משהו שמישהו הביא לי לקרוא והחלטתי לשתף אתכםענבל
לכבוד הימים הנוראים החלטנו לקיים ראיון עם אישיות מאוד מכובדת שרוב העם שומע עליה מידי פעם, במיוחד לפני יום כיפור, בצומות, באירועים טראגיים כמו לוויות, פציעות קשות או בשעת סכנה.

קוראים לה נשמה.

שלום נשמה, איך את מרגישה בימים נוראים אלו?

-          נורא, אני מרגישה מאוד מוזנחת.

-          מדוע, סוף סוף מתעניינים בך?

-          קשה לי, תבין, אני רגילה לעולם שכולו טוב, כל התענוגים בעולם הזה לא שווים כלום בעיני. לא מספיק שמים לב אליי. כשהתחתנתי עם הגוף התייעצתי עם רבותיי, הם דנו שנתיים וחצי האם בדיעבד זה טוב שהתחתנתי איתו או לא. ובסוף החליטו שהיה עדיף לי להשאר בעולם העליון ולהתענג שם על ד', אבל עכשיו כבר אי אפשר להתגרש, כי אם אני כאן זה ברצון ד', לכן כדאי לי לשדל את הגוף לשים לב אליי ולעשות מעשים טובים.

-          את נשמעת מאוד מסכנה..

-          זה רק בראיון אני מדברת ככה, אבל בפנים אני מלאה גבורה, יש  בי עודף מרץ וזריזות להופיע את הטוב שבי, את הקדושה שלי.

-          איך מרץ זה בא לידי ביטוי בפועל?

-          אני קוראת מתוך האדם, לפעמים אני אפילו צועקת עליו "איכה", איפה אתה אמור להיות?! מה נסגר איתך? איך הגעת למצב הזה?! תחזור לעצמך!!

-          הוא מקשיב לך?

-          לא תמיד, הוא בד"כ נזכר בי כשרע לו, הוא אומר לי אני מצטער, את צודקת, אבל תביני אותי, גם לי קשה, יש כ"כ הרבה פיתויים בחוץ, גם יש לי עבודה וחברים שמשכיחים אותך ממני.

-          את רוצה שהוא יעזוב את החיים שלו?

-          חס ושלום, אני רוצה שיהיה לו טוב, אבל הוא חושב שהטוב הוא כשהוא שוכח אותי, הוא לא מבין שכשהוא מזניח אותי הוא מזניח את עצמו, אני זה העיקר שלו בחיים, אני לא אומרת זאת מתוך התנשאות ח"ו, אלא מתוך הכרה בערך שלי. הוא גם מודה בזה שבלעדי חייו אינם חיים אלא שקשה לו. אני החיים האמיתיים שלו.

כשהיינו בחוץ לארץ באמת אמרתי לו כל הזמן שימעט באכילה ושתייה ויעזוב את חיי החומר, אבל מאז שעלינו לארץ אני פחות שוברת אותו.

הוא חושב שכשהוא עושה מה שבא לו זה החיים, אבל זה חיצוני, זה זול, בהתחלה זה נראה שזה מלא כח וחיוּת, אבל אח"כ הוא מרגיש רע וריק, מה שיש לו בהתחלה זו הנאה רגעית, זמנית. אני נותנת לו הנאה נצחית.  

-          אבל את מבטיחה הבטחות רחוקות, בעוה"ב. את ההנאה הרגעית הוא מקבל כאן.

-          זאת בדיוק הטעות שלו, הוא לא מבין שאני מביאה לו עונג בעולם הזה, אבל זה לוקח זמן להתרגל, מי שרגיל לתענוגות גסים קשה לו להתרגל לתענוגות רוחניים ועדינים, אבל ברגע שהוא מתענג על ד' בעוה"ז הוא לא רוצה להפסיק, הוא מתקדם ועולה ממדרגה למדרגה.

-          אבל הוא שקוע בעולם החומר, איך הוא ישתחרר ממנו?

-          שילמד תורה, יעשה מצוות, יתפלל, זה יזכך אותו, שיתן לי יותר מקום בחיים שלו, ככל שהוא יותר ישים לב אליי הוא ירגיש שהוא שב לעצמו וזה יתן לו כוחות להשתחרר מהרע.

-          איך בבת-אחת הוא ישתחרר מהרע?! זה בלתי אפשרי.

אני מאמינה שזה אפשרי, בבת-אחת הוא יכול להכיר את כל הכיעור שהוא נמצא בתוכו ולעזוב אותו, אבל בגלל שאני מכירה אותו הרבה שנים ואם אני אגיד לו את זה הוא לא יאמין לי וסתם ייאש אותו אז אני מסבירה לו בשפה שלו, שהוא חי בעולם החומר – שיעשה זאת לאט לאט, עוד לימוד תורה, עוד מצווה, עוד תפילה – כל מצווה נותנת לו קדושה וגבורה להשתנות.

-          לאט לאט זה גם מייאש, בינתיים הוא קרוע בינך ובין עולם ההנאות הרגעיות.

-          נכון, זה הנסיון שלו בחיים, פה הוא נבחן, מה הוא עושה כשהוא קרוע, האם הוא מקשיב לי, או לעצמו, זאת הבחירה החופשית שלו. ותאמין לי ברגע שהוא מקשיב לי הוא חש סיפוק כ"כ גדול, כמו אחרי מסע, שהיה קשה אבל שווה את המאמץ ונתן כוחות לעשות את המסע הבא. אבל מסע זה כידוע אחרי סרגל מאמצים, ברגע שיבין את המטרה, את העיקר שלו בחיים, הוא יבין שזה יכול לקחת הרבה שנים והוא יהיה מוכן לשאת בעול, כי כשמישהו חשוב לך אתה מוכן לתת בשבילו את הכל, כמו יעקב שאהב את רחל ועבד למענה כמה שנים שנראו בעיניו כימים אחדים.

-          את חושבת שהוא מרוצה שהתחתנתם?

סה"כ כן, תראה אנחנו מסתדרים פחות או יותר, הוא גם לוקח אחריות עליי, כשהוא אשם הוא אומר לי טעיתי, אני רוצה לתקן, אני רוצה ללמוד להסתדר יחד, הוא גם מתייעץ הרבה עם הרב שלו, אני אוהבת את העצות שלו, תמיד הוא עושה ביננו שלום-בית, ת"ח אמיתיים מרבים שלום בעולם.

-    לסיום יש לך מסר שאת רוצה להעביר לציבור?

-          כן : שימו לב אל הנשמה, לשם שבו ואחלמה, ואורה כאור החמה, שבעתיים כאור הבוקר. מכסא כבוד חוצבה, לגור בארץ ערבה, להצילה מלהבה ולהאירה לפנות בוקר. עורו נא כי בכל לילה נשמתכם עולה למעלה לתת דין וחשבון מפעלה, ליוצר ערב ובוקר. ימצאוה מחודשת בזכיות ובתוספת כמו כלה מקושטת תמיד בבוקר בבוקר. הנאמן בפקדונו יחזירנה לו ברצונו, איש לא גווע בעוונו ויהי ערב ויהי בוקר. והחיו העניה יחידה תמה ונקיה, ואשר נפשו לא חיה איך יזכה לאור הבוקר?!

כמו כן אני רוצה להודות לרבש"ע שהפליא לעשות את השידוך הזה.

שנה טובה לכולם שתכתבו ותחתמו לחיים אמיתיים,לחיים שחפץ בהם מלך חפץ בחיים.

 

מקסים!סוג'וקאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך