נכתב ברגע של יאוש-ד"ר אריק

בס"ד

"נכון, אתם אנשים כשרים, אבל לזאת לא הייתה כוונתי..."

 

עצוב לי להסתכל על הדור שלנו ולראות איך אנשים מחפשים איך להגיד על אנשים אחרים שהם לא בסדר. ואני מעידה גם על עצמי שגם אני נופלת בזה. משתדלת ממש שלא, אבל כולנו בני אדם, לא?

 

למה, אני צריכה להתפלל בשביל המורה שלי? ולמה אני צריכה חצאית מתחת לברך בשביל הרב שלי, ולמה אני קוראת רק ספרים של חרדים שחברות שלי לא יגידו עלי אחרת, ולמה אני לא מדברת עם בנים בגלל השכנים שלי?!

הרי, אני מתפללת למורה? "המורה, בבקשה, תעלי לי את המגן..."

הרי, אני מתחסדת בשביל הרב שלי? "למשוך, למשוך את החצאית, הרב עובר"

למה אני עושה את עצמי? למה אני מפחדת כל הזמן מה יגידו עלי?ומה יחשבו עלי? ומה פה ומה שם?

אני אגיד לכם למה!!!! כי זה מה שהחברה שלנו מכתיבה לנו! אנחנו!בכבודינו ובעצמנו הפכנו להיות גם הקורבנות, וגם המקריבים.

בואו נדמיין את עזרת הנשים בבית הכנסת בערב שבת... כבר התחילו להגיד "לכה דודי" ופתאום נכנסת מישהי...באיחור, וחוץ מזה, שהיא לבושה...מזעזע!!! מי לובש אדום וירוק? לא היה לה שיעור על צבעים משלימים?! מה זה הדבר הזה? חולצה אדומה, זה לא צנוע. וביחד עם ירוק? לא הגזימה....-כאן אנחנו המקריבים.

אבל ברגע שאנחנו הופכים להיות בצד שלה...אנחנו הקורבן!!!! ברגע שנותנים לי ביקורת על מה שאני עושה ואיך שאני עושה, זה כבר סיפור אחרי לגמרי, נכון? זה כבר לא בסדר. שבת שעברה שאת צחקת על אותה מישהי זה בסדר, אבל פתאום שאת מתבלבלת ואת אומרת את "עלינו לשבח" במקום "מודים" והחברה לידך צוחקת עלייך...אז זה כבר לא בסדר, נכון?!

"בני אדם רוצים שנצחק משנינותם ולא מטיפשותם"

אנחנו יצרנו את תכתיב החברה הזה, ואנחנו מתלוננים.

אני מתפללת, כי זה ביני לבין הקב"ה, ולא ביני לבין המורה שלי. היא לא שוטר.

אני הולכת צנוע, לא בגלל הרב שלי, אלא בשביל עצמי. הוא לא הקב"ה.

אני אוכלת כשר, כי זה ביני לבין הקב"ה, ולא בשביל החברות שלי. הם לא משרד הביראות.

אני שומרת על עצמי, "ונשמרתם לנפשותכם" לא בשביל אבאמא, אלא בשביל עצמי, בשביל הקב"ה. הם לא רופאים.

אני עושה דברים לא כי אם אני לא אעשה אנשים יסתכלו עלי עקום,כעוף מוזר, ככופרת, כפרוצה, כמסכנה. אלא בגלל שאני יודעת שאני צריכה לעשות אותם. ואני לא צריכה שחברות שלי ירכלו עלי מאחורי הגב ויגידו "היא לבושה...ככה, וככה...איום ונורא..." אני לא צריכה לפחד מזה! אני צריכה לפחד מעצמי!מהקב"ה! שאני לא מוציאה את האמת שלי! אלא אני מפחדת מתכתיבים של החברה! שאם אני לובשת צהוב וורוד, מה יגידו עלי? זה יפה או לא? -כי מה שאת שואלת פה זה לא אם זה יפה בעינייך, אלא בעיני החברה שמסביב...

 

 

 

-סוף פריקה-

 

 

אני רוצה להגיב לך על משהו אבל השעה מאוחרתענבל

סתם הדלקת אותי עם העניין של האני לא מתפללת בשביל המורה..

אבל אני ממש עייפה ולא מאופסת אז עדיף שלא אכתוב גם כדי לא לפגוע..

טוב עכשיו לא מאוחר אז אני אגיב בתקוה שהבנתי ענבל

נכון את עושה את כל הדברים האלה בשביל עצמך ולא בשביל אף אחד אחר אבל....

א. בשביל המורה אני מתארת לעצמי שבאולפנה מחייבים אותך וזה נכון לדעתי כי צריך חוקים צריך סדר אי אפשר שכל אחת תעשה מה שהיא רוצה...

וגם אני בטוחה שאת מכירה את המשפט "מתוך שלא לשמה בא לשמה"...

 

ב. בשביל הסביבה- אנחנו בתור בני אדם יש לנו טבע כזה שאנחנו מושפעים מהסביבה...

קשה לנו מאוד לעשות מה שאנחנו חושבים בלי לפחד מה יגידו עלינו, אבל אנחנו צריכים למגר את התופעה הזאת לדעתי.

זה קשה מאוד מאוד קשה אבל זה נצרך כל אחד ואחת מאיתנו צריכים להיות עצמם בלי לעשות פוזות אבל כנראה שזה כמעט לא מציאותי למרות שבטוח בחלק דברים את לא מתבישת להיות עצמך.

אני יודעת שאני למשל בכיתה מאוד יוצאת דופן בכל מיני דברים, זה קשה באמת שזה קשה לפעמים זה נוראי אבל אני חושבת שאנחנו צריכים להיות כאלה בכל תחומי החיים.

אם את באמת מאמינה במשהו ולא עושה אותו בגלל הסביבה אז אני חושבת שזה פשוט תלוי באומץ שלך את צריכה לקחת אומץ ופעם אחת לעשות את זה ולאט לאט יתרגלו אלייך...

זה יהיה מוזר בהתחלה אבל בסוף יעריכו אותך על שעמדת על שלך באמת אני אומרת מניסיון...

 

אגב, סתם משהו שעלה לי בגלל מה שאמרת ועניתי לך.

לפעמים צריך לא להגיד את מה שאנמחנו חושבים (שזה חלק ממה שהיא אמרה שלהיות עצמי) לפעמים "סייג לחוכמה שתיקה" צריך לשים לב מתי להיות אנחנו ומתי פשוט לא להגיב ולא להראות מי אנחנו...

אני בכיתה שלי כמעט לא מביעה כבר דעות פוליטיות ומדיניות מכיוון שבנות כיתתי שונות ממני בדעות אלה מאוד מאוד במילים עדינות...

אני יודעת שויכוח יכול להתפתח לדברים רעים ועד שלא אראה שהן יכולות להתווכח בלי להגיד מילים "יפות" או לצעוק אז אולי אתדיין איתן אבל לפעמים אני פשוט שותקת ונותנת להן להגיד מה שהן רוצות עד שהן נרגעות.

קיצור לפעמים "סייג לחוכמה שתיקה" צריך לדעת מתי כן ומתי לא.

 

מקווה שהובנתי ושהבנתי

צודקת11223344

אין מה להוסיף

אריאל כנסי.ט!הר

אני ממש לא חושבת שעושים את הדברים שציינת בשביל הרב/המורה או החברות. אני אישית ממש לא חושבת על מה יגידו. (כע..ואת מכירה אותי טוב מאוד!!) אבל באיזשהו מקום אני אומרת לעצמי..:"אולי בכ"ז יש משו מעבר למה שהמורה אומרת? אולי יש משו מעבר למה שהרב אומר??" הרי הוא לא אומר לך את זה סתם!!! לא בא לו/בא לה להגיד לך את זה כי זה מה שמתחשק להם..מסתתר משו מאחורי הדברים שהוא ברור וידוע!! השאלה אם את לוקחת את זה למקום של מכריחים אותי,או למקום של,וואללה הם צודקים../או אולי יש משו בדברים שלהם.. כי לדעתי -סתם לא אומרים דברים... (וגם מה שכתבתי זה לא סתם!)

 

מסכים לחלוטין.לך דומיה תהילהאחרונה

למרות שקיים לחץ חברתי חיובי וחשוב מאוד שאנשים ישימו לב לעצמם.

זה לא אידאלי לקיים מצוות בגלל לחץ חברתי, אבל זו מדרגה עד שנפנים את ערך המצווה.

אם אנחנו לא מתחברים למצווה מסוימת, אולי כדאי לחשוב מאיפה זה בא.

 

אשרייך.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך