עזבו כותרת - זה יסוד החיים. יסוד החיים.אח..

אוו, סופסוף עצר, אנשים טובים יש בעולם.
אני עולה על הטרמפ, מתיישב. נוסעים רגוע, בטוב.
פתאום, הנהג זורק אלי שאלה ש...
- נו, אז מתי אתה מתחיל לשמור עלינו?
- אני?! אני עונה, התחלתי כבר מגיל 6.
- נו באמת, אני רציני.
- כן נו, רציני.

 

(התמונה מויקי' של המשתמש merlin)


אחד הזמנים הטובים ביותר לפתח מחשבות, זה בטרמפים.
ועוד עם הנהג? וואלה, הכי טוב שבעולם. סתם שתדעו.
אז, באותו הטרמפ התחדד אצלי יסוד ענק בחיים.
הוא היה המום, חשב שאני ציני, אבל בשביל זה הקב"ה ברא מילים,
שנוציא עוד כמה מהם, נסביר ונשים לב לפרטים הקטנים.
- מה הכוונה מגיל 6...?! הוא הרים גמה.
- אהה, אז ככה. אצלי, יש רק ערך אחד בחיים. שמו - רצון ה'.
משם, כל שאר הערכים נגזרים - אהבה ,חסד, גבורה, שנאה, נתינה, ו...
גם, המושג החשוב הזה שנקרא "צבא", הוא נגזרת של רצון ה'. 
ממילא, אם התורה אומרת שגם לימוד תורה שומר על עם ישראל, 
פשוט לי מאוד שכמו שהחייל שמזיע עם המדים שומר עלינו, כך גם הילד הקטן 
שלומד תורה שומר עלינו, ו - כך גם בחורי הישיבה שלומדים, שומרים עלינו.
פחות או יותר? זה לא כ"כ משנה, כי לכל אחד יש תפקיד מיוחד בחיים,
אבל מה שבטוח, שפחות - הם ודאי לא. "תורה מגינה ומצילה", אומרים חז"ל.

- אז מה עם צבא? אתה לא מתכנן להתגייס?
- למה לא? מה שה' רוצה, אני רוצה. לא כולם (כולל כל כולם...) צריכים להתגייס בגיל 18, 
כי רצון ה' הוא שכל אדם יעשה עם עצמו חשבון נפש, לדעת מה ה' רוצה ממנו.
- אז יכול להיות מצב שאנשים "משתמטים" בשם רצון ה'...?
- "משתמטים" לא, אבל בהחלט יכול להיות אנשים שלא יתגייסו אף פעם.
אדם שבאמת יצא ממנו גדול הדור הבא, הוא לא פחות ממפקד סיירת מטכ"ל.
וכמו שהמפקדים לא "נושאים בעול" בתחומים מסויימים כי אנחנו צריכים אותם
שיהיו מרוכזים רק בבטחון שלנו, כך גם ישנם אנשים שלא יתגייסו אף פעם, כי הם מקדישים
ומוכנים ב-א-מ-ת לחיות את כל חייהם באוהלה של תורה בעמל רציני, תמידי, למען "כלל ישראל".
אווו, זו המילה. ל-מ-ע-ן כלל ישראל. מי שלומד תורה רק בשביל עצמו, הוא אין לו זכות
לטעון "תורידו ממני עול צבא", למה מה קרה?! אבל מי שלומד כמו שה' רוצה -
למען כלל ישראל - שבעז"ה התורה שלו תחדור לכל עם ישראל, בהחלט יכול להיות שלא יתגייס.

====

בשלב הזה כבר הייתי צריך לרדת. 
אבל היה נראה על פניו שהוא קבל תשובה מספקת, לפחות למחשבה. 
פתאום שמגדירים את הדברים, הכל נהיה יותר ברור.
בדיוק כמו המקרה הזה קרה לי גם עם קרובת משפחה שהתלוננה, מדוע, למה, איך,
מי, איפה קבע שבחורי ישיבה צריכים לשרת פחות, לא בכלל וכו' וכו'.
בלי להסתבך, מגדירים - לנו יש ערך אחד בחיים - בלי להתבייש, שהוא - רצון ה'.
כל הערכים בעולם, בזמן שלא נובעים מרצון ה', הם כלום בפני עצמם. לא בשבילנו.
אם מישהו רוצה לחבק מישהי ברחוב כי היא עצובה - זה חסד,
אבל לא בשבילנו. זה לא רצון ה', זה נגד ההלכה = לא בשבילנו.
אם בחורה רוצה לצאת להפגנה ולהלחם שם עם השוטרים - בגלל הערך...
"ארץ ישראל הקדושה", אז חד משמעית - זה לא בשבילנו. (כי צניעות, יותר חשובה במקרה הזה)
בשבילנו, ארץ ישראל זה לא ערך שעומד בפני עצמו. גם לא חסד, גם לא גבורה,
גם לא כולם. כ---ל הערכים בעולם, יש להם זכות קיום, רק אם הם נובעים מהערך
היחיד באמת בעולם - רצון ה'. אדם חולה שחייב על פי פסיקת הרב לאכול ביום כיפור -

והוא לא אוכל כי "יום כיפור", זה ערך חשוב - אצלנו? זה ממש לא ככה.
רצון ה' הוא שתאכל - אז כלום פה לא משחק. שום ערך לא שווה עכשיו מול רצון ה'.

חשבתי על זה. מי אם יהיה רק אינטרנט לא חסום בסביבה,
אמשיך לפרסם את הד"ת?! הרי זה חשוב מאוד, ד"ת? ערך ענק ביותר.
התשובה היא, חד משמעית - לא. כי אם רצון ה' הוא שלהיות על אינטרנט בלי חסימה אסור,
אז מה לי בכלל להגיד שיש לי ד"ת...?! וכי יש לדברי תורה ערך בפני עצמם בלי רצון ה'...?!
חס ושלום. בדיוק כך גם בקבוצה שלנו בפייסבוק. בגלל שאני מעלה לשם דברי תורה
זה אומר שמותר לי להכנס לשם 'חופשי'...?! ממש לא. רצון ה' אומר אחרת.
אלא רק עם חסימה טובה + חוסם תמונות, אז, רק בשביל להכנס לפרסם את הד"ת,
הנה ב"ה אנחנו ממשיכים. כי לנו אין "ערכים" בחיים שעומדים בפני עצמם,
אלא רק ערך י-ח-י-ד שממנו נגזרים כ-ל הערכים בעולם - 'רצון ה''.


אני רק רוצה להוכיח את היסוד הזה. בעצם, לא צריך...
אברהם אבינו - עמוד החסד - הולך לשחוט את בנו?!
התשובה: הנה לנו הוכחה ליסוד הזה.


====

בספר "מכתבים לטליה"(התכתבות בין נערה 'חילוניה' לבחור ישיבת הסדר)
שואלת הנערה הקיבוצניקית את הבחור הדתי, מה ההבדל בנינו?
לכם הדתיים יש ערכים, וגם לנו החילונים יש ערכים. חסד, ציונות, ארץ ישראל, אהבה וכו'.
שם, הוא עונה לה - לפני כמה עשרות שנים - נבואה שאפשר לראות אותה מתקיימת היום.
"נכון, צודקת. היום באמת אנחנו נראים דומים, לשנינו יש ערכים", הוא אומר לה.
"א-ב-ל", הוא מנבא, "איפה שיש ערכים שיונקים מתורה, מרצון ה' - אלו ערכים נצחיים.
לעומת זאת איפה שהערכים חשובים כי הם "ערכים חשובים", היום זה ככה, אבל 
מהר מאוד, הדור הבא שלכם כבר לא ישאר כמוכם, אלא ימצא לו ערכים אחרים"...
נו, תסתכלו על בני ה - "חלוצים של פעם". על נכדיהם, ודי לחכימא ברמיזא. (די לחכם ברמז..)
לעומת זאת, תסתכלו על אנשי התורה - שאצליהם הערכים הם ערכים אלוקיים,
שאף פעם לא ישתנו, לכל אורך הדורות. כל דור שעובר, לא רק שלא מוחק או מטשטש
את הערכים של אבותיו, אלא - מחזק, מתעלה - בחסד, אהבה, צבא, א"י וכו' וכו'.

כי אם יש לנו רק ערך אחד בחיים,
לא רק שלא הפסדנו את שאר הערכים האחרים,
אלא רק קבלנו אותם יותר אמתיים, נצחיים, אלוקיים, לעולם.


אז...
אחד מי יודע? אחד אני יודע.
אחד...
א-ח-ד רצון ה'.



וכאן, אני רוצה להוסיף פנייה אישית לבנות השירות הלאומי שכ"כ יקרות לנו.
קודם כל, יישר כוחכן על הרצון לעשות חסד, וכתוב "עולם חסד יבנה".
אבל, לא מעט גדולי עולם התנגדו לש"ל, דווקא בגלל שיש שם בעיות צניעות. (וגם המתירים, דווקא אם צנוע...)
ולצערינו, אפשר לראות את זה בחוש. אז הנה לנו משימה קדושה, ואז נוכל להיות רגועים.

"ואהבת חסד והצנע לכת עם אלהיך".
חסד בפני עצמו - אצלנו הוא לא ערך. אלא רק אם זה גם עם "הצנע לכת", צניעות,
אז, באמת יש את רצון ה' - "עם אלהיך", אז אנחנו עם הקב"ה. 





אשמח מאוד אם תוכלו אפילו לכתוב נקודה בתגובה, בכדי שהשרשור
יעלה למעלה ועוד חבר'ה יוכלו לקרוא ולהכניס את הדברים בעז"ה לתוך הלב.




















 

יפה.. אהבתי=)רותם שוורץ=)
למה לעקם?גושני"ק

 

שמעתי שיחה של הרב יחיאל יעקובוזון, רב מחנך חרדי.

הוא טען את הדבר הבא, לפי כמות הבעיות שלנו, התורה הייתה צריכה להיות כל מילה שניה- פריצות, צניעות, וכו' למה יש בעיות? ברור! בגלל הפריצות!

 

צדיקים!!! אל תעקמו את התורה! צניעות היא דבר חשוב ויקר! צניעות הגוף, אך יותר מכך, חשובה צניעות הנפש, פעמיים בתנ"ך מופיע השורש צ.נ.ע(מלשון צניעות) ופעמיים זה לא מדבר על לבוש, זה מדבר על צניעות הנפש.

 

אין ספק, אחת מהעבירות שהן יהרג ואל יעבור היא גילוי עריות, אבל רבותיי היקרים, לא כל פיפס זה יהרג ואל יעבור, גילוי עריות פירושו, אם נהיה בוטים אפילו לא שמישהו נמצא ביחוד עם פנויה, זה עבירה חמורה, אבל הבא על פנויה, נחלקו הראשונים מה האיסור? דאורייתא או דרבנן? יש איסור או אין? ולא נכנס לזה.

מעבר לכך, התרשמתי מהדברים שזה בן שכותב את זה, כמה קל לנו הבנים לזרוק על בנות, כמה הן בעייתיות! הן לא מתחשבות, החצאית שלה, אני אומר לך, בדוק כשהיא הושיטה יד להוריד משהו מהמדף בחנות, ראיתי קוצה של ברך!! גיוואלד!!

 

חברים יקרים, לכל אחד יש את ההתמודדויות שלו, מי אנחנו שנעיר לו? אני מבטיח לך, שהן מודעות לזה, והן עושות את השיקולים שלהן, הן ילדות בוגרות, ולא אתה מי שצריך להטיף להן! כשתהיה גדול דור, צא כל יומיים עם פשקוויל חדש על חוסר צניעותן של בנות ישראל, עד אז- חזור לשורה, תסחב ביחד איתנו את העול המתוק של רצון ה'.

~~~תודה רבה, אלוקים יקר!~~~הסנה-בוער

שירדת אלינו לפורום דרך ההודעה הזו, כדי לספר לנו את רצונך!! 

אני כבר שנים מתחננת לדיבור ישיר, לנביא.. שיספר לי מה יותר חשוב... על איזה מצוות מקבלים שכר יותר גדול... איזו מצווה דוחה את איזו... מה אסור בכלל בעולם הזה ומה הם הדברים שהם האמת המוחלטת ורק בהם מותר לגעת.. ובכללי, מה אתה רוצה ממני! איך להתנהל בעולם הזה שכולו כל כולו שקר ואתה נמצא רק בחלקים מסויימים נורא קדושים שלו! אז תודה רבה מאוד מאוד!!!

 

אח יקר,

דווקא בגלל, דווקא בגלל שיש כלפייך כל כך הרבה הערכה בפורום, ושהמילה שלך כל כך חשובה,

אני מוצאת את עצמי נאלצת להגיב פה, מול כולם,

ואני מודעת לזה שאולי אני פוגעת- ואני מצטערת על אם אני פוגעת אישית,

הגיעו מים עד נפש.

 

מי אתה, שתחליט מה זה "רצון ה'?" מי אתה שתגדיר מה זה לא? 

שתאמר מה עולם שהולכים בו בדרך ה' כולל- ושתפסול את השאר, שלא נראים בעינייך?

שתחליט למשל, ש'צניעות' (או איך שאתה מגדיר אותה) יותר חשובה מא"י? ששירות לאומי נוגד צניעות? שיש ערך ללימוד תורה ללא מעשה? 

ואני ממש לא מביאה פה את דעתי האישית להנ"ל. ^^. זכותך להחליט: לי אישית, וואלה... חשוב שאשתי תשב בבית ולא תלך לפינויים.. אבל מי אמר שזו הדרך שמתאימה לכולם? מי אמר שדרך שונה ממש אתה חושב היא לא דרך ה'?

הבאת כל כך הרבה פסיקות פה... על דעת עצמך, אח יקר? אני בטוחה שהסתמכת על רב-שניים לפני שפרסמת את זה, שהסבירו למה הם פסקו ככה. אנחנו לא מספיק חכמים כדי לקבל לפחות את השמות שלהם והמקורות? לקרוא את הלשון ולהחליט אם זה מתאים לדרך האישית של כל אחד מאיתנו או לא? (או- אם זה סותר את הדרך של הרבנים האישיים שלנו או לא?). 

אנחנו עד כדי כך טפשים פה, בפורום נוג"ה/לנ"ו/נסיו"פ/עוד איזשהו פורום נידח, עד שאנחנו צריכים שתאכיל אותנו בכפית בהודעה אחת מה שאנשים מבררים לעצמם שנים, עם רבנים ואנשי חינוך קצת קצת יותר גדולים ממך?

 

שירות לאומי- 

פסלת אותו בפסקה אחת. יפה לך.

מבחור רציני כמוך ציפיתי להבין שזה דורש בירור כל כך מקיף ועמוק, ועדיין יש המון דעות לכאן ולכאן וכל בת תכריע לה לפי דרכה.

אה. אולי בעצם אתה כן בררת? אפשר לדעת עם מי? ומה הוביל אותך למסקנה הזו?

אה.!!! אולי בעצם אנחנו לא יכולים לדעת. כי אנחנו לא חכמים מספיק. כי  אוף.
(אהאההההה!!! זה כנראה בגלל שיש פה בנות! שהן לא יכולות ללמוד תורה.. עכשיו אני מבינה למה את לא מביא מקורות.)

אוו! זה גם מסביר לי למה אתה תמיד מביא לנו בדתי"ם שלך מסקנות סופיות שלך ולא כל מיני גישות ודעות ומקורות והסברים... כי אנחנו כל כך טפשים שאנחנו לא יכולים לחשוב לבד! המ, סליחה- אסור לנו לחשוב לבד.

 <צ>

 

 

יש לך גישה מסויימת בהשקפת העולם שלך- סבבה, לגיטימי.

אבל:

אין לך זכות לפסול דעות אחרות. 

אין לך זכות להתייחס אלינו כמו רובוטים טפשים, שאתה פשוט לוחץ "הרץ תוכנה" ואנחנו נקבל כמו זומבים את הדעות שלך כדעות המנצחות והמוחלטות.

 

הגזמת לגמרי הפעם. 

 

עם ציניות - אני לא מתמודד.אח..

לנו יש תורה, גדולה, מחייה, שגם אומרת שאם ראית ציניות -

תבחר ממנה כמו מאש. "אל תוכח", ואני לא רוצה להמשיך בשביל לא לפגוע.


ישפטו הקוראים.
שאני, לא אמרתי מה זה רצון ה', אלא פשוט אמרתי מה לימדו אותי (או מה אני חושב) שזהו רצון ה'.
לשיטתך - אין לי שום זכות לדבר בשום דבר אחר. אם יבוא הפרופסור ויגיד -

"פססט, פה ניתוח", גם אז תקפצי עליו ותגידי לו ש ---

'סליחה, רופא. הרפואה לא בידך, ויש עוד רופאים שאמרו לא ניתוח'...
יודעת מה הוא יענה לך?
אני, אומר את דעתי. ולדעתי - פה, הרופאה אומרת ניתוח, נ-ק-ו-ד-ה.

ככה, גם אני אומר. אני - אומר את דעתי, ולדעתי, זה רצון ה' לפי מה שלמדוני רבותי.
פשוט מאוד שזו הגישה. אגב, בכל התורה כולה. רב אומר שזה בישול מהתורה,

ורב אומר שזה מדרבנן. אז שתדעי, שהרב שמעביר שיעור ומורה הוראה לכלל את דעתו -

לא מחוייב להגיד את דעת האחרים. כי הוא, ע"פ שכלו שה' נתן לו - החליט שזה אמת.
הוא פסל אחרים? השמיץ אחרים? לא. פשוט לשטיתו אחרים לא צודקים. מה קרה? קרה משהו?
לידיעתך - ככה בנויה כל התורה כולה. אלפי מחלקות לאורך כל ההסטוריה,
והרב החולק, חושב בבירור, שהדעה השנייה לשיטתו לא נכונה.
כי הרי אם היא הייתה נכונה, הוא היה סובר כמותה...

מלחמה? כן. "מלחמתה של תורה". וכל התורה כולה מלאה במלחמות כאלה,
מלחמות לשם שמיים ש - 'סופם להתקיים'. ומי שלא יודע להבחין - אז יגיד שיש שנאה.
אבל שיבדוק, שאם הוא לא מצליח להבחין - שלא יחשוב שגם אחרים לא מצליחים להבחין.


אז מי אני שיחליט? אני. כך לימדוני רבותי.
חושבת אחרת? אין שום בעיה, אבל אני לא חושב ככה. בדיוק כמו מחלוקת ב"ש וב"ה,

שבית שמאי חד משמעית לא הסכימו עם בית הלל. כי לבית הלל ה' חושב ככה,ו
ולבית שמאי ה' חושב ככה. מישהו התקיף את השני עם ציניות ש - "אתה חושב שדעת ה' בידיים שלך"...?!
לא. כי זו צניות שמראה על משהו פנימי בנפש, שלרבותינו לא היה. אצלהם, מחלוקת,

הייתה מחלוקת חד משמעית - לשם שמיים. מי שלא מצליח לתפוס את המושג 'מחלוקת לשם שמיים',

שחולקים עליו, הוא חושב ששונאים אותו או שבאים נגדו בכוח הזרוע.
הוא לא מבין ש - "כן, לשיטתי כך ה' חושב". כי אם לא כך, אין לנו שום תורה שבע"פ.


לא אמרתי לאף אחד שיקבל את הדיעה שלי, אלא שיחשוב.
מתאים לו והוא חושב שזו האמת, בשמחה. לא - גם בשמחה.

לגבי הש"ל, הקורא יראה שלא פסלתי. ולהגיד שפסלתי, זו פשוט...
וגדולי דור לאורך כל הדורות לא הסכימו עם הש"ל. גם הרב אליהו זצ"ל,

שאפשר לראות את הפסיקה שלו בספרו. ואם הוא הסכים, זה רק בצניעות.

לגבי הפגנות מול צניעות, תשאלי את הרב שלך. אני בטוח מה תהיה התשובה שלנו.
ובכל מקרה, כך שמעתי ממספר לא קטן של רבנים. בנוסף - "והיה מחניך קדוש",

ואז - לא יהיה חלילה ושב מאחריך. ושוב, רוב רובם של הרבנים שלנו אומרים כך.


====


אני, אחרי ההודעה שלך שמלאה ב...
הייתי מתנצל. במיוחד עם הבניינים שבנית - שאין תחתיהם שוב יסוד.
בכל מקרה, אני עדיין בדעתי הפשוטה שבה השתמשו לאורך כל ההסטוריה -

אם אני חושב ש - X זה רצון ה', אז זה לדעתי רצון ה'.
רוצה את להגיד את דעתך אחרי לימוד מה רצון ה'? בשמחה, נשמע.
אבל ככה לצאת נגד בלי שום ביסוס עם ציניות כ"כ קרה?!....


לא הייתי מגיב, אלא רק בגלל שאני יודע שיש 'מקררים' לד"ת.
ומול מקררים שאגב הם כ"כ חזקים, צריך לענות להם, שחלילה לא יצא
שהד"ת ככה יתבטל בגלל ציניות וכדו'. וישפטו הקוראים, והלוואי שלא תצא תקרה מתחת ידי.
בכל מקרה, חיים מלאי שמחה ואמונה בעז"ה לכל עם ישראל, אמן!

 

אתה יודע?ענבל

אם לא היית מכניס כל כך הרבה קביעות הייתי אוהבת את הד"ת הזה.

אתה אולי פשוט לא שם לב שאתה קובע עובדות.

 

אמונה אמיתית בדבר -אח..

נותנת לאדם קביעה. אחרת, אדם לא מאמין בדבר באמת.
כמו הרופא בדוגמא למעלה, שאחרת - לא יגיד לעשות ניתוח.
כי אם הוא יגיד והוא לא בטוח בקביעה חד משמעית, הוא סוג של פושע.
זה לגבי הקביעות. לגבי העובדות, בד"כ אני לא מציג כאלה הרבה,

ומשתדל את האלו שכן - לבסס אותם, אבל בהחלט גם אני יכול לטעות.

ובעז"ה שנזכה לאהבת ישראל. להרבות אותה.
באמת, לאהוב את השני ולהרגיש שהוא רוצה בטובתי.
חיים מלאי שמחה ואמונה בעז"ה לכל עם ישראל, אמן!

>>>>הסנה-בוער

הנה זה שוב- "לנו יש תורה... אומרת שאם ראית ציניות...תבחר ממנה כמו מאש.."

לא זוכרת שקראתי דבר כזה בתורה.
"אם יבוא הפרופסור ויגיד"- אתה שם לב למה אתה משווה את עצמך? ל'מומחה' בתחום? לזה שדעתך בתחום ה'תורה' היא כמו דעת רופא בתחום הרפואה? פששש..

אתה מדבר על רוח ההלכה? כשאני רואה רוח ההלכה אני רואה כמה התורה היא תורה של סבלנות. של שלום. של הקשבה. של מקום לכולם. על איזו תורה בדיוק אתה מדבר, שאתה מייחס לה רוח כל כך לוחמנית ופוגענית ומבטלת?

אתה משווה את הדרך שבה אתה חולק על אחרים למחלוקת של בית הלל ושמאי? כל כך רחוק מזה.

וכן, אני נאלצת להשתמש בציניות- כי התייאשתי. התייאשתי מלהסביר לך בצורה תמימה, בצורה רכה. התייאשתי. אתה יודע כמה ניסיתי, אתה יודע כמה התאפקתי, אתה יודע.

"לא אמרתי לאף אחד שיקבל את הדיעה שלי, אלא שיחשוב."- שיחשוב? אתה מביא רק את הדעה של עצמך. " גם בשמחה"?? כשמישהו מעז לצייץ דעה טיפטיפה שונה משלך, אתה נכנס בו בטירוף. דפדף בבקשה לתגובות שלך. אני בטוחה שתמצא לא פעם ולא פעמיים שקטלת אנשים בצורה נחרצת כשהם חשבו קצת שונה.

"גדולי דור"- מי אתה שתאמר שרב X הוא גדול הדור ותשלול את התואר הזה מרב Y שכן מתיר לעשות ש"ל?

ומה אתה עושה, כמו תמיד? מגיב בצורה שכל כך קשה להגיב לך לא בציניות, אח. הסברתי שם- זו לא דעתי האישית. ומה עשית? נכנסת אל דעתי האישית. "לגבי הפגנות מול צניעות, תשאלי את הרב שלך". וואלה? אולי אני לא בעד שבנות ילכו להפגנות. אולי אני מדריכה בסניף נפרד. אולי? לך תדע. אולי אני מדריכה בצופים. מה הנק'? שזו לא עניינך. כשמדברים על דעות ומבררים אותן, לא נכנסים לחיים אחד של השני. מדברים על הדעה עצמה. וזה נורא נחמד שאתה 'לוחץ' על אנשים להפתח אלייך כשאתה לא ברור בכלל מה הזהות שלך פה.

להתנצל? על מה? על זה שאני סוף סוף צועקת מה שתקוע לי פה בלב כבר מלא זמן? על זה שסוף סוף מישהו העז להפר פה את דמות החבר פורום הקדוש שלך?

וואלה? לא נראה לי.

אני בטוחה שאני מכעיסה פה חלק מהאנשים, ואני גם יודעת שאני לא לבד פה בדעה שלי.

אבל אני מדברת פה על סמך עצמי.

ובבקשה אל תאיים עלי עם ה"את לא ראויה לתגובה שלי" שמשתמע ממך. כי אני ממש לא משתוקקת אליה. ואם זה לא היה בפורום פתוח- גם לא הייתי טורחת להגיב.

אני לא מתחרטת על הטון, על הציניות, על העלבון שאולי גרמתי לך- כי לא מצאתי דרך אחרת.

 

גם אני מצטרפתענבל

אבל רק כדי לרכך את עוצמת ההודעה.

אח..

קראתי את כל הדתים המופיעים בכרטיסך האישי ואני חייבת לציין שאת הישנים אהבתי לא יודעת מה קרה לך אבל כנראה שמשהו עבר עליך אין לי מושג מה זה.

רק שים לב כמה דברים שונים יש בין הדתים עכשיו לדתים קודם.

אולי תבין מה אנחנו רוצים.

אה ובקשר ללדבר עם אנשים אני ממש התחברתי לשורה הבאה: "וזה נורא נחמד שאתה 'לוחץ' על אנשים להפתח אלייך כשאתה לא ברור בכלל מה הזהות שלך פה".

אתה יכול לומר שאני יורקת לבור שממנו שתיתי אבל אני חויתי את זה על בשרי.

שים לב רק איך אתה מדבר ומה אתה אומר.

לגרום לאנשים להרגיש שהם רעים, כמעט אפיקורסים ולא יודעים כלום זו לא הדרך אבל כנראה שאתה לא מבין את זה כי אתה ממשיך לגרום לי ואני בטוחה שלעוד ככה.

אולי כדאי לך לשוטט בהיסטוריה שלך עם כמה אנשים אתה תמצא שם דברים מענינים ואני מקווה שאולי תקבל אותם ותנסה גם אתה להשתפר ולא רק אנחנו.

מצטרףמשה
מצטרף למה?ענבל
למה הסנה כתבה, וגם אני מצטרפת..דואגת!
לסנה - תודה תודה תודהvsx

שהוצאת ממני את המילים שהיו לי בראש אחרי כל ד"ת שני של אח...

חשוב. שכוייח, שב"ט האדמו"ר מצנעא
שכוייחעץ על מים

[כתבתי עוד משו בנסיו"פ .... |מעדכן|]

פפשש....יפה...t.b.
הוא לא מחליט כלום,דוסית גאה!

זו דעת תורה.

שבעים פנים לתורהענבל

יש המון דעות בהלכה.

אולי לדעתו זו הדעה הנכונה בשבילו אבל יש עוד דעות והוא לאיכול לפסול את כולן כי כבוד האדמור <צ> חושב ככה.

)))))))))))))))פאתח!!

בס"ד

א"א לבוא ולפסול ש"ל על רגל אחת,בטח שלא לבוא ולהכריז "זה לא צנוע" בקהל עם ועדה.

זו הוצאת שם רע וחילול ד'.

בקשר לצבא-אני גם חושב שמי שמייעד עצמו להיות גדול הדור הבא(ולא עוד אברך!)  אכן פטור מצבא,

אולם מן הראוי שגם הוא יתגייס לפחות להסדר מרכז (9 חודש) כי:

1.קודם כל זאת מצוה,וגם מי שלומד תורה חייב במצוה,ואי אפשר ע"י אחרים (כי בגלל זה הצבא נראה כמו שהוא נראה עכשיו לצערנועצוב)

2.אפחד לא יכול להיות ערב לכך שהוא באמת ייצא תלמיד חכם עצום וגדול דור.

3. זה בדיוק הגדלות של התורה,שהיא תורת חיים בעוז(קורץ) ולא נשארת בבית מדרש אלא מנחה אותנו בכל מקום ובכל מצב.

שכויחידיד
גם חתן יוצא מחופתוגושני"ק

 

למלחמת מצווה, המלחמות היום הן מלחמות מצווה, עזרת ישראל מיד צר, גם ת"ח צריכים להיות שותפים

יישר כחח.כמו תמיד !מיריצ'י =)אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך