תעודת בגרות - דף?!*חזרזיר*

בתקופה האחרונה יצא לי לדמיין כל מיני רגעים בחיים שלי,

ואז פתאום באחד הימים, דמיינתי את היום המרגש בו אעשה את הבגרות האחרונה.

ולאחר מכן, היום בו אלך לאולפנה לקבל את תעודת הבגרות.

בעודי מדמיינת את זה פתאום קלטתי!

אחרי 12 [!!] שנות לימוד, מה שאני מקבלת זה - דף?!

בשביל זה עבדתי כ"כ הרבה? בשביל זה הוצאתי את המיץ? התעוררתי כל בוקר מוקדם, חרשתי על שיעורי בית וספגתי צעקות מהמורים אם לא הכנתי אותם..?

בשביל דף עם מספרים?

 

 

[אז למען האמת, יש לי תשובה בשביל עצמי, כדי שאני לא אתייאש ואעוף לי מהלימודים..אבל מעניינת אותי דעתכם]

חחח..תכלס כן..מזל שאני לא למדתי בחיירות014
דברי איתי!ט!הר
.???????יפתח_

גם כולנו עובדים כל החודש בשביל חתיכת דף(צ'ק)

וגם בשואה אנשים נשרפו עם ספר תורה שזה חתיכת קלף עם דיו....

אכן, אכן... ולא סתם - ממוחזר! נקדש את שמך..
היא נקראת "תעודה"לך דומיה תהילה

ולא סתם. "תעודה" באה מלשון "להעיד". הציונים שלך וההצלחות שלך הן באוויר. תגידי שקיבלת 90, מי יאמין לך? אז התעודה באה להעיד שאת דוברת אמת.

היא לא העיקר, היא ההוכחה. היא נותנת לך גיבוי. היא העד.

את באה לבית ספר בשביל בתעודה?מרימוש!

זה ממש לא צריך להיות ככה לדעתי.

את עוברת הרבה בשנים האלה בזכות הבית ספר

ובלי קשר ללימודים....

ולדף הזה יש משמעות זה לא סתם דף...

זה בסדר לכן לא הלכתי לקחת תעודה !!ארי צלוב
אני גם לא הלכתי...ת.מ.

שלחו לנו אותם בדואר

וואו...>>>פונ3'ה!!

באיזה כיתה היתה הפעם האחרונה שהסתכלתי בכלל בתעודה?!?!?

וחוצמיזה כברקרה שזה לא אני שלקחתי.....שלחתי חברה שתגיד למורה שאין לי כוח לדבר איתה....

(אבל זה לא קשור זה סתם כי אני שונאת מורות -ולומשנה איזה... ובעיקר כשהם חופרות ומצפות שאני אקשיב ויענה להם....)

 

לא!מישי' מאפושו'

בשביל זה עבדתי כל החיים? גם.. אבל עבדת למדת כדי לעצב את עצמך. כדי לגלות את הנקודות החזקות שבך. לרכוש הרגלי למידה. וכו'..

השתלבות בחברה.

סיכום.

התחשבות בסוסבבים.

מורא.

לקיחת אחריות.

עמידה בזמנים.

רכישת חברים [אין על חברות ילדות. ].

עמידה במשימות.

בדיקת גבולות יכולת.

פיתוח קשר מורה-תלמיד [מקביל מעסיק-מעביד וכו'..].

הומאנית? ריאלית?

עובדת בקשט? ברעש? לבד? בקבוצה?

ועוד הרבה דברים שאת מגלה בבצפר וכו'...

 

וכמובן, החומר שאת לומדת. היסטוריה. א"י. אומנות כלשהי. חשבון [אפילו רק 4 פעולות..]. אנגלית [שפה שנייה זה תמיד טוב, וגם אח"כ יותר קל ללמוד שלישית ורביעית..]. לא חסרים דברים שלומדים...

 

טוב.. השיעור שלי ממשיך, אולי אני ימשיך מתישהו...

דף...גושני"ק

 

כאשר אדם הולך לסופר, מוריד מוצרים מהמדפים, צועד לכיוון הקופה, מניח את המוצרים, והקופאית מעבירה את מוצריו, ובסוף הוא נותן לה, נייר, או שמא חתיכת פלסטיק שהיא מחזירה לו אחרי 5 שניות, בעבור כל הטוב זה מה שמגיע לה? חתיכת נייר/פלסטיק?

 

למי שמבין בכלכלה(ואני לא כזה, במקרה אני יודע את הדבר הזה...) יודע שיש לנו קודים, הנייר אינו שווה 20 שח, הוא מעין ידית ל20 שח אמיתיים שנמצאים אי שם במעמקי אחד הבנקים, הכסף הוא תמורה לדבר אמיתי.

 

גם תעודת הבגרות שלך, היא אומרת- הבחורה הזאת, למדה איקס שנים, ופרי עמלה הוא כפי שמסופר בדף, אמנם זה רק פרי עמלה הלימודי, אך זה מה שאין לו תעודה במציאות, החברים שרכשת, הינם קיימים עכשיו במציאות, אך מי ידע מה את יודעת? את התכונות שלך את משדרת, אך את כמות הידע שללך, מי ידע? נכון זה לא באמת מדוייק 100% אבל זה המקסימום שהמערכת מסוגלת להנפיק..

הדף הזה יכול לתגמל אותך כמו שצריך..רחלקה

בעזהי"ת.

 

קבלה חלקה למוסדות לימוד, מלגות, פטור מקורסים שונים וכו'.

לא קשור..אנונימי (פותח)
שני דברים-תל-אביבית

א. את לומדת כדי לדעת! לא בשביל הדף..

הלימודים בבי"ס זה דברים בסיסיים שצריך לדעת אותם..

זה חשוב להיות רחב אופקים, וזה גם נחמד ללמוד ולהחכים..

 

ב. מזתומרת דף? בשביל להיכנס לאוניברסיטה, מכללה וכד' צריך תעודת בגרות!

בשביל לעבוד בהמון מקומות צריך תעודת בגרות!

 

 

לא קשור..אנונימי (פותח)

מה שאת מקבלת זה חתיכת נייר.. אבל זה לא באמת שווה ככה.. תחשבי על זה..

גם שטר של 200 שקל זה חתיכת נייר, אז בשביל זה לעבוד ולהזיע ?! ודף של סידור זה חתיכת נייר וצריך לזרוק אותו לגניזה ?! המשנה זה בסופו של דבר מה השווי של זה, ולא איך שזה נראה..

וואי וואי.. נקודה רגישהסטיגידיש

הדף נייר הזה יכול לעכב לך את כל החיים!

 

יעידו על זה כל החברים שסביבי ועכשיו משלימים את הבגרות

וזה הרבה כסף והרבה זמן....

אני לא לומדת לבגרות-אני לומדת כדי לדעת>>-pnina-

חוצמיזה- כשאנ י קמה בבוקר לאולפנה-זה ממש לא בשביל ללמוד-זה בשביל להנות!!!!אני קמה-כי כייף לי באולפנה!!!בשביל הצחוקים הבלאגנים, ופה ושם לימודים...אבל עכשיו נגיד בתקופת אלול-יש לנו מלא שיחות התעוררות, תשובה וכו'...אז אין כ"כ זמן ללמוד...

באנה, את קורעת!!!אמונה1

זה ממש חשיבה ילדותית לומר שתעודת בגרות זה נייר.

אומנם, זה באמת רק נייר, אבל

בלעדיו את לא יכולה לעבוד...

אז אוליי תעודת בגרות זו פרנסה, וכמו שכולנו יודעים שעבודה זה לא רק המשכורת זה כל הדימויי העצמי של הבנאדם וכו'..

וועוד איזה דף.. את מקבלת נייר ממחוזר..שירקה
רק שכחת, שאוסנת

הבגרות האחרונה היא ככל הבגרויות, ואתה בקושי שם לב שזהו. סיימת.

(אולי תצטרך לעשות מועד ב'? ולמי יש כח לציין אירועים מרגשים בסוף השמינית?)

 

פעם חשבתי שבבגרות הראשונה אני אשאר למצות קצת את הזמן. בגרות אחרונה, בכל זאת.

אבל בפועל עפתי מהכיתה בשניה שסיימתי.

אפילו לא טרחתי לחזור על מה שכתבתי.

ככה זה.calvin
עבר עריכה על ידי calvin בתאריך י"ט אלול תשע"א 10:59

כל דבר הוא רק חתיכת דף,או רק חתיכת פלסטיק או כל דבר אחר.

כמו שאמרו לפניי,תחשבי ששטר של 100 שקל זה דף מודפס עם תמונה שמורכבת ממילים.

אבל כמו כל דבר---העולם מקנה לו את ערכו.

חוצמיזה,שוב כמו שאמרו לפניי-כל העמל,ההשקעה,הימים של החרישה,הימים של ההברזות,הציונים הטובים והגרועים,כל הסיפוק והתסכול שבלימוד-הכל מצטבר ונאסף לתוך הדף הזה שקובע הרבה דברים במהשך החיים.
 

תיקון קטן..מישי' מאפושו'

שטרות [לא כולל 20ש"ח מפסלטיק...] זה לא נייר. זה כותנה.. מה שאומר שזה יותר סוג של בד... [מוזר לחשוב על זה ככה.. לא? חח...] אז זה שווה קצת יותר מנייר ממוחזר של ת"ב...

אבל נכון- הערך לא נמדד בכסף. לת"ב יש משמעות מאחוריהה... כמו ששטרות ומטבעות בעצם רק באים לייצג כסף שנמצא איפשהו אי שם במרתפי איזה בנק...

את מאוד אופטימית....sasad52

את לא עובדת בשביל הדף, את עובדת והדף מראה את ההשגים שלך...

זה מה שנקרא "ערך נקוב"לך דומיה תהילה

לחפץ עצמו אין ערך גבוה במיוחד. ערכו נקבע לפי המשמעות שנותנים לו האנשים.

אז אולי זה רק דף>>>אחת ומיוחדתאחרונה

אבל,

 

קודם כל, מה לעשות? חייבים את זה בשביל להתקדם בחיים (או שאולי לא חייבים, אבל כדאי...)

 

דבר שני, כל הלימודים שלומדים באמת מרחיבים את האופקים ואת השכל (עם כל זה שזה נשמע חנני)...

 

ודבר שלישי, באמת לא באים לבית ספר רק בשביל ה"דף" הזה...

אני באה לאולפנא בשביל החברות, האווירה, הפנימיה, ובשביל כל מה שהאולפנא נותנת מעבר להשכלה - שיחות, ימי עיון, שעות חינוך וכו' וכו'... השנים שמעבירים באולפנא\ישיבה ממש בונים ת'בנדם!

 

(לדעתי: מי שבאקסטרני - מסכן, מפסיד את כל מה שמעבר ללימודים)

 

אז באמת - אם לוקחים את זה ככה, ה12 שנות לימוד האלו נראות שוות, ועוד איך!!

 

הלוואי על כולנו...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך