יצר הרע - יש חיה כזאת !אינסוף

- אחי, בפעם הקודמת שאלת אם "יצר הרע" זה מוחשי או מטאפורי, רוחני או גשמי

מה התחדש?

 

- תראה מה גיליתי על רבדי הנפש והמוח:

 

למח האנושי יש 3 שכבות עיקריות.
המח התחתון ביותר - הוא נקרא מח הזוחלים או גזע המח.

חלק זה אחראי על הפעילות האוטונומית של הגוף שלנו- דופק, לחץ דם, נשימה...

כל הדברים החיוניים הללו נשלטים ע"י האזור הזה, ופועלים מחוץ למודעות שלנו.

מח הזוחלים פועל בהתאם לאינסטינקטים ודחפים.

לפי מיטב הבנתנו היום- לזוחלים אין עיצוב רגשי.

הם פועלים בהתאם לאינסטינקטים ודחפים שמטרתם לשרוד.

 

- מגניב!

מה זה מזכיר לי? אתה הולך ברחוב ופתאום משומקום נובח עליך כלב.

גם אם אתה ממש לא מפחד מכלבים - יש מעין תגובת בהלה של הפתעה, דופק מהיר וכד'.

זהו אותו אינסטינקט השרדותי, בפני תקיפה למשל.

ואיך פועל חלק זה במוח?


- החלק הזה האחראי לאינסטינקטים ולרפלקסים של ההישרדות, הוא החלק הבסיסי של המוח והנפש שנועדו למצוקה פיזית של קיום והישרדות.

כשהגוף נתקל באיום, בין אם הוא אמיתי או מדומה, מופעלות מערכות הגנה אוטומטיות של אינסטיקטים ורפלקסים.

3 האינסטיקטים ההשרדותיים הבסיסיים והמיידיים אשר מלווים בתחושות רגשיות ופיזיות ממשיות הם: מלחמה, בריחה או קפאון ( - fight, flight, freeze - FFF)

3 צורות תגובה ראשוניות אלו מלוות אותנו פעמים רבות במשך היום, גם לא במצב של איום, כיוון שאנחנו נמצאים במצבי מתח פנימיים מתמשכים הדומים למצב כמו איום.


- מעניין ואמיתי. תן דוגמא


- נגיד מישהו פוגע בך מילולית ואתה נמצא במתח ולא רגוע, תגובה ראשונית אוטומטית היא להיפגע, להעלב, או להחזיר, להתווכח וכד' - תגובות אלו הם בעצם "עצת היצר", אם זה בתקיפה החוצה ואם זה בתקיפה פנימה.

לעומת זאת במצב רגוע ובמחשבה שניה ניתן לפתור מצבים כאלו בצורה הרבה יותר רגועה ומתוך אמונה שזה אפילו לטובה ולנסות לראות איך זה יכול להוביל לטובה, ואם יש פגיעה אמיתית אוביקטיבית היא תמיד ניתנת לפתרון בצורה רגועה ואפקטיבית ולא בפגיעה עצמית שלא מקדמת אותך.


מנגנון ראשוני זה הוא בעצם הכיוונון הראשוני של ה"אגו" כדי להגן על עצמנו, אבל לא תמיד הוא באמת עוזר לנו מעבר לאותו רגע של צורך בהגנה מפני פגיעה ממשית. הפתרון הוא להוריד את רמת המתח שכבר כמעט התרגלנו אליה ולחיות את החיים בשלווה ובטחון ולא בתודעת השרדות או תגובתיות. צעד ראשון לכך הוא קל מאוד שגם אותו כמעט שכחנו: פשוט לנשום טוב, עמוק לבטן. הרחבת הסרעפת משפיעה על בריאות מערכת העצבים מיידית!


- ממש מדהים!

בזמן שאתה חקרת בצד היותר מדעי, אני ניסיתי להבין את הדברים מהמקורות.

החלק הזה שאתה מתיחס אליו במוח, זהו חלק המקביל בדיוק ל"נפש החיה" הראשונה המופיעה כבר ביום החמישי לבריאה.

אותם זוחלים קדמונים נבראי היום החמישי - התנינים (שיתכן והם הדינוזאורים), השרצים והרמשים שנבראו ביום החמישי, אלו גווני החיים הבסיסיים שקיימים במציאות לפני קומת האדם השלם ומתבטאים גם ברובד הבסיסי שהזכרת , במוח האנושי.

 

- בהחלט. לא סתם נקרא חלק זה "מוח הזוחלים". תראה את ההקבלה בין אותו חלק במוח לנבראי היום החמישי וצורות ההשרדות:
בריחה או מעוף - כמו העופות

מלחמה או מאבק - כמו השרצים הכוחניים

קפאון או העמדת פנים - כמו הדגים והשרצים בעלי ההסוואה

 

באמת מדהים

 

- וואלה. וזה רק החלק הבסיסי במוח... טוב, תן לנשום בינתיים..

 
וואו |מותשת|ענבל

קראתי ה כ ל ! ! ! (_הרוחים להמחשה )

ממש יפה ומענין אהבתי את ההשואה לבריאה

תמשיך לכתוב זה מענין!!!

כלומר שכויחידיד
תודהגפן36
באמת מגניב! תודה!עכבר הכפראחרונה

כמה שזה ארוך-שווה קריאה!

..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך