הוא כבר קיים והתרגלנו, אז לפי דעתי אפשר להיות שם.
ד"א- אני לא בסניף כי הסניף היחיד הדתי שיש לנו באילת הוא בנ"ע לא נפרד לגמרי כמו אריאל, ולכן ההורים שלי לא הרשו לי ללכת... אבל אני עדיין בעד צבא, כי אני חושבת שזה מוסיף למדינה הרבה יותר משירות לאומי.
קצת יותר, וגם אם לא על ההתחלה, לאט לאט זה קורה. זו המטרה שלנו- להשפיע!!!!
זה יכל להיות גם שירות לאומי מעורב ,
אז מה בגל שזה צבא אז אסור?????????
לא תלוי מה עושים בצבא יש דברים שעדיף שלא ויש דברים שזה מאוד מוסיף ותורם!
וזה לא קשור צבא לא צבא!
בס"ד
בכ"א צריך לא להתגייס לצבא..
גם לש"ל מעורב עדיף לדעתי לא ללכת!
חברה מעורבת זו לא חברה מתאימה!
ואני גם ממש מסכימה עם אבגדה מעורב של חילונים הוא מעורב רוב הפעמים זועתי מעורב של דתיים רוב הפעמים לא מגיע לרמות דוחות.
חוץ מזה שבצבא יש עוד בעיות מבחינת צניעות כי זה לא כמו ש"ל שעושים כל מיני דברים לא ממש פיזיים בצבא את מתאמנת עם בנים, עושה איתם מטווח וכדומה זה שיא הלא צנוע!!!
בשירות לאומי הבעיות האלה פחות חריפות.
אם את ממש רוצה להמרות את פי הרבנים אז תלכי לצבא אבל אני מאמינה שמי שמגדיר את עצמו דתי גם מגדיר את עצמו כאחד שמקשיב להלכה ולרבניו והרבנים אומרים לא.
חילונים -דתיים, בנים- בנות... זה לא פשוט כמו שאנחנו מכירים.
צבא זו מסגרת לוחצת, קשה, מאוד מאוד.
זה מוציא מהלוחמים, מהחיילים צדדים אחרים קצת..
זה הרבה יותר גרוע מ'סתם' חברה מעורבת.
מה שכן- בצבא את נפגשת עם הרבה אנשים חילונים כשאת עוד לא לגמרי סגורה על העקרונות שלך ואז כל החינוך יכול ללכת לעזאזל.. 
דבר שני- בצבא המסגרת הרבה יותר נוקשה וסוברים שבנות לא צריכות להיות נשלטות ע"י אחרים.
בצבא את לא בדיוק בוחרת מה לעשות. נותנים לך מסמך ("מנילה") עם התפקידים שהם מציעים לך. את בוחרת את מה שהכי קוסם לך, אך אין התחייבות שהצבא ייתן לך את התפקיד שבחרת ואז תמצאי את עצמך במקום שלא רצית. (כמו שלא כל מי שרוצה גולני-גבעתי יקבל)
נראלי שיש דברים בצבא במסגרת של שרות לאומי, ואז יש הרבה פחות בעיות הלכתיות
בתור מוקדניות במוקדי ביטחון
אנו יודעים מבחינה הלכתית שזה אסור (ע"פ הכלל 'זיל בתר רובא' אנו מבינים שאמנם יש פוסק גדול או שניים שהתירו זאת, אבל אנו הולכים אחר הרוב, וכאן הרוב המוחץ אומר שאסור), אז מאי טעמא לדון בכך? הטעם היחיד הוא למי שלא מקשיב להלכה, ואני מקווה שכולנו כאן מקשיבים להלכה ולפוסקיה.
א. הצבא מעדיף שהחייל יהיה עם מוטיבציה במקום בו הוא נמצא. לא תמיד יתחשב בזה, אך כך הוא מעדיף.
ב. לא כל הבנים נמצאים בג'וב מבחירה. הרבה בגלל בעיות פרופיל או נפילה מקרבי.
ג. לא כל תפקיד ג'וב הוא תפקיד משרדי שמתאים לבנות.
בנוגע לתפקידי ג'וב משרדיים, אני חושב שזה באמת המצב כיום. יש יותר בנות שם.
אבל בוא לא נפתח שרשור בתוך שרשור...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...