מישהו יודע אם אנחנו (חברה צעירים) צריכים לתת מעשר כספים?
כאילו עם כל הכבוד למצווה- יש לי עכשיו רשיון ב130 ש"ח לשיעור וממש לא בא לי להתרושש...
ד"א- אני בת 17 ואין לי עבודה קבועה.. בייביסיטר פה ושם..
אשמח לתגובותיכם
מישהו יודע אם אנחנו (חברה צעירים) צריכים לתת מעשר כספים?
כאילו עם כל הכבוד למצווה- יש לי עכשיו רשיון ב130 ש"ח לשיעור וממש לא בא לי להתרושש...
ד"א- אני בת 17 ואין לי עבודה קבועה.. בייביסיטר פה ושם..
אשמח לתגובותיכם
וזאת מצווה גדולה, צדקה - לתת מעצמי לאחרים, לחשוב על אחרים.
לאף אחד לא בא להתרושש, גם להורים שיש להם לפרנס 1-8+ ילדים בבית.
בגדול מכל רווח שלך את צריכה לתרום עשירית, זה לא הרבה, הרווחת 10 ש"ח את תורמת שקל [!]
הרווחת 100 ש"ח את תורמת 10, הרווחת 130 את תורמת 13...
וזהו. אחרי שהפרשת עשירית כל מה שנשאר - שלך.
וכן, גמאני שביעיסטית שחוסכת כל שקל לרשיון, אבל המצווה שווה לך הרבה יותר.
יישר כח על השאלה והכנות.
שיהיה המון בהצלחה, והרבה זכויות.

אנחנו צריכים לעשות את זה...
למרות שזה קשה ואנחנו רוצים כל 10 אגורות לרישיון....
אומרים שמי שנותן מעשר
הקב"ה מכפיל לו פי כמה...
אבל אנחנו צריכים לעשות את זה לא כי
אנחנו רוצים פי כמה וכד'
אלא
כי ככה הקב"ה רוצה וציווה שנעשה
וזה מה שישמח אותו עכשיו
וזה מה שמורה אותנו התורה וההלכה לעשות...
יישר כח
ובהצלחה
מוזמנת תמיד באישי...
מצווה גדולה וחשובה:"עשר בשביל שתתעשר"..בסופו של דבר את לא מפסידה מזה אלא גם מרוויחה. אני אישית נותנת תרומות ומעשרות.
לא הרווחתי מעצמי כסף אלא קיבלתי מתנה גם ממנו אני צריך לעשר?
מכל הכסף שברשותי?
לפי מה שאני זוכרת, ויש מצב שאני טועה..
אני זוכרת שאמרו לנו שברמת העיקרון ההורים מוציאים גם אותך, אבל זה סתם יפה לשים בצדקה, אז כדאי.. 
ע"פ ההלכה צריך להפריש 10% מי כל סכום כסף שהוא שאתה מקבל לא משנה באיזה צורה {מתנה/עבודה/מציאה}ושיש לך שליטה מלאה על הכסף למשל אם ההורים נותנים לך כסף לקנות דבר ספציפי אז לא צריך לעשר אבל אם נותנים לך סכום מסוים ואתה יכול לקנות בו מה שתרצה אז חיבים לעשר ........"עשר כדי שתתעשר"....{ע"פ פניני הלכה של הרב מלמד}
הרגשתי כל פעם שנתתי מעשר, שבזכות זה אני אמצא עוד עבודה.
פתאום צצו לי עבודות שלא כדרך הטבע..
ד"א חשוב ממש ממש לתת את הכספי מעשר לצדקה.
ואם אפשר, מי שמוכן לתת למורחקים מיצהר.
הם צריכים את זה באופן דחוף ביותר, ורבנים אמרו שזה נחשב לצדקה.
אז אם רוצים לחזק אותם, אפשר גם דרך זה.
מי שיש לו ומוכן להעביר אליהם, שיפנה אלי, ואני אעביר את זה..
אבל אחרישאני מרוויחה הרבה כסף אני נותנת.
אבל בכללי כל ראש שנה אני נותנת מהכסף שיש לי בבית
אם ההורים שלך- שיש להם הוצאות מאד חשובות- צריכים,
למה שאת תחוסי על כספך?
זה ירגיל אותך לנתינה, לחשוב על מי שאין לו, להסתפק במועט, ועוד
עבדיתי קשה בשביל להגיע לארבעת אלפים שקל, עכשיו לוותר על 400? זה פווול בשבילי...
מעשר כספים היא אחת המצוות היחידות שה' בכבודו ובעצמו מרשה לנו לבחון אותו בה. ה' הבטיח שמי שייתן מעשר כספים עם כל הלב, כלומר, יבין שהכסף הזה הגיע לו מאת ה', ועל כן 10 אחוז מהכסף בכלל לא שייך לו, אלא לעניים - מי שיאמין בזה ויתן מעשר, ה' הבטיח לו שיתעשר! לא רק זה, אלא גם, כמו שאמרתי "בחנוני נא בזאת". תתרום מעשר כספים ותבחן את ה' אם באמת בסופו של דבר לא תרוויח יותר.
דווקא מי שעובד בהזדמנות כמוך - תתרמי, ופתאום כל שבוע יהיה לך ביביסיטר או משהו כזה... זה מדהים עד כמה שזה נכון, מניסיון!!!
אצל משפחות שלא יכולות לתת יותר מ15 לשעה, ובתכלס אני יכולה לבקש 20/25.. (וזה מה שאני עושה ממשפחות אחרות...)
לכן אני לא מפרישה מכספי הבייביסיטרים כי זה מצווה בפני עצמה (ייעני המעשר..)
שואף לאורלמה לא? ברור שזה קשור אלינו..אז למי זה קשור? לא, אבל באמת המשפט הזה לא סתם ,"עשר בשביל שתתעשר" יש בו הרבה חוכמה..אני ממש מרגישה ככה..גם אם זה עבודות בקטנה וזה ,תדעו לכם שמעשר בא ממקום טוב ומרצון אמיתי ונכון ואח"כ יש עבודה, אני ממש מרגישה את זה על עצמי.. ערב טוב!
ושתדעי שכשאני שוכחת אז יוצא לי להשתמש בכסף לדברים שאני כאילו הם סתםם.. נגיד קניתי חולצות בכסף שזכרתי בפירוש שלא עשרתי ממנו ולוזוכרת כבר מה היה אבל אני לא לובשת את החולצה הזאת יותרר..
קיצר שווה ממש לעשר.. רואים מזה רק דברים טובים ![]()
אני שעושה עבודות ביבסיטר, ומרוויחה את השלושים שקל שלי,
שהרווחתי בעמל וביזע -יודעת מה זה להפריש את השלוש שקל האלו.
אבל מה לעשות- מפרישים- כי זה מה שצריך לעשות.
ובע''ה אנחנו נרוויח מזה המון בעתיד. 
א. על פי הרב אליעזר מלמד, כל עוד את גרה אצל ההורים שלך, את פטורה ממעשר כספים.
ב. ברגע שאת יוצאת מהבית (שירות לאומי, חתונה) את חייבת.
ג. מעשר כספים נותנים על כל דבר שמקבלים- משכורת קבועה, משכורת חד פעמית, מתנות.
ד. כמובן, זו ממש חשובה, ואם את יכולה לתרום (קרי: יש לך כסף בשפע ואת לא זקוקה לו כרגע) - תתרמי.
בהצלחה בנהיגה!
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...