אתם הייתם יוצאים?יובל!!=)

סיור סליחות מעורב ..אוטובוס ופעילות ביחד...
הייתם יוצאים? יש איסור כולשהו לצאת?..

לדעתי לאסעדיה

סיור סליחות זה דבר כ"כ רוחני ואם יצאת בחברה מעורבת מה הטעם בכך?!

אני אישית הייתי יוצאE.L.T


 

^^..גם אני הייתי יוצאת..כוכית=)
אני לא הייתי יוצאת לזהתפוזית

אבל כל אחד לפי דעותיו

תלוי בחבר'ה ורמתםמשה
גם אני חושבת כמו admin....בל"חית

אני בדיוק בהתלבטות הזו גם....~

 

מסכימה עם ADMINאנונימי (פותח)
לאדי"מ

אני לא הייתי יוצא לשום דבר מוערב

הייתי יוצאתבת-ישראל-וציון

 

אתם יודעים שזאת לא שאלה שאפשר לקבל מהסטיסטיקה תשובה, זה בסך הכל מראה עד כמה הדרך חיים של הבני אדם בפורום היא מעורבת, וזה יכול לתת לך אחוזים על משתמשי הפורום...

כן,אבל אני לא דוגמאע*נ2!ש
לא לצאת!!חמודית

זה מקלקל את נפש האדם, לעניות דעתי...

 

תצאי ופשוט תתרחקי ממי שלא טובשירושש
אני הייתי יוצאת.ד"ר אריק

בס"ד

ולא מתייחסת למעורב.

אני באה כדי להגיד סליחות. אני באה כדי "להתרומם" רוחנית. אני לא באה בשביל הבנים.

 

^^^ כנ"ל גמני הייתי יוצאת.ט!הר
לא הייתי יוצאת! מעורב זה אסור.מעפר אני באה
אני הייית שואל רבstudiomc8
ח"ו!!!אריאל דל"ת

זה לא קשור לרמה של החבר'ה, מעורב זה פשוט לא טוב!!!

 

וואלה אחי, תלוי בך!אדם אחד
בארור שהייתי יוצאת!!נשמה שלי!!=]

אז מה עם זה מעורב????

 

זה לא יכול להיות רוחני????????

 

אז תעשי את אתל זה רוחני..תיהי יותר בצד פחות עם כולם אבל להפסיד חוויה כזאת בגלל שזה מעורה??לא נראלי בכלל!!!!!

 

 

דעות כאלו שמתחלחלים....בת-ישראל-וציון

תסלחו לי על התוכחה החריפה...

ראשית, אני חולקת על דעתה של חמודית (אם לא שמתם לב היא שמה מילה קטנה ומאוד חשובה "לדעתי", שיראלי, קבלי ח"ח!חושף שיניים), אני חושבת שהנפש שלי, ושל חב"ב בישוב שלי, ושל השבט שלי, ושל אבא שלידווקא לא במצב כ"כ רע...

שנית- מה זה "תתרקי ממי שלא טוב"??? מי לא טוב?? איך יש דבר כזה לא טוב?? כל אחד בעמ"י ישרל ובמיוחד בחברה הדתית ציונית שעוד יוצא לסיור הוא מעולה!! כן, גם מה שמכנים "נוער שוליים" הם בעלי לב ענק, הלוואי שהיה לי לב כזה, כמו שלהם!! הם פשוט אנשים אדירים, הרבה יותר מטובים!!

 

ועוד משהו, מה זה "זה אסור"- זה מזכיר לי את השבתות כשהיתי קטנה היתי מגיעה בבוקר לבי"כ עם צמות וחברות שלי היו מסתכלות עלי בתימהון ואומרות לי "מירב, איך עשית צמות???זה אסור!!!". או כשהיתי קצת יותר בוגרת ולא תמיד קמתי עם שאר ביה"כ בקדיש, או שהייתי חייבת לומר משהו אחרי נטילת ידים, והן היו מסתכלות עלי בתימהון ועושות לי ביד תנועה של "קומי" או עושות לי כזה "ממממ" מזהיר כזה...

אתם חושבים שזה הרגיש לי טוב?? ועוד, מי אתם שתחליטו שהמנהגים האלו הם לא נכונים ושהם פשוט "אסורים" (חברות שלי מכירות אותי והן יודעותשאין דבר בעולם (אפילו לא שמאלנים מגוחכים) שיותר מרגיז אותי מאשר שמישהו אומר פשוט "לא-לא" בלי להשאיר שום אופציה אחרת!)

אין לי את הכוחות יותר להתעצבן על זה, אז בבקשה תחשבו על זה ותשתפרו, גם בהתבטאות שלכם...

לפי דעתי, זה תלוי באדם עצמו.- דניאל -

סיור סליחות נועד כדי לרומם את הנפש, אם את יודעת שתתרוממי יותר טוב / תתרכזי באופן טוב יותר בסיור לא מעורב - לכי לסיור לא מעורב. אם מעורב לא פוגע לך בריכוז וכד' - לכי למעורב... (:

אממ.. בת ישראל וציון-אחת מהשומרון

בס"ד

העלת פה כמה נקודות שהרגשתי צורך להתייחס אליהם,

ואתחיל מהסוף:

כן, יש דברים כאלה שהם "לא". אבל את צודקת בהחלט גמור שיש דרך להעביר מסרים.

"מי אתם שתחליטו שהמנהגים האלו הם לא נכונים ושהם פשוט "אסורים""<ציטוט>

מ אנחנו? אנחנו כלום. אבל יש בורא לעולם והוא קבע מה החוקים. תפתחי את התורה כתוב שם על דברים שם "אסורים". בהלכה הפשוטה יש איסור.

כאן נכנסת דעתי האישית () שבה אני מסכימה איתך- שכפייה זה לא דרך להשיג דברים. ולכן כבשר ודם נשתדל לא להעיק על אחרים ולגרום להם ל"אנטי".

 

אני ממשיכה לנק' השניה שהעלית. "מי שלא טוב". יפה דיברת והלוואי וכולם יסתכלו על עם ישראל כמו שאת מסתכלת עליו!!

אבל שוב- יש מה שלא טוב. ומדברים שהם לא טובים צריך להתרחק. (הערה: יש את העניין להתרחק מחבר רע. זה לא אדם רע אלא חיבור שלילי בין שני אנשים. אדם שכשאני בחברתו אני מושפע לרעה.)

 

ובקשר לנפש שלך..

"אני חושבת שהנפש שלי....דווקא לא במצב כ"כ רע"<ציטוט>

את חושבת שדבר כזה לא מקלקל את נפש האדם. אבל מה חושב מי שיצר אותך?

בתורה, בהלכה ובדברי חז"ל מובאים כ"כ כ"כ הרבה דברים על כמה שצריך להתרחק ממצב של חברה מעורבת. 

ומה ההשפעה על נפשנו?

כל דבר שאנחנו חווים בכל אחד מחמשת החושים נחרט בנפשנו.

בסיטואציה הנ"ל- מושב לצים של בנים ובנות. חז"ל אומרים לנו שזה משאיר רישום לא טוב על הנשמה היהודית. ולכן גם אם כרגע אני לא מרגישה את זה -זה לא טוב לי. כמו לדוג' אדם שאוכל שטויות כל הזמן וזה משפיע רע על הגוף שלו. אני לא מרגישה את זה כרגע, אבל זה עלול ח"ו להתפרץ יום אחד.

 

מקווה שקצת עניתי.. מוזמנת תמיד בשמחה לדבר באישי..

אני הייתי יוצא.......1

אז מה? מעורב... אני בא לסליחות או לבדוק את עצמי? מה נהיה?

מה? ברור שלא!!!נו"ש
רגע,כשאתם הולכיםנשמה שלי!!=]

לסליחות בבית-כנסת או לתפילות זה לא מעורב????באיזשהוא מקום זה כן אז המ אם יש איזה חתיכת בד שמסתירה את הבנות בכאילו.....

 

אז בואי תגידי אני לא הולכת לבית-כנסת כי זה מעורב וזה לא מתאים יש שם בנים....

וכשאת הולכת את בוחרת לא לדבר איתם נכון??כי זה לא ראוי הרי...

 

אז בבקשה גם אם את הולכת וזה לא בית כנסת יש לך את האפשרות לבחור אז תיהי בצד....

את לא צריכה להיות איתם,אבל בגלל זה לא לצאת???לא נראלי!

הסליחות יהיו בנפרד,נכון, אבל יש סיור לפני הסליחותלולה=]

בס"ד

 

בד"כ סיורי סליחות יכולים או ממש לרומם ולהאיר לנו משהו בנשמה או לגרום לנו ליותר ציניות, יותר זילזול, ולעברות לא נחמדות (למשל, כשלא מקשיבים למי שמדיך את הסיור, זה עלול לפגוע בו. או למשל, שעושים גזל שינה, א הולכים לעשות סיור במקום מיושב..).

מה שעלול לקרות כשזה מעורב שיהיו הרבה יותר צוחוקים וליצנות, זיזול, דיבורים,ובקיצור,מושב לצים.. ולא רק מול הבנים, אלא גם הבנות בעצמן, כשהן לבדן אבל יש בנים בסביבה, פתאום ההתנהגות כולה משתה...

אפשר לעלות מזה ואפשר רק לרדת, תשקלי מה את רוצה להוציא מסיור סליחות בערב יוה"כ..

אני לא אומרת שלא הייתי יוצאת לכזה דבר, אבל בכובד ראש ובזהירות עצומה.

 

 

 

גמר חתימה טובה!

 

 

 

 

אחת מהשומרון-בת-ישראל-וציון

ראשית, אני רוצה להבהיר שאין בתורה אף איסור מפורש לגבי חברה מעורבת. ישנן דעות של רבנים, חז"ל לא אמרו דבר על כך מכיוון שהנושא לא היה רלוונטי בזמן שלהם, ולכן אין אף איסור מפורש על חברה מעורבת (לא אני לא מתכוונת לתת לך את הדוגמא שהרב קוק תמך בבנ"ע שהיא תנועה מעורבת, אלא לעובדה שייש מחלוקת בין הרבנים, שאם אני לא טועה הם ה"אחרונים" לגבי חברה מעורבת) ולכן, אני שבה ואומרת שזה לא "אסור" אלא שזה צריך להיות במידה [אני לא רוצה להיכנס לעניין המידה המתאימה כרגע, אולי בנקודה השלישית שלי אני אגע בזה...] ושזה פשוט לא משהו "אסור" חד משמעית. (ועיינו בתגובה הקודמת שלי לגבי מה קורה כמישהו אומר לך שאסור, ועד כמה זה מעצבן אותי כשאומרים לי חד משמעית "לא"....)

 

שנית, לגבי ה"לא טוב", כמובן שאני לא אצור קשר עם מישהו שהקשר הזה לא טוב בשבילי או בשבילו, אבל אנחנו לא מדברים על קשר בין אישי, אנחנו מדברים על שהות משותפת בתוך קבוצה גדולה, זה לגמרי לא אותו דבר כמו הציווי להתרחק מחבר רע. יש גם אמירה כזאת של הרב קוק:

"האהבה הגדולה שאנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עיננו מלראות את כל מומיה, אך גם אחרי הביקורת היותר חופשית נקייה היא מכל מום. כולך יפה רעייתי ומום אין בך!".

 

וואו, וואו..אחת מהשומרון

בס"ד

מאיפה הבאת את זה שאין שום הלכה על חברה מעורבת?

אולי חז"ל לא כתבו מילה במילה "חברה מעורבת-אסורה!", כי הם פשוט סמכו על האינטליגנציה שלנו שנבין שאם לגבר אסור להנות אפילו מהאצבע הקטנה של אישה, ושאסור לגבר לדבר עם אישה, והוא צריך להתרחק כמה שיותר מנשים שלא קשורות אליו משפחתית- מן הסתם שחברה מעורבת היא אסורה.

(מוזמנת לפתוח מסילת ישרים פרק י"א. הוא מדבר שם על המקור בתורה ואיך חכמים פסקו להלכה את שאר ההלכות הנוגעות לגברים ונשים. והוא גם שולל את כל התירוצים שאנשים ממציאים לעצמם ע"מ להקל..)

 

ואני מדברת על חז"ל.

הבעיה באיסור הזה שלא כ"כ פשוט לקיים אותו בחברה של היום.

ולכן אצל האחרונים התחילו מחלוקות. והיום את כבר יכולה למצוא חוברת של הרב שרלו שכותב שחברה מעורבת זה לכתחילה. אבל כל גדולי הרבנים פוסקים שגם כיום יש להפריד ככל האפשר. אין זה אומר שאדם לא ידבר עם המזכירה שלו, או שבסניף שאין אפשרות להפריד אותו המדריכים לא ידברו ביחד, אבל כן צריך להשתדל שלא להגיע לדברי ליצנות או להבדיל- לשחנ"שים אל תוך הלילה.

 

נכון, אנחנו מדברים על חברה ולכן זה לא כמו חבר. כי חבר אחד - הקשר יכול להיות טוב ויכול להיות רע. אבל מסיטואציה שלילית, מסביבה רעה - תמיד צריך להתרחק.

ואל תשווי בכלל בין סיטואציה, לבין עמ"י, שעליו מדבר הרב קוק. כי הרב מדבר על כך שצריך לאהוב את עמ"י, ועם זאת לראות מה דרוש תיקון. זה מבט מבחוץ. ואכן, אני לא חושבת שאת צריכה לנתק קשר עם החברה שלך אלא לא להיות בסיטואציות שהם לא טובות. (לא האנשים אלא המצב הוא לא טוב.)

אין לי מה להוסיף לדיון. דבר אחד בדברייך הפריע ליענבל

הסוגריים הקטנות  (או שהתכונת שלא נקרא אותך כמו בפרסומות ).

 

"(מוזמנת לפתוח מסילת ישרים פרק י"א. הוא מדבר שם על המקור בתורה ואיך חכמים פסקו להלכה את שאר ההלכות הנוגעות לגברים ונשים. והוא גם שולל את כל התירוצים שאנשים ממציאים לעצמם ע"מ להקל..)"

 

עם כל הכבוד לך ועם כל  הכבוד למסל"ש מה זאת אומרת התירוצים שאנשים ממציאים לעצמם כדי להקל???

א. אם את מדברת בקשר לחברה מעורבת אז זה לא המצאת תירוצים אלא ניסיון למצוא פתח שיתיר כי זה מאוד מאוד קשה להיות נפרדים לגמרי וגם לפעמים לא טוב.

 

ב. "ממציאים לעצמם"???

יש רבנים יותר גדולים ממך בהרבה! שאומרים שיש מקום להקל! מי את שתבואי ותגידי שזה המצאות??

 

סליחה על התוקפנות אבל ממש ממש הפריע לי הניסוח אם לא התכונת שיצא ככה אז תתעלמי

לא לכך היתה כוונתי..אחת מהשומרוןאחרונה

בס"ד

הדברים הם בסוגריים על מנת להבהיר שהם לא מדברים בכלל על הסוגייה של חברה מעורבת או נפרדת.

זה פשוט חומר להעשרה כדי להבין איך האיסורים הללו הם מהתורה וכו'.

הרמח"ל מסביר שם מה המקור בתורה לריחוק בין גברים ונשים ואיך חז"ל הגיעו להלכות למעיישה. והוא יוצא חזק כנגד אנשים שאומרים "לא כתוב בתורה שאסור להתנשק, לדוג'. האיסור הוא רק על גילוי עריות!" וזה שטויות לחלוטין כי חלק מאיסור עריות זה איסור נגיעה.

ולכן גם איסור חברה מעורבת נובע מהתורה.

 

(וכמו שאמרתי, אצל האחרונים צצו מחלוקות בנושא בגלל המורכבות שיש היום בעולם ואכן נעשו נסיונות למצוא פתחים שיתירו דברים מסויימים ויתאימו אותם לצורת החיים כיום.)

 

והמלצה קטנה: לפני שאת מגיבה תבדקי את הנושא. זה לא כזה מסובך לפתוח מסילת ישרים..

הרב קוק תמך בבנ"ע???אחיהוא

להפך! הוא כעס על הרב נריה כשהלך לשם!

הייתי. אבל מה שאני עושה אמור להשפיע עלייך?הרהור

כששאלו בשו"ת את הרב אבינר על איזה שירה נראה לי באוטובוס מעורב של טיול הוא שאל מה הם עושים בטיול מעורב אז...

אבל תלוי לפי איזה רב את הולכת.

אניaafdaa

לא הייתי יוצא

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך