אנשים לכבוד אלול וראש השנה סוגייה בוערת שיש תשובהThe Juggler
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך י"ב אלול תשע"א 14:44

(לבקשת כמה אנשים ערכתי קצת את השגיאות)

אומן!

לכל הצדיקים שבנינו שלא יוצאים מהארץ מסבות "כולשהם"

רציתי רק להבהיר ולהסביר את מהותה של הטיסה לאומן:

העניין הראשי והגדול בסופו של דבר זה לא באמת אומן זה ההשקעה של האנשים הצדיקים שמוציאים 

לא מעט כסף מכספם לטובת רוחניות תחשבו על איזה השקעה זה ! לעזוב את האישה והילדים זה לא פשוט.

כל ענינה של אומן נראה כמו רבינו אבל זה לא נכון! עיקרו זה הדרך ההקרבה! ולא רק החוויה הרוחנית עם אלפיי 

האנשים שעושים את אותה הקרבהבשביל קצת רוחניקיות.

 

מקווה שהבהרתי ת'עניין ושהיה לכולנו חודש אלול טוב!

אנחנו יודעים את המשמעות אני לפחות יודעתענבל

ועדיין אני לא ממש בעד...

יש בארץ כל כך הרבה צדיקים שאפשר לנסוע אליהם למה צריך לצאת מהארץ בשביל רוחניות?

חוץ מזה לעזוב את המשפחה בראש השנה זה קצת אגואיסטי ולא בסדר לדעתי.

ראש השנה זה חג למה שאבא יעזוב את אשיתו ואת ילדיו לבד??

מילא תיסע לפני אבל למה בחג?

אני לא אוהבת את זה אבל כל אחד שיעשה מה שהוא חושב.

לא נראה לי שאני ארצה שבעלי ייסע לאומן.

^^ בדיוק.נושי104

ואני באמת לא מבינה, איך צדיקים כ"כ גדולים, קבורים בחו"ל.

כאילו-מה?!

לא"י יש חשיבות כ"כ גדולה. למה להיקבר בחו"ל?

ונגיד, שמינסתם, יש להם את השיקולים שלהם.

למה צריך ליסוע אליהם?

לא יוצאים מהארץ-אז לא יוצאים מהארץ.

ב"ה יש מספיק צדיקים גדולים שאפשר להתפלל על קיברהם- פה בארץ.

ואיך אפשר לצאת מהארץ, שכולה רוחניות, לחו"ל, שאין בה טיפת רוחניות?

אין תחביר כזה- לצאת לחו"ל בשביל רוחניות כזה. פשוט לא קיים

 

אבל שכל אחד יעשה מה בראש שלו, ויחליט לפי השיקולים שלו.. ערב טוב! (:

 

מסכימה עם שתיכם..תן חיוך....=)

לא אכפת לי לצאת מהארץ, אבל בעניין של קברי צדיקים- זה נראה לי אפילו קצת לא מכובד! כאילו צדיק כזה צריך להקבר בשיא הטומאה-חו"ל..?!

ואם כבר העלתם את הנושא אז אני ממש מתנגדת לשמיעת השיר-"אל אוקראינה" (נראלי..) של איציק אשל (גם נראלי..חח) כי עם כל הכבוד לקדושב של רבי נחמן (ושלא יובן פה שום צד של זילזול ח"ו!) אוקראינה ואומן זה מקום ט-מ-א-!!!!

ואין שום היתר להגיד על אומן שזה עיר הקודש!!!

סתם חפרתי עכשיו כי זה ממש הציק לי לראות ת'נושא ולא להגיד..

ר נחמן ביקש דווקא להיקבר באמן שזה שיא הטומאהסולי הגינגי"
רבי נחמן רצה להיקבר בארץ וחשש שימות בדרך !אנונימי (פותח)
אם העניין הוא ההקרבהלולה=]

בס"ד

 

אז למה לא כל אותם צדיקים שמוכנים להקריב מעצמם כ"כ הרבה לא הופכים להיות נזירים??! ולמה לתורה יש בכלל בעיה עם נזיר? 

אין שום עניין ביהדות שאדם יקריב את המשפחה שלו, הכסף ואת הערכים רק בשביל עצם ההקרבה...  זה נשמע הזוי. אדם עוזב את הבית,המשפחה, מוציא מלא כסף, יוצא מהארץ, ורק בשביל להראות הקרבה? להראות דבקות בלמידי חכמים?  אפשר לעשות את כל זה גם בלי לצאת לאומן!

 

אני חושבת שראש השנה אחד בארץ ישראל שווה הרבה יותר ממייליון ראשי שנה באומן.

 

ואני באמת מכבדת ומעריכה את רבי נחמן מברסלב, ברצינות, אני אוהבת אותו א מה שהוא כותב ואת הגישה שלו (רוב הזמן) אבל אני לא מסכימה עם אלה שיוצאים והוכים לחפש חוויות רוחניות רחוק מהבית, רחוק מידי.

 

לדעי כל תפילת שחרית פשוטה כביכול יכולה להיות הקרבה עצומה וחוויה רוחנית אדירה. זה לא צריך להיות תלוי במקום החיצוני אלא בלב, בפנימיות של האדם.

לא מסכימה עם חמישתכן^^מרב14

אתן כולכן נותנות תחליפים לאומן- קברי צדיקים בארץ וכו' וכו'..

אבל אנשים חוזרים מאומן באורות, והנסיעה הזאת גורמת להם לשנות ת'חיים שלהם!!

לפי מה שהבנתי מאנשים שהיו שם, אומן זה באמת משו מיוחד.

אז בבקשה אל תנסו להסביר למה אין עניין ליסוע לאומן, כי יש עניין, והרבה עניין.

 

עדיין נשארת השאלה אם מותר בשביל זה לצאת מהארץ, אבל זה כבר שאלה אחרת.

אולי חוזרים באורותענבל

אבל גם מקברין בארץ אפשר...

חוץ מזה שאני חושבת שזה פסיכולוגי גם מהקבר של הרשב"י אני יכולה לחזור באורות הכל תלוי מה אני לוקחת משם.

רואים שלא היית באומן!ה' הוא המלך!
מאוד מובן המשפט הזה אתה מוכן לפרט מה הקשר?ענבל

נכון לא הייתי וגם לא אהיה בעזרת ה'.

אבל אני לא מבינה מה אתה רוצה ככה שאין לי הרבה מה להגיד לך אז אשמח אם תפרט.

סתם נקודה-talr123

נושי, הצדיקים לא נקברו בארץ כי הם פשוט לא יכלו להיקבר כאן. את יודעת, אם מישו מת באוקראינה זה קצת קשה להביא את הגופה שלו באונייה לארץ...

והיה ניסיון להעלות את העצמות רבי נחמן לארץ אבל האוקראינים לא הסכימו....

ממ..נושי104

למה, הם יכלו לכתוב בצוואה שלהם שהם רוצים להיקבר בארץ, או להגיד לחסידים שלהם, או לתלמידים שלהם, ואז הם היו עושים הכל כדי להביא אותם לארץ. 

[כן, גם היום. אף פעם לא מאוחר מידי..]

 

קודם כל הוא רצה להיכבר בארץThe Juggler

דבר שני נפני שלוש מאות שנה המסע לארץ היה לוכח בין3 שבועות לחודשיים! אם גופה מתה ללא אמצאי קירור זה ביזיון המת!

 

דבר שני ההקרבה זה העניין ואני אישית מקיר כמה אנשים(לא מעט) שהנשים שלהם מחריכות אותם לטוס לאומן כי 

הם חוזרים עם כוח לכל השנה!!

 

שנזכה כולנו לאומן הקרוב בראש השנה!

אני שמעתי סיבה אחרת.האדמו"ר מצנעא

שמעתי שהוא לא נקבר כאן מכיוון שהיה מאוד חשוב לו שחסידיו יגיעו אליו בר"ה, ולהגיע לא"י באותם ימים היה קשה מאוד (בשביל החסידים שלו ששהו באוקראינה). בדיעבד כיוון שהוא נאלץ להיקבר בחו"ל, הוא החליט להיקבר דווקא באומן, ששם ישנו קבר האחים הגדול.

שו"ת משפט כהן הק' (סי' קמ"ז) פוסק בפירוש שאין לצאת מהארץ בשביל להשתטח על קברי צדיקים! 

הרחבה לאדמור --פשיטא-

מי שלא יודע שו"ת משפט כהן זה ספר הלכה של הרב קוק. 

אני לא "שמעתי " קראתי את זה במקורות נאמניםאנונימי (פותח)

הוא רצה להיקבר בארץ - וזה בכלל לא משנה הוא בסוף קבור שם והוא ציווה לבוא אז אני בע"ה בא

 

הוא גם ציווה לעבור על ההלכה בצורה בוטה?האדמו"ר מצנעא

את זה מרן הגר"ע שליט"א הגדיר כ"הגיגים"...

עוד תינוק שנשבה שיש להציל מהעבירה החמורה הנ"ל, קדימה, בואו נחזיר את עצמותיו הק' של ר' נחמן לארץ! "לכל מקום שאני הולך - אני הולך לא"י..."

מסכים עם עינבלידיד
לידע הכללישוקו =)

כל הצדיקים נמצאים בראש השנה אצל רבי שמעון (מירון)

יש צדיק יותר גדול ממנו חוץ ממש רבנו בכלל??

כאילו מה? חסר לכם צדיקים הארץ או משהו??

התנאים באומן גועל נפש, האוקראינים הם אנשים מגעילים

את כל המזוודות זורקים במקום אחד... ואני לא  אמשיך לפרט פה

חוצמזה, אם אתם טסים בגלל מה שרבי נחמן אמר מספיק לטוס פעם אחת ולא כל שנה

לעזוב את הארץ בשביל זה כל ראש שנה?

ולהשאיר את המשפחה מאחורה??

אני לא נראה לי איי פעם אבין את הראש שלכם

 

היום אין סיכוי.אנונימי (פותח)

עם תעשיית התיירות שפורחת שם אין סיכוי שהם יתנו להעלות את העצמות לארץ . צריך קודם להפסיק לטוס לשם כמה שנים ואז לנסות להעלות את העצמות.

מצווה לטוסאנונימי (פותח)
מצווה גם לנתח גופות יהודים לצורך לימודי רפואה.האדמו"ר מצנעא

זה משהו שמרן הרב אסר (בדומה לנסיעה לטומאת ארץ העמים ר"ל ל"ע), ואתה בא לקרוא לו מצווה?

בס"ד כל התינוקות שנשבו יפסיקו ללכת ובע"ה נצליח!האדמו"ר מצנעא
זה לא לגמרי נכון שהנסיעה לשם זה עבירה על ההלכהmoochkin

 

עבירה על שו"ת משפט כהן סי' קמ"ז... לא הלכה?האדמו"ר מצנעא


אך כתב ריא"ל ? כוונתכם רצוייה מעשיכם אינם רצוייםקוקי

אין ספק שיש מסירות נפש בנסיעה לאומן

אך השאלה אם זה נכון או לא נכון היא לא נגזרת של מסירות נפש.

 

היא בחינה של הלכה בחינה של אמת.

 

וע"פ ההלכה יש בעיות לצאת נקודה.

נכון שניתן להביא פוסק כזה או אחר שמתיר אולי לנסוע.

 

אך הדברים לא ברורים כלל ולא פשוטים לגבי הרוב המוחלט של הפוסקים.

 

מה עוד שיש פגיעה לא קטנה בארצנו הקדושה שעיני ה' אלוקך בה מראשית השנה (ראש השנה ע"פ רש"י) ועד אחרית שנה .והנה ביום הגדול והחשוב הז משפחות שלמות נפרדות משפחות שלמות בורחות מהארץ .

בשביל משהו לא ברור.

 

חברים תפעילו את חוש הביקורת תפעילו את השכל הישר ותשארו בארץ.

 

אולי אם נגלה מסירות נפש לארצנו הקדושה נוכל לקבל בשורות טובות  בכל הנוגע לארץ. כמו התיישבות חזרה לחבלי ארץ עזובים וכדומה.

יש קברים של אבות האומה למה הם לא טובים יותר?אנונימי (פותח)

החל באבותינו אברהם יצחק ויעקב, המשך בקבר יהושע, דוד, בניהו בן יהוידע וכן גדולי התנאים רשב"י, ר' מאיר ועוד וכלה בגדולים כמו האר"י הקדוש, הרמב"ם, ר' יוסף קארו ועוד רבים צדיקים וגדולים אשר קדמו שנים רבות לר' נחמן. על קברותיהם צריך להתפלל כאן בארץ ולא לצאת לחו"ל שזה איסור בפני עצמו.

כן , יש הרבה קברי צדיקים פה בארץ..אבל כל אחד לפינערות הקוביות!

אמונתו יחיה, לא? 
ת'אמת אני די מבינה את הקטע בזה..זתומרת' לנסוע כ"כ הרבה רק בשביל תפילה , אין ספק שזה הופך את כל התפילה ליותר מכוונת וקדושה...

לענ"ד אסור לנסוע אבל מי שבכל זאת נוסע-יפתח_

אי אפשר להגיד שעובר עבירה,כי זה לא מעיקר הדין ואפשר להקל.

ה' ישמור.tomerittal

ב"ה

 

"אֶרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ:  תָּמִיד, עֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּהּ--מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה, וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה"

 

ביום החשוב בשנה לעזוב את ארץ קודשנו.. אין שום סיבה!

 

הפכו את ראש השנה למעיין עבודה זרה, צריך ללכת לחפש את אלוקים במקומותץ רחוקים.

וכמובן, הכל נובע מיזה שלא שמים לב למה כתוב בתורה. 

מנסים לחפש כל מיני דרושים ורעיונות יפים שמנתקים מהפשט, ומגיעים לעיוות התורה, וכן לעיוות המציאות, ואחר כך לידי עבירה. 

 

 

אפשר לחזור סופר באורות זה לא משנה! רבי נחמן היה כ"קול הנשמה

כך עצוב אם הוא היה יודע שבגללו אנשים יוצאים מארץ הקודש!!!

לא קראתי את הכל, אבל ראיתי בראשי והייתי חייבת...moochkin

קראתי קצת ממה שנכתב ורק רציתי להוסיף נקודה למחשבה...

זה נכון שיש הרבה צדיקים בארץ וכבודם במקומם מונח.

ההבדל היחידי הוא שרבי נחמן הבטיח. הוא אמר שראש השנה שלנו אצלו- אז למה לא?? אם היום היה אדם צדיק, אבל באמת צדיק ורבנו באמת היה צדיק אין שום מחלוקת על זה, היה מבטיח שתבואו! עליי ראש השנה שלכם..לא הייתם רצים?? לא רוצים לצאת זכאים בדין?
אני לא ראיתי בשום מקום אחר שצדיק הבטיח כזה דבר... אז כן, אני בעד הנסיעה. שייסעו ושתהיה לכולנו שנה טובה =)

 

היאך יצאו זכאים בדין בד בבד שהם רומסים את ההלכה?האדמו"ר מצנעא
זה לא רמיסת ההלכהmoochkin

בראש השנה באומן אתה מוצא את גדולי הפוסקים של ימינו. אני אישית לא שולטת לעומקה ולרוחבה של ההלכה ולא אביא לך ציטוטים [למרות שאם ממש תתעקש אני אוכל לעשות זאת], אבל לפי בירור אישי שלי אין בזה איסור ובטח שלא רמיסת ההלכה.

גדולי הפוסקים של ימינו?...האדמו"ר מצנעא

את מסכימה איתי שמרן הגר"ד ליאור שליט"א הוא אחד מגדולי הפוסקים של ימינו? יופי, הוא אוסר. ומרן הגר"ע שליט"א? כנ"ל. אני מניח שדעת הגרי"ש גם לאסור, צ"ע מה דעתו של הגר"ש ואזנר.

אחד מגדולי הפוסקים בכל הזמנים, מרן הראי"ה קוק זצוק"ל זיע"א, אסר. 

המקור הלכתי [הייתי חייבת..]moochkin

הדעה הרווחת היא שמותר לארץ צארץ ישראל לצורך כל מצווה, שכן אם הרמב"ם התיר לצאת לצורך פרנסה, ודאי שמותר לצאת לצורך קיום מצווה. [כמובן רק אם בדעתו לחזור לארץ ולא להשתקע]. המשנה ברורה כותב כי מותר לצאת בשביל דבר מצווה אבל לא לטיול בחו"ל
בעל שות "פרי הארץ" אומר כי לכל הדעות מותר לצאת מן הארץ לצורך השתטחות על קברי צדיקים.
הרב חיים דוד הלוי בספרו מקור חיים אומר במפורש כי ניתן לצאת מארץ ישראל לחו"ל כדי להשתטח על קברם של צדיקים שם.
גם בספר שערי תשובה של הרב חיים מרדכי מרגליות  זצ"ל מופיע "שאף אם יושב בא"י ונפשו איוותה להשתטח על קברי צדיקים בחוץ לארץ או יושב בירושלים ורוצה ללכת על קברי צדיקים שבארץ ישראל שרי לילך אדעתא לחזור".

כמובן שהנושא יותר מורכב, ויש להעמיק בו עוד- רק רציתי לציין את מקצת המקורות ההלכתיים, שאם יוצא ומישהו קורא פה את מה שכתבת- שידע כי זה לא רמיסת ההלכה וזה מותר. ומומלץ לאותו אחד לקרוא לעומק בנושא.

זה לא רמיסת ההלכה, בגלל שזה ממחשבה כאילו זה בסדרמורדו

מי נוסע לאומן ?

 רק מי שמרגיש שזה תורם לרוחניות שלו .

 אני מתכוון למרגיש ככה ולא לחושב ככה . כי הולכים לשם כאלה שהולכים אחרי הרגש  ולא כאלה שחושים ובודקים מה בדיוק בסדר ומה עוד יותר בסדר.

 תיראו  נוסעים לשם כאלה שכל הבראסלאביות מלהיבה אותם וומושכת אותם יותר מכל דבר.

 אז בכלל לא במקום לדון במה בדיוק ההלכה. זה לא מדבר  לכאלה שנסחפים לבראסלביות. נ נח נחמ נחמן מאומן .

אז נכון גם האשה היא בן אדם ולהשאיר אותה לבד בארץ עם כל הילדים שה בדיוק להפך מהמצוה "ואהבת לרעך כמוך" - אבל זה מצוה בתורה לא משהו מסיפורים על  ר' נחמן , אז זה לא ממש מדבר למי שהולך לאומן.

 

נכון שיש בארץ קברי צדיקים כמו מערת המכפלה וקבר יוסף הצדיק ובצפת יש קבר  רבי יוסף קארו  מחבר ספר הדינים שולחן ערוך  וקברים של  87 הצדיקים מהפלוגה הדתית בפלמ"ח שלחמו בגבורה עד האחרון שבהם למען קיומנו איפה שהיום קרית גת , אבל למי שמתלהב מבראסלב כל אלה לא אומרים כלום , אז הוא נוסע לאומן ( ונותן לגויים שם לעשות עליו בוכטה ). אז מה יש לדון ולדבר ?

שייסעו ואם זה מחזק אותם , אז שיסעו.

אממ... זאת הבעיה (למען האמת יש שתי בעיות)ענבל

א. לא נוסעים לשם רק כאלה שברסלברים וכו' יש גם הרבה אחרים שנוסעים!!! וזאת הבעיה!.

 

ב. זאת באמת בעיה שפחות אכפת להם מהאישה והילדים, ראש השנה, לבד, תכל'ס מסכנה האישה! אני לא הייתי מסכימה שבעלי ילך בראש השנה ולא יודעת אם גם באמצע אבל זו כבר שאלה אחרת.

אם הוא רוצה שיעשה טובה ולא יתחתן איתי.

ראש השנה זה חג משפחתי חוץ מזה שבכללי בחגים לא עוזבים את המשפחה!!!.

אומן כל כך חשוב לכם?

בסדר סעו במשך השנה למרות שגם זה אני לא בעד אבל זה עדיף.

אני חושבת שעם כל הכבוד לרבי נחמן ויש כבוד אם הוא היה רואה את כל הבחורים שעוזבים את נשותיהם -בין אם הצעירות ובין אם לא- לבד הוא היה אומר להם לא לעשות את זה.

מצטערת אני לא חושבת שלנסוע לרבי נחמן זו סיבה מספיקה לעזוב את הארץ ובטח לא את האישה והילדים בראש השנה.

את צודקת בנוגע לאישהmoochkin

זה באמת ממש בעייתי לנסוע כשהאשה לא תומכת וזה מצער אותה.

אבל חסידי ברסלב שנוסעים לקיים את מצוות רבם ודבקים בהנהגות הצדיק, לרוב גם הבית שהם בונים מושתת על כך, וכן- האישה תומכת בזה ורוצה בזה גם. וכל עוד היא תומכת בכך תהיה ברכה עצומה במה שהם עושים וזה ממש לא בעיייתי.
אותי אישית מקוממת הטענה הזאת, שאנשים קובעים את רמת האומללות של אותם אנשים על סמך התחושות שלהם. אפשר להגיד שאני לא הייתי רוצה שבעלי ייסע וכדמוה, אבל לעניות דעתי זה לא שייך להגיד שזה אסור כי האישה והילדים מסכנים. הם לא מסכנים והם חיים חיים טובים ומאושרים!   [אני מדברת על רוב החסידים שעושים זאת בהסכמה משותפת.]

דבר שני, כשרבי נחמן כתב את דבריו, הוא עשה זאת מתוך ראייה לדורות.  נכון שיש עם זה הרבה בעיתיות והרבה בלבולים בקרב הנוסעים, אבל זה להוריד מגדלותו להגיד שהוא לא ידע על מה הוא מדבר ולא היה שמח במצב. הוא צדיק גדול! וכשהוא כתב תבואו אליי לראש השנה אני מאמינה שהוא ידע את ההשלכות הגדולות ומה יהיה.

אולי הואידע..ענבל

ואולי הנשים האלה מסכימות...

לא דיברתי על כולם ואם היה נשמע ככה אז סליחה.

כל מה שרשמתי נכתב מנקודת מבטי האישית

כמו שאני רואה את זה לא הייתי מסכימה להתחתן ולא יודעת אם להיפגש עם מישהו שהיו אומרים לי שהוא רוצה לנסוע בראש השנה לאומן מצטערת, לא, זה הגבול שלי.

אני לא מזלזלת ברבי נחמן אבל אני עדייןחושבת שהוא לא היה מאוד שמח לראות את כל המשפחות שנשארות בלי אבא שלהן בראש השנה, אולי אני טועה אבל כמו שאמרתי זו דעתי.

ואני עדיין חושבתץ שלנסוע לאומן זה הדבר הכי לא נכון שקיים.

שכל אחד יעשה מה שהוא חושב.

רק שים לב- יש משפחות שהאישה פשוט לא אומרת את דעתה ומקבלת את מה שבעלה רוצה.

ככה שלא בטוח שהן שמחות עם זה.

חוץ מזה שאם הן גדלו על זה אז בטח שלא יהיה להן מה להגיד אבל שמחות עם זה? לא נראה לי.

אני עדיין לא פגשתי את המישהי שאמרה "אני שמחה להישאר בחג בלי בעלי" אם אתה יודע על מישהי כזאת אשמח אם היא תגיד גם למה.

 

נו, מי יכול על מרן הרב?...האדמו"ר מצנעא

שו"ת משפט כהן סי' קמ"ז; תני מקור מפורט, סימן, סע' וכו'.

ב"מי יכול על הרב" צנעא מתיחס לרבו כמו למתאבק סומומורדו

זה ממש לא מכובד לכתוב כך.

צריך להשתדל להגיע אל אמיתות התורה . ואם תלמיד חכם שאנחנו מאוד מעריכים אמר משהו , וחכם אחר הראה בטוב טעם שהדין אחרת והשני לגמרי משכנע אותנו , אז אין בעיה לקבל את השני . ו

זה לא שהגיבור שלנו הפסיד בהיאבקות סומו. זה שאור התורה מופץ בעולם.

הגבתי למשהו שהיה כתוב, וטוב שהאיש השתכנע וחזר בומורדו
לימוד זכות מותר במקרה כזה...האדמו"ר מצנעאאחרונה

היית יכול ללמד עליי זכות. התירו לעשות דבר נורא שכזה בשעת הדחק.

<צ>

 

ראשית, כשאמרתי "מי יכול על מרן הרב", בעצם התכוונתי שכל השאר הם דעת יחיד (ואת זה אנו רואים עין בעין כיום, כשגדולי הפויסקים אוסרים), אם קיימים בכלל.

רבנו קבור בצפתהודוש..=]

רבנים מקובלים רבים אומרים בודאות שרבנו נחמן קבור בצפת בבית העלמין  ליד מרן יוסף קארו בדוק ומנוסה  לכן אין מה לטוס לשם

מי זה רבנים מקובלים?moochkin

זה לא הגיוני. לא לפי המקורות ולא מבחינה היסטורית.. אשמח אם תרחיבי..

אתה מבהיר שאנשים יודעים להקריב בשביל עבודה זרה?!11111

ואם לא, אז הסבר מה אמרת,

למיטב הבנתי הקרבה בשביל רוחניות שנוגדת את ההלכה היא ע"ז או לפחות נראית כמו ע"ז.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך