-- דיון --שיראל.
עבר עריכה על ידי שיראל. בתאריך י"ח אלול תשע"א 21:10

 

 

אני לא יודעת מי ראה את הסקר של עולם קטן-כיפה לשבוע הבא, שבא בעקבות מה שקרה בבה"ד 1 בהופעה של אחת הלהקות הצבאיות לצוערים שהיו בקורס קצינים.

 

הסיפור כזה למי שלא שמע: הלהקה הצבאית הכילה שירת נשים וכמה חיילים דתיים שהיו שם יצאו,בשקט,בלי לחולל מהומות.

אחד המפקדים ראה זאת,יצא ואמר להם להכנס. הם הסבירו לו שהם דתיים,וזו לא פעילות צבאית שהם מוכרחים להיות בה,ויש חופש דת וכו'.

המפקד לא הסכים לשמוע והורה להם להכנס - "בפקודה".

הם סירבו,אז המפקד הודיע שמי שלא נכנס - מודח מהקורס.

הם לא נכנסו.

והסיפור עוד לא נגמר..

צה"ל כפה על החיילים להגיש מכתב התנצלות בו הם מבטיחים שלא יחזרו על זה, ולהבא לא יצאו מכל פעילות שלא תהיה שהצבא יארגן..

חייל אחד אכן הגיש מכתב כזה, והוחזר לקורס, והשאר - לא הגישו. לפי מה שידוע לי - הם עוד לא הוחזרו לקורס..

 

אז מה אתם אומרים?

 

 

אני אישית נכנסתי לכיפה והצבעתי,וגם הגבתי ככה:

"הם עשו יפה כשיצאו בלי לעורר מהומות,בשקט,כראוי. הם עשו מה שהם מאמינים בו,בלי יותר מדי "טררם".
מה שקרה אח"כ היה נורא. המפקד,ובעקבותיו כל מי שפסק לגרשם מקורס הקצינים,עבר בפירוש על החוק של "חופש הדת". ההופעה לא הייתה חלק מפעילות מבצעית,ולא הייתה לצבא זכות לדרוש מהם להשאר,בטח לא להגיש אח"כ מכתב התנצלות,ובטח ובטח שלא להתנות במכתב הנלוז הזה את השארותם בקורס.

 

השאלה נוסחה קצת מוזר,כי זה לא סותר אחד את השני ש"הצבא צריך גם הוא לגלות רגישות וכו'" ו"לצאת החוצה בנימוס".
מלכתחילה - הם היו צריכים לצאת בנימוס,אח"כ - הצבא היה צריך לגלות רגישות.
אבל להשאר באולם? - בושה לאמונה שלנו שיש יהודים שחושבים ככה,בושה לציבור שלנו ש(לפחות ברגע זה)30% מאמינים שהם היו צריכים להשאר בשקט באולם,בושה לחיילנו שאחד מהם נכנע וכתב מכתב התנצלות!

 

"חזקו ואמצו כל המייחלים לה'"!"

את צודקתידיד
כע. גם אני שמעתי על זה והזדעזעתי..ט!הר

לפי דעתי עשו טוב החיילים שיצאו ועוד יותר טוב עשו האלה שלא כתבו מכתב.

אך אני לא יודעת מה הייתי עושה במקום אותו חייל שכן הגיש מכתב התנצלות. אני כצופה מהצד רואה בזה חילול ה'..אבל אני בהחלט לא שופטת אותו...זה נסיון קשה ואולי הוא לא עמד בו..אך גם אני אישית לא הייתי בטוחה שהייתי יכולה להחזיק מעמד מחוץ לקורס.

בקיצור..שיראל-מסכימה איתך..אבל מנסה להבין את אותו חייל.

אמנם זה הורס את אפקט הדיון, אבל אני מסכימה איתך!כנרית על הגג=)
כל הכבוד לחיילים שיצאו!חייל קבע

אבל זה שהתנצל או אלה שלא יצאו, אי אפשר לשפוט אותם למה הם לא יצאו. כתוב במסכת אבות "אל תדון אדם עד שתגיע למקומו..."

בכל מקרה שיהיה לכולנו שבוע טוב ומלא שמחה!מוציא לשון

לא יודע עדיין מה דעתי בעניין,אבל..ביניי"ש

ב"מקור ראשון",ב"יומן",מצוטט הרב אבינר כשהוא אומר קודם כל שזה בכלל לא טוב שישי בנות בצבא,ואח"כ הוא אומר שחייל שמגיע למקרה כזה צריך לבקש בעדינות מהמפקד לצאת\משימה אחרת,ואם בכ"ז לא נותנים לו-הרב אומר שצריך להישאר כי זו "הנאה שבאה לאדם בעל כורחו"..אז אל תמהרו לשפוט..

הייתי יוצא, כל הכבוד להם...-משה ר-
לא יודעת לגבי לשפוט אבל לחוות דעה נראה לי שאפשרענבל

למרות שאני לא חייל ואני גם לא אהיה

 

אני חושבת שיישר כח לאלה שעמדו על זה!

וקצת חבל על האלה שהתקפלו מכיוון שהם יחסית הראו שצבא יותר חשוב להם.

שלא תבינו לא נכון אין לי שום בעיה עם קורס קצינים אבל כשקורים דברים כאלה צריך לדעת שיש גבול איפושהו וכנראה שהחילים האלה לא יודעים איפה הגבול.

עמנואל שילה היטיב לכתוב זאת בכתבה שלו בבשבע מוזמנים לקרוא.

אגב, אח של חברה שלי היה שם והוא לא יצא היא סיפרה לי על זה אז לא אמרתי לה את דעתי אבל חשבתי לעצמי "מה נראה לו?! עם כל הכבוד לאל תדון אדם הרי אתה חייל דתי! מבית דתי! למה לא לצאת?! כי אתה רוצה קרירה?! כי חשוב לך להגן עלינו?!" אני חושבת שבמצב כזה קידוש השם יותר חשוב מלצאת קצין.

כמו שלסרב פקודה נראה לי עדיף על פני לגרש יהודים.

gbck630 למה את אומרת שלהיות קצין פחות חשוב מלאאנונימי (פותח)

לשמוע קול נשים?! תגידי, מי את רוצה שיגן עלייך?! הסורים? לא שאני אומרת שזה לא היתה טעות של הצבא אבל אם כל אחד יעשה מה שבראש שלו אז איפה יהיה הצבא שלנו?! איפה תהיה המדינה שלנו? וזה ממש לא פשוט לסרב ככה פקודה!!! להיות נגד כל הצבא כי זה האינטרס שלי, ואם חיייל שמאלני יגיד שהוא לא הורג ערבים אז הוא יסרב פקודה? אי אפשר שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה!

טוב אז ככהענבל

א. שמי ענבל נעים להכיר

 

ב. לא יודעת מה איתך אבל בסולם ערכים שלי צבא נמצא פחות מתורה.

לשמוע קול אישה ועוד בהופעה חיה זה איסור הלכתי (לא יודעת אם דאורייתא או דרבנן אבל זה לא קריטי)

לעשות צבא עם כל הכבוד לא יכול לבוא על חשבון חוקי התורה.

זה לא כל אחד יעשה מה שהוא רוצה.

חוץ מזה שנראה לי שהיה רשום שיש חוק כזה שצה"ל חייב לתת לחילים חופש דת.

כאילו אסור לצהל לעשות משהו שנוגד את אמונתם הדתית של חיליו.

אולי זה לא פשוט לסרב פקודה אבל אני חושבת שעם כל הקושי זה יותר חשוב מלעבור על חוקי תורה כדי להיות קצין בצהל.

את מוזמנת לחלוק עלי.

אנחנו לא יודעים מה באמת היה שם.אוסנת

ואסור להאמין לתקשורת.

גם אם זה ערוץ 7.

 

 

בכל מקרה, יותר חמור מכל הסיפור, היה ביזוי ת"ח שהתרחש השבוע בעיתון "בשבע".

לא כל כתב, וגם לא כל עורך, יכול לכתוב ככל העולה על רוחו על הרב הצבאי.

גם אם הוא "ממלכתי" או חושב אחרת ממנו.

כנרית - ליק ענק שיראל.

חייל קבע וביניי"ש - לא אמרתי שאסור היה להשאר באולם, אלא שיפה עשו שיצאו ועשו את מה שהם מאמינים בו, וצה"ל עשה דבר מחפיר.

 

אוסנת - אני אישית לא שמעתי על זה מהתקשורת, גם לא מערוץ 7.

ועל מה שכתבת על הת"ח - לא קיבלנו השבוע בשבע ואין לי שמץ על מה את כותבת. מצטערת.

בכל אופן - לפי רוח הדברים שכתבת - מסכימה.

 

 

שבוע טוב

אוסנת אני דווקא כן קראתי בשבעענבל

ואני יודעת על מה מדובר.

אני חושבת שהעורך לא ממש עשה משהו רע כי הוא יחסית צדק.

הוא אמר שזה שהרב הצבאי לא יצא נגד הדחת הצוערים זה אחד הדברים המחפירים והוא ממש צודק!

אין פה קשר לממלכתים\פנאטים יש פה קשר להלכה.

אשרי הצוערים שיצאו ולא הגישו מכתב התנצלות הלואי שכולם היו עושים את זה ואז הצבא היה מבין שאנחנו באמת לא כמו שעמנואל שילה כותב "ילדי כאפות" או במילים פשוטות לא נכנעים כי אנחנו בעד הצבא וכל מיני שטויות כאלה.

אני חושבת שמותר לוותר על קרירה בצהל למען שמירת ההלכה ועמידה על העקרונות ומי שלא יצא אני ממש מרחמת עליו שצהל תופס אצלו מקום יותר חשוב מההלכה.

 

בייניש- עד כמה שידוע לי הם ביקשו רשות לפני כן מהמפקד והמגד הוא זה שלא הסכים להם למרות שהמחט כן הסכים.

אני גם חושבת שכמדומני הם התקשרו לרבנים שלהם ולחמישה הרבנים אמרו להגיש מכתב התנצלות ולארבעה אמרו שיגידו שאם זה היה קורה עוד פעם הם היו עושים את אותו הדבר.

 

 

ערוץ 7 דייק ועיתון בשבע מנסה לתמוך בצוערים מה שאףפועה

אחד אחר לא עושה. כולל הרב הצבאי שהיה צריך לגונן עליהם. והכתב לא כתב כל העולה על רוחו הוא כתב דברים רציניים מאד וכואבים מאד . אין תמיכה לחייל שרוצה להקפיד על ההלכה.

הייתי יוצא.אבגדה

מעבר לבעיה ההלכתית, יש פה גם חילול ה' וביזוי תורתו, כאשר מישהו אומר לך לא לשמוע למה שהקב"ה ציווך (אם היתה להם בעיה בריאותית בלשמוע שירה, היו מפריעים להם לצאת?), וברור שמי שיוצא-עושה בזה קידוש ה' גדול-וככל שהוא מקריב בעבור זה יותר, הוא מגלה את נאמנותו לבורא, אשריו ואשרי חלקו, לגבי איך צריך לצאת זוהי באמת שאלה טובה, האם למרות הבעייתות, אם אפשר לצאת בשקט-עדיף כך, או שמא במקום שיש חילול ה', חרפה היא לנו אם נשתוק ולא נילחם על כבודו ועל דתו.

 

ובשעת השמד-אפילו על ערקתא דמסאנא-רצועת הסנדל-נמסרים להריגה..., ושעת השמד-זה כשמישהו מנסה בכוונה להטותך מדרך היהדות...

הערה-סברא זו שהעלתי פה-שמא זה שעת השמד-הינה סברא שלי, ולכן אני לא יכול לומר שזו ההלכה, אבל נראה לי מסתבר מאוד שכן...

(למרות שיש גם סברא מסוימת לומר שבזמנם כל הבעיה היתה ברדיפת כל הדת כולה והאמונה בה', והערקתא דמסאנא-היה כסמל לכך, ואז אולי ייתכן לומר שמכיוון שהיום, הרדיפה אינה אחר הדת והאמונה בה' כולה, אלא יותר מלחמה על רמת ההחמרה בדת, קדימותם של כל מיני ערכים טפשיים אחרים לדת, וכדו',

אע"פ שנראה לי, שאין זו טענה, כי גם אם נלחמים בדת רק בנקודות מסוימות-זה מבטא כבר התנגדות וכפירה, רק שעל הדברים הגדולים והבסיסיים יותר בדת (דהיינו שבעיננו הם בסיסיים-והם יודעים שלא נוותר בהם בשום פנים), וכן על דברים שבהם אין התנגשות גדולה בין הערכים שלהם לדת, הם מעדיפים לא להסתבך, או שזה פשוט לא מעניין אותם שנעשה כמה דברים טפשיים-כל עוד ברמה התרבותית הכוללת, אנחנו איתם באותו מקום..(אני חושב שהם לא רואים את הדת כהבדל תרבותי שיטתי, אלא ככל מיני מנהגים, דברים נחמדים, אמונות מעניינות וכדו')

השאלה פה היא את מי ממליכים-את הקב"ה או את המדינה/התרבות המערבית ושאר מרעין בישין...)

ואע"פ שאנוס פטור (אם כי זה נאמר לגבי עונש מוות, וממש לא בטוח שזה חל גם פה), עדיין הוא עובר בחילול ה'...

 

הערה-אני יודע שהייתי מאוד תוקפני, זה מה שקורה כשאנשים מתייחסים בכזה יובש לחילול ה' וביזוי כבודו, בצורה שאולי ראוי למסור עליה את הנפש, ומתייחסים לזה כאל בעייה הלכתית קטנה-שאולי שייך לעקוף אותה ("הנאה שבאה לאדם בעל כורחו"), ואפילו אלו שסוברים שהיה ראוי לצאת-זה רק כדי לפתור את הבעיה ההלכתית-ולכן צריך לעשות את זה בלי רעש...

לענ"ד, במקרה שבו מישהו מחלל את כבוד ה', צריך לצאת נגדו בכל הכוח!

אחיך, חזק ממך, עשיר ממך, יש לו יותר חברים ממך, דואג לך, וכן הלאה וכן הלאה-כדאי שתזכרו גם-

אבא שלך, החזק בעולם, כל העולם שלו, כל הדברים/חיים/כוחות/מלאכים בעולם נתונים לפיקודו, דואג לכם, מלככם, מחיה אתכם בכל רגע ורגע, בעל בריתכם, הבוחר בנו לעמו, הנותן לנו את התורה, נותן לנו את הארץ, מוחל לנו על כל פשעינו, ובעוד חודש אתם גם מתיימרים לומר שהוא מלככם, ולהודיע לכל העולם שאתם פה בשביל להמליך אותו, וכמובן שאם מישהו יאמר משהו נגד מלכותו-תצאו נגדו בכל הכוח, וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה...

עכשיו תשקלו שוב...

אחי איפה החילול השם נכנס פה?אנונימי (פותח)

ב"ה

 

חילול השם(שמו של ה'...) יש לו הגדרה ואחינו היקר אבגדה תועה כי פה לא שייך חילול השם

הרמבם קבע ש"יעשה אחד מבני אדם עברה להכעיס-לא לתענוג..." אז זה חילול ה' או עוד 3 מצבים שאנים קשורים לכאן ולכן עפ"י הרמבם אין כאן חילול השם.

 

א.בא נגיד שיש כאן חילול השם, זה מתיר את הזלזול ברבנים? [ציטוט:זה קורה כשאנשים מתייחסים לחילול ה' ולכבוד תורתו...כאל בעיה הלכתית קטנה שאולי שייך לעקןף אותה(הנאה שבה לעולם בע"כ)"]

פשוט שכחתי שהרב אבינר הוא סתם איש...

ב.הוא מביא בטיעון הלכתי ואתה עם כל הכבוד בסברות כרס על גדר חילול השם וערקתא דמסאנא ואולי ראוי למסור על זה את הנפש(לא משנה שמסירות נפש זה רק על 3 העברות...)

 

סך הכל אתה דמגוג די טוב-באמת.- אבל מבחינה הלכתית שום טיעון שלך לא תופס וגם אם יש חילול השם אין היתר לביזוי רב

ואשמח אם תסביר לי מאיפה ההיתר לזלזל ברב אבינר

 

דבר ראשון-כבר כשכתבתי את התגובה, כתבתי הסתייגות...אבגדה

אם שמת לב להערה, כתבתי שם שמה שכתבתי זו בסה"כ סברא שלי, ולכן לא בטוח שהיא להלכה.

 

דבר שני- באמת הפריעה לי העובדה שמשהו פה מאוד מוזר שאין התנגדות של הרבנים (ובניגוד למה שאולי אתה חושב עלי, אני לא אוהב להגיד דברים רעים על רבנים, ככה שלא רציתי לומר שהם לא בסדר, ורק אני צודק), ושאלתי את מי ששאלתי, והוא הסביר את מה שהסביר, ולפי זה באמת מסתבר שהבעיה היא לא בדיוק כמו שמציגים אותה בד"כ, ולכן הבעיה פחות בעייתית.

(אם זה ממש מעניין אותך, קיבלתי את דעתו, אם כי רק למחצה.)

 

א-גם רבנים יכולים לטעות, וזאת לא טעות הלכתית ברורה, ככה שאפשר ליפול בה בקלות רבה, ובנוסף לזאת במקרים רבים אפשר לראות שבאמת הגישה הכללית היא לא כ"כ מתנגדת לחילול ה', ככה שזה לא מאוד מפתיע אם גם הרבנים לוקים בזה קצת, למרות זאת אתה צודק שלא יפה עשיתי.

 

ב-

[ג] וכל הדברים האלו, שלא בשעת השמד. אבל בשעת השמד, והוא כשיעמוד מלך רשע כנבוכדנאצר וחבריו ויגזור שמד על ישראל לבטל דתם או מצוה מן המצוות--ייהרג ואל יעבור, אפילו על אחת משאר מצוות, בין נאנס בתוך עשרה, בין נאנס בינו לבין גויים." 

(רמב"ם, הלכות דעות, פרק ה')

(זה לא משנה אם המלך הוא רשע, אלא מה המטרה שלו...ככה שזה שביבי הוא לא כמו נבוכדנצאר, לא דוחה את זה...)

ומבחינתם בעצם זה שהאנשים נשארים במקום-הם "ניצחו" את הדת...

ותמיד כשיש משהו שצריך למסור עליו את הנפש, ולא מוסרים-זה חילול ה' (אותו פרק ברמב"ם).

 

 

הרבנים הראשיים אף פעם לא יצאוvsx

בכל טקס שבו השתתפו והופיעה בו זמרת על הבמה, הם הרכינו ראש בבושה ולא יצאו.

מאיפה את מביאה את זה??שיראל.

אם זה לא נכון - הוצאת שם רע על כל הרבנים הראשיים!!

 

תביאי אסמכתא לדברים לפני שאת פולטת אותם ככה.

אלה לא סיפורים מהגמראvsx

את מוזמנת להסתכל בהקלטה של טקס יום הזיכרון האחרון. לשאול, לבדוק. אי אפשר לשקר בדברים האלה.

פרטי. נמקי. הסבירי.שיראל.

מזתומרת "טקס יום הזיכרון האחרון"? מה בדיוק היה שם? ומי הם "כל הרבנים הראשיים"? 

 

וכמו שהרב אבינר אומר תמיד - אי אפשר לפסוק על סמך סיפור בשום אופן.

העניין הוא--calvin

היו מליון מקרים כאלה שחיילים קמו וביקשו לצאת,ואין בזה שום בעיה מבחינת הצבא אם זה פוגע ברגשות הדתיים. אלא שמי שעשה בעיות היה המפקד שסירב לשחרר אותם מהטקס.עקב כך,ובגלל רגשותיהם הדתיים נאצלו החיילים לסרב פקודה ולצאת מהטקס.

 

אין בכלל שאלה אם החיילים היו צכים לשבת כי על פי החוק היבש הם אמורים לקבל הסכמה לצאת בגלל שזה פוגע ברגשותיהם!!זה שהמפקד סירב זה "פשע" שלו והוא צריך לתת על זה את הדין.

 

 

היו כבר הרבה מקרים כאלה...ד"ר אריק

בס"ד

בשבת דפדפתי באחד העיתונים של הציבור הדתי לאומי () ומצאתי מישהו (שאני ממש לא זוכרת מה תפקידו, אולי בצבא ואולי לא...) דתי שרשם שזאת בושה וחוצפה שאותם דתיים קמו באמצע ויצאו, ושלדעתו צריך להוציא את רוב הרבנים שבצבא שרק גורמים לנו לקיים "מצוות ממוצאות" (להגדרתו...)- אני הזעזעתי!

הם עשו בחכמה שהם קמו בשקט בלי לפגוע בבנות ששרו (כי אם הם היו עושים מזה רעש גדול, הם היו גורמים לאותן חיילות ששרו הלבנת פנים) ויצאו החוצה. זה שהמפקד שלהם הדיח אותם מהקורס- מה נראה לו? למה זה בסדר שאתם גורמים לאותם חיילים את ההתלבטויות האלה ולא בסדר שהם עושים את הדבר שהם מאמינים בו?

 

אבל אני גם מבינה את החייל שוויתר ושלח מכתב התנצלות. תעמידו את עצמכם במצב שלו. וזה שהיו חיילים אחרים שלא הגישו מכתב התנצלות זה לא אומר כלום!

הם טובים.דוסית גאה!
הם לא יכלו לאטום אוזניים וענייםאנונימי (פותח)

זה חמישים מטר מהבמה וגם הנאה שבאה לו לאדם בעל כורכו

כע..קראתי את זה..בוגר ישיבתי=\calvin

יש אנשים שלא יודעים הלכה מינימלית.אבל זה כבר לא העניין.אני שומע קול אישה,בעיה!ואני יודע שזה לא טוב.א-ב-ל זה לא קשור לעבירה או לא,אם זה פוגע ברגשותיהם הדתיים חובה לאפשר להם לצאת ולא להביא לסירוב פקודה.

מזדהה...sasad52
שיראל, אני מסכימה איתך בכל מילה!מעפר אני באה

בושה שיש לנו כזה צבא שמחנך לכאלה ערכים (לא שאני מזלזלת בו ח"ו רק שבדברים האלה ממש כאוב לי)

אולי תתעצבנו על הדעה שלי, אבל-מתנחלת קטנה=)

עם כל הכבוד, קול אישה זה לא מצווה כל כך חמורה ויש עליה מחלוקות רבות!! מלכתחילה היה צריך לדאוג שזה לא יקרה אבל בדיעבד בכלל לא בטוח שצריך לצאת. יש בזה הרבה דעות של פוסקים רבים וכל אחד ינהג על פי אמונתו!! נכון שאני לא אשיר בפני גברים אך בכלל אני בכלל לא בטוחה שאבא שלי יצא מהופעה באמצע בגלל זה! אפשר לסתום ת'אוזניים או לדבר ולא להקשיב. וגם אם לא אפשר לעשות זאת בצורה אחרת כמו לצאת לשירותים וכדומה... אני ממש לא שופטת ובאמת כל הכבוד למי שיצא אבל זה בכלל לא חד משמעי!! ואם כל הכבוד, לפחות אל תשפטו את מי שנשאר!!! אתם לא יודעים מה עמד מאחורי ההחלטה שלו!! באותה מידה שיש אנשים ששומרים עיניים ויש שלא ואין על כך ציווי חד משמעי!!! כל אחד ינהג על פי הרב שלו...

בעז"ה שיבוא משיח צידקנו ויורא לנו את הדרך הנכונה! אמן!

ושלא תבינו לא נכון-מתנחלת קטנה=)

אני לא חושבת שמקרה כזה צריך לקרות בצבא וזה ממש לא בסדר, אבל זה לא סוף העולם!!!

זה לא אומר שאתה צריך לוותר על האמונה שלך!כנרית על הגג=)

מזתומרת לא מצווה כ"כ חמורה? אם היו מאיימים עליהם בנשק אז היה עניין של יהרג ובל יעבור! אבל סתם ככה להבליג על משהו שסותר את האמונה שלך?

למה בצורה אחרת? כאילו אתה הולך לשירותים? למה אנחנו צריכים להתבייש באמונה שלנו?!

 

ואם זה לא כזה איי איי איי קריטי, למה הצבא עשה מזה כזה סיפור? עאלק חופש דת!!! אם דרוזי אחד היה יוצא כי יש לו איסור בדת שלו לראות צבע כחול והמפקד היה מתעצבן עליו, איזה סרט היה יוצא מזה! את המפקד היו מעיפים!!!

אם זה לא גזענות בהפוכה, מה זה???

אני עוד לא שמעתי רב שהתיר מלכתחילה לשמועשיראל.

שירת נשים.

 

הרב אבינר עצמו אמר פה שזו הנאה שבאה בעל כורחו.

 

ההיתרים הכי מפליגים זה לשמוע בלי לראות את האשה השרה.

 

כנ"ל שמירת העיניים. מי התיר? קל לומר "לפי הרב שלו" כשאין רב כזה..

 

 

ושוב - אני לא שופטת,רק מצדיעה ומעריכה את מי שיצא,וכועסת על העוול שנעשה.

אין מצווה בשירת נשים בכלל.האדמו"ר מצנעא

יש מצווה בצניעות. "קול באשה ערווה", אומר מרן הב"י.

מי יתיר ראיית ברך חשופה? אף אחד; מה ההבדל בין ברך חשופה לשמיעת שירת נשים? הרי שניהם אסורים משום צניעות! מאי שנא הכא ומאי שנא התם?

צודקת לגמרי! אבל זו בדיוק מטרת הסקרים---נועוש=]]!!

בס"ד

להראות את כל הגוונים והאפשרויות..

שירת נשיםשימעלה

שאלתי כמה רבנים גדולים והנה תשובתם לגבי שירת נשים:

שידור חי אסור

הופעה חיה אסור

רדיו מותר

אמפי מותר

וכל מכשיר חשמלי אחר מותר

אבל רק אם לא ראית תתמונה שלה

אם כן אסור בכל המיקרים

שימעלה~מישי~

אבל אם אתה אוטם את האזנים ומסתכל למטה, גם בהופעה חיה- לכאורה אין סיבה שזה יהיה אסור כי אתה בקושי תשמע ואתה ממילא לא תראה איך הזמרת נראית.

סליחה שאני אומרת, אבל הבעיה פה זה עם הרבנים הצבאיםSlow motion

הראשים.

שלא מוכנים להגיד שאסור לחייל דתי לשמוע שירת נשים, ושמותר לו לצאת.

אם הם היו אומרים את זה היו מקשיבים להם, אבל הם לא אומרים את זה. אולי הם מפחדים שיגידו שהם גזענים או משו.

(ד"א, את זה שמעתי ממישהו אחר. ואני מסכימה.)

סיפור..הפונצ'יקים

זה סתם סיפור:

בהזכרה של אברהם(יאיר) שטרן, הרב לאו היה ושרה שם זמרת והוא לא יצא..

ולומר ש"יסתום אוזניים"- זה לא דבר מציאותי.- מה אתה פוץ? אתה רב! מכובד!

יאוו מזעזע, אבל צריך להבין שהצבא חייב לשלוט ביד קשנערה0

קשה בהסתייגות חיילים, אם לא לא היה לנו צבא נורמלי!! וכן לעומת הרבה מכן- אני גאה בצבא שלנו!

אם אלו היו דרוזים שלא היו רוצים לשמוע שירת נשיםSlow motion

היו מתחשסים בהם.

ואם לא היו מתחשבים בהם כל הארץ והעולם היו עושים רעש וכועסים על הצבא.

ככה זה. הפליות. נגד דתיים. בעד מוסלמים.

כן אבל עד גבול מסויםענבל

וכמו שרשמתי בתגובה למעלה נראה לי שיש חוק שאומר שאסור לצהל להכריח חילים לעשות דבר הנוגד את דתם.

בסדר תענישו.

אבל אני חושבת שזה לא היה בסדר מבחינת הצבא אלא הוא היה צריך לתת להם לצאת בלי לעשות יותר מדי רעש וזה לא שהם עשו משהו כזה נורא הם כולה יצאו החוצה כדי לא לשמוע אותה.

כל הניהול של צה"ל מוכיח שהם משקיעים רק במהאריאל דל"ת

שחשוב להם, עובדה שבגירוש מהגוש, אז הכל היה מתוקתק, כמו מכונה משומנת, ואח"כ במלחמת לבנון ה2 ..... לא צריך להזכיר......

אותו דבר כאן, בגלל שצהל כבר לא מתעניין ב"חופש דת" ( אלא אם כן זה נוגע לערבים,) לכן הכל כאן הולך בצורה ממש מוזרה אולי הכל קשור בזה שצה"ל כבר מזמן הוא צבא הגירוש לישראל, כמו שאומרים, תפוח אחד מרקיב את כל הארגז....

אני יודע שישר יקפצו לי אנשים ויגידו- תגיד תודה, בלי צה"ל מזמן לא היית פה... אז מה? אפשר להקים צבא חדש ישעשה עבודה טובה יותר, או להפסיק לגרש יהודים מהארץ|!!!

 

נכון לגמריר"חאחרונה

אני חושבת שממש כל הכבוד למי שיצא

הוא כיבד בכך את עצמו

הוא הראה שהוא באמת נאמן לאמונה שלו. שאתה לא סתם לפלף ואתה עושה מה שכלם עושים

אם כלם מקשיבים לחילת אז גם הם.

בושה לעם שלנו שזה מה שהולך בצבא בעניין הזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חזק ואמץ לכל מי שיצא

ואם כל החילים הדתיים באמת יקומו וילכו זה יראה שזה משהו עקרוני ולא סתם יציאה של כמה חילים דוסים מידי

ושידעו הבנים האלו שבאמת ממש מעריכים אותם שהם קמים ויוצאים וזה לא בושה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך