דיון מעניין, מי שמגיב לקרוא את כ-ל מה שכתבתי פה!עץ על מים

טוב אז ככה, 

ישנו מנהג ביהדות החסידית [מלבד חסידות חב"ד ללדברי ד"ר ויקיפדיה הדגול] 

בחתונות, לעשות ריקוד כזה "מצווה טאנץ" [ריקוד מצווה בתרגום לעברית]

 

שבו הכלה מחזיקה חוט כזה שהם קוראים לו גרטל - אבנט.

ובצד השני של הגרטל מחזיקים אבי הכלה/אבי החתן/החתן/אחי אב הכלה/אחי אם הכלה/אחי אב החתן/אחי אם החתן/אחי החתן/האדמו"ר ועוד אישים מכובדים [זה תלוי בחסידויות בעיקרון מה בדיוק אבל זה הרעיון]

 

כל פעם זה אחרים זה יכולהמשך שעות הדבר הזה לא כולם ביחד כן?

 

הריקוד אמנם נעשה בסוף לאחר שרוב האנשים הולכים, מנסיוני האישי נשארים בעולם משו כמו 100 עד 200 אנשים שזה יותר המשפחה של החתן ושל הכלה בדר"כ ואישים חשובים שנמצאים בחתונה.

[לא מדברת על חתונות של האדמו"רים בניהם ונכדיהם וכו' ששמה יש מליוני אנשים אלא על חתונה ממוצעת של חרדים חסידים] 

 

הריקוד הזה נעשה בצד של הגברים, מי שרוצה פרטים מד"ר ויקי אז יש פה


סה"כ, איך זה יתכן? כאילו כלה רוקדת לפני גברים? כלה רוקדת עם גברים? למרות החוט הזה שהם קוראים לו גרטל שהוא המקשר ביניהם בעצם זה נשמע לי קצת לא נכון לעשות את זה.

 

מה דעתכם?

 

כל מי שמגיב יש צורה להגיב.

 

כיצד מגיבים?

בכבוד ובדר"א כלפי אחינו החרדים וכלפי כל היהודים גם המגיבים האחרים מה זה אומר? 

 

1). לא להגיב בלשון מזלזלת, בלשון מקללת, בלשון לא ראויה, אלא בכבוד ובדרך ארץ!

2). להגיב בצורה מכובדת.

3). אינך מסכים עם דעת חברך? הגב בצורה מנומסת למרות זאת ללא ויכוחים אלא דיונים!

 

מנהלים - תגובות לא ראויות ניתן למחקם!

 

 

פתחתי תשרשור כי אני רוצה לשמוע תגובותיכם, אך רוצה לשמוע אותם בצורה נעימה לאוזן ולא צורמת! 

 

 

איך הגעתי לזה? אני הולכת להיות היום בחתונה שיהיה את זה בה, ואיכשהו התחלתי לדבר על זה עם בת של הקב"ה לא נסביר לכם הכל

 

יאללה מחכה לשמוע דעותיכם!

הערה נוספת...עץ על מים

הם מייחסים לריקוד מצווה טאנץ הזה המון כבוד בחתונה כאילו זה כבר ממש תופס מקום של כבוד בין אירועי החתונה, כאילו יש חופה אוכל ריקודים וכו', אז זה מקום ממש מכובד במסגרת אירועי החתונה מאד מחשיבים את זה כדבר נעלה ונשגב עם המון מקום של כבוד לריקוד.

כמו שאני יודעshlomodrori

הכלה בצד של הנשים והחתן בצד של הגברים ומי שבאמת רוקד זה החתן/האדמו"ר בצד של הגברים

מנסיוני האישי הכלה בצד הגברים!עץ על מים

ורוקדים כל המי ומי בערך והייתי בלא מעט חתונות כאלה...

אף פעם לא הייתי בחתונה של חרדים,שטוזי...=)

אבל, זה באמת נשמע הזוי..

יכול להיות כמו שאמרו שהכלה בצד של הגברים?

ו.. היא ממש "רוקדת"? כאילו אולי היא כזה סתם זזה,

מתנוענעת כזה, ואז זה נשמע יותר הגיוני..

בכל אופן, אני לא יודעת, כי בחיים לא ראיתי את זה..

זה לא ממש ריקוד, אבל סוגשל וזה לא הופך את זה לבסדרעץ על מים
זה הופך את זה ליותר בסדרשטוזי...=)
זה לא בדיוק ריקוד זה יותר הכלה עומדת ומסתובבים-משה ר-

סביבה..

לא מסתובבים סביבה זה כזה איך אני יסבירעץ על מים

|מפודח| כזה היא בצד אחד הם בצד השני זזים כזה כולם מצד לצד לא מוגדר כזה

 

אבל עדיין ככה מול גברים וזה?

גם פה מראים שרק הוא רוקד-משה ר-
פה רואים יותר ברור-משה ר-
אני כזה דבר,דוסית גאה!

הכלה רק עומדת כמו גולם והרבי בערך חמש מטר ממנה רוקד וכל החסידים צופים...

וואו! זה מהמם!!תל-אביבית

כל עוד הכלה מכוסה- אני לא חושבת שמבחינה צניעותית יש עם זה בעיה..

 

דווקא זה ממש יפה- שזה בצניעות, ונותנים לה את כל הכבוד- כולם רוקדים ושרים לה (שימו לב- לא רק לחתן!!, שלא יגדו שהאשה לא חשובה או משהו כזה..)

וכולם שמחים איתה, ושרים לה, ושמחים איתה בבית שהיא הולכת להקים...

 

שימו לב שהפנים שלה מכוסים בכיסוי אטום.יערית נ

היא לא רואה יותר מדי, לא ברור העניין

בדרך כלל אני קוראת ולא מגיבה אבל הפעם הייתי חייבת!רות

אז ככה-בסרטים שאתם הבאתם רואים שהיא לא זזה אבל אני הסתכלתי על סרטים וראיתי שהיא כן זזה

כנראה שיש חסידויות שהיא זזה ויש שלא.

בכל מקרה אי אפשר להגיד שהכלה לא זזה כי בחלק מהחסידויות היא כן זזה.

עד כאן החפירות שלי=)

יום נעיםחיוךחיוך גדולצוחק

ל"בת של אבא": אז ברר י עם מי שבענינים. במקום לנחשעדינה

המגיבים כאן רק שמעו על המנהג או רק צפו בסירטון..ואינם מכירים ממקור ראשון.. במקום לנחש ולהעלו תהשערות ,כדאי לך לברר אם זה מפריע לך

לא אהבתי את הרעיוןגפן36

מרגיש לי ממש לא צנוע.

לא הייתי רוצה לעבור דבר כזה....

וגםגפן36

אם הכלה מכוסה...

הייתי בחתונות של חרדים.

ראיתי שלוקחים את הכלה לצד השני.

לא הסתכלתי מה היא עושה שם,

אבל עצם המעבר.....

לדעתי זה לא מצב נכון,

אבל בסופו של דבר-

אם אדמור"ים גדולים עושים את זה

מי אני שאפצה פי?....

אני בתור כלה הייתי מבקשת לא לעבור.

זה היה עושה לי רע.

(ושוב, אני לא אומרת על כולן.

כנראה יש לזה מקור ויש להן סיבה לעבור)

לגפן: לא אהבת כי אינך מכירה אע"פ שבעיה -איןעדינה
לגפן: מדוע? השמלה- הצנועה ביותר שיכולהלהיות וגם ראעדינה

שיכולה להיות וגם פניה מכוסים. מה רואים בכלל?! ומכזה מרחק?!

יש בעיה עם לעמוד מול גברים ולא סיפרו לי על זה??ענבל

אני מכירה את המנהג וגם הייתי אמורה להיות באחד רק שבסוף לא נשארתי

אני לא חושבת שז בעיתי כי היא כולה עומדת שם וגם זה נראה לי עם כיסוי על הפנים אבל אל תסמכו עלי.

בין אם זה עם כיסוי ובין אם לא אני לא חושבת שיש בעיה עם המנהג חוץ מזה שאף פעם לא הבנתי את ענינו אבל זה בגלל שאף פעם לא הסבירו לי אז אם מישהו יוכל להסביר ולא להביא לי קישורים אני אשמח

בנוגע לחוט- לא הבנתי מה את רוצה.... הרי היא לא יכולה לגעת בבנים אז היא מחזיקה חוט כדי שזה לא יהיה נגיעה למה זה בעיה?

שדרותי- נורא קצת אנשים ד"ר אריק

בס"ד

יכול להיות שזה מנהג יפה, אבל אם אני הייתי צריכה לעשות את זה בחיים לא הייתי מסכימה- גם אם אני אשם על עצמי קרטון- מה זה הדבר הזה?! פדיחה רצינית!!!! =]=]

 

עם האבא של הכלה זה יפה, עם האחים של הכלה זה יפה, עם החתן עצמו זה יפה, עם הדודים, עם הסבאים- עם הרב?! מה נסגר?! - נראה לי הזוי...

בעיית צניעות ממש אין פה-משה ר-

בקושי רואים אותה רואים רק לבן....

 

*לגפן-משה ר-
ממה שאני ראיתי לא פעםעץ על מים

היא לא עומדת כמו בול עץ מנסיון! [אם אני ישאר הערב באולם אני ידווח לכם מה בדיוק בשידור חי ]

 

ולא תמיד עם כיסוי על הפנים, לדעתי בכלל עצם זה שככה נותנים לה במה מול כולם זה לא ראוי ולא שייך, בת ישראל צריכה להיות צנועה ולא לעמוד מול כולם ושכל הגברים יסתכלו עליה.

 

החוט אין בעיה איתו או סתם הזוי חחח אבל כאילו מבינה אותו

לי ידוע שהכלה לא רוקדת,מעפר אני באה

כי כל העיניין פה שזה ריקוד מצווה שהבן (מי שזה לא יהיה) רוקד כדי לקיים את המצוה לשמח חתן וכלה!

היא בעמצה לא רוקדת..

אבל אם את אומרת שראית שהכלה רוקדת זה מוזר לי..

אני יגיד מנסיוני הדל על הרעיון..ארי צלוב

המצווה טנאץ זה עניין גדול בחסידות.. למה?- אין לי מושג כי אני לא חסיד
בכל מקרה זה בשביל המצווה של "כיצד מרקדים לפני הכלה.." יעני לרקוד לפני הכלה
עכשיו הגארטל כן משמש איזה משהו שזה לא יהיה שהיא סתם נוכחת אלא יותר ריקוד שקשור יותר אליה
אבל א"א לרקוד איתה באמת בגלל צניעות ולכן יש את הגרטל שיוצר הפרדה והבדלה..
אבל ח"ו היא לא רוקדת לפני הגברים ובמיוחד לא בחסידויות ששם זה המקור
בחסידויות לדוג' עם האדמו"ר מי מסתכל בכלל על הכלה?? תחשבו שלא יודע מי הבנ"א הכי חשוב בעולם
רוקד לידכם אתם תסתכלו הצידה על מישהו אחר?? (גם אם האחר הוא הנושא לריקוד של האדם החשוב..)
וגם הכלה בלבוש צנוע ככה שאין עם זה בעיות צניעות ויש בזה עניינים גדולים..
והכלה לא רוקדת המקרה הכי הכי גרוע היא עושה צעד לימין צעד לשמאל יותר איטי ממה שאתם הולכים

ברחוב..
בכל מקרה לנו זה נראה מוזר וכו' וכו' כי לא גדלנו והתרגלנו לזה אבל הם כן אז הנק' מבט של הכלה שונה על 
כל העסק..

בסרטון פה רואים אותה שהיא לא זזה-משה ר-
מצטערת להודיע לכם-ד"ר אריק

בס"ד

היא נראית כאילו היא הכלב שלו שהוא לוקח אותו לטיול בגינה...|מחילה|

לד"ר אריק":צריך להגיב בצורה מכובדת לפי הכללים וחוץעדינה

וחוץ מזה, העובדה שאתה רואה זאת בעין לא יפה- אינה אומרת שזה לא יפה באמת

לד"ר אריק: הבד הלבן לא קשור לצוארה היא אוחזת בו!!!עדינה
למה האיש שם רוקד עם תרנגולאני17

קשור בסרט לבן?

אגב...ד"ר אריק

בס"ד

אם תסתכלו בעוד סרטונים תוכלו לראות שיש לזה הרבה גרסאות. יש כאלה שלא רואים לא את השיער, לא את הפנים ובקושי את כפות הידיים (גם זה עשו לכלה טובה), ויש על הכלה מין משהו מוזר (כמו שכמייה לבנה...), והן לא זזות. ויש שם כאלה שהפנים חשופות, השיער גם כן, שאפילו רוקדות- זה כנראה ממש תלוי...

או פאה...ד"ר אריק
יכול להיות שזה משתנה בין החסידויות...-משה ר-
עזבו צנוע או לא, זה נראה לי הדבר הכי מביך בעולם.ניגונים

אלפי גברים עומדי לידך, את באמצע, כשאיזה מישו מחזיק סרט ורוקד לידך.

 

בע, הייתי מאדימה כמו עגבניה.

מסכימה איתך לגמרי.... (ניגונים)אורחת כבוד
לניגונים ":מבי ךגם כשכולם סביבך כשאת עם האימהותעדינה

האימהות הולכת לחופה, כמובן- רמ תההר4גשה שונה מאישה לאישה אך לדעתי- טבע ישכל אחת וגם כשרוקדי ם מו להחתן והכלה אחרי החופה כשהם בדרך לחדר ייחוד. ..מה לעשות?! עם זאת- את המלכה בערב הזה. גם נראית כמלכה בשמלה וגם כול םרוצים לשמחך וכו' וכו'

^^ הדבר הראשון שחשבתי: אוי ה' זה כל כך מפדח!!!הסנה-בוער

איך זה משמח את הכלהמבולבל

לאריק:איפה ראית זאת במצווה טאנץ?!ובכלל- בחסידות כעדינה

כל הנשים במטפחת למיטב ידיעתי, איך שאני רואה בי-ם

אז זהו, שלא...האדמו"ר מצנעא

מה עם החב"דניקיות? הן חלוצות הפאות!

לאריק:הם יושבים "ככ רחוק וכלםכולם קופצים משמחה שלעדינה

משמחה של מצוה לא רק האדמו"ר. פשוא כל האולם קופץ. זה מדהים ומה רואי םבכלל ?מבי ךאו לא זה טבע יאבל זה כבר לא עני ןשלצניעות. ראי איזו שמלה.מה יותר צנוע מזה? לדעתי- לכבוד הוא לה. כל הקהילה משמחת אותה. גם אצלנו כמוב ןכולם משמחים ואצלנו -היא לא נבוכה ?כל כלה נבוכה. זה צנוע מאוד. אי ןצורך לחפש במקו םשאין צורך.אני לא מערערת על רבני םגדולים.ובפרט שרואי םשהכל מרחוק אין נתינת יד והיא לא רוקדת במובן הרגיל. זה שמחה של מצווה.כפשוטו

מי יתן לי אבר כיונה??-משה ר-

אני רוצה את השיר הזה....

אה סוליחה על הניצלו"ש-משה ר-
*סליחה-משה ר-
כמה שהיא לא רוקדת ממשעץ על מים

אלא רק זזה מימין לשמאל כזה, זה עדיין לא שייך לדעתי, זה כן מושך את תשומת הלב בצורה לא ראויה אולי לא בריקוד עם האדמו"ר אבל באחרים כן...

 

אם אני יכנס לאולם אני יראה את זה עוד מעט בצורה חיה

ain li ivrit aval...asw

hi lo rokedet!!

ani orechet video vearachti cama hatunot kaelu ihakala rak omedet...

 

sorry al hactiva hamuzara...

im at roza od pratim (beivrit) az efshar beishi, ani mecira mikarov et hanose...

אני לא מצליחה לראת את הסרטונים וכו'... רימון...גפן36

אבל עצם הרעיון...

אולי אין בזה בעית צניעות ממש או משהו,

 

אני בכולופן לא הייתי מרגישה בנוח במצב כזה...

ראיתי פעם כלה (חרדיה, כנ"ל) שהגברים

(חתן, אבא שלו, אבא שלה, מכובדים וכו')

באו ורקדו לה מול הפרצוף "כיצד מרקדין"

הם היו נורא שמחים,

היא נורא הסמיקה,

ואני ברחתי משם בשבילה...

יש כאלה שזה מתאים להם,

יש כאלה שלא.

לדעתי- אפילו שהיא מכוסה -

זה עדיין לא מושלם

כי בכל זאת כולם מסתכלים עליה...

 

בקיצ-ממש לא אהבתי את זה.

אבל שוב- אם אדמור"ים עושים את זה,

אז כנראה שיש בזה עניין..

תרגוםasw

היא לא רוקדת, היא לא זזה.

אני עורכת סרטים- חתונות וכו' ויצא לי לראות/לערוך לא מעט חתונות עם מצוה טאנץ, וכל הקטע זה לא ריקודים, גן אבל לא רק, יש דיבורים, יש "בדחן" שמדבר על המשפחה וכו', ובריקודים הכלה עומדת ליד אמא שלה או לבד (לא משנה) והבנים רוקדים כל אחד בתורו עם חוט ארוך (מאוד) -הגרטל הזה והכלה לא זזה.

 

לעוד פרטים ואם בא לך לראות (יש לי כמה) בכיף,

לילה טוב.

 

עכשיו נעביר לכם את ראות עיני אתמולעץ על מים

אז ככה, קודם כל הייתי רק בסוף המצווה טאנץ כי הייתי באוטו עד שמתתי מחום אז נכנסתי לאולם

 

ואז מה שאני ראיתי הלך ככה, יש בדחן פייטן איך שלא תקראו לו שמקשקש מקשקש מקשקש הרבה [ביידיש}

איזה רבע שעה או מקשקש, במנגינה כזה, ואז הוא אומר מי בא לרקוד ואז הכלה והחתן נעמדים אחד ליד השני, הכלה בלי שומדבר על הפנים!!!!!!!!!!

 

ואז מביאים לה את הגרטל [חחח אתם רואים אחד הגברים בא ומוריד ת'חגורה שלו של החליפה נקרעעתיייי ]

היא מחזיקה בצד אחד, ומי שמכובד לרקוד בצד האחר, 

 

בחתונה הזאת הוא רקד היא זזה מצד לצד אבל לדעתי זה כן סוגשל כן ריקוד כי זה תנועות ריקוד כזה, במקרה הזה אבא של החתן הוא רקד רק לפניה [עצם עיניים ] ואז הוא התחיל לרקוד עם הבן שלו ואז כל הגברים הצטרפו אליהם, אח"כ שוב הפייטן בדחן החופר הזה קשקש, ואז אבא של הכלה רקד איתה יד ביד, זה באמת היה נורא כי פה זה ממש היה נראה כאילו היא רוקדת, ואז שוב רקד עם החתן ואז כל הגברים, אח"כ החתן רקד עם הכלה יד ביד וכו'.... אחים של הכלה רקדו עם הגרטל והיא זזה מצד לצד אבל שוב זה היה נראה כן ריקוד לדעתי......

וכו'....

 

ואז נגמר ב"ה! [כבר אמרתי הגעתי ממש בסוף]

 

החתונה הייתה הכלה חסידות צאנז החתן אינלי שמץ [אם זה מעניין מישו]

 

לדעתי:

א. יש עם זה בעיות צניעות בכל זאת, זה ממש לא שייך לדעתי! גם בלי זה שהיא רוקדת, שככה כלה תעמוד לפני גברים וכולם הסתכלו עליה? זה ממש לא שייך! זה סופר חוסר צניעות לדעתי גם בלי רוקדת/לא רוקדת..

ב. זה מבייש טילייים את הכלה!

 

ואני זוכרת בבירור שבחתונה של בנדוד שלי, ובחתונה של בת דודה שלי הכלה רקדה, זה היה אז יותר ממצד לצד!

 

ונראלכם שייך בכללעץ על מים

שהכלה עומדת הסרטונים שהעלו פה, אפילו שהכלה עומדת אלפי חסידים צופים בה לדעתי ה מזוויעעע!!!!

כאילו כלה בין אלפי גברים חרדים איפה צניעות??? 

 

 

ושאלה הזויה:

יש עניין אצל החרדים שהשמלה תהיה עם חישוק בגודל מטר לכל צד???

י'ראביי בת דודה שלי נפלה אתמול מליון פעם מהשמלה הזאת, וחשבתי שזה סתם ג'וק שהיא רצתה תחישוק הזה, אבל עכשיו בסרטונים שהעליתם אני רואה גם שמה חישוקים בגודל העולם... מה הקטע הזה????????

הבש"א נראה לי שאת טועה בקשר לצניעות-משה ר-

כי אם עושים את זה אדמורי"ם אז יש סיבה טובה וכנראה הם יודעים יותק טוב ממנו אם זה צנוע או לא...

שדרותיעץ על מים

לא באתי לקטול, באתי לומר שכאילו אני לא מבינה איך האדמו"רים בעצם עושים את זה? כל העם אחריהם, כל החסידים שלהם, וככה זה מה שאתם עושים? נותנים לכלה לעמוד שמליוני אנשים צופים בה מליוני גברים רק כדי שירקדו לפניה? איפה כל כבודה בת מלך פנימה? לדעתי זה פריצות!

 

לא באה לצאת נגד, אלא לשאול....

ח"ו לא אמרתי שקטלת רק אמרתי שאם אנשים במעלה גבוהה-משה ר-

כמו האדמורי"ם האלה נוהגים בצורה כזו אז מסתמא שאין עם זה בעייה

גם לי זה היה נראה קצת מוזר פעם..

ל"בת ": הם יושבים כ"כ רחוק.מה רואים?!והשמלת כלהעדינה

כל כך ר ח ב ה  !!!! ועם קפלים .זה מראה מלכותי ולא לא צנוע.וכול םשמחי םבהקמת בית

שנייה....רבקה...

גם בחופה הכלה עומדת וכל החסידים מסתכלים עליה, לא?

ברור שזה מבייש והכל ובחיים לא הייתי מסכימה, אבל זה לא נכון לומר שבגלל שהם מסתכלים עליה זה לא צנוע...

את צודקתגפן36

|בוחן מחדש את העניין|

רבקה...עץ על מים

בחופה, הכלה לא עומדת לבד כמו בול עץ, יש לידה אנשים, יש לידה תהורים שלה תהורים שלו ת'חתן מסדר חופה וקידושים וכו'...

זה הרבה פחות מבייש, כי את לא לבד, בזה זה פשוט לעמוד, אולי מאחורייך לפעמים תלוי יש את הנשים אבל עדיין את עומדת לבד, מולך איזה אחד או יותר רוקדים כמו איזה לאיודעת מה וכולם מסתכלים, מה צניעות פה? זה ממש שונה מחופה. חוץ מזה שבחופה לא תמיד רואים בדיוק מה קורה תלוי איזה חופות סתם במאמר מוסגר..

 

למרות שאני שמעתי מכלה, שכל החופה שלה עשתה פוזות למי שצלם היא אמרה זה שיא הקורע אני עומדת על במה וכולם מסתכלים עלי ומצלמים אז עשיתי להם פוזות

 

ומכלה אחרת, היא הייתה עם הינומה אטומה בגלל שהיא התפדחה, וכל החופה היא דברה עם החתן שלה והצחיקה אותו [כי זה מצחיק כולם מסתכלים עליכם ואתם עומדים] ואז אפאחד לא ידע שהיא מצחיקה אותו כי הבד אטום, באיזשהו שלב הוא אמר לה כולם בטוחים שאני צוחק מעצמי אבל את מצחיקה אותי לא נעים

 

 

 

לדעתי גם אם היא לא רוקדת יש בזה משהו לא צנועפליקס(=

שעומדת אישה מוול אלפי גברים, אלפי!! אישה יש לה צניעות פנימית וזה בטח ממש לא נעים לה אבל יש גם סרטונים שהיא ממש זזה ורוקדת וזה מאוד לא צנוע!

לי בכל אופן זה נשמע לא טוב..אולי גם לא ראוי..ט!הר
קצת סדר חבריםאיזה יום שמח

יש בזה עניינים גבוהים שאנחנו לא מבינים....

 

לכל אחד עניניו הוא ואצל חסידים זה רגעים מאוד גדולים שבהם נשמות הנפטרים מהמשפחה מגיעים...

 

החתן מחזיק לכלה יד כשרוקד איתה וכמו שראיתם היא לא כ"כ זזה...

 

איזה יום שמח אבל כאילו עדיין בכל זאתעץ על מים

אפשר לעשות את זה בצורה יותר טובה, למה ככה??


מילא בחתונות סתם של חסידים אז עוד איכשהו אפשר להבין


אבל בחתונות ענקיות של משפחות האדמו"רים וכו' זה חוסר צניעות, ככה שהיא תעמוד ואלפי גברים מביטים בה? לא שייך, כי היא לבד עומדת [פחות או יותר]

מבינה את הדברים שלךאיזה יום שמח

אבל עדיין נראה לי שזה סוג דבר שאין לו הסבר בעניים שלנו...

 

ואם אדמו"רים גדולים ראו לנכון לעשות את זה

 

מי אנו....

זה אולי באמת פדיאחות אבל גם על החופה אפשרנערות הקוביות!

להסתכל כפדיאחה..חוץ מזה שאשה לא צריכה להיות משהו שלא רואים!!

ואני באמת לא מבינה מה הבעיה שיראו את הפנים שלה! מה , האף שלה לא צנוע?!
כן יש כאלה שמחמירים, אבל גם ההכי מחמירים מותר להם לראות אישה( צנועה לגמרי, מכוסה כמו אוהל) 
אבל מותר לראות! אשה היא גם חלק מהעולם הזה! 

לנערות: גם לי זה נראה מביך מעט אבל אול יכיו ןשזה העדינה

המנהג אצל כולם היא כבר התכוננה רגשית? נכון שבינתיים רק אחרי םחוו ולא היא אך אני מניחה שהיאמאושרת גם, לא?!לא שאלתי. אני רואה זוגו תצעירים בירושלים עיה"ק שלפי כיסוי הראש הן מחסידות מסוימת והן נראו תשמחות

נערת הקוביות!עץ על מים

בחופה היא לא עומדת לבד על הבמה, ופה היא עומדת דיי לבד וכולם מסתכלים עליה!!! זה נוראיי!!!

 

וזה לא משנה כמה צנועה היא תהיה...

 

 

ואני לא מדברת רק על אדמו"רים! אלא על חתונות חסידיות בכללי....

לא קראתי תגובות אך הייתי חייבת להגיבכתמר יפרח

נניח לרגע בצד את העובדה שהכלה מכוסה בהינומה אטומה והיא כמובן לבושה בצניעות רבה, אף אחד לא מסתכל על הכלה! הכלה עומדת ומחזיקה בגרטל (הארוך מאוד מאוד) וממש לא רוקדת, הרב או אביה או חותנה וכו' הם שרוקדים לפניה ומשמחים אותה ואת הקהל. החסידים מסתכלים על הדבקות שבה האדמו"ר רוקד, הכלה היא אינה המרכז פה ואין לה מה להרגיש לא בנח..הכל מהמרחק הראוי.

 

מה גם שנכחתי בחתונה של בת דודתי שהתביישה מהמעמד וביקשה לוותר, אז היא רקדה עם אבא שלה, ואז התיישבה והרב רקד עם החתן..בקטנה.. 

>>>>חפרנית גאה=)

קודם כל אני בתור כלה לא הייתי מוכנה לעבור דבר כזה...

גם בחתונות של דתיים לאומיים יש דברים דומים...

בחתונה של דודה שלי בעלה בא לקח אותה לצד של הגברים הושיבו אותם על כורסא ורקדו מולם... אח"כ גם הרימו אותם וזה... אבל זה נראה לי הרבה יותר הגיוני כי הכלה לא עושה פה כלום(חוץ מלשבת)

ולגבי הריקוד של החתן עם הכלה לדעתי הרבה יותר הגיוני שהחתן יעבור לצד של הנשים וירקוד שם עם הכלה(ללא נוכחות של גברים אחרים) ואז הכלה תוכל ממש לרקוד....

יומעולה.....

הערה הקטנה צודקתמושיקו.
כתמר יפרח....עץ על מים

זה לא רק האדמו"ר אבא שלי והחתן רוקדים, זה מלא אנשים, זה כל המשפחה, כלומר האחים שלה הדודים שלה הדודים שלו האחים שלו וגם המשפחה היותר רחוקה...

 

כאילו יכולהיות משו בסביבות ה-15 ריקודים, [שיש פעמים שזה כמה אנשים ביחד רוקדים לה..]

 

וזה לא שייך, כאילו כי אולי מתי שהאדמו"ר רוקד אז באמת מסתכלים עליו אבל שאחרים רוקדים???

 

לא משנה כמה היא צנועה, עצם זה שכולם מסתכלים עליה, בזה הבעיה!!!

 

וזה לא משנה כמה צנועה היא תהיה...

וכשמלווים את הכלה לחופה?talr123

בדיוק אותו דבר.

והבת של אבא- קצת ענווה מול אדמו"רים גדולים וחשובים. אם הם עושים את זה- כנראה שיש בזה עניין ושאין עם זה בעיה הלכתית. במיוחד לאור העובדה שהחסידים מאוד מקפידים על צניעות..

חבל חבל חבלחצ"ב

לדבר על נושא שיש בו כל כך הרבה עומק וכוונות נעלות (גם אני לא מתימרת להבין, אבל משהו בסגנון של לרקוד לפני הכלה ולדבק את ה' יתברך והשכינה... "לקרב אשת נעורים אל דודה באהבה")

בלי להסתכל עליו מהכיוון הנכון ובלי להבין שאנחנו בכלל לא מבינים...

אני לא מתנגדת ח"ו לחשיבה עצמאית, אבל יש דברים שצריך לקבל מפי הגבורה ופשוט לשתוק.

מסופר על אחד התנאים נדמה לירב אחא-משה ר-

שהיה שם את הכלה על כתפיו, דבר שהיום היה נראה תמוה מאד, איך תנא עם כל המעלה שלו יכול לעשות את זה??

אנחנו צריכים להבין שההסתכלות של ת"ח אינה ההסתכלות שלנו אנחנו רואים אדם ומודדים אותו במישור הגשמי, לעומת ת"ח שרואה את הרוחניות שבאדם ומסתכל לעומק לכן א"א לשפוט ולדון בזה כי אם אדמורי"ם כאלה נוהגים ככה יש להם בסיס גדול לזה...

רב אחא היה אמורא... דומני שזה ר' יוחנן.האדמו"ר מצנעא

אבל אא"ט זה לא ר' יוחנן התנא, אלא האמורא הא"י.

צודק התבלבלתי..-משה ר-
ל"בת של אבא": איני מסכימה עמך שזה לא צנוע.הריעדינה

היא מכוסה לחלוטין אז מה יראו? הינומה על ראש?!ומה הבעיה?! הם רגילי ם לשמחות ולחתונות וכו'.אול יהכלה שמחה דוקא?! למרו תההמבוכה שאול יקיימת שאלת?!

לכווולם: מה פדיחות, ואולי היא נבוכה אך גם מאושרת שעדינה

שסוף סוף מצאה את חתנה. מעול םהיא לא ידעה מהו בחור בכלל וכעת היא מקימה בית ושמחה לשמוח איתו אול יתשאלו כלה שהיתה שם?!

ל"בת של אבא":השמלה כ"כ צנועה והחסידים יושבים במרחקעדינה

במרחק רב והאדמו"ר זורח מאושר על השמחה שבהקמת בית נוסף בישראל .אז מה?! מה הבעיה?!ואצלנו?! אין מצווה טאנץ בסגנון הזה אבל כולם מובילים את הכלה לחופה ואחרי החופה רוקדי םלפני שניהם כשהם הולכי םיחד לחדר ייחוד, וג םהייתי קצת נבוכה ומאושרת בו זמנית. אין כלה שלא מרגישה מבוכה כי היא במרכז הענינים מה שהלא היתה רגילה. זה הערב היחיד שלה שבו היא מלכה ממשש. נראית כמלכה וכולם מתיחסים אליה כך

ל"בת של אבא":הכלה לא רוקדת,ופניה מכוסות אבל לדעתיעדינה

לדעתי, לכבוד הוא לה שהאדמו"ר מקיים מצווה לשמח חתן וכלה. שזה עניין שמופיע בגמרא לשמח.

גם אצלנו, בחסידות צנעא, לא נוהגים...האדמו"ר מצנעא
: ) חצ"ב

רק בחסידויות אשכנזיות, לא עלינו דוס

לא, גם לנו יש מצווה טאנץ...האדמו"ר מצנעא

אבל זה בסגנון אחר... קוראים לזה חינה, ואין שם גברים...

אני מכירה את זה ,וזה נראה ככה-האלי גאלי

הכלה עומדת אצל הגברים , וכל האורחים מסביב , ואז כל מיני מכובדים(שבד''כ משמעותיים לחתן ולכלה! תארו לעצמכם שהרבי של החסידות שלכם רוקד לכבודכם!! כאילו ואוווו!!!(בהנחה שאתם חסידים , כעע??)

לוקחים את הסרט האארררררוווךךךך (כמה מטרים טובים..)ורוקדים כשהם מחזיקים אותו .

הכלה לא זזה ולא רוקדת בד''כ .(אני מכירה כאלו שהיא רוקדת עם החתן , אבל לא כולם..)

בכללי , המעמד הזה הוא סוג של ברכה לכלה מהאנשים החשובים והמשמעותים שקשורים למשפחה. זה גם מצוות שימוח חתן וכלה ..והוא מרגש ומשמח מאד!!

אין בזה חוסר צניעות , כל עוד היא (הכלה) מתלבשת נורמלי ולא רוקדת. תאמינו לי שאם הרבנים הגדולים בכל החסידויות עשו את זה כל השנים , אז מן הסתם הם חשבו על זה והגיעו למסקנה שזה בסדר...

שבת שלום!!

נסחפנו....תל-אביבית

אנשים!

כאילו שנשים לא הולכות ברחוב ורואים אותן, כאילו שהכלה לא עומדת בחופה, כאילו שלא באים להתארח אצל חברים בשבת ורואים את האשה של החבר...

מה?

כולם יודעים שהיא כלה ונשואה ורק רוצים לשמוח!

לא צריך לחפש חוסר צניעות במקום שאין.

אם זה בסדר- אז זה בסדר. ולא צריך לחפש למה לא, כי אם מחפשים למה לא סימן שקצת נסחפנו...

 

 

אגב גם בציבורנו הקדוש נהוג-משה ר-

שהכלה והחתן יושבים ברחבה של הגברים ויש מסביבם מעגלים...

מי שרוצה להסתכל ימצא. וד"ל.כתמר יפרח
כנראה שלא כ"כ הבנת...אריאל דל"ת

הכלה לא בדיוק רוקדת אלא עומדת במקום והגרטל הוא באורך של 10 מטר, בד"כ....

חבר'ה....עץ על מים

לא באתי לקטול חלילה, 

אני פשוט אומרת שכאילו זה מוזר לי שזה ככה, אני מנסה להבין, אני לא באה מכיוון של נגדם ולהראות כמה שהם נוהגים לא טוב ממש לא!!!

 

 

וואוו.. אם אני הייתי הכלה הייתי ממש מתפדחת..lior3
למה להתפדח?ענבל

זה כולה לעמוד ולהחזיק חוט איפה פה הפדיחה?

טוב כנראה זה החלק בראש של הבנות שאני לא אבין (אל תטעו! אני בת! )

חחח לוידת מה איתך.. לי זה נראה דיי מפדח.ודבילי.lior3אחרונה

לעמוד באמצע מקום הומה אדם כשכולם מסתכלים עלייך עומדת ומחזיקה חוט וומסתובבת כמו איזה כלב לפי איך שהאדמור מסובב את החוט...

עושה לי אסוציאציות לא משו'...

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך