איפה אפשר לקנות ערכת סתם לאימונים?-משה ר-
למדת אצל מורה? או שאתה מתחיל לבד?הרש
המשך...הרש
אין ערכה, יש 'רשימת קניות'...
באם אתה חפץ, אני יכול לכתוב.
אבל אם למדת אצל מורה- תבקש ממנו, כי יש מוצרים מקבילים - ויש שיטות לימוד שמתאים להם מוצר אחד ויש כאלו שאחר.
איזה חמוד אתה שדרותיshaik
גם אני הייתי ככה כשהתחלתי , אפילו בהתחלה חשבתי שקונים קולמוס מושחז היישר מהחנות
רק ש- לי היה מזל ובחנות היה סופר נחמד שהסכים להשאר שם למעלה משעה והשחיז לי קולמוס במקום (בגיל 14 זה היה...)
אכן אין כזו ערכה , וצריך לקנות רשימה של מוצרים,
כעת, חשוב להדגיש שאינני ממליץ לקנות אם לא למדת עד עכשיו , צריך לזה הדרכה ואם אכתוב עכשיו ותלך לקנות זה סתם יגרום לך עגמת נפש כי לא תצליח לחדד את הנוצה וכו וכו וכו......
לך למישהו שילמד אותך ותצליח
אני רוצה לעשות בעז"ה קורס (תכל'ס אני לא מבין בזה)-משה ר-
כמו שאמרו פה, קורס לא מועיל,שלום 22
ולא יכול להוות תחליף כלל ללימוד פרטי אצל סופר.
יש בישיבה איפה שלמדתי עד לא מזמן-משה ר-
ר"מ שמעביר את זה והוא סופר ומוסמך לרבנות...
לימוד פרטי מן הסתם עולה הרבה יותר לא?
ברור שזה עולה הרבה כסף...הרש
גם ללמוד מקצוע אחר עולה הרבה כסף...
ללמוד אצל מורה לא מקצועי זה זריקת הקצת כסף שהוא לוקח לפח! כפשוטו -לפח!!!
וזה שהוא ר"מ ומוסמך לדיינות זה לא אומר שהוא יודע לכתוב , ויותר מזה ללמד...
אני מכיר אב"ד מכהן שכותב...כתב חרתומים...
אתה משדרות?
אני מכיר שני מורים מצויינים- אחד בירושלים ואחד בבני ברק. תשקיע ותלמד נורמאלי.
מצטרף להרש. חשוב לזכור גםשלום 22
שלא מספיק להיות אצל סופר מומחה, אלא אצל סופר מומחה, ומורה מומחה עוד יותר
בקשר לשאלהרחמים-
בכל חנות קלף יש ציוד
אם אתם קורס אולי עדיף לעשות את זה מרוכז
יש במאה שערים חנות שנקראת קס"ת הסופר (ר' שמחה) יש גם משלוחים והנחות לקנית כמות
לא הבנתי כ"כhaim770
ב"ה
"אני רוצה לעשות בעז"ה קורס (אני לא מבין בזה)"
הכוונה היא:
- שאתה רוצה להצטרף לקורס קיים, או שיפתח ע"י מכון או סופר מוסמך, או לשכת התעסוקה.
- או שאתה רוצה בעצמיך לארגן קורס?
בניגוד לחברי, אני דוגל שאם זה קורס של משמרת סת"ם, המורים שלהם נבחרים בקפדנות, והכל תלוי אם מי יושבים על השולחן, אם החברי שמצטרפים, הם אם מוטיבציה וברמת לימוד סבירה, אין סיבה שהקורס לא יתנהל על מי מנוחות ויתן ידיעה רחבה. אבל אם המשתתפים באים להעביר את הזמן לא יצא מזה כלום, לצערי גם לטובים שבהם.
לפני ההתחלה כל אחד צריך לשאול את עצמו:
- אם יש לו מוטיבציה, אם כל ההתחלות קשות, עאכו"כ במקצוע הסת"ם. המכשולים מרובים ואם אין מינימום של רצון להתגבר עליהם, חבל להתחיל.
- מה רמת המוטוריקה העדינה של הידיים. זה דבר שאף מורה גם הטוב ביותר לא יכול להנחיל. כותב איתי בחדר, סופר שהתרגל לכתוב שורה בס"ת ולדלג 4 שורות ע"מ שידו לא תיגע בשורה הלחה !!! סופר כזה לעולם לא יוכל לכתוב מזוזות ותפילין. ואת ההרגל ה"רע" הזה נובע מאי רצון לשנות את תנוחת היד לתנוחה נכונה, קולמוס זה לא עט. יש צורת אחיזה מיוחדת.
- בשום פנים ואופן לתווך הקצר לא לבנות ע"ז כפרנסה עיקרית, לוקחים אמון זמן עד שמגיעים לרמה סבירה, וכל הנ"ל אי אפשר לצפות מראש, יש מי שיקח לו 2, 3 מגילות ויש מי שגם לאחר ס"ת שלם לא מתקרב.
- כך שלדעתי אם זה קורס של לשכת התעסוקה, שבמקביל מקבלים, דמי הבטלה או ביטוח הכנסה, זה מאוד עוזר לקבל תמונה יותר מדוייקת למשיכה שלך למקצוע, ותוכל לבחור אחרי הקורס אם להמשיך בכיוון או לחפש אפיק אחר.
כתבתי בזמנו תגובה נא לחפש בדפים הקודמים.
בכל אופן תצליח בכל דרכיך.
חולק.הרשאחרונה
ראיתי תוצאות של משרד התעסוקה, זה בזבוז זמן מוחלט.
חייבים לבחור מורה שהכתב שלו פיקס, שלא ינחיל לך את הטעויות שלו.
שיהיה לו ניסיון בהוראה ולא סתם סופר.
ובקשר למוטוריקה- מורה טוב מלמד גם את זה בהתחלה ולא מדלג על זה. אפפשר להרגיל את הידיים להיות בתנוחה נכונה.
אצלי המוטוריקה התפתחה תוך כדי. ומי שלא ראה את הציורים שלי לפני לא ראה זוועה מימיו, והיום....(שיניתי את השם שלי ל'דה וינצ'י'...)
לא מזמן הייתי אצל מלמד אחדאות והדר
והזדעזעתי לראות שהוא מלמד לכתוב ע"י קולמוס פלאסטיק.
גם הוא בעצמו כותב עם הקולמוס הנ"ל וכתב ידו די מכוער.
אני למדתי אצל אחד שהוא בעצמו לא ידע לכתוב ואח"כ הייתי צריך לחפש סופר שילמד אותי שוב.
את הכתב אשכנז למדתי בקרוס אבל הייתי בקשר עם המלמד כדי להגיע לרמה טובה.
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
