מאמר שפוי לשם שינוי!<אריאל>

לא מסכים עם הכל, אבל הרוב המוחלט- בהחלט מעולה.- מומלץ

 

http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=2785

(ותחשבו שזה הגיע לעיתון המודפס, קול שפוי לשם שינוי!) 

 

 

מחאה, הסתה והונאה....

27/08/11   |   415 תגובות

גופי השמאל כבר אינם מסתירים את כוונתם להפוך את המאבק החברתי למאבק אנטי-ישראלי * המאהל בקריית שמונה, בינתיים, הוא בעיקר הונאה * הסיפור שמאחורי ההצגה ההומניטרית של שרה נתניהו


כדאי להקשיב לצלילים. לא רק למילים: "זו ועדה צינית, מטעה, אכזרית". אלה דבריה של דפני ליף, המנהיגה המוכתרת של המחאה, על ועדת טרכטנברג. עוד נחזור לעניין הסגנון. המוזיקה חשובה לא פחות מהמילים. זו לא רק דחייה על הסף של כל הידברות עם הוועדה. זה גם ניסיון לסכל, מראש, כל תוצאה. השינוי הופך למשני, לבלתי חשוב. המאבק נגד הממשלה, מאבק לשם מאבק, הופך לעיקר. זו מנגינה מוכרת מסגנון המאבק של השמאל הרדיקלי בעולם. 

נציגי התאחדות הסטודנטים, המרכיב הרציני ביותר במחאה, לא הגיעו למסיבת העיתונאים שבה בעטה ליף בוועדת טרכטנברג. הם פרסמו הודעה מתריסה: "אנו נאמנים לדרכנו שתמיד הייתה שילוב הידברות לצד מאבק חברתי". הנה לנו שני קולות במחאה. הקול שמחפש שינוי ותוצאה והידברות, והקול שהופך את הצד השני ל"ציני, מטעה, אכזרית". בהמשך, חכו קצת, תהפוך ממשלת ישראל ל"ממשלת בריונים צמאת דמים". ההנהגה מסמנת כיוון. אחרים קופצים צעד קדימה. נתניהו לא יחסל את המחאה. הוא ייתן לליף וחבריה לחסל אותה. הם יודעים את המלאכה.

מחאה - מחברתית לפלסטינית

התחנה הבאה במסע לשקיעת המחאה תופסת אותנו במאהל שדרות חן. ביום חמישי שעבר התכנסו שם פעילים ונציגי גופי שמאל כדי לתכנן את הצעדים הבאים. היו שם המחזאי יהושע סובול, איש מרצ מוסי רז, שמייצג את ההתחברות של מרצ למחנה הרדיקלי, ועוד סרבנים ואנרכיסטים. שבת אחים משמאל ביחד. והיו שם גם אלדד יניב מ"השמאל הלאומי" ויריב אופנהיימר מ"שלום עכשיו". השניים האחרונים אמורים לייצג את מה שהיה פעם השמאל השפוי יותר. לא השמאל האנטי-ציוני. 

נושא הכנס היה - היערכות לספטמבר. מחאה חברתית או פלסטינית? נבדוק. חן אגרי מ"שלום עכשיו" הודיעה על פרסום מסמך סיכום. ואכן, כעבר זמן פורסם מסמך המסכם את עשר הנקודות "שקיבלו את תמיכת רוב המשתתפים". אחת ההחלטות היא לחבר את המחאה המדינית, לקראת ספטמבר, עם המחאה החברתית. עד עכשיו הם התכחשו. עכשיו הם שמים את העניין בחלון הראווה. וזה עוד הסעיף הקל.

הבעיה איננה בעצם העובדה שיש מי שרוצה לחבר בין צדק חברתי לבין שלום. זה לגיטימי. הבעיה היא שסיכום האסיפה מגלה שיש ניסיון לחבר בין מחאת האוהלים לקמפיין אנטי-ישראלי, שכל כולו הזדהות טוטלית עם הפלסטינים. סעיף 6 קובע: "להצטרף למחאות הלא אלימות המתוכננות של הפלסטינים, לארגן צעדות מקבילות ישראליות אל הגבול, לקבל את פניהן בפרחים, לחגוג איתם. להביא גם את הצד השני, הפלסטיני, בצורה זו או אחרת למאבק יחד איתנו". לא עוד מאבק של משותף, ימין ושמאל, למען חברה צודקת, אלא מאבק הזדהות עם הפלסטינים. השיא מגיע בסעיף 7 שקובע כדלקמן: "במידה ומתחיל בלגן בעקבות ההכרזה (על מדינה פלסטינית - ב.י.) אסור לנו להשתתף בו. עלינו להשבית את המדינה ולהקים אוהלים כניסה לקריה בתל-אביב".



תג מחיר משמאל

במילים אחרות - השמאל הישראלי מתכונן להכריז גם הוא על "תג מחיר". לא פעולות מהסוג המתועב נגד הפלסטינים, אלא פעולות מאותו סוג, נגד מדינת ישראל. "להשבית את המדינה". להסב את רעיון האוהלים לצורך סולידריות עם המאבק הפלסטיני. זה מחזיר אותנו לסעיף 6, שקורא לצאת לגבול, כדי להקביל את פני התהלוכות הפלסטיניות "בפרחים". הצעדות הפלסטיניות לגבול, אלה שכבר היו, ואלה שמתוכננות, לא נועדו לשלום, ולא לקידום ההסדר של שתי מדינות לשני עמים. המטרה המוצהרת היא - זכות השיבה. זה הקוד הידוע לחיסול מדינת ישראל. את המאבק הזה הם רוצים לקבל בפרחים.  

דבר אחד ברור. חלק מהשמאל מתכוון לחטוף את המחאה החברתית לכיוון הצפוי מראש של מאבק אנטי-ציוני ואנטי-ישראלי. זו לא פרשנות. זה המסמך המסכם. אבל לא כל השמאל. יריב אופנהיימר "משלום עכשיו" הבהיר לי שהדברים אינם על דעתו. ייתכן. אלא שזו נציגת "שלום עכשיו" שהוציאה את הסיכום (שנחשף לראשונה על ידי התחקירן לורקר מאתר Kr8). אלדד יניב מ"השמאל הלאומי" הודה שאכן נאמרו שם דברים קשים, אבל, הוא הוסיף, "צריך לעומד מולם. לא להתחמק, ולומר להם שהשיח שלהם בלתי רלבנטי. הייתי שם כדי לא לתת להם להשתלט". הם כבר השתלטו בעבר על מה שהיה מחנה השלום, והרסו אותו מבפנים. הם עלולים להצליח שוב. 

שקר ממשלת הדמים

והמצעד נמשך. אחד, רני בלייר, גם הוא נציג המחאה, כתב השבוע מאמר ב"מעריב", שבו הוא מכנה את ממשלת ישראל כ"ממשלת בריונים צמאת דם". נכון שאלה ביטויים שמתאימים ל"אל-מנאר", ערוץ החיזבאללה, אבל עצם הפרסום היה ראוי. משום שצריך לדעת שהקולות ההרסניים הללו הם חלק מהמחאה. ליף אמרה "ועדה אכזרית". סתיו שפיר דיברה על החשש שנתניהו ייזום מלחמה לדיכוי המחאה (המבחן הגיע מהר מהצפוי, ונתניהו נהג באופן הפוך. היא חייבת לו התנצלות. אין סיכוי שזה יקרה). כך שאין שום הפתעה ב"ממשלה צמאת דם", או באחד אחר, שהוצג כ"מנהיג", שטען שעיתוי הפיגוע "לא היה מקרי". איך לא ידענו שאלה היו סוכני המוסד שארגנו לנו "פיגוע לחיסול המחאה". רצינו צדק חברתי. קיבלנו טירוף שמאלני.

מהזיות לעובדות. ממשלת נתניהו היא הממשלה שהפכה את חיי הפלסטינים להרבה יותר נסבלים. היא החלה לפעול באפריל 2009. מאז ועד לסוף חודש יוני נהרגו 137 פלסטינים. רובם מהרצועה. ממוצע של פחות משבעה הרוגים בחודש. ממוצע ההרוגים מהגדה הוא של פחות משניים בחודש. רובם המוחלט מעורבים בטרור. רק ממשלת נתניהו, משנות התשעים, בולטת גם היא במספר ההרוגים הנמוך. אבל מה לתעשיית השקרים ולעובדות. דווקא לממשלת נתניהו קורא בלייר "ממשלה צמאת דם". מלאכתו של החמאס נעשית על ידי "פעיל מחאה".

לטובת המחאה, יסולקו ממנה אלה שמחבלים בה מבפנים.



מאהל קריית שמונה?

רוח אחרת, צריך להודות, נושבת במאהל קריית שמונה. קריית שמונה? לא בדיוק. כמעט כולם שם היו סטודנטים ממכללת תל-חי. יש כאן מישהו מבני המקום, שאלתי. כן, היו שם שניים. לא בדיוק חלק מהמאהל. 

ככל שמדובר בסוגיות דיור, הבעיה המרכזית של קריית שמונה היא חלוקת הקרקעות בינה לבין המועצה האזורית גליל עליון. זה הסיפור של הרבה מאוד עיירות פיתוח. גבולות מוניציפליים: שטחי רשות מקומית, כל רשות, חשובים לצורכי התפתחות, הוספת מתחמי דיור, פיתוח אזורי תעשייה וגביית ארנונה. בעיירות הפיתוח, היחס בין תושבים לקרקע פנויה הוא נמוך מאוד. במועצות שסביבן, היחס הפוך. זה אומר פחות שטחי תעשייה לעיירות הפיתוח, וזה אומר הרבה פחות תקבולים ממסים. הפער בין חלק מעיירות הפיתוח לבין המועצות האזוריות שלידן הוא בערך כמו היחס שבין פועל הניקיון לבין הטייקון שמעסיק אותו. כך, למשל, לפי נתונים שפרסם שלומי פרי מקריית שמונה, המועצה האזורית גליל עליון חולשת על שטח של כ- 295,000 דונם, כ-13,000 תושבים קבועים והשאר שוכרים. היחס בין קרקע לתושב - 23. קריית שמונה חולשת על שטח  של כ-14,000 דונם וכ-23,000 תושבים. יחס קרקע לתושב  - 0.6. היחס בין המועצה האזורית תמר לבין עיירות הפיתוח שבאזור הוא חמור יותר. תמר שולטת על 1.65 מיליון דונם, וזוכה להכנסות של 40,000 שקל לתושב. לעומת דימונה למשל, שבה ההכנסה לנפש מארנונה עומדת על 200 שקל. זה לא עניין של ניהול. גם אין צורך בחלוקה שווה, ככל שמדובר בקרקעות לחקלאות. זה עניין של חלוקה צודקת של הכנסות מאזורי תעשייה ומקרקעות שהופשרו לבנייה. בדימונה היה שינוי, והיא זוכה עכשיו לתשלומי ארנונה, בסך 6 מיליון שקל בשנה, מהכור הגרעיני. ירוחם תזכה לחלק מהארנונה מהבסיסים שיקומו לידה.

כל התיקונים הללו מצויים באחריות ועדה לקביעת גבולות במשרד הפנים. אלא ששם פועלת הבירוקרטיה הישראלית במלוא הדרה. שיתוק מוחלט. אם היה שר הפנים מחליט לדאוג לתושבי עיירות הפיתוח, הוא היה יכול לקבוע מדיניות. אלא שאלי ישי, בדיוק כמו שר השיכון אריאל אטיאס, אף פעם לא התעניין באמת בחלוקה צודקת. שניהם, איש בתחומו, מנציחים את החלוקה המעוותת.

וזה רק הולך ומחמיר. סעיף 47 להסכם הקואליציוני מונע שינוי גבולות מוניציפליים בין רשויות, ללא אישור הממשלה. זו דרישה של מפלגת העבודה, שנועדה להנציח את העושק ההיסטורי של עיירות הפיתוח. הרי זו מפלגת המבוססים. אהוד ברק כבר ביקש סליחה פעם אחת. דיבורים לחוד ומעשים לחוד. לא על עושק העבר צריך ברק לבקש סליחה. על הנצחת העושק היום הוא צריך לבקש מחילה. הבעיה איננה ברק. השאלה היא, היכן היו שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, דניאל בן-סימון ואחרים. מדוע הם נתנו יד לחרפה הזאת.

כך שאת העיוות הזה הגיע הזמן לסיים. האם נאמרה על כך מילה במאהל בקריית שמונה? כלום, אף לא מילה. למה, שאלתי את שני בני המקום שהיו שם. אנחנו לא רוצים להרגיז את אנשי המאהל, משום שרובם גרים ביישובים באזור. כלומר, במועצה האזורית גליל עליון. וחמור מכך, מתברר שיש שיתוף בין המועצה האזורית, הטייקון הגיאוגרפי, לבין המאהל.

באותו ערב הגיע למקום השר מיכאל איתן. אתם בטח מתכוונים לומר לו משהו בעניין הבוער הזה, הגורם המרכזי למצוקת הדיור ולהכנסות העלובות של המועצה, אמרתי לנציגי העיירה. לא, ממש לא, הם הבהירו לי. הם רוצים שקט תעשייתי. לפי ההיגיון הזה, ייתכן שצריך להפסיק את המחאה החברתית. שמא תופרע מנוחת בעלי השלטון, הקרקעות וההון. הרי גם הם חלק מהמחאה.

יש במאהל הרבה צעירים חדורי רצון לשינוי ולצדק חברתי. זו ההזדמנות שלהם להתעלות מעל אינטרסים קטנים וצרים. אם שינוי, אז קודם כל בתחום הקרקעות. הם אלה שצריכים להצטרף אליו ולהוביל אותו. עד אז, זו לא מחאה, ולא מאהל ולא קריית שמונה. זו בעיקר הצגה והונאה. כך בהפיכת המאבק החברתי למאבק פלסטיני ואנטי-ישראלי. כך גם, מתברר, בהקשר החברתי והכלכלי.



שרה נתניהו: נאורות או יחצנות?

ביום שלישי האחרון פרסמתי מאמר על המאבק בעניין שוהה בלתי חוקית, שהיא וילדתה קיבלו צו גירוש. עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח הבהיר לי שהעתירה לא הייתה נגד הגירוש, אלא נגד הליך המעצר החפוז שמשרד הפנים ניסה לבצע. הסעד שהתבקש היה מתן שהות של חודש, לאמא ולבת, להיפגש עם האב ולעזוב את הארץ מרצונן, ללא מעצר. בינתיים כבר נדחתה העתירה, והאם ובתה, ננסי ואופק, שולחו לפיליפינים.

אלא שהסיפור העיקרי הוא מעורבותה של שרה נתניהו. הבקשה שלה הייתה שונה. היא ביקשה להשאיר את הבלתי-חוקית ובתה בישראל. אם חשבנו שמדובר בפרץ של נאורות והומניות, כדאי לחשוב שוב. יועצת ראש הממשלה, ד"ר אורית גלילי, הבהירה בעצמה מה עומד מאחורי העניין: "שינוי המדיניות שהובלנו לגבי שרה נתניהו, הוכיח את עצמו במלואו בשבוע האחרון בפרשת הילדה אופק, שהיתה מועמדת לגירוש. לראשונה בכל תולדותיה כרעיית ראש הממשלה  קיבלה שרה נתניהו תקשורת אוהדת ויחס של קונצנזוס מקיר לקיר - אפילו בכלי תקשורת שהיו ידועים בעוינותה כלפיה. לכן לא רק  שלא נגרם נזק, נהפוך הוא".

לעזאזל עם הקריטריונים שקבעה הממשלה. לעזאזל עם הפרת חוק המונית מצד שוהים בלתי חוקיים. את מי זה מעניין. העיקר שהגברת קיבלה מילה טובה גם ב"הארץ". שנים זה היה חלום. עכשיו הוא מתגשם. לקרוא ולשפשף את העיניים. כך נקבעת המדיניות הישראלית בעניין השוהים הבלתי-חוקיים.

יש לי עצה ליועצת גלילי: אם הגברת נתניהו תצטלם עם שתי ילדות פלסטיניות חביבות ממחנה פליטים בלבנון, בביקור הבא שלה, נניח בלונדון, ותכריז שהיא תיאבק על זכותן לחיות דווקא בישראל, היא תיהפך לגיבורה בינלאומית. לא רק ב"הארץ". אפילו ב"גרדיאן" וב-BBC. נסי את זה, אורית, ההצלחה מובטחת מראש.

אחרית דבר:
בעקבות המאמר הזה, שהתפרסם גם בעיתון המודפס וגם כאן, הגיעו אליי תלונות של שותפים למחאה, יושבי אוהלים ואחרים, שמסבירים שאין להם חלק ונחלה בהטיה לכיוון האנטי-ישראלי והאנטי-ציוני וכי רוב השותפים למאבק מצויים במקום אחר ושפוי ובדרך כלל גם ציוני. הם מוחים מתוך רצון לשנות ולא כדי להרוס. 
והיא הנותנת. המאבק לצדק חברתי חשוב וצודק. דווקא משום כך אני מרשה לעצמי להזהיר מהמחנה האנטי-ציוני. הם לא הרוב. אבל הם כבר הצליחו להרוס כל חלקה טובה במחנה השלום. הם עלולים לעשות את אותו דבר למחנה המחאה. 
אני מנסה, בכוחותיי הדלים, להצביע על הסימנים. הם מצטברים. זה בא בעיקר מההנהגה ומדובריה. לא כל ההנהגה. יש בתוכה נפלאים. רוב המוחים שייכים למחנה השפוי. פגשתי אותם במאהלים. הסתרה והשתקה לא יועילו. להפך. הם רק יגדילו את הסכנה. 
התפקיד שלי הוא להתריע. זה מה שאני עושה. לא כדי לפגוע במחאה להפך. כדי להציל אותה.  

 

וואו, באמת כיף לראות! תראו גם תגובות...צורניקית

אני אוהבת לראות תגובות לעניין באתרים שמאלנים... (:

באמת טוב לראות שיש קצת היגיון בתקשורת שלנו.....nbsa155

ובאמת תראו תגובות...זה מזה כייף לפתוח ווינט ולראות את כל הימנים מגיבים שם בתגובות...זה פשוט מגניב!!

זה ארוך! למי יש כוח לקרוא?אליקאליקאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך