תופעה שלאחרונה נראית לי ממש נפוצה.. |דיון|שואפת למעלה..!

נתחיל מזה שאני ככה..

אני סיימתי יא' ואני ממשיכה שנה הבאה למדרשה. כן, בעזרת ד' מדלגת על השמינית, עושה בגרויות אקסטרני, והולכת להשקיע את שנה הבאה בלימודים לשם שמים במדרשה. ברוך ד'.

אבל פתאום אני שמה לב, שוואלה? אני לא היחידה.. יש לי עוד שתי חברות (שתי מוסדות שונים!) שעושות את זה, ושמעתי על החברה שלי ההיא, ועל השכנה שלו..

ואתם יודעים מה? לא רק אצל בנות התופעה הזאת קיימת! שמעתי גם על המון בנים שמסיימים יא' ועוברים לישיבה..

ואני מדברת על באמת מגוון של אנשים, מכל הסוגים ומכל המוסדות!

למה זה קורה לדעתכם? למה יש כ"כ הרבה שמחליטים לוותר על שנת שמינית באולפנא\ישיבה? זה קצת הזוי, לא?

קיצור, מה אתם אומרים?

בשורות טובות!

תשאלי את עצמךאיתיאל קריספין
ברור.. אני יודעת למה אני עושה את זה..שואפת למעלה..!

אבל זה מוזר שזה תופעה כזאת.. אולי זה אומר שיש איזה בעיה במערכת?

כי בהרבה ישיבות השמינית מיותרת<אריאל>

הדגש בה יותר על פן חברתי.

 

אצלי למשל בישיבה, אין סיכוי שאתה מוותר על השמינית- יש כ"כ הרבה דברים...(ועדיין היה מטורף!) 

הרבה פעמים השמינית היא שנה של בזבוז.אאלעד

כמובן לא תמיד

השמינית יכולה להיות שנה של בניה לאישיות והתגדלות מחד, ומאידך שנה של בזבוז ושעמום(ח"ו) .

אני אישית עולה לשמינית ואני הולך (כנראה) ללמוד בשעות הבוקר בישיבת הסדר.

הרבה אמרו לי שזה ממש עוזר לישיבה הגבוהה\הסדר.

כן....לב אדום.

הרבה מדלגים על השמינית כי באמת אפשר, קשה, אבל אפשר.

אני אישית חושב שזה לא נכון...אבל זה עניין אחר... נראלי שצריך את השנה הזאת לעצמך, היא בונה אותך ברמות ובעצם מוציאה אותך לישיבה אחר, לא כמו אם יצאת בי"א.

אבל יש בי הערכה גם לאלו המדלגים...מנצלים ת'זמן יותר, בטוח!

 

אני מכירה מישי..נדנדה כתומה.

שיוצאת שנה הבאה למדרשה, כי יש לה חבר והם מתכוונים להתארס בקרוב בעז"ה..

חברה שלי עושה מסלול מגניב -שיראל.

כל השבוע באול' חוץ מיום אחד כל שבוע במדרשה

כולם פשוט קולטים שזה בזבוז זמן.עין שלישית..


מוכר, מוכר.אוסנת

פגשתי מישהי שעשתה את זה בפועל, אבל עוד 10-20 שהשתוקקו...

יש לי כמה השערות לגבי זה:

א. נמאס מהאולפנא (ולכן אני שוקלת במוחי אם צריך להתחיל אולפנות מכיתה י')

ב. תחושת בזבוז זמן - לא צריך להשקיע כ"כ הרבה בבגרויות...

ג. אין מספיק מענה רוחני במוסדות החינוך שלנו. שיעורי הקודש נלמדים לבגרות או ברמה בסיסית שמתאימה לכולם, ואנשי קצוות שצריכים יותר ידע, יותר עומק, יותר הבנה - מתקשים למצוא זמן או אנשים שיקדמו אותם.

המורים בנויים לרמה מסויימת, והרבה נוער שכבר הגדיר לעצמו יותר מה הוא צריך מבחינה תורנית - מוצא את המורים "קטנים" בשבילו. או פשוט עסוקים מדי...

 

 

למרות שגם אני מאוד רציתי לעשות את זה, או לפחות לדלג על ש"ל,

אני מאוד מאוד ממליצה להתגבר ולהשאר בשמינית.

עוברים בשנה הזאת המון (לרוב הבנות בשנה הזאת יש משברים גדולים...), הולכים לשירות לאומי בצורה מסודרת עם החברות, ואח"כ מגיעים למדרשה בשלים יותר - ומפיקים ממנה הרבה יותר.

(למיטב ידיעתי - המדרשות הרציניות לא מוכנות לקבל שמיניסטיות, ורבות מהן גם מחייבות שירות לאומי. זה לא סתם)

 

זה תלוי איזה אופי יש לך.=חגית=

יש כאלה שהם כבר מיצו את כל מה שאפשר לקבל מהאולפנה/הישיבה ולכן טוב וכדאי שידלגו עלהשמינית.

יש כאלה שעוד צריכים לקבל מהישיבה/אולפנה ולכן הם צריכים להשאר.

 

 

זה תלוי בבנאדם..okey

מה הישיבה/אולפנא נותת לה/לו.. מכל הבחינות-לימודי וחברתי..

 

חבל לדלג על השמינית.. מילא על שנה אחרת אבל שמינית~n אני~

זאת ה-שנה..  אז מה הקטע לפספס?!

יש אנשים/אנשותokey

שלא כ"כ מחוברים למחזור שלהם.. אז כל הקטע החברתי לא מזיז להם ולכן לא אכפת להם לעבור לישיבה/אולפנא על חשבון השמינית....

 

בד"כ דילוג על שמינית זה דילוג על שלבדניאלה .ד.

אבל כל עיניין לגופו

 

לפחות במקרה שלי-שואפת למעלה..!

אני ממש חולקת עליך! כי השכבה שלי זה היה אחד הצדדים של למה כן להשאר!

יש מצב שיש כאלו שזה באמת נכון עליהם. אבל אני ממש לא חושבת שזה הרוב!

בשורות טובות!

אני לא מדברת רק על הקטע הזה של החברות..~n אני~

למרות שזה גם קטע ממש חשוב!!

מתי עוד תהיה לך הזדמנות להיות עם החברות בלי לחצים של דברים אחרים?

לא סתם יש 12 שנות לימוד.. זה שנים שבונות אותך בדרך לחיים..

לדעתי את ממש תעשי טעות אם את מוותרת על השמינית..

 

שטויות!פתגם סיני עתיק

לא כל ה12 שנות לימוד -באמת תורמות.

יש שנים שאפשר וראוי לדלג עליהם.

לא צריך לעשות מהמספר 12 קודש.

לאוסנת ולשאר~מישי~

לגכבי מה שכתבת ב-ג'- אני מאמינה שכל בת יכולה למצוא את זה אם היא רק תחפש. נכון זה בעייתי שאין רמה גבוהה במיוחד במקצועות קודש לפחות באולפנות (ואני מדברת על זה בתור אחת מאולפנא שנחשבת אחת מהאולפנות הכי הכי ברמה לימודית גבוהה) וזה באמת חבל. אבל לא צריך בשביל זה מדרשה. תמצאי לעצמך זמן ללמוד דברי קודש, אפשר גם אם חברות. (כן חברותות זה לא חייב להיות רק של בנים). תדעו שיש הרהב שמחפשות את זה גם אם לא תמיד רואים. יש לי שתי חברות שאני מאוד נהנות ללמוד איתם כשיוצא ב"ה. ובד"כ לדלג זה לא טוב. יכול להיות שיש לך יכולת אינטלקטואלית לעמוד בזה- גם בלגמור בגרויות מוקדם וגם בלעשות מדרשה בגיל 18 אבל זה הרבה יותר טוב לעשות את זה כשאתה יותר בוגר. יותר יודע מה אתה רוצה מעצמך. יותר מודע לעצמך.

אוסנת,ב"השתדלותנו

כתבת שלהרבה בנות נמאס מהאולפנה בכיתה י"א, אבל להרבה בנות, כשהן מסיימות שמינית הן היו מעדיפות להישאר, ולא רק כי זה עולם אחר אלא פשוט כי היה להם טוב! אז אולי בשביל הבנות האלה צריך להתחיל אולפנה בח'?

לפי מה שאת אומרת, את צודקת.אוסנת

עדיף להשאיר את זה ככה.

 

אבל אני ראיתי אחרת...

 

(סיימת שמינית?)

טוב אני לא מקורית מצטרפת לאתיאל- תשאלי את עצמך!אנונימי (פותח)
זה מזה לא שטויות!! אז עזוב.. בא לא נלמד בכלל..~n אני~
אני מכיר אחד שסיים י'. ועובר לישיבה גבוהה..אני17
למהה??? מה הקטע??~n אני~
אם סידרו לנו את הלימודים ב12 שנה סימןokey

שלא עשו את זה סתם.. יש שתי סוגים שלי אנשים-מישו/מישי שמסיים ביא'  ת'בגרויות ואז עובר לישיבה גבוהה/אולפנא,יש לו לחץ יותר מידיי בכיתה יא'.ומי שעושה אקסטרני בישיבה גבוהה/אולפנא-אז זה לא לימוד תורה נטו.זה ללמוד לפני בגרויות וכו'...

"נביאים תקנום לישראל תריסר שנות לימוד" (שם, שם)פתגם סיני עתיק

נא לא לזלזל הנביאים הקדושים שגזרו על ילדי ישראל שנים עשר שנות לימודQ!

^^^^^951753
ומישהו באמת לומד 12 שנות לימוד?האדמו"ר מצנעא

מהן אותן 12 שנות לימוד? והרי אני מניח שכולנו לומדים יותר - שנה אחת מינימום בגן חובה, עוד שנים בישיבה גבוהה/הסדר/מדרשה וכו'.

כולנו לומדים יותר מ-12. אז ראשית, אני לא מכיר את המימרא הזו. שנית, כולנו לומדים יותר...

בפשטות - אתה חושב ככה כי אתה ילד שמנת.אנונימי (פותח)

ילד בן 14 שחושב שהוא מכיר את העולם. תדע, שיש הרבה נוער, שלא גדל בתנאים שאתה זוכה לגדול בהם, ולא. ממש לא זכה ל-12 שנות לימוד. קו"ח לימודים גבוהים.

אני לא מבין למה זה קשורהאדמו"ר מצנעא

ואסביר - הדוגמה של הלימודים הגבוהים/גן חובה וכו' רק נועדה להקשות על פתגם סיני עתיק הי"ו, שציטט מאמר חז"ל (כנראה) ממקור לא ידוע. וכידוע, לא מקשים על דוגמות, כי תמיד ניתן להביא עוד דוגמות.

רק דיברתי על עובדות שאתה לא מודע אליהן. זה הכל.אנונימי (פותח)
אני מודע גם מודע...האדמו"ר מצנעא
אני מכירה מישהי (נשואה היום) שדילגה על י"א-י"ב..כפרעלייך!!=)

בכתה י"א היא הייתה מעט זמן במדרשה (היא לא עזבה שם... המדרשה התפרקה).

ואח"כ היא הייתה בדבר הזה ביצהר שעושים רק את הבגרויות...

היא עשתה שנה ש"ל והתחתנה בסוף השנה.

 

נראה לי שהיא ממש לא מצטערת על המסלול שהיא בחרה...

כל אחד מה שמתאים לו.

 

כי השמינית מבוזבזת!!!אנונימי (פותח)
לדעתי זו ממש טעות,נבוכדנאצר

השמינית לעולם לא מבוזבזת,גם אדם שלא עשה כלווווווווום עובר תהליך מסוים בהתבגרות.

השמינית היא חלק מתהליך חשוב שנקרא גיל ההתבגרות,כמו שתינוק לא יכול ללמוד ללכת לפני שלמד לזחול,

ואם יעשה את זה,זה יגרום לו נזקים רבים ברגליים בהמשך חייו,.

למרות שהשלב הזה נראה לפעמים קצת מיותר-הוא חיוני מאוד!!

בדוק.

אני גם לומד בישיבה קטנה...ירון קורצן

ואני בעזרת ה'ידלג על השמיני... לדעתי זה לא רע.. מה הבעיה שאנשים ילמדו תורה??

אני וויתרתי על השמינית..אנונימי (פותח)

אני חושב שזה היה הצעד הכי נכון בחיי!

וזה אעפ"י שהייתי מאוד קשור למחזור שלי.

פשוט הרווחתי שנה מהחיים!

וחוץ מזה, אם רואים שלא כ"כ הולך אפשר לחזור לתיכונית\אולפנה אחרי זמן אלול (אני מכיר חברה שעשו ככה).

 

שיהיה בהצלחה! ובעז"ה - לטובה!טל..
חסר לימוד תורה רציני ומעמיק בתיכון.. בד"כ..הסנה-בוער
כמותית ואיכותיתגושני"ק

אני דילגתי על י"ב.

לפני שעשיתי את זה, התייעצתי עם גדולי הדור כפשוטו(לדוגמא- הרב יעקב אריאל) והיום- אני לא בטוח שהייתי עושה אותו דבר!!

נכון, בישיבה תיכונית השכל שלך לא יתקדם כמו בישיבה הגבוהה, אבל יש הרבה מעבר לשכל בעולם הזה, החברה, הבדלי הגילאים בשנים אל יכולים להיות מוד קרייים, כנון יש המון חריגים, אבל יש נורמה.

 

מעבר לכך, לרוב, לצערי(גם אני) מי שאני מכיר שעשה את זה לא עשה בגרויות באופן רציני, כך שזה איזשהי בריחה, הרבה יותר קל לשבת במקום שבו אתה עושה מה שאת הרוצה ולא יושבים לך על הראש, ואין מתמטיקה וכו' אבל, אם רוצים לצאת אנשים רציניים, צרך לעשות כל שלב ברצינות הגבוהה ביותר

>>>>>>>>הסטלן הקטןאחרונה

בהרבה מוסדות השמינית היא שנה מבוזבזת מאוד ולכן אנשים רוצים לנצל את השנה בצורות מסוימות..

חלק הולכים לישיבה(לפעמים גם בגלל רצון להוסיף קודש)ויש גם כאלה שהולכים לעבוד להתנדב וכ"ו-נטו בגלל הרצון לנצל את השנה..

 

לגבי מי שאמר פה שזה סתם יוצר לחץ בשביעית כי צריך לסיים את כל הבגרויות-דבר ראשון לא חייבים לסיים בשביעית אפשר להשאיר קצת לשמינית ולעשות את זה במקביל..חוץ מזה אני מכיר לא מעט אנשים שסיימו בי"א כי לצערינו מערכת החינוך מאוד מרוחה והיה אפשר לסיים את כל הבגרויות בשנה-שנתיים...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"א....אני עוד לא יודע  אני עושה שנה הבאה-אבל בישיבה אני לא....גם מהסיבות הנ"ל ועוד...מי שממש בוער לא לדעת עוד-באישי אם אני אהיה פה....

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך