אהלן חבר'ה... צכה את עזרתכם בהתלבטות..אנונימי (פותח)

טוב אז אני שישיסטית אם לא ראיתם

 

ואני בהתלבטות לגבי משו...

 

 

אני בארבע יחידות באנגלית עכשיו...

 

וההורים שלי אמרו שהמורה לאנגלית אמרה להם (ולשאר ההורים כמובן)

 

שהחומר של ארבע יחידות וחמש יחידות באנגלית הוא כמעט אותו החומר, ובבגרות עצמה, משרד החינוך עושים את השאלונים של 4 יחידות יותר קשים משל חמש, כי הם רוצים שיגשו לחמש יחידות... משו כזה

 

אז 5 יחידות הם עושים אותו יותר קל מארבע יחידות...

 

לי זה ממש ממש מוזר...

 

אם זה נכון אז וואלה עדיף ללכת לחמש מכל הבחינות

 

מצד שני אם זה סתם קשקוש, אז אין לי מה לחפש בחמש למה אני ולימודים לא מסתדרים כ"כ ביחד בדר"כ עצם זה שאני לומדת זה נס כרגע, שיכול להפסק במשך כל רגע נתון

 

 

טוב מה דעתכם על העניין? נשמע לכם הגיוני?

אשמח לשמוע גם תשובות של בעלי נסיון

 

שישיסטית...

 

 

לא נראלי שארבע יחידות קשה יותר מחמש..~n אני~

לא יודעת.. נראלי הזוי כל הקטע!

אבל בכולופן.. בהצלחה..

ו..שמוליק פיין

בס"ד

 

אם את יכולה תעשי 5 זה יותר בונוס(שטויות של אוניברסיטה וכאלה..) ויותר טוב אני אישית לא מתכנן לעבוד במשהו שאאלץ להשתמש בבגרות שלי אבל רוב האנשים כן אז כדאי אם את יכולה לעשות 5 תעשי 5 מקס' תרדי..

בתור אחד שעושה 4 יחידות..זה באמת כמעט אותו דבר..שמוליק פיין
לאא...asw

לא נראה לי שזה אותו דבר בכלל!

בתור אחת שעושה חמש (ודוברת) ההבדל בין E לG הוא די גדול..

אם את מסתדרת עם לימודים, ורוצה לתעודת בגרות טובה/להתקבל ללימודים גבוהים איפהשהו וכו'- תעשי חמש, זה שווה את זה, אבל להגיד שזה אותו דבר או יותר קל נשמע לי קצת מופרך, ועשיתי תרגולים של כל השאלונים- יש בהחלט הבדל. השאלה היא גם אם זה קשו רלתוכנית החדשה- עם הספרות באנגלית- שאז זה די דומה לשאלונים D וF אבל G ו E עדין נשאר אותו דבר וG הרבה יותר קשה...

אמממ....אנונימי (פותח)

גמלי זה נשמע ממש ממש הזוי!!

 

 

כאילו למה שזה יהיה אותו דבר? ועוד 5 יותר קל דיי מוזר לי...

וזהו שאני לא טיפוס של לימודים, ואנגלית זה ממש לא מהדברים האהובים עלי בלשון המעטה

 

זה נשמע לי ממש אפסורדי ולא נכון, וכאילו זה מה שהפליא אותי...

 

 

 

 

במתמטיקה 4 יחידות כמו 5 יחידות.אבל ההבדל עצום.כנסומורדו

נכון שבמתמטיקה  3 יחידות זהה לא ממש מתמטיקה . ו4 יחידות ו 5 יחידות זה בערך אותו דבר .

 אבל ההבדל עצום !

 למה ?

 כי כשאתם רוצים ללמוןד מתמטיקה או מחשבים באוניברסיטה  ורואים שלמדתם 5 יחידות זה אומר להם שאתם ממש רציניים בנושא  והולכים על המכסימום . ( אפילו שבעצם ב4 יחידות יודעים בסוף מתמטיקה בערך אותו דבר ).

וככה גם באנגלית .

 אם תרצו ללמוד אנגלית או ספרות אנגלית , וייראו שהלכתם ל 5 יחידות יתיחסו אליכם , בצדק , כאל יותר רציניים בנושא.

 do you understand ?

shana tova

לא בדיוק...מישי' מאפושו'

עכשיו יש את התוכנית החדשה הזאת של הספרות, HOTS וכו'.. וזה גם ב4 יח"ל וגם ב5. ככה שגם ב4 מקבלים את הספרות..

ועם כל הכבוד למה שיראו- אם ב-5 יהיה לך עובר בקושי וב-4 יהיה יותר טוב ,אז אולי כדאי...

לפי מה שנראלי ההבדל העיקרי זה בשפה. כאילו, אצלינו לפחות... ב-5 מדברים אנגלית בשיעור. המורה בקושי מדברת עברית... אז השפה ממש משתפרת..

 

קיצור- זה משתנה לפי הבצפר.. לפי המורה.. תבררי מה אצלכם..

מה שמשנה זה הציוןלך דומיה תהילה

80 ב-4 יחידות עדיף על פני 60 בחמש יחידות. זה לאו דווקא קשור לרציניות, זה קשור פשוט לכישרון ויכולת.

שטויות במיץ תפוזים.שיראל.

אני ב5 ושוקלת לרדת ל4,וזה קשה הרבה הרבה יותר.

 

חברה שלי הייתה באותו מצב כמוני - בדר"כ מקבלות פחות מעובר במבחנים - וירדה,וכבר במבחן הראשון קיבלה 90 ומשו..

שטויות בשקית סוכריותלך דומיה תהילה

בתחילת כיתה י' הרמה לא שונה יותר מדי, כדי לאפשר לתלמידים לעבור מהקבצה להקבצה וימצאו את עצמם במקום מתאים יותר. (ככה זה אצלנו, בכל אופן)

 

חמש יחידות הן חמש, וארבע יחידות הן ארבע. אם הן היו אותו דבר, כולם היו בחמש. למה משמשרד החינוך ילך בדרך כל-כך עקומה כדי להעביר תלמידים לחמש? שיעשה חמש ושלוש, כמו בתנ''ך.

 

נשמע לי הזוי.

אולי לא הבנת מה שההורים שלך אמרו? והם לא הבינו מה שהמורה אמרה? והמורה לא הבינה את משרד החינוך? טלפון שבור. צוחק

תעשי מה שניראלך שיהיה הכי קל לך....מיריצ'י =)
לא!!! יש הבדל!!מעפר אני באהאחרונה

זה לא יותר קשה!! יש הבדל אחד ש-4 יחידות עושות את שאלון C שהוא קל ו-5 עושות את שאלון G שהוא הכי קשה! שאלון E שתיהם עושים ושאלון D ו-F  כמעט אותו דבר.

זה ההבדל לפחות אצלנו..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך