שאלה:אנונימי (פותח)

משהו יכול להגיד לי באמת מה הקטע של עזרא?!? זה נראה לי התנועה הכי טיפשית

שאלה טובה...די ניסיתי לברר ולא הלך..אש מאנשים קרים.
חיחיחיח......מומו הפרה*
אני יענה לך...מי שלא רוצה יותר מדי דוסי אז לא הולך לאריאל מי שלא רוצה לכזה לא דתי כ"כ אז לא הולך לבנ"ע אז עשו באמצע עזרא....-לפחות ככה אני הבנתי....
אין דבר כזה דוסי מדי!!פלספנית
בס"ד
אבל בכלאופן נחמד לשמוע שמי שבאריאל הוא "דוסי מידי"... הכי שווה להיות הכי דוס שיש!!! בעז"ה עוד נעלה ונצליח להיות "יותר דוסים"!!!!!!!!!!
כי עזרא..מומו הפרה*
זה גם כאילו אריאל ובנ"ע ביחד כזה..
חחח..אנונימי (פותח)
זה נראה לי דיי טיפשי ללכת לתנועה שאין בה אידיאלים או ערכים..(ואפילו הערכים סוטרים זה את זה..) כדי לא להיות דוס יותר...
אני ישמח אם יהיו תשובות קצת יותר מספקות...
מזתומרת אין לה אידיילים/ערכים!?1?מומו הפרה*
*|בשוק!!!!!!!!!!|מומו הפרה*
אהממ....הודי'ה
דבר ראשון עזרא זאת התנועה הכי שווה !!!ואני לא מבינה מה הקטע של אריאל ?!?! אז מה אם אין בנים ?!!? אצלנו לא שמים על הבנים !! הם כאילו כלום ! זה לא כמו בני עקיבא שלכל בת שנייה בערך יש חבר ...

ולמי שעוד לא הבסיסמה: הישיבה היא בית חינוכנו שלטון התורה – מטרתנו, לעם ולארץ נקדיש

את חיינו.

כללי : ברוח סיסמה זו אנו שואפים לבנות חברה בעלת בסיס תורני איתן

שתשתלב בכל תחומי החיים והעשייה בארץ תוך הקפדה מלאה על קיום

תורה ומצוות, נאמנות לערכי מגילת העצמאות, ולהיותה של המדינה

מדינה דמוקרטית ושיוויונית.

פרטי: לחנך להגשמת רעיון "תורה עם דרך ארץ ישראל" כך שכל חניך

יבסס עצמו מבחינה תורנית כדי שיהיה מספיק חזק ובעל יכולת
לבנות את הארץ ולהשתלב בכל תחומי החיים בה - הדתיים
והכלליים, תוך היותו דוגמא אישית של אדם הנאמן לתורת

ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל.

בנוסף אנו מחנכים לחשיבה ביקורתית ומוכנות והערכות לשינוי.

בכל תפקיד שימלא ישאף להגיע למצוינות, לפסגה, ששם הדוגמא

האישית תהיה הרבה יותר משמעותית ומשפיעה.

ועוד משו ....
השם: "עזרא" תנועת הנוער החרדי-לאומי בארץ-ישראל.

הסיסמא: הישיבה היא בית חינוכנו, שלטון התורה מטרתנו, לעם ולארץ נקדיש את חיינו.

המהות: תנועת "עזרא" היא תנועת נוער חרדית לאומית, והינה חלק מתנועת הנוער הציוניות החלוציות.

המטרה: חינוך דור נאמן בעל בסיס תורני איתן והשתלבותו בכל תחומי החיים תוך שאיפה למצוינות ולחתירה להקמת חברה תורנית בארץ ישראל. הכיוון:

הכרת התורה כערך עליון שאין שווים לה.
הקפדה בקיום מצוות שבין אדם לחברו ובין אדם למקום.
אמונה בדברי חכמים וציות לדבריהם ולשילוב תורה, יהדות ודרך עולם.
חינוך לאחריות לכלל ישראל ולשותפות מלאה בבנין הארץ.
הברכה: המברך אומר: "חיזקו חברים!" ועונים לו: "חזק ונתחזק".

התלבושת: חניכים, מדריכים ומרכזי הסניפים יקפידו על תלבושת צנועה והולמת לחברים בתנועת נוער דתית ולציבור התורני. בימי חול, בכל פעילות סניפית, אזורית וארצית יופיעו החברים בתנועה בחולצת תנועה כחולה. בשבתות ובאירועים חגיגיים, חולצת תנועה לבנה, ועניבה כחולה, חצאית/ מכנסיים כחולים. או חולצה לבנה ועניבה, חצאית/ מכנסיים כחולים.

אז יאללה תצאו מהבועה שלכם ותראו שיש עוד תנועה שהרבה יותר שווה מאריאל !!




ין ....
אם עדיין לא הבנתם ...הודי'ה


תנועת "עזרא", רקע כללי




תנועת הנוער "עזרא" הינה אחת מאחד עשר תנועות הנוער הציוניות במדינת ישראל והיא הרביעית בגודלה (ע"פ המפקד האחרון של משרד החינוך) מבינהן.



בשנת תרע"ט 1919 בשלהי חודש אב, הוקמה בגרמניה תנועת הנוער "עזרא". התנועה נוסדה על-ידי קבוצת סטודנטים שומרי תורה ומצוות בגרמניה, שחונכו בשיטתו של הרב שמשון רפאל הירש - "תורה עם דרך ארץ", שיטה שראתה את היהודי משתלב בכל תחומי החיים, גם אלו "החילוניים", מתוך תורה. סטודנטים אלו הבינו שכדי לחנך לשיטה זו צריך ליצור מסגרת בלתי פורמאלית גם לשעות הפנאי שתשלים את החינוך הפורמאלי ותקרב את בני הנוער מקרב היהדות האורתודוקסית לאמונה מעמיקה, להשתתת התורה בכל ענפי החיים ולעלייה לארץ ישראל.

מאז פועלת כתנועה חינוכית המחנכת לערכים בכל רחבי הארץ. לתנועה אף מספר סניפים במדינות חבר העמים באנגליה בצרפת ובארה"ב. כיום, לתנועה כ- 45 סניפים הפרושים מצפון הארץ ועד דרומה.

התנועה קרויה ע"ש עזרא הסופר אשר העלה את גלות בבל ארצה, ותוך כדי התגוננות מתמדת בנה את ארץ ישראל מחורבנה ותיקן לעם בציון תקנות והלכות כדי להיטיב את רמתו הדתית מוסרית. קוים אלה העולים מפעולותיו של עזרא הסופר, מנחים את התנועה מיום היווסדה ועד עצם היום הזה.

מטרותיה של התנועה, כתנועה דתית לאומית, הן חינוך לערכים

של תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל, כשסיסמתה היא

"תורה עם דרך ארץ". כפי שטבע אותה הרש"ר הירש ובישומה ב"תורה עם דרך ארץ ישראל" כפי שהתאימה לימינו הרב יצחק ברויאר.

בתקופת העלייה החמישית, משנת 1935 ואילך, נוסדו סניפים של עזרא בארץ ישראל. התנועה בארץ הייתה מזוהה עם תנועת פועלי אגודת ישראל - מפלגה של יהודים דתיים יוצאי גרמניה שדגלו בהגשמה חלוצית ובהתיישבות בארץ ישראל ומצד שני ביקשו לחבור ליהדות החרדית בארץ. כביטוי לשאיפה זו כינו את התנועה "ארגון הנוער החרדי בארץ ישראל" (ב-1991 החליטה התנועה לקרוא לעצמה "תנועת הנוער החרדית לאומית בארץ ישראל").
בקיץ תרצ"ו (1936) הוקמו סניפי "עזרא" הראשונים בארץ בפתח-תקווה ובתל-אביב, תחת השם "נוער חרדי" ובשנת תרצ"ז (1937) נוסד הסניף בירושלים ובשנת תרצ"ט (1939) נוסד הסניף בחיפה.
הכינוס הראשון של התנועה התקיים בירושלים בשנת תרצ"ז (1939). בחנוכה תרצ"ט נערך הכינוס השני בבית וגן בירושלים. בכינוס זה נבחרה לראשונה הנהלת התנועה בארץ ישראל, שתפקידיה העיקריים היו הקמת אירגון ממוסד, שמירת הקשר עם הסניפים, ריכוז התנועה והקמת מחלקת הדרכה.
הכינוס הארצי השלישי התקיים בפתח תקווה בחודש מנחם אב תרצ"ט, בכינוס זה יש לראות את "כנס היסוד" של התנועה בארץ ישראל, מאחר שבו נקבעו למעשה קווי היסוד של התנועה בארץ.
התנועה מיסדה מתחילת דרכה פעילויות ארציות שונות.
מחנה הקיץ הראשון של התנועה התקיים בפתח תקווה בשנת תרצ"ח (1938).
מחהנ העבודה הראשון של התנועה התקיים בקיבוץ חפץ חיים בשנת תרצ"ט (1939).
סמינריון ההדרכה הראשון התקיים בגת רימון בשנת תש"ב (1942).

התנועה, כתנועה מיישבת של פועלי אגודת ישראל, ייסדה את היישובים גת רימון (1931), חפץ חיים (1944), יסודות (1946), נתיבה (1948), שעלבים – שלהבת (1950), מבוא מודיעין (1964) מבוא חורון (1967) ונחליאל (1994). היום התנועה מאפיינת את עצמה בתמיכה מובהקת בארץ ישראל השלמה תוך שימת דגש חזק על הבנייה הרוחנית שיש ליצור בקרב האוכלוסייה.



כמשתייכת לתנועות הנוער הציוניות בישראל שותפה התנועה כמובן מאליו לחינוך לנאמנות לערכי מגילת העצמאות להיותה של החברה בישראל דמוקרטית ושיוויונית ולשותפות מלאה בכל תחומי העשיה במדינה.

ל"עזרא" סניפים רבים העוסקים בקליטה ובהם חניכים עולים מארצות חבר העמים ואתיופיה וכן סניפים בערי פיתוח ושכונות מצוקה המעניקים לחניכים באזורים אלו, אהבה, שמחה וחדוות חיים ופעילות חינוכית מבורכת ברוח התנועה.

מאות המדריכים והמדריכות הפועלים בתנועה, הינם חניכי ותלמידי ישיבות תיכוניות ואולפנות התורמים ממיטב זמנם ומרצם לזולת בהתנדבות, כשמידת "הנתינה" והעשייה למען הזולת מנחות את תיפקודם.



בוגרי התנועה ממשיכים בדרך כלל בישיבות ההסדר המשלבות את לימודי התורה והשירות הצבאי. בוגרות התנועה יוצאות לשנת שירות לאומי למען המדינה. כשהתנועה מחנכת לנתינה של שנתיים לפחות במסגרת השרות לאומי.

המנון התנועה:


מילים: הראי"ה קוק זצ"ל
לחן: מ.ד. לוי

פה נעבוד צורנו, בחדווה וברננה.

פה נחיה את חיינו, תחת שלטון התורה.

בנה נבנה את ארצנו, חזקו, חזקו ונתחזק!

בנה נבנה את ארצנו, חזקו, חזקו ונתחזק!

חזקו חברים! חזק ונתחזק!

חזקו חברים! חזק ונתחזק!

חזקו חברים! חזק ונתחזק!


שמות הקבוצות ומשמעותן


כתה
שם הקבוצה
ג' עיינות
ד' נירים

ה'
נתיבות

ו'
העולים

ז'
נחליאל

ח'
כיסופים

ט'
עמיחי

י'
גרעין שהם

י"א
גרעין אחיעד

י"ב
גרעין שחר




סיימו שמינית בשנת


שם הגרעין

סיימו שמינית בשנת
שם הגרעין

2003 - תשס"ג הראל 1975 - תשל"ה
נשרים
2002 - תשס"ב
נועם
1974 - תשל"ד
חלמיש
2001 - תשס"א
יובל
1973 - תשל"ג
אילון

2000 - תש"ס
גשר
1972 - תשל"ב
אש -דת

1999 - תשנ"ט
יחד
1971 - תשל"א
אלי-יעד

1998 - תשנ"ח
מתן
1970 - תש"ל
שגב

1997 - תשנ"ז
עז
1969 - תשכ"ט
שלומים

1996 - תשנ"ו
גולן
1968 - תשכ"ח
מתנחלים ב'

1995 - תשנ"ה
אריאל
1967 - תשכ"ז
יהב

1994 - תשנ"ד
איתן
1966 - תשכ"ו
נחשול

1993 - תשנ"ג
עמישב
1965 - תשכ"ה
שלהבת

1992 - תשנ"ב
שילה
1964 - תשכ"ד
צורים

1991 - תשנ"א
רעות
1963 - תשכ"ג
אלמגור

1990 - תש"ן
לביא
1962 - תשכ"ב
נחלה

1989 - תשמ"ט
גאולה
1961 - תשכ"א
ארזים

1988 - תשמ"ח
חרות
1960 - תש"ך
נחליאל

1987 - תשמ"ז
להבה
1959 - תשי"ט
אוראל

1986 - תשמ"ו
אחידן
1958 - תשי"ח
להבה

1985 - תשמ"ה
גלעד
1957 - תשי"ז
חזון

1984 - תשמ"ד
ישי
1956 - תשט"ז
הנתיב

1983 - תשמ"ג
שניר
1955 - תשט"ו
נחליאלי

1982 - תשמ"ב
אופיר
1954 - תשי"ד
מתנחלים

1981 - תשמ"א
מוריה
1953 - תשי"ג
ד'

1980 - תש"מ

1952 - תשי"ב
ג'

1979 - תשל"ט
1951 - תשי"א
ב'

1978 - תשל"ח
הנתיב
1950 - תש"י
א'

1977 - תשל"ז
גחלת



1976 - תשל"ו
כפיר







שמות הקבוצות ומשמעותן:

"מנטעים רכים עד אורות גדולים"


במסדר מרשים של ה"מעוז" הראשון שהתקיים בגבעה בצופה על עמק איילון ביום העצמאות תשכ"ז, ימים ספורים לפני מלחמת ששת הימים הוכרז על קביעת שמות אחידים לכל הקבוצות והחבריות בכל סניפי הארץ, במעמד זה חולקו השמות לנציגי הקבוצות מכל סניפי הארץ. שמות הקבוצות מבטאים מחשבות, רעיונות ומשאלות.

חינוך מיוחד: ארזים.

נטעים: חניכים בשנה הראשונה בסניף. את החניכים מדריכים תוך התייחסות שכל העצים וכל הפירות נוצרו מהטעים רכים וצעירים לאחר טיפול וטיפוח מסור במשך שנים רבות, ומתוך ידיעה שלטיפול בנטעים הרכים בשנה הראשונה יש השפעה מכרעת על התפתחותם בעתיד וטיב הפירות שהם יניבו לאחר זמן.

עיינות: שם הנובע מברכת יעקוב אבינו את יוסף, לבנו החביב והחכם, בה הוא ממשילו לעין המים ומתחיל את ברכתו במילים "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין".
הנטעים מושקים ממי המעיין, מעיינה של תורה. עם גידלתו של השתיל גדל גם צמאונו ל"עיינות" היוצאים בבקעה ובהר, היוצאים מפי המדריך והמורה. וזה הגיל שיש כבר צורך לכוון את זרימת המעיינות, בכדי שתהיינה רק לברכה.

נירים: כשיש נטעים ועיינות עדיין אין יבול. לא מספיק לנטוע ולהשקות יש גם צורך בחריש. יש צורך לפורר רגבים, לעשות "נירים". בהיותם בקבוצת "נירים" מגיעים הבנים והבנות לגיל בו הם מקבלים עליהם עול מצוות, ואכן זו תקופת החריש העמוק, הנירים בהתאם לדברי הנביא הושע: "נירו לכם ניר ועת דרוש את ה' עד יבוא ויורה צדק לכם".(הושע ע', י"ב).

נתיבות: בסיום גיל הנערות אנו בעיצומו של גיל ההתבגרות. הגיל בו רוצים לשאול, להבין, להבין עולם ומלואו. מגיעים לגיל שאפשר להגדיר בדברי הנביא ירמיהו: "ושאלו לנתיבות עולם" (ירמיהו ט"ז, ו).
בתקופה הזו הבנים עומדים לפני כניסתם לישיבה בית היוצר עבור הנוער התורני, בה לומדים נתיבות עולם, אז הזמן שיש להחליט על דרך המשך הלימודים ואז בעמדם על פרשת הדרכים אנו מזכירים לחברי קבוצת נתיבות את דברי הנביא ירמיהו: "כה אמר ה' עמדו על הדרכים וראו ושאלו לנתיבות עולם איזה דרך הטוב ולכו ומצאו מרגוע לנפשכם" (שם).

השמות שנקבעו עבור חבריא ב' קשורים ברעיונות ובחזונם של שלושה אישים דגולים שהשפיעו רבות על צעירי הנוער החרדי בתקופה שקדמה להקמת מדינת ישראל.

העולים: מזכירה את בעל התשובה הגדול: ד"ר נתן בירנבאום ז"ל ממייסדי התנועה הציונית ותנועות חילוניות אחרות שחזר ליהדות והפך לאחד ממנהיגי היהדות החרדית. הלוחם הגדול שחולל תנועות המוניות ונשאר בודד כל ימיו. הוא הקים תנועת מתנדבים בשם העולים. מטרת "העולים" הייתה לעלות המלות התורה והיראה, ההלכה והאמונה. ראוי לציין שבקראו לחיזוק האמונה הדגיש נתן בירנבאום ז"ל במיוחד את הצורך בחיזוק האמונה בבואו של המשיח, גם בין המוני היהודים הדתיים המאמינים.

נחליאל: על שם ספרו האחרון של ד"ר יצחק ברויאר ז"ל, הודה הדעות ומורה נתיבות עולם של היהדות החרדית ובמיוחד של הנוער החרדי. "נחליאל" הינו גולת הכותרת ל הספרות הרבה והעשירה שנכתבה על ידי ד"ר יצחק ברויאר במשך כארבעים שנה. ב"נחליאל" מוסברות מצוות התורה. תורה זו שעליה נאמר שקדמה לעולם, ושאת בריאתה והויותה, ניתן להבין רק לאור הבנת מצוות התורה, בהתאם למאמר חז"ל: "הביט בתורה וברא עולמו" (בראשית רבא).

אורות: על שם ספרו של מרן הרב קוק זצ"ל. שהשפיע השפעה רבה על צעירי ישראל על אדמת ישראל. "אורות" הבאים להאיר את החושך האמיתי ואת החושך המדומה. "אורות" שנוצרו מתוך ניצוצות זעירים, קדושים. "אורות" הבאים ללמוד על חשיבות הניצוצות, "אורות" הבאים להזכיר לנו שכל הניצוצות באים ממקור קדוש וחובתנו להלהיבם ל"אורות" "לאורות קודש", לשלהבתי-ה.

תוך התבוננות בייחודם של כל אחד מהאישים הנ"ל, בעל ה"עולים" בעל ה"נחליאל" ובעל ה"אורות" מגלים את ייחודם המשותף: קריאתם לעלייה מתמדת של הפרט, של הכלל ושל היחיד והציבור תוך ביקורת עצמית וללא התחשבות במוסכמות שאין להם בסיס תורתי, הכנת יצירת תאים חברתיים לחיי טוהר על אדמת ישראל. שאיפה להכנת הווה והכרת משימות הדור תוך הסתכלות והתבוננות בדרכי ההשגחה.

התנועה מחנכת את חניכיה להיות ראויים שהקבוצות של השכבות הבוגרות והמתבגרות של התנועה, נקראו על שם פעלם והגותם של אישים דגולים כמו ד"ר נתן בירנבאום, ד"ר יצחק ברויאר ומרן הרב קוק זצ"ל.



חחח.... איזה חפרנית אני ....הודי'ה
מי שיש לו בעיה עם הקטע של הבנים והבנות ...

ההפרדה בין בנים לבנות בקבוצות הפעילות מחד והפעילות בסניף משותף מאידך היא אחת הדברים המייחדים את התנועה. לתנועה משנה סדורה בעניין ההפרדה:

רקע:

כחלק מדרכה של התנועה להפרדה בין המינים וליצור חברה תורנית בחזרת "והיה מחנך קדוש", אנו מביאים במלואם דברים שנוסחו על ידי הרב דוד סתיו, רב התנועה, ראש ישיבת ההסדר פתח-תקווה ורב הישוב שוהם.

בשנים האחרונות נוצר בלבול בסניפים בנוגע למדיניותה של התנועה בעניין שיתוף הפעולה וההפרדה בין הבנים והבנות, בשל כך חזרו ונשנו ויכוחים בסניפי התנועה בנושא. בעמודים הבאים מפוטרים ראשי הפרקים של מדיניות התנועה בנושא. בעמודים הבאים מפורטים ראשי הפרקים של מדיניות התנועה ונימוקיה. הצורך בניסוח המדיניות בכתב נבע מכמה סיבות:

צורך בדרך אידיאולוגית-חינוכית ברורה: כתנועת נוער, הנושאת מסר חינוכי, עלינו להבהיר את העמדה התנועתית-אידיאולוגית אליה אנו מנסים לחנך את חניכנו. לא ניתן לחנך כשהשאיפות לא מוגדרות. בוודאי שבלתי אפשרי ליצור גאוות תנועה כשהדרך האידיאולוגית לא מוגדרת וצורת הפעילות בסניפים לא עקבית
עצם הדיון הסניפי מהווה פגיעה חמורה בצניעות: מאחר שלא היו הגדרות ברורות לדברים, נוצרו הרבה ויכולים בסניפים, וכצם ההתעסקות המסיבית בנושא רגיש זה, פגעה פגיעה חוזרת ונשנית בצניעות בסניפים. הניסיון מוכיח שככל שרבים הויכוחים בנושא זה, גם אם המסגרת הופכת בסופו של דבר נפרדת יותר, הצניעות הפנימית ומהותית של הסניף פוחתת.
בעת ויכוחים סניפיים נוצר צד נכפה וצד כופה: הניסיון מוכיח שבנושא רגש שכזה, עצם ההכרעה גורמת לצד הכפה לתחושת "אנטי" ולהקצנה לכיוונו: חוסר הגעה לפעילות (אם הצד הנכפה הוא זה שמעוניין בהפרדה) או לחילופים התנהגות לא צנועה (אם הצד הנכפה הוא זה שאינו מעוניין בהפרדה).

הוויכוח בנושא זה גוזל את כלל הכוחות החינוכיים ומונע התקדמות בתחומים נוספים חשובים לא פחות: לעיתים אך מתבטלות לחלוטין פעילויות בשל חוסר ההסכמה הסניפית כיצד יש לקיימן, או בשל חשש מראש לוויכוחים שהם עתידים ליצור.
התנועה מודעת לשוני ולפערים בין סניפיה, אך לאור הנימוקים שלמעלה היא רואה צורך להבהיר ולנסח בכתב את קו הפעולה החינוכי שלה, אליה היא מווינה את חניכיה.

עקרונות:

התנועה מחנכת את חניכיה לערכי הקדושה והצניעות: בשל כך התנועה מחנכת להבנה והפנמה של שוני מהותי וחברתי בין בנים לבנות. התנועה מאמינה שבדרך זו היא מביאה את חניכיה ליחס יותר עדין וצניעותי בין המינים.

התנועה מחנכת את חניכיה למעורבות והנהגה בחברה הישראלית, ורואה לעצמה חובה להכשיר את חניכיה להתמודדות זו: החברה הכללית היא חברה מעורבת מטבעה, והתנועה רואה את אחד מתפקידיה לתת ביד חניכיה כלים להתמודדות זו.
עמדת התנועה:

במפגש בין שני עקרונות אלו התנועה שואפת לאיזון המירבי. התנועה קובעת שיש בעייתיות רבה בתפיסת אחד משני העקרונות תוך התעלמות מן המרכיב הנגדי.
המטרה להביא את החניכים להפנמת העיקרון הראשון, התנועה מחנכת החל מהגיל הצעיר לפעילות גילאית נפרדת. בכך היא נותנת כלים להמשיך בפעילות נפרדת גם בגילאים הבוגרים יותר.
במטרה להביא את החניכים ליכולת התמודדות עם החברה הכללית, התנועה יוזמת גם פעילויות המשותפות לבנים ולבנות. בכך היא נותנת כלים לחניכיה שיאפרו לבם ללמוד כיצד לפעול בשיתוף פעולה עם פגיעה מינימלית ברמת הצניעות האישית והחברתית.
התנועה סוברת שלמרות הבעיות ההלכתיות הכרוכות בפעילות משותפת, הכנת חניכיה למעורבות והובלה בחברה הישראלית מחייבת גם פעילות מסוג זה.
התנועה נוקטת בשני קריטריונים המשפיעים על ההחלטה, אלו פעילויות יהיו נפרדות ואלו יהיו משותפות:

פעילות בעלת אופי חברתי נעשית בצורה נפרדת, בעוד שפעילות אידיאולוגית נעשית במשותף. קריטריון זה נובע מהקו החינוכי של התנועה, על פיו גם כאשר יצאו חניכיה ויפעלו בתוף החברה הישראלית למען האידיאולוגיה שהתנועה מאמינה בה, יהיה עליהם להפריד בין שיתוף פעולה עם המין השני, למעורבות חברתית עמו. כמובן שמעצם טבעה של תנועת נוער, מרבית הפעילויות נושאות אופי חברתי ואידיאולוגי גם יחד, לכן קריטריון זה אינו מוחלט, ובעת ההחלטה המעשית ניתן משקל יתר לקריטריון השני.
פעילות גילאית נעשית בצורה נפרדת, בעוד שפעילות של כלל החבריא נעשית במשותף. על ידי השמירה על פעילות גילאית נפרדת, התנועה נוטעת בחניכיה את התודה והמודעות להפרדה. כך מופנם בקרב חניכי התנועה שגם בעת פעילויות משותפות, אין מדובר בחברה מעורבת אלא בחברה נפרדת המשתפת פעולה. התנועה קוראת לחנעיה הבוגרים לפעול בעקביות, ולערוך גם את הפעולות הגילאיות שלהם בצורה מפרדת.
אין הבדל עקרוני בין החבריות הנמוכות לחבריות הבוגרת. עם זאת , ככל שמדובר בחניכים בוגרים, מרובה הפעילות האידיאולוגית והכלל חבראית. בדרך זו, בגילאים הצעירים מופנמת ההפרדה, וככל שמתקרבים חניכי התנועה לזמן הפעילות המעשית בחברה הכללית, הם מוכשים להתמודדות זו.
היישום המעשי:
להלן רשימת הפעילויות וצורת הפעלתן, לאור העקרונות שלעיל.

פעילויות שאינן משותפות:
1. כלל הפעילויות העיוניות והחברתיות, הקבוצתיות או הגרעיניות.
2. התנדבויות וטיולים המיועדים לשכבת גיל אחת.
3. סמינריונים המיועדים לשכבת גיל אחת, כגון: שבת גרעין וסמינריון הכשרת מנהיגות בקיץ.
4. מחנות קיץ.
5. פעילויות ייצוגיות שנועדו לשכת גיל אחת.

יחי הודיה....מומו הפרה*
ממ שיפה מאיפה הבאת את זה!??!
חמוצה!אנונימי (פותח)
זה לא חוכמה לעשות העתק הדבק! דברי במילים פשוטות שמענו על תנועה "חרדית" פאקה פאקה~! אני מכירה סניפים שיצאו מהם זוגות ובכלל יש אננשים שאני מכירה שהם מעזרא והודו על האמת כמובן בצינעה שאריאל צדקו! ושהם בעד ההפרדה כמו אריאל! וחוץ מזה גם הקטע שלכם של ההפרדה הוא טיפשי לחלוטין!!!! מתי שצריך הפרדה אז כבר אין אותה! למה ליצור בעיות ואח"כ לנסות בכל מיני דרכים לפתור אותם?!?! עדיף מההתחלה שלא יהיה את הבעיות ולהתמקד בדברים יותר מועילים!

טוב,פלספנית

בס"ד

וואו, אני חייבת לציין שעז-רע ממש לא עומדת במטרות שלה, אם זה באמת מה שהזכרת למעלה... |מגחך| |מוכן לפילסוף|

א. עצם העובדה שהמאפיין הראשון שרשמת על עז-רע זה ש"לא שמים על בנים" כדבריך, מוכיח שבעצם שמים עליהם ועוד איך... |מגחך|
ב. "לעם ולארץ נקדיש את חיינו" זה נחמד מאוד כסיסמא, אבל צריך גם ליישם, ובפועל מה שעז-רע עושה- זה לבוא, ולהקים סניפים בלי לברר בכלל, ע"ע עז-רע פג"ז, לגזול חניכים גם בדרכים לא ממש כשרות, להשתמש במקומות בלי רשות, ולשקר. נכון, זה לא כל עזרא ככה, בכלל לא, אולי אפילו רק סניף אחד- סניף עז-רע פג"ז, שהוא הסניף היחיד שאני מכירה איכשהו, אבל כל מה שכתבתי למעלה מבוסס.
*סניף אריאל בנים התפרק חלקית מפתיחת עזרא, שבטים שלמים עברו.
*מנהלת ביה"ס לא הרשתה לעז-רע לחלק פליירים בבי"ס, אז עמדו בשער וחילקו לכל מי שיצא... |מגחך|
*עז-רע פעל בבי"כ פ"מ, בלי רשות מרב הבי"כ.
*מזכ"ל עז-רע הבטיח שלא יקים עז-רע בפג"ז, ואנחנו רואים היום ת'תוצאות.
ג. כללי: "בסיס תורני"? באריאל לא רוצים רק שהבסיס יהיה תורני, אלא שהכל.
ד. פרטי: "יבסס עצמו מבחינה תורנית"? אין דבר כזה, רק הצדיקים הכי-הכי-הכי גדולים, יכולים להיות מספיק מבוססים מבחינה דתית, כולנו עדיין בהתבססות, וגם ההורים שלנו והסבים והסבתות והשכנים וכולם, לכולנו יש ניסיונות חדשים, נוספים, וכולנו משתדלים לעמוד בכולם, ולא תמיד מצליחים. וכל ניסיון שאנחנו לא מצליחים בו- מראה שיש לנו עוד צורך להתבסס עמוק יותר. ואין אדם מושלם, ואין אדם שעומד ב-כ-ל הניסיונות שהקב"ה מעמיד לנו.
שינוי, כן, אנחנו רואים איך אתם "משתנים", האם על ערך ה"שינוי" שלכם שיניתם את האידאלים מעשית, והם נשארו רק על הדף? |מגחך|
ה'. "חרדי-לאומי"??? אז איך אמרתם קודם שאריאל זה "דוסי מידי"??????? |תוהה| משו פה לא מסתדר. הפתרון הפשוט- אתם לא באמת "חרדי-לאומי", אתם סתם משתמשים בזה להוכיח שאתם "דוסים", שזה בעצם- צביעות.
אין לי כח וזמן יותר, גם לא לשאר ההודעות. וזה לא כי אינלי מה לומר.  מי שתעיז לומר את זה תקבל הודעה ארוכה פי 5 מזאתי, ומפולספת יותר. |מזהיר|

ואגב, אריאל זה לא בועה. לא ידוע לי שעכו זה בועה, לא ידוע לי כלום על "בועת יבנה". עז-רע, צאו אתם בעצמך מהבועה, אריאל זה כבר לא מה שהיה לפני 30 שנה. (שלפני 30 שנה, אגב, התנועה לא הייתה ק'יימת...) |מגחך|
בצלב"א.

 

אוקי ...הודי'ה
1. אמרתי בקשר לבנים בגלל שאמרו לי לפעמים שהבעיה בעזרא שזה עם בנים אז הבהרתי את זה !
2. עזרא לא עושים כלום !?!?!מאיפה את הבאת את זה ?יש לך עובדות שהמרכזת של עזרא פג"ז באה לבי"ס שלהם ושיקרה לבנות ?!!!?
* זה לא בעיה של עזרא שחניכים עברו מאריאל ....
* לא כל החיים שלי לפחות, עסוקים בבי"ס אז אם מבחינת הבי"ס שלהם לא מרשים אז הם עושים את זה מחוץ לבי"ס ....
* לא הבנתי מה כתבת שם ...
3. אם לא קראת את כל המשפט ....שתשתלב בכל תחומי החיים והעשייה בארץ תוך הקפדה מלאה על קיום
תורה ומצוות, נאמנות לערכי מגילת העצמאות, ולהיותה של המדינה ...
4. לא הבנתי אותך ...
5."אתם לא באמת "חרדי-לאומי", אתם סתם משתמשים בזה להוכיח שאתם "דוסים", שזה בעצם- צביעות." מאיפה את תדעי כמה אנחנו דוסים ?! ולא את תקבעי את הדרך שלנו ..ואת הציבור שאליו אנחנו שייכים !

יום סווווכר!!



הודיה..מומו הפרה*
*מומו הפרה*
יש לי תיקוםן לגבי שתיים כאן אני מודה שמוריה[פלספנית..]אמרה ת'אמת באמת זה לא היה פסדר אבל לויודעת מה שהיה היה...
אני לא הייתי שם...הודי'ה
חיחיח גמני לא..=//..מומו הפרה*
אחותי סיפרה לי היא קולה באה הביתה מאושרת אמא מוריה פותחים סניף של עזרא ביום שלישי עוד שבוע ב 5 וחצי[זוכרת בעלפה..]קיצר זה היה מזה קורע ואז היא התחילה לספר שמנהלת וכו' וכו' וכו'....
חיחיח...הודי'ה
...[הגר!?!?חיחיח..]מומו הפרה*
חיחיח עזבי...מומו הפרה*
זה סתם כזה אתמול כזה דיברנו ב-SMS אז סתם וזה דיברנו על משהו ומתוך שיעמום גובר[הוא באמת גבר עלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!]אז שלחתי לה ".."[שתי נקודות..]היא קולה לומבינה מה אני רוצה ממנה וזה ואז הסברתי לה וזה קיצר מתי שמשעמם לכם אז זה מה שתעשו סתם מסכנה....=]]
חיחיחיחי...הודי'ה
טוב...אנונימי (פותח)
1. בהחלט יש בעיה בעזרא עם הבנים כי כשיש בנים ובנות ביחד באותו מבנה עומדים אחד מול השני במפקד וכו וכו.. אז זה עושה משהו במיוחד בגילאים של כיתות ה'-ח'!!! ועוד אחריזה מורידים את המחיצה?!? מה עובר עליכם?! פעולות חב"ב מעורבות! סמינריונים מעורבים! פשוט בנ"ע!!! אז תפסיקו להיות צבועים כי אנחנו לא פתי ולא מאמינים לכל דבר!!!
2.אני לא חושבת שעזרא לא עושים כלום אבל אני חושבת שזה מצווה הבאה בעברה!!!
ובקטע של פג"ז זה היה קטע מגעיל וצבוע פשוט רשעות!!! ואין לך מה להגיד אז אל תגידי!!!!! אני מכירה את הסיפורים טוב מאוד ממקורות מוסמכים! ואם את לא מכירה אז ש-ק-ט!
3.אני בהחלט מסכימה אם פלספנית שכל צריך להיות תורני ולא רק הבסיס! והשאר כבר אמרתי את דעתי..
4.ואנחנו או אני לפחות לא אומרת מאי ידיעה אלא אני מכירה סניפים ואנשים ולא סתם הייתי אומרת!!!

אוקי ...הודי'ה
1. אנחנו לא נמצאים באותו מבנה !! יש לנו קוראוונים (לסניף שלי לפחות ..) נפרדים לבנים ולבנות ! ובמפקד (אצלנו זה מסדר ..) אנחנו לא עומדים במרחק של חצי מטר ... אנחנו עומדים איזה ..לא יודעת כמה אבל במרחק גדול ... מי מוריד את המחיצה ואיפה ?! בכלל אין לנו פעולות עם בנים ! אני לא הייתי עדיין בסימנריון כי זה רק הכיתה ט' אבל במחנות (שזה די דומה ..) התאריכים שונים !!
3. קיבלתי אוקי ...
4. אוקי חוץ מ-3 כתבתי דברים שאני יודעת בתור חניכה בעזרא מכיתה ג' ...

הויכוח הזה סתם טיפשי ...שכל אחד ילך לאיפה שהוא רוצה !ואם את (נורית ) אומרת שעזרא זאת סתם תנועה טיפשית אל תלכי לעזרא ! תלכי לאיפה שטוב לךך!
* נוריה ...הודי'ה
אהבתי את שתי המשפטים האחרוניםש לך...=]מומו הפרה*
1.גמאנחנו בדיוק כמו אצל הודיה[רוזה..]חוץ מהקטע של המבנה אנחנו באותו מבנה ויש לנו לפעמיים פעולות יחד..
ולא הבנתי ת'קטע של להודיג מחיצה..
2.יכול ליות שהמדריכות בסניטף שלי לא היו נכונות אבל בגלל זה אנלא ילך לסניף הזה1?!?
3.בסדר לא נוח לך בעזרא אל תלכי תלכי לאריאל/לבנ"ע לוכפת לי כ"כ לאן העיקר שאת נהנת!!!!!!!!!1
4.טוייב אם את אומרת אבל כל אחת שתלך לאן שהיא רואה שמתאים לה ותהנה שם..=]]
צווודקת !!הודי'ה
אווףאנונימי (פותח)
כל השטויות האלה על עזרא שזה מעורב זה נכון רק לגבי חלק מהסניפים
כי עזרא אפרת למשל מאוד מאוד נפרדים למרות שהם באותו סניף וחוצמזה מי שמערב את הסניפים זה חניכים בכיתות ז-ח שסתם באים כדי לפגוש אחד את השני........ ובבקשה דייייי
אפשר לשאול מאיזה סניף את?איזה מלך ה'!
שאת אומרת שבבני עקיבא-כמעט לכל בת שנייה שם יש חבר?
לכי לסניף עזרא אשדוד ורק אז תתחילי לדבר....
אני מכירה שם אחת שהיו לה איזה 3 חברים...
אני מכירה איזה אחד שהיו לו 6 חברות ו-2 מהם היו בבת אחת!!!!
ואני מכירה עוד כמה שהיו להם מלא חברות אבל אני לא יודעת בפירוש כמה..!
אז רדו מהרעיון הזה שבני עקיבא הם חילונים וכולם שם חברים וחברות..!
(ההודעה ששואלת-"אפשר לשאול מאיזה סניף את?")איזה מלך ה'!
מתכוונת ל"רוזה!!!"!


ממני!
מוראה-אני גאה בך!!!!!!!!!!!!!אש מאנשים קרים.
מוריצ-שששששששששש....
אני זאת מוראה כאילו?פלספנית
בס"ד
לא תורה, אני מעדיפה להיקרא מורי'ה, עם מפיק כזה '...

יש!!! איילת גאה בי!!! |מתלהב|
איילת אומרת:מומו הפרה*
נמאס לך לי לכתוב מוריה צדוק/ מוריה אדלר אז זהו זה מה שעשיתי...
לא מסכימה!!! אני- מורי'ה, וזהו!!! |מוחה|פלספנית
איילת אמרה:מומו הפרה*
פסדר היא מסכימה...
אבל מוריה-זה מעצבן לרשום כל פעם:אש מאנשים קרים.
מוריה (צדוק)-
מוריה (אדלר)-

אז היא מוריצ, ואת מוריאה...
אז לא,פלספנית
בס"ד
תכתבי מוריה כשאת מתכוונת למוריה צדוק, ומורי'ה כשאת מתכוונת אליה. |דורש|

פורים שמח!!!
בצלב"א!
טוב.אש מאנשים קרים.
אפרת הודיה-כן!!!!!!!!

לעד חיה בלבבינו,
האמונה הנאמה,
לשוב אל ארץ קודשנו,
עיר בה דוד חנה.
מה עדיף? אריאל איכס!!!אנונימי (פותח)
פה נעבוד צורנו בחדוה וברננה
פה נחיה את חיינו תחת שלטון התורה
בנה נבנה את ארצנו
חזקו חזקו ונתחזק!

לכל המשמיצים למינהם אין לכם למה להכנס לעזרא אם זה מה שאתם עושים!!!
אני ואיילת (שרופה על פג"ז)פלספנית
בס"ד
לא השמצנו, ואפילו בשירשור אחר סתרנו אחת שדיברה לא יפה על עזרא!!!|מתגונן|

אבל כן, ברור שאריאל עדיף. וחוצמזה, לא אומרים איכס על אוכל... =) |תקוע| |לא קשור|


"לעד חיה בלבבנו,
האמונה הנאמנה,
לשוב אל ארץ קודשנו,
עיר בה דוד חנה.

שמה נעמוד לגורלנו,
אב המון קנה,
שמה נחיה את חיינו,
חיי עדת מי מנה.

שמה נעבוד אלוקינו,
בחדווה בגילה וברננה,
שמה נעלה לרגלינו,
שלוש פעמים בשנה.

תורת חיים חמדתנו,
מפי עליון ניתנה,
נצח היא נחלתנו,
ממדבר מתנה."

בצלב"א.
תיהי טיפה נוימוסית!!אייילת ואני...מומו הפרה*
חיחיח אפרת הודיה אני משום מה ממש אוהבת את ההמנון שלנו לויודעת למה זה לא קשור שאני בסניף שם ממש לא אני חחושבת שזה קצר וקולע!!!!לא כמו ארילא ואואוואואו איזה אוך 50 דקות עד שגומרים לשיר 5 בתים[אם לא יותצר..] צריך קצר וקולע..=]]
חשבתי על זה שניה אחרי ששלחתי... |מתנצל|פלספנית
בס"ד
ארוך? עד כמה שידוע לי, המפקד כולו הוא 5 דק', מקסימום 10. וזה בכלל רק 4 בתים...
אויש לונחר=ורא סולחת...מומו הפרה*
אה..יייחחייחיחחי לונורא כמעט...
לא סולחת ולא סולחת!!!אש מאנשים קרים.
חח...מבדר כאן..קבוצת ילדות מאריאל מחייה ת'פורום של עז-רע...
|מתאפק לא לומר אשכרה|פלספנית
בס"ד
פחחח... איילת- זה כ"כ נכון... =)
אפשר להגיד מילה בעברית במקום...אש מאנשים קרים.
ברור שזה נכון!!! כמו כל מה שאני אומרת...
ממש... |בהגייה ביינישית|פלספנית
פחחח...מוריה...אש מאנשים קרים.
היי!!! תרגעי! ומהר!רחובות קוקוקו!
התכוונתי אל אפרת הודיה..רחובות קוקוקו!
אהה... חיחיחי..הודי'ה
עזראידידיה
עזרא מה?!איזה מלך ה'!
אני גם לא ממש מבינה, וגם לא לאור כל הדיון הזה...אוסנת
בכל תנועה יש סניפים יותר דוסים ופחות דוסים.
ככה שאין באמצע... אריאל ובנ"ע די משיקים במקומות מסוימים. (יש סניפים של בנ"ע שהם ממש אריאל... כמו כפר דרום)
אז למה צריך עוד תנועה? הסניפים שלכם בדיוק כמו בנ"ע נפרד או אריאל...
עזרא..זה אריאל ובני עקיבא ביחד=]אליאורוצ'=]
יש סניפים "דוסים"יותר ו"דוסים" פחות..
זה תלוי באנשים שנמצאים באותו סניף..
יש כאלה שבכלל לא שמים על הבנים שיש להם בסניף..ואז זה כבר ממש כמו אריאל..כאילו אין בנים=]
אבל יש כאלה שעושים ישבצ"ים ביחד..טיולים ביחד(מסלולים נפרדים)אבל עדיין מרגישים ת'בנים בסניף..
אז למה צריך עוד תנועה?אוסנת
לא מספיק שיש מחלוקות בין בנ"ע לאריאל?
זה לא פייר!!!אש מאנשים קרים.
זה היה שלי ושל מוריה אדלר, ועכשיו שנים לא הגבנו כאן..
אוווווף ,ממש מעצבן אותי הויכוח הזה !!!!הודי'ה
|מגיב|פלספנית
|שמח|אש מאנשים קרים.
מוריה!!!!!!!!!!!! זה השירשור שלנו!!!!!!!!!!! כבר שנים אנחנו לא מדברות כאן ממש!!! יאאלה, מחזירים את הדיברוים אלינו!!!!!!
יש לך נושא מעניין?פלספנית
בס"ד
אני בעד שנעבור לשירשור של ה"ברוכהבאה". =) זה מריח כמו וויכוח עסיסי-סיסי! אתה ישראלי בההההטח! תראה לי מדבקה בבקשה? הופה! הוא ישראלי! (-יציאה. עזבו...)
חח..לא...אש מאנשים קרים.
כן..מאוד מעניין..אנחנו ממש מגעילותאיך שאנחנו משתלטות כאן..חיחיחיחיח (מוריה..) |צחוק מרושע| נעלבתם??? (-יציאה...)
על פי מה החלטת אתזה?!אנונימי (פותח)
את מה ?הודי'ה
על פי מה החלטת את זה?!אנונימי (פותח)
אופס..נשלח לי פעמים..על פי מה היא החליטה שעזרא זהאנונימי (פותח)
תנועה טיפשית...
כנראה הוא לא היה שם...=]אליאורוצ'=]
עזרא זה ה-תנועה!!!
בדיוק !!!!הודי'ה
לרוזה..אול למישו מעזרא..אנונימי (פותח)
אולי תוכלו להסביר לי מה הקטע של הבנים בנות באותו סניף אבל לא ביחד....
על מי אתם עובשים שהבנים לא מענינים ת'בנות ולהפך?!?!!?
מה המטרה?!
תחליטו-או נפרד או שלא..
אוווף כבר אין לי כוח לענות נמאס לי מהויכוח הזה !!!הודי'ה
לביכום דבר--אנונימי (פותח)
לסיכום דבר--אנונימי (פותח)

כוולם שונאים את עזרא!!

זאת תנועה חסרת קטע...

הם עובדים על עצמם!!

שיהנו..





יומטוף!
ננכון כוולם מסכימים איתי?!אנונימי (פותח)

חיחי...
לא נראה לי ! יאללה אולי מתישהוא תרדו ממנו כבר ?!!הודי'ה
נראה לי שזה יקרה רק אם תעברו תנועה או משו בסגנוןאנונימי (פותח)
כדאי לך!
באמת!
סתם..תעשי מה בראש שלך!

יומעולה!
תודה על האישור !!!מה הקטע שכל אחד ילך לאן שטוב לוהודי'ה
זה לא עסק של אפחת פה ולאן אנחנו נלך !אאררררר וואו אתן משגעות ת'שכל !
זה ממש מעצבן בשביל מה כל זה ?!!?בשביל מה לעשות את כל ההבדל שיש בכל התנועות ?! גם אם אנחנו לא בדיוק מה שרציתם שנהיה למה אתם כאלה_________!!!!!!!|עצבני| וחננה אמיתית ... על מה בדיוק אנחנו עובדים על עצמנו ?!
|מקפיץ|פגזניקית גאה!
נקרעתי ממש. חייב הקפצה.
|פרוטקציות| ולא שקראתי הכל,קלמנטינה
עבר עריכה על ידי קלמנטינה בתאריך י' כסלו תשס"ט 19:03

עזרא קיימים לפני בנ"ע ואריאל, איך יכלנו לקחת ממכם את הערכים, שאנחנו 'המצאנו' ?[ברור שלא..תבינו..]
הדיון הזה באמת מעניין,אבל בואו לא נסקול אחד את השני.. דברי חכמים..
אפנה מכאן למדרשה.. |מקווה שלא יהרסו את הפורום שלו|

ממממ...למה הקפצת?!=[הודי'ה
למה-הקפצת.. |בוהה| שאלה טובה..קלמנטינה
הודיה, אנחנו נציל את כבודך.. אריאלניקיות-חסרות-בית, בואו!!
אורית למה נעצת?!הודי'ה
איכס יא נעל, לא באה.פגזניקית גאה!
לא רצויות?
לא צריך.
נראה אותך מעיזה להיכנס לתח"ב.

הי, זה ה--שירשור שלי!פלספניתאחרונה

בעזהי"ת

אוך, היו ימים... |חש זקן|

יש סניף חדש בגבעה הצורפתיתדורין השמיני

שממש צריכים מדריך אני ישמח אם משהו ידבר איתי

0557759795 חיים

אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
אולי תכתוב בנוג"הפתית שלג
נטוש?אנונימי (פותח)
אמן
מאין יבוא עזרי? 😭אנונימי (פותח)
מה בקשתךאנונימי (3)

ותעש....אולי

אז לא נטוש 😕אנונימי (פותח)
נכוןאנונימי (3)

אולי

אוליביישן נ

יש פה מישהו

מדהים מדהים מדהים! פשוט לבכות מהתרגשות!דבקות

שיר חדש לאיתן אביחי עם מילותיו של האדמו"ר מפיאסצנה

תגידומילה אחת

שמיניסטית יכולה להיות מרכזת ?

צריך רעיון לפועולהאוריה מרדכי


,הודעה חשובה ,נא לקרוא ריק סאנצ'ז

 הפורום הנפלא ביותר -בדיחות!!

 

כולנו מחכים כבר שנים שהפורום הזה יחזור לקדמותו 

ששוב פעם נוכל להיכנס ולחייך חיוך ענק

והנה חברים!!!

משאלת חייכם התגשמה!!!

הפורום קם מחדש!!!!!!

אז כולם - מחזירים עטרה ליושנה!!!!!!!

אז תתיגו חברים, תקראו להם , והכי חשוב - תחיכו מכל הלב 

 

 

קישור - פורום הבדיחות של החבר בניהולם של @תורין ו @ניק כמעט בלי ראש

 

@יהודי תמיד@סעבשבש"ית~@הנשמה יורדת@ישתבח שמו@מנדול@פיצוחית

מסע סיגד יאללללללללללללהיהודי תמיד


יאלהההה מי נרששםםשקד מהצפון


?????????????????שקד מהצפון


?????????????????שקד מהצפון


?????????????שקד מהצפון


??????????שקד מהצפוןאחרונה


אולי יעניין אותך