מה עדיף - לצום או לא?נו"ש

אני יודעת שזה לא אמור להיות ככה,

אבל במקום לפחד מיום כיפור אני מפחדת מהצום.

כאילו, לא מפחדת בקטע של "אמהל'ה, איזה פחד" אלא בקטע של טוב, יש לי עכשיו צום, ואני חייבת לקום לתפילה ב7:00, עד 3:00, ומ4:00 עד 5:00. בוא נקווה שאני אעבור את זה בשלום.

 

ההרגשה שלי זה שבדורנו במקום לחשוב על יום הדין, ובאמת להתרכז בתפילה, מתרכזים ב"יש!!! נשאר רק עוד 3 שעות לצום" ו "עוד 5 שעות נגמרת התפילה" או "יש פה 15 נשים עם כיסוי ראש, 7 עם פאה, 6 עם כובע, 13 בנות עם קוקו, 3 עם קוקס, ועוד 7 עם משהו אחר".

 

הדעה שלי (ולא כולם חייבות להסכים איתה) זה שהיה עדיף שלא יהיה צום. אני כמעט בטוחה ש70% מהאנשים היו מתכוונים הרבה יותר טוב.

 

תקנו אותי אם אני טועה!!!!

אני יכול להגיד לך שאצלי עם הגיל זה השתנהדי"מ
ברור שחייבים לצום, אבל....נו"ש

אבל השאלה היא :אולי היה כדאי מלכתחילה לא לעשות את הצום....

 

תלונות אנא לשלוח לרבונו של עולם.האדמו"ר מצנעא
זו הלכה.שואף לאור

הצום מנתק אותנו מענייני החומר(ועוד ועוד) ומכניס אותנו לאוירה הנכונה ביותר..

אך חשוב לזכור שזו הלכה ,ולכן אין כאן עניין של דעה אישית אלא של הבנה מדוע זה חשוב ואולי יש משהו לא נכון בהתנהלות שצריך לשנות ?..

אני גם הסתכלתי על הצום בהתחלהט!הר
עבר עריכה על ידי tohar בתאריך ח' תשרי תשע"ב 18:57

מזווית כזו אבל זה היה ועבר...אולי בגלל שהתבגרתי?? אין לי הסבר לזה..אבל ברור שאת לא היחידה. (אני אישית לא מרגישה את הצום-אני כל היום בבית כנסת חוץ משעתיים שבין שחרית למנחה..)

במחילה, הצום הוא צו א-לקי מרבש"ע...האדמו"ר מצנעא

ודאי שהוא עדיף, למעלה מכל האפשרויות.

זה ממש נכון...אני מבינה אותך...שירה
אני חושב שעדיף לצוםshlomodrori

יום כיפור זה הצום הכי קל .

כל היום מתפללים ובכלל לא מרגישים את הצום.

שנה שעברה אכלתי רק שעה אחרי הצום.

כנסי%#$%&הדר!ש=)

למי שממש קשה לו והוא יכול להתעלף.. או שהוא חולה...

אפשר לצום ולשכב במיטה.. אבל אין היתר למי שיכול לשרוד את הצום ולא רוצה/מפחד/או כל דבר אחר..

אמממ לא ניסחתי את זה טוב..

אני מקווה שהבנת....

בדיוק להפך!נו"ש

בגלל זה הכי קשה לצום.

בצומות רגילים פשוט משחקים במחשב\קוראים\ישנים ובכלל לא שמים לב לצום.

ביום כיפור

א.עומדים כל היום בתפילה, ותוהים איך אפשר למרוח 30 עמודים בשעתיים (וזה בכלל לא מצחיק, אני ואחותי בדקנו)

חוץ מזה, לחזנים (משום מה) יש נטיה לשיר ולדבר נורא לאט כשעומדים, אבל רק כשעומדים. 

ב.יש מליוני תינוקות (הכוונה היא לילדים שלא חייבים לצום) שמסתובבים לך בין הרגליים ולועסים להנאתם במבה\ביסלי\דובונים... 

אני חדשה פה! איך פותחים שירשור?אנונימי (פותח)
אני ממש מסכימה עם נו"ש....אין סיבה לצום!!נשמה שלי!!=]
ה' הוא המלךאנונימי (פותח)

איזה שיר מטופש! נראלי שהבן אדם שכתב אותו לא יודע כלום מהחיים שלו!!

יש פעמים שה' עושה לך ניסים גדולים או אפילו ניסים קטנים יותר כמו להצליח במבחן או משהו כזה, ויש פעמים שאת למשל ממש רוצה להצליח במבחן ואת לא מצליחה, ואז את חושבת שה' כבר נעלם, שהוא עוזר לך רק כשמתחשק לו, אבל זה לא נכון, את צריכה לחשוב קצת על זה ש"כל מה שה' עושה- הכל לטובה" וגם אם קרא לך אסון נוראי, זה לא אומר שה' כבר נעלם ושהוא כבר לא רוצה לעזור לך.

תאמיני לי שה' יודע מה שהוא עושה, והוא אף פעם לא נותן לבן אדם נסיון שהוא יודע שאותו בן אדם לא יוכל לעמוד בו...

אז תגידי לי עכשיו: השיר הזה באמת טיפשי כמו שאמרתי לך או לא?

תחשבי על זה...

יש לך מצד ימין למעלה.. באדום 'שרשור חדש' ברוכה הבאהדר!ש=)

ה!

אאאההה!!! תודה!!!אנונימי (פותח)

נשיקה

מבינה אותך-ד"ר אריק

בס"ד

הגעתי למסקנה שבעם היהודי הכל קשור באוכל (או כמו בבדיחה המוכרת: "אפשר לסכם את כל החגים היהודים במשפט אחד: ניסו להרוג אותנו, לא הלך להם, באו נאכל משהו...")- שאנחנו שמחים אנו מצווים לאכול (סעודות שבת, חגים, בר\בת מצווה, בריתות\ חתונות, סעודות מצווה סעודות הודיה וכ"ו, ושאנחנו אבלים (מלשון אבל, צער) אנו מצווים לצום.

וזה הרגיז אותי, אנחנו עד ידי כך גשמיים?!

זה לא. אבל מתוך שמחה גופנית- אוכל, באה שמחה אחרת.ניגונים

שמחה של הודיה לה' שנתן לנו את כל האוכל.

 

נו''ש- זה עובר עם הגיל. לאט לאט מתחילים להבין באמת שזה, זה יום הדין!

 

ואז כבר לא אכפת לך אם אתה תצום עכשיו או לא. הפחד והיראה הזו, של עכשיו זה יום הדין, משתלטת על הכול!

וכבר לא בודקים כמה עמודים נשאר, ומה שעות נותרו עד הסוף.

 

אז זה מכניס אותנו לאווירה פחות גשמית, למשהו יותר מעבר. 

 

וחברה שלי אמרה לי משהו נכון,

 

"תדמייני תפילת נעילה על בטן מלאה, זו אותה הכוונה? אותו התחנון לשנה טובה?"

 

 

 

 

לא, אבל לא איך שהתכוונת....נו"ש

על בטן מלאה מתפללים הרבה יותר טוב לדעתי...

כן, אנחנו עד כדי כך גשמיים.הסנה-בוער

ובמשך השנה אנחנו מרמים את עצמנו שאנחנו שולטים בטבע שלנו, אבל יו"כ מזכיר לנו שלא ממש..

אמ באמת...במה זה עוזר?מיריצ'י =)

אולי בייסור הנשמה הגשמית על כל התואבה והצער שהיא עושה וגורמת?....

אינלי מושג איך להסביר ת'צמי...

תדמייני רגע מצב שבובעזרת ה'!!

לא צריך לצום.

כל היום היה מארוחה לארוחה.

כמו בראש השנה-כל היום הולכים מארוחה לארוחה.

הצום הזה הוא בעצם סוג של תפאורה כזו כדי שיהיה לנו יותר קל-לא להתעסק בדברים הגשמיים.

וברור שיש אנשים שקשה להם לצום-אז שיעזרו לעצמם:שישתו הרבה מים לפני כן.שיקחו קלי צום.

שישבו וינוחו.

מנסיון-הצורה הכי טובה לצום בלי להרגיש זה להתפלל-להיות בבית כנסת כמעט כל היום...

ממש לא!!!נו"ש

אם זה לא היה צום, אבל היה אסור להזמין אורחים, לא היו סובבים סביב האוכל.

או לחלופין, שהיה מותר רק ארוחות קרות ומהירות כגון קורנפלקס עם חלב וכדומה לו...

צודקת, אהבתי...נו"ש
הי, תקשיבו- זאת הלכה-לבן כהה

באמת, עדיף לצום, ומי שקשה לו להתפלל, וזה מתיש אותו- עדיף שיצום ולא יתפלל.

 

תזכרו שלצום זה חיוב מהתורה, והתפילות הם רק מדרבנן..

אני מסכימה איתך שזה קשה לצום, והמחשבות מנתקותמישהי חמודית

ומפריעות מידי פעם, לכולנו זה קורה שיש לו  מחשבה זרה פתאום או שהוא מתחיל לרחף,

אבל אם תעשי מאמץ אולי זה יקרה לך פחות, אולי אם תלכי לבי"הכ ששרים בו הרבה יהיה לך יותר קל להשאר מפוקסת, או לקנות חוברת אם פרוש לתפילה.

בכל מקרה את צריכה לעשות את השיקול שלך, אם לבוא מתחילת התפילה עד לסופה, ואז כל התפילות לא משו...

או שאת יכולה להחליט שאת באה  נגיד רק למוסף ונעילה ואז התפילות שכן תהיי בהם יהיו יותר מוצלחת ותצליחי להתרכז בהם יותר...

 

בכל מקרה שיהיה צום מועיל, וגמר חתימה טובה!

התפילות לשיטת הרמב"ם מדאורייתא הן.האדמו"ר מצנעא

וחוץ מזה, יש מקור למה שאמרת? לא שמעתי על זה בחיים...

בדיוק היה לנו אתמול שיחה על זה באולפנא.אווזה.

עדיף לצום ולשכב כל היום במיטה מאשר לא לצום וללכת להתפלל מכל הלב והכוונה.

לצום זה מצוורה מהתורה. התפילות לא. הםרק עוזרות לנו להיות יותר קרובים לה'. לבקש ממנו שיבטל את רוע הזרה. אבל לצום ה עיקר מצוות היום. יש מבין? יופי. אני שמחה.

קיצצ לא מסכימה.

ביום כיפור אנחנו צריכים להתנהג כמו מלאכים.....חגי לנדסברג

ומלאכים לא אוכליםץ..........................

בטח שעדיף לצום!!!!!!!!!!!!!בתותי

בגיל 11 הייתי בכזו גישה.

מהבת מצווה-אני מרגישה שהצום נותן לי המון לתפילה

גם בפעמים שאני לא בביה"כ כל הזמן-כמו השנה-אני יותר מצליחה להתקרב ולהרגיש התעלות בתפילה....

 

ודוקא כשאני בצום-יותר קל לי להפתח בתפילה ואני יותר מתרכזת בה....

 

כולם...אנונימי (פותח)

כולם... זה לא שאלה, חייבים לצום מדאורייתה! תפילה זה מדרבנן....

טוב לא משנה ... כבר הבנתי איך מגיבים =)אנונימי (פותח)

איך מגיבים?

רואים את זה בכלל?

יאמי

שנה טובה לכולנו!=) =) =)

איזב טוב ד'

ברור שצמים!

לי אישית זה נותן תחושה טובה!

ויותר קל לי להיתרכז בתפילה ואני באמת מרגישה את הניתוק הז  מהחומר...!

צוחקחיוך גדולחיוך מצווה גדולה להיות ב- =) תמיד!!!!!!! =)

התלהבתי שהבנתי...

זה בדיוק העניין!אנונימי (פותח)

גם אני התבאסתי להעביר את היום הכי נשגב בשנה בספירה לאחור לסוף הצום.

 

אבל זה העניין בעבודת ה',

שאנחנו עובדים אותו כפי שהוא ציווה,

ולא כפי שנראה לנו בשכלנו.

אם אני הייתי קובעת את המצוות, הייתי מחליטה שלא מתענים ביו"כ,

כדי שיהיה אפשר להתרכז ברוממות היום.

 

אבל -

ה' החליט, שאני אצום, ואעבור אותו תשושה במיטה,

ורק אספור את השעות לסוף הסבל.

אז אני אומרת:

ה', ככה החלטת,

זה לא מסתדר לי שכלית

זה לא נעים לי גופנית

זה לא עוד כל מיני דברים

אבל אני עושה את זה, כי ככה ציווית,

ואני רוצה להתבטל אליך ולעשות את רצונך.

 

וזה הכי מתאים ליו"כ - ליום שכולו תשובה.

כי תשובה זה בעצם להגיד לה':

נכון, חטאתי,

נכון קילקלתי,

אבל -

זה היה בילבול, קליפה, תחפושת,

בעצם אני רוצה אותך לגמרי,

רוצה לעשות רצונך לגמרי,

זה הרצון האמיתי שלי.

לעשות כי ככה ציווית.

ואני רוצה להיות לך בת נאמנה.

 

שנזכה כולנו לעבוד את ה' באמת, מתוך שמחה וקדושה!

כמו שאומריםאנונימי (פותח)

בט' באב אסור לאכול וביו"כ לא צריך לאכול.

והאמת שלפני כל צום אני נלחץ וכל צום עובר בקלות

לפי דעתי שאתה בצום נעלם כל הצניות ומתפללים באמת

אם עוד אקטואלי למישהושלומי20104

א. ברמת הפוסק לצום! כן כל רב שתשאלי אותו תפילות או צום הוא אפילו לא יתלבט לחצי שניה.

ב. וזה ה..למה..  נכון שאנחנו מאוד אוהבים להתחבר למצוות ולהיות קשורים ולהבין אבל בסוף צריך לזכור דבר אחד: מצוות זה גזרות אלוקיות!!!! לפני הכל ואחרי הכל!!!

כלומר: בראש השנה יש מצווה לתקוע בשופר, מישהו יודע למה? כי ככה הקב"ה ציווה אותנו(עינו ברמב"ם למי שרוצה, ולכן גם הכוונה בתקיעת שופר היא שציוונו הבורא) ואז מישהו יגיד ממש מפריע לי להתרכז ולהיות עסוק בכל עניני היום שמישהו מתחיל לנגן באיזה קרן של איל..(הערה מי שבראש השנה יכול ללכת או לשמוע שופר או להתפלל במנין צריך ללכת לישמוע שופר!)

עוד כמה ימים כל הבנים וחלק מהבנות יחזיקו כל בוקר 3 שיחים ביד ועוד פרי חסר טעם ויתחילו לנענע אותם, חלקם גם יסתובבו איתם מסביב לבימה בבית כנסת. למה? כי ככה הקב"ה גזר! ואז אני יבוא והגיד לא נוח לי זה מסריח לי הריח של ההדס עם האתרוג ביחד לפי דעתי לתפוז יש הרבה יותר טעם.

 

אז זהו שמצוות דאורייתא זה גזרה!! לפני הכמו מלאכים, לפני הניתוק מהגשמיות, פשוט זו מצוות היום!!!

ברור, זה מצווה,נו"ש

לכן אני צמה, אבל זה לא סותר את השאלה שלי - למה?

כלומר, זה נראה לי קצת חסר טעם...

תחשבי על אדם שזכה בפיס..אמונה תמימה

גם אם הוא היה רעב לפני, ברור שהוא לא יאכל עכשיו. איך יש לו תאבון ?? הרגע הוא זכה בפיס !!

ביוה"כ אנחנו צריכים להרגיש כ"כ קרבת אלוקים ואז ממילא, מי יכול לאכול ? 

מי שהדמות המוערצת\ אהובה עליו היא ה'- להיכנס!מרב14

כל מי שכתב בשרשור היכרות שהדמות המוערצת\ אהובה עליו היא ה' וכתב תגובה לפני dddd מבלבל את השכל (במה שכתב שהוא אוהב את ה'), הוא לא יודע מה זה ומי זה ה', והוא כתב את זה רק כי הוא פלצן!!! ומן הסתם גם הרבה מאלה שלא כתבו כלום לפני dddd...

 

כנראה שאת לא יודעת מה זה ומי זה...כנרית על הגג=)אחרונה
..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך